Järsku klõbin mootoris

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Blackland
Uus Kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: P Okt 26, 2008 8:30 pm

Järsku klõbin mootoris

PostitusPostitas Blackland » R Dets 10, 2010 12:48 am

Autoks 89a galant 1,8 63kW bens

Sümptomid: Käivitub tavaliselt, kuid pärast 7 km sõitu hakkab mootoris miski klõbisema. Kui gaasi maha lasta jääb vaiksemaks (vaevu kuuldav), kuid kui gaasi juurde anda (eriti kui käik sees ja mootoril nö raske pöördeid koguda) on klõbin/kolin suurem.

Esimene mõte oli, et miski klapi lugu (kas antud mootor (63 kW) on hüdrotõukuritega või reguleeritavatega?)
Otsing foorumist annab variandiks ka saale. Mis oleks tõenäolisem, või kust alustaksite vea otsingut?

Õli vahetatud regulaarselt (viimasest vahetusest ca 500 möödas)

Sõit oli täis autoga (4 inimest ja asjad) kui sellest miski peaks olenema.

Sai hetk kuulatud klõbinat, ja siis köie otsas edasi kulgetud.

Mõtteid? Ideid?
Rallisõitjad sünnivad ja surevad kummi purunemise tõttu...

Kasutaja avatar
kaitsik
huviline
Postitusi: 83
Liitunud: N Dets 18, 2008 10:36 pm
Asukoht: Tallinn/Nõmme

Re: Järsku klõbin mootoris

PostitusPostitas kaitsik » R Dets 10, 2010 12:53 am

Niipalju oskaks öelda kui abiks on et tõukuri/klapi tirin on rohkem siuke peene tiks või kui võib nii öelda aga saale on siuke tummisem kolks lausa kolin ja kostub madalamalt. Nii tõukuri kui ka saale kolin läheb igaljuhul valjemaks kui on koormus peal.

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Järsku klõbin mootoris

PostitusPostitas Sander147 » R Dets 10, 2010 12:11 pm

Vii auto klappide reguleerimisele.
7 km on selline maa ja aeg, kus klapid soojenevad juba päris palju ning klapi vars paisub pikemaks. Tulemuseks on, et klapp ei sulgu korralikult ning pauk hakkab käima kollektorisse. Üldiselt on selline asi juhtumas väljalaske klappidega.
Teine asi, ett klapid on juba nii nõgistunud, et ei sulgu korralikult.

1.8 63kw mootor peaks olema ilma hüdrotõukuriteta.

Saale peaks kolisema juba külmast peast alates.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
kaitsik
huviline
Postitusi: 83
Liitunud: N Dets 18, 2008 10:36 pm
Asukoht: Tallinn/Nõmme

Re: Järsku klõbin mootoris

PostitusPostitas kaitsik » R Dets 10, 2010 5:51 pm

Saale peaks kolisema külmast peast ja varem kui ringi tõmbab küll jh aga olen kogend juhtumit kus kolin tuli soojast ja kohe tõmbas saale ringi, mis veel huvitavam siis kui auto korralikult maha jahtus siis kohati nagu kolin kadus ära et nagu kohati oli ja siis jällegi ei olnud.

Aga soovitan käima panna kuulata ja uurida kust hääl tuleb ega midagi müstiliselt hullemaks minna ei saa.

Blackland
Uus Kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: P Okt 26, 2008 8:30 pm

Re: Järsku klõbin mootoris

PostitusPostitas Blackland » L Dets 11, 2010 9:55 pm

Sanderile:
Väljendasin end natuke kehvasti.

Nimelt tekkis see probleem järsku, mitte pole nii, et alati pärast 7. km hakkab klõbisema. Seega, kui see mootor on reguleeritavate klappidega, siis kuidas saab hetkeliselt järsku klapivahe paigast ära minna. Ja nõgi ei teki ka hetkega.
Oleks pidanud hakkama siis juba varem klõbistama. Või arutlen valesti?

Kui hetk tekib, siis tuleb ikka klapikambri kaas maha krudida ja uurida.
Mis antud mootori klapide vahed (nii sisselase kui väljalase) on külmast peast?
Hääle järgi arvasin ise ka pigem, et miski klapi jama. (õlituld ka põlema ei löönud - kui saale ringi tõmbab, siis peaks vist lööma?)

PS! Hakkab vist koitma, et see moto oli jah reguleeritavate klappidega. Sai miski paar aastat tagasi klapisääre tihendid ja klapid üle käidud. Ja on nagu meeles et sai ka lehtkaliibriga asjatatud...

tervitades,
Mikk
Rallisõitjad sünnivad ja surevad kummi purunemise tõttu...

