Lugu siis järgmine.
Sai sõidetud ja häda mitte miskit, peale ühte paljudest mootori seiskamistest hakkas peale käivitamist sumperist tühikäigul sinist välja popsutama ja seda ka suurematel pööretel. Kui masinal hoog sees, siis nagu enam ei täheldanud seda. Ainuke mis andis märku, et asi pole korras, oli see, et gaasipedaali vabastades süttis põlema mootorivea tuluke, mis aga peale gaasi lisamist jälle ää kustus. Käivitumine nii külma- kui ka sooja mootoriga hea.
Peale mõningast uurimustööd mingite asjapulkatega, oli esimene soovitus, et vaheta ää küttefilter. Sai tehtud, aga muutusteta.
Siis sai käidud Türi-Allikult läbi, kus aasta tagasi sai pihustid tehtud ja sealt ilma pikema uurimiseta saadeti mind Oisu Diislisse, väites et süüde on hiliseks end keeranud ja kuna autol on peal Lucas tüüpi pump, siis tema sellega ei tegele. Oisus siis pandi mingile pistikule mingi juhe külge ja teavitati mind, et pumba küljes olev solenoid on omadega õhtal ja et uus maksab koos käibega 4400 eeku. Jätsin tellimatta.
Süda ei andnud rahu ja kodus tagasi olles kruvisin solenoidi maha ja andsin samat moodi sellele voolu nagu Oisus poisid ja toimis iga kord, kui voolu peale sai. Siis sobrasin foorumis ja uurisin veel analoogseid juhtumeid, aga pole sarnast siin arutatud.
Siis läksin hammasrihma kallale, et vaadata märgid üle ja siis ilmnesid mõningad arusaamatused minu jaoks:
esiteks- ei leidnud ma mingit märki rihmaseibil ,mis viitaks vända õige asendi peale,
seal vaid 2 umbes 10mm-st auku ja ka ei ploki ega plastkaane küljes märki.
teiseks- kuna süüde oli väidetavalt hiline, siis otsustasin selle varasemaks panna,
et nihutan ühe hamba võrra rihma suhtes.
Ja siis avastus minu jaoks. Kui olin rihma maha võtnud, keerasin pumpa rihma rattast ja see keerles ilma ühegi
takistuseta vabalt ringi. Minu mäletamised kõrgsurvepumpadest olid ikka, et ikka vahepeal läks keeramine
raskeks. Või ongi uuemad pumbad nüüd sellised vabalt keerlevad???
Igatahes panin ühe hamba võrra süüdet varasemaks ja mootor sinist tühikäigul enam ei popsuta, aga sõidu ajal tekib nüüd vahetevahel gaasiga mängeldes selline tumedam pilveke auto taha ja mootorivea tuluke süttib ja kustub endiselt.
Ja nüüd peale seda pikka sissejuhatust, sooviksin teada targemate käest et:
*kuidas ma saan sellel mootoril ü.s.s-i (ülemise surnud seisu) teada, kas need augud peavad nagu mulle näitama, et üks auk on enne ü.s.s-i ja teine auk seal rihmaseibi peal on siis ü.s.s, kui see on ilusti püstloodi keeratud?
*ja et kui nüüd pump nii moodi vabalt keerleb, et kas siis on lootust, et see on hoopis omadega õhtal, mitte see solenoid ja kui ei ole pump õhtal, et mis siis võis põhjustada selle süüte hiliseks muutmise?
Üldiselt on kõik targad mõtted oodatud ja kui kellegil vedeleb garaazi nurgas 97-da aasta 1,9tdi Carisma pump, siis saab ehk kaubale mingi nutsu eest, või kui keegi oskab seda pumpa remontida soodsamalt, kui seda teevad diislikeskused, siis andke aga märku. Hiljemalt kuu lõpus on vajadus juba ülevaatus punkti sõita .