Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

Kirjuta oma Mitsubishist julgelt siin.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Mikkk

Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Mikkk » E Jaan 28, 2013 7:43 pm

Juba pikka aega oli sõbraga plaan osta mingi vanem käredam ja kergem pill, et kaasa teha talvel mõned jää- ja lumeraja etapid ning suvel siis sõidaks sprinti ja prooviks mingi hetk kätt ka rahvarallis. Eesmärk oli leida võimalikult heas korras kerega kiire esiveoline putukas. Olles kunagi Golf 2 GTI`d omanud, siis sai mõeldud Golfi peale, kuid hea hinnaga olid liikvel vaid mäda kerega III generatsiooni mudelid.
Ühtäkki ilmus rally.ee protaali kuulutuste alla kõnealune Colt, mis võitis veel eelmise aasta lõpus Simuna jõulusprindi esiveoliste klassis. Sai masinat vaatamas käidud, pisut tingitud ja mõned päevad hiljem juba masin Tartusse ära toodud, sest karbid ja põhi olid juba varasemalt tehtud, mootor käis väga ilusti ning sildades ka paljud pudinad vahetatud + 16V Dohc :roll:

Pill siis ise aastast 1988 ja hõbe metallik, mis pole aastaid shampooni ja harja näinud tänavasõiduautona :?
Mootoriks 1,6 16V DOHC, 91 kw/124 hp
Varustust väga peale katuseluugi ja roolivõimu ei ole :)
Mingi kuulujutu kohaselt on mootorit kunagi Villu Mättiku poolt remonditud, kuid usume, et see oli pigem selline "reklaamjutt"
Positiivse üllatusena tuli see, et autol on üsna hiljuti vahetatud pidurikettad/klotsid nii ees kui taga ning all on sisuliselt tutikas summutijooks.
Kere osas on vahetatud karbid ja osa põhjast ning kaetud mastiksiga. Omaltpoolt ehitasime ka tagapõlle nurga uuesti üles ning likvideerisime roostekohad ja lisaks sellele sai ka laines esitiib veidi viisakamaks. Hetkel ees Nissan Sunny esistange, kuna originaal suudeti sprindil alt ribadeks sõita (tahab veel viimistlust saada ning läheb suveks ette tagasi)

TO DO list on alljärgnev:
1) juhipoolse tagumise pidurisupporti vahetus, et saaks ka käsipiduri ideaalselt toimima + pidurite õhutamine
2) radika ning jahutusvedeliku vahetus (olemas!)
3) tagumised amordid vahetada (juhipoolne täiesti surnud)
4) mõningad puuduvad salongi plastdetailid vaja leida ja omale kohale panna
5) ülevaatus!
6) tutikad Conti IceContact naastrehvid vaja osta, et üldse jääpeale asja oleks
7) õli ja filtrite vahetus

Eks aega- ja jõudumööda nokitseme masinat paremaks ning eks masinast saab selline paras tänavarakett, millega aeg-ajalt ka erinevaid võistlusradasid saaks väisata.

Pilt
Pilt

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Sander147 » E Jaan 28, 2013 8:20 pm

Tere tulemast.

Mingi aeg oli sarnane hall ka müügis, kuid saale kolinaga :D
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

morgan
Site Admin
Postitusi: 1819
Liitunud: K Juun 23, 2004 6:37 pm
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas morgan » T Jaan 29, 2013 10:32 am

Tere tulemast minu poolt ja palju ehitamise röömu
Tihtipeale liiga kriitiline !