Kasutaja avatar
kaitsik
huviline
Postitusi: 83
Liitunud: N Dets 18, 2008 10:36 pm
Asukoht: Tallinn/Nõmme

Re: Järsku klõbin mootoris

PostitusPostitas kaitsik » P Dets 12, 2010 12:38 pm

Kui saale ringi tõmbab siis ei pruugi ka õlituld põlema lüüa, oleneb õlipumba kulumis astmest, et palju tal tootlikust alles on.

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Järsku klõbin mootoris

PostitusPostitas Janar » P Dets 12, 2010 5:34 pm

kaitsik kirjutas:Kui saale ringi tõmbab siis ei pruugi ka õlituld põlema lüüa, oleneb õlipumba kulumis astmest, et palju tal tootlikust alles on.


+1, raamsaalega hakkab õlituli põlema, kepsusaalega ei hakka.

Klapivahed
Sigma 3.0 V6 24V @ 151kw

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Järsku klõbin mootoris

PostitusPostitas jyrgen72 » P Dets 12, 2010 6:06 pm

No selleks, et saale ringi tõmbaks, peab mootor eelnevalt kuuma saama, siis korraks ilma õlita jääma ja korraks ka nagu kinni pooma, nagu jõud kaoks sõidu ajal.
Aga üks võimalikest asjadest peaks ära märkima selle, et klobinat hakkab tekitama ka kolvirsõrm ja see koht jääb suht lihtsalt õli vaeseks.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

heints
Uus Kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: L Nov 14, 2009 4:51 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: Järsku klõbin mootoris

PostitusPostitas heints » N Dets 16, 2010 12:18 am

Endal sama mootoriga täpselt sama jama. Eelmine mootor ls. u.302000km. läks natuke kiirema sõidu nahka, korralik saale kolin, ennem oli õlirõhk ka madal.
Tõin doonori täpselt sama mootoriga. Läbisõit kella järgi ~318000km. Sain vast päeva sõita kui kuulasin et 2500-3000rpm-il hakkab selline hele kõlin pihta. Arvatavasti kepsu saale.

muffik
Vana olija
Postitusi: 297
Liitunud: L Juun 02, 2007 12:41 am
Asukoht: wild wild west

Re: Järsku klõbin mootoris

PostitusPostitas muffik » N Dets 16, 2010 5:25 pm

mehed mis teete mootoritega :roll: mul oli ca 450k kellal ja mootor tõõtas ilusti,tõõtaks siia maani kui üks tola poleks kraavi sõitnud
oli:galant 91a,1.8i
galant 97a,2.0td
on:accord 97a1.8
56618456

Blackland
Uus Kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: P Okt 26, 2008 8:30 pm

Re: Järsku klõbin mootoris

PostitusPostitas Blackland » R Dets 17, 2010 10:03 pm

Sai täna veel tööle pandud. Kolin endiselt olemas (ülla ülla:D) , kui just gaasi anda. Tühikäigul pole midagi kuulda, kui gaasi anda hakkab hele kolin klõbin pihta ja kui gaasi kõrgemal tuuril hoida, tundub, et jääb jälle vaiksemaks (aga võib olla ka üldises müra tõusmisest selline tunne). Klapikambri kaant ära võttes ja rattast mootorit ringi ajades, selgub, et kõik klapi vahed on käega loksutades enam-vähem ok (st võrdsed, lehtkaliibriga mõõta veel ei jõudnud). Küünlad ka sarnaselt ok (hele pruunid). Hetkel mõistus otsas, homme mõõdan surveastmed ära, äkki see miskit selgitab. Ilmselt alustan lammutamist karteri kaanest (kolvid alt välja, et kepsu sõrmed ja saaled üle kaeda. Kui ka see ei aita tuleb ikka plokikaas maha võtta ja viga sealt otsida (pesad-juhtpuksid jne)....

Kepsu saaled said tegelt mälu järgi ca 30 000 tagasi koos rihma, rullikute, klapisäärekate, tihenditega ära vahetatud...

motol ka odomeetri järgi miski törts üle 300 000 seljataga (võiks nagu kesta veel)



Igav ei hakka :D
Rallisõitjad sünnivad ja surevad kummi purunemise tõttu...

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Järsku klõbin mootoris

PostitusPostitas jyrgen72 » R Dets 17, 2010 10:08 pm

No minu teada kolvid ei tule mingi valemiga allapoole välja. Sa pead ikka ülespoole need välja kiskuma :D
Aga võibolla tulevad kah, pole nagu proovinud, aga siis pead vända eest võtma, aga see eeldab seda, et ka käimar tuleb küljest kruvida. Jõudu sulle igatahes!!!
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Järsku klõbin mootoris

PostitusPostitas Sander147 » R Dets 17, 2010 10:42 pm

Ega ei tule see kolb alla midagi välja. Ainult üles.

