Kunagi arendasin siin pisut teemat, aga ilmselt keegi modedest kustutas teema ära. Kuna infot liikvel vähe, siis võiks ikkagi selline teema olemas olla, kus kõik saaks oma kogemusi või asjalikke leide internetiavarustest ka teistega jagada.
Ühesõnaga - teema sai tehtud kogumaks ideid, mida oma '99 Coldiga pikemas perspektiivis peale hakata... Hädaks on 4G13 mootor, mis vajab normaalseks edasi liikumiseks suhteliselt kõva piitsutamist, kuigi ei arva, et oleks väga raske jalaga. Variandid - teha midagi olemasoleva platvormiga (kapremont koos "väikeste" modifikatsioonidega momendikõvera nihutamiseks; madalsurve turbo vms kergemat sorti ülelaadimine) või vahetada mootor millegi pisut adekvaatsema vastu.
Ilmselt esimene variant oleks vist pisut pornomaiguga... 4G13 on üldiselt suhteliselt kesise jupivalikuga mootor, mingeid järelturujubinaid sellele oleks võimalik saada ainult Malaisiast (4G13/4G15 on vist ainsad Protoni mootorivariandid ning nende tuunimine on kujunenud praktiliselt malaislaste rahvusspordiks).
Teine variant oleks leida mingi doonor, mille mootorit-jõuülekannet oleks võimalik ilma väga suure peavaluta kasutada. Tundub, et üks variant, mida oleks võimalik kasutada, on Carisma 1,8 mitte GDI (4G93). Väidetavalt olevat mootor peale tõstetav ilma kinnitusi muutmata. Juhtmestiku ja aju kohta info hetkel puudub - ilmselt tuleb vähemalt aju vahetada. Teine variant oleks 4G15, mis peaks olema täiesti bolt-on lahendus, ilma midagi muud modifitseerimata. Ainus häda on see, et enamik 4G15 plokke paiknevad kapoti all teisipidi (käigukast paremal pool). Räägitakse ka 4G18 sobivusest, aga jällegi - euroopa turul vist seda mootorit ei pakutud ning kõik variandid, mida näinud olen, on teistpidi paigutusega.
Ehk siis, kui kellelgi on ideid või on midagi huvitavat võrguavarustest leidnud, siis tulistage