Mis pööretel see kolin ära kaob? Oled proovinud?? Kui kaob 3100 peal ära, siis tean mis viga on.....
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Blackland
Uus Kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: P Okt 26, 2008 8:30 pm

Re: Järsku klõbin mootoris

PostitusPostitas Blackland » R Dets 17, 2010 10:52 pm

Ei tea mis mõtlesin, loomulikult saab kolvi ikka ülevalt kätte... Alt saab lihtsalt saaled üle kaeda, kuid neid hästi ei usu. Seda mäletan, et paras jant oli karteri kaanega (miski seal ette jäi (silla tala vms), nii, et kaant otse alla tõmmata ei saanud ja õli toru sõel jäi kuidagi ette ja selle pidi sealt vahelt lahti niblima, siis sai kätte keerutada.)

Aga Sander, ära sa jumale eest ütle, mis põhjus on, kui 3100 pealt ära kaob :wink: Ei taibanud nii vaadata tahhomeetrit, aga võis seal 3000 kandis olla küll. Ei tahtnud teist väga kaua piinata kah.


tervitades,
Blackland
Rallisõitjad sünnivad ja surevad kummi purunemise tõttu...

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Järsku klõbin mootoris

PostitusPostitas Sander147 » R Dets 17, 2010 11:01 pm

:P :P

Juba öeldud põhjus. Mitmed postitused tagasi minu poolt.

Kui kaob pärast a la 3000rpmi, siis on tasakaalustusvõlli saale kutu. Kahte sorti ravi selleks. Kas uus saale-hind kuskil 300.- lisaks meeletu ajude koin seda vahetada. Või siis üldse see tasakaalustusvõll eemaldada. Tööd on mõlema asja juures võrdselt. Samad protsetuurid tuleb läbi teha. AInult, et saale vahetamine ei garanteeri ka 10 000km pärast kolina kadu. Võll muutub kolina tõttu ovaalseks ning see nn sööb uuesti saale ära. Ja kolin on tagasi.

Ise valisin võlli eemalduse. Lisaks tuleb ka teise võlli rihm eemaldada. Jne.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Blackland
Uus Kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: P Okt 26, 2008 8:30 pm

Re: Järsku klõbin mootoris

PostitusPostitas Blackland » P Dets 19, 2010 12:22 am

Terekest taas.

Täna hommikul mõõtsin silindri surve astmed ära, 11,8 10 ja 0 ja 0. Õhtul võtsin plokikaane maha ja selguski, et plokikaane tihend on kahe silindri vahelt katki. Lisaks sellele oli ka üks kolb pealt puhas (teised nõgised) - seega ilmselt sai ka tosooli.

Praegune plaan oleks plokikaas lihvi, ja uus tihend. Vahetan korraga ka klapisääre tihendid ära, kui ta juba juppideks on. See nagunii teada tundud mitsu nõrk koht. Klapi juhtpuksid-pesad tundusid ok olevat. Seega ainus natsa loogiline seletus minu arust oleks, et kuna silindrid olid ühenduses, siis hakkasid nende kahe silindri kapid lihtsalt rohkem höölt tegema, kuna avanesid nö valel ajal (ühe kolvi suhtes) kui gaasi anda. Eks näis, kas avastan veel miskit kusagilt...


seniks,

Päikest!
Rallisõitjad sünnivad ja surevad kummi purunemise tõttu...

Blackland
Uus Kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: P Okt 26, 2008 8:30 pm

Re: Järsku klõbin mootoris

PostitusPostitas Blackland » N Dets 23, 2010 11:10 pm

Tere taas!

Tänaseks päevaks siis mootor koos, ja töötab korralikult. Viga oligi siis plokikaane tihendis, mis oli kahe silindri vahelt ära põlenud vms. Remondi käigus sai plokikaas igaks juhuks lihvitud (kuigi lihvija ütles, et ilmselt oleks ka ilma pidama jäänud, kuna pingis sai ühe lihivi-korraga (5 sajandik millimeetrit) hakkama.
Vahetatud sai ka mootoririhm, klapisääre tihendid, sisse ja väljalaske kollektori tihendid. Seega järgmise korrani:D


tänud kõigile kaasamõtlejatele,

Ilusaid pühi,

Blackland
Rallisõitjad sünnivad ja surevad kummi purunemise tõttu...


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 30 külalist

cron