Mikk16V
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: P Okt 27, 2013 6:28 pm

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Mikk16V » N Nov 14, 2013 11:27 am

Vahepeal on vägaväga palju vett merre voolanud ja autogi parem kui varem.
Talvel tegime kaasa 3-4 jäärajavõistlust Tartu ümbruses (Ilmatsalu jäärajal mitu võistlust + Kambja jää). Kuna tehniliselt vaevasid koguaeg piduriprobleemid, mille vastu ei aidanud ka peasilindri ning ühe ootamatult lekkima hakanud piduritoru vahetus ning pidevalt nappis ettevalmistusaega, siis jäi suurematel võistlustel käimata.
Suutlikkuse pool näitas aga, et selle masinaga võib väga kiiresti liikuda ning 150 kg kergemate masinatega võrdseid aegu näidata - ideaalselt toimivate pidurite ja LSD`ga võiks asi väga põnev olla :twisted:
Kuna töö + puhkuse ajal maal sauna ehitus võtsid kevadel/suvel suure osa vabast ajast, siis kuni suve 2 pooleni masin sisuliselt seisis. Ühel hetkel sai ta ära maale viidud ning nina plekkidest puhtaks võetud.
Oktoobris alustasime väiksemat mahtu keretöödega, mille käigus said esipaneelil, rattakoobastes ja karpidel olevad roostekohad haljaks lastud, tsinkspreiga kaetud ning uue mastiksi peale.
Saaremaalt õnnestus tuua GTI originaal tagastange, varuks 4 plekkvelge, uus iluvõre, nn. tuledeliist ja esistange tala. Lisaks sellele korralikud tagumised pidurisupportid koos klotside ja tutikate voolikutega - supportite osas on Eesti mastaabis leidmisega ikka väga kehvad lood. Uued Japanpartsis 192 €/tk ning Raunexist sain pakkumise ca 130 €/tk.
Vahetatud said ka sarniirid ja õõtsapuksid, radikas (Nissensi toodang 1,6 83kw Lanceri jaoks) ning tagaluugi lukusti, et luuk ikka ilusti kangist avaneks :)
Möödunud nädalavahetusel saime auto uuesti ratastele ja esimesed proovisõidudki tehtud. Peagi saavad 1 uus esitiib ja teise poole vana tiib + mõlemad stanged ja iluvõre uue värvi ning loodetavasti õnnestub veel selle aasta sees masin ka ametlikult tänavatele tagasi tuua.
Peagi kostitan ka pildimaterjaliga erinevatest tegemistest.

bulls123
huviline
Postitusi: 69
Liitunud: E Okt 28, 2013 7:00 pm

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas bulls123 » K Dets 04, 2013 9:46 pm

Kena masin!! Olles vana mitsupede, on jäänud mõned jubinad vadelema näiteks gti esistange(veidi räsida saanud), karbilaiendid ja veel ühteist. Kui miskit vaja võid ühendust võtta. Igatahes soovin edu ja kannatlikkust selle väärt isendiga :)

Mikk16V
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: P Okt 27, 2013 6:28 pm

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Mikk16V » N Jaan 02, 2014 9:13 pm

Esiosa (välja arvatud kapott) ja tagastange said uue värvi, mis said tegelikkuses ühe astme võrra heledam kui ülejäänud auto, kuid see hetkel ei morjenda. Elektrijuhtmestikku sai korrastatatud ning tuledele uued pistikud - tuleb ilmselt uued releed ka vahele panna.
Kõige suurem lumesajuga, mida ilmataat detsembris pakkus, sai auto ka linna ära toodud ja seda täitsa omal jalal.

To Do listis veel õli ja filtri vahetus, korralik salongi koristus ning esimeste õõtsapukside vahetus koos sillaregulliga. Õõtsapuksidega on aga väga kehvad lood, kuna Japanpartsist sain ka A-osade kohta eitava vastuse. Hetkel ainus lahendus ilmselt klaasliimiga vanad puksid "renoveerida" või teab keegi mõnda alternatiivi pakkuda - siin keskkonnas vist on nii mõnedki inimesed GTI Colti omanud ja osad ka rahvaspordis kasutanud?

Bulls123 - tänud heade soovide eest ja võid mulle kõikide allesjäänud pudinate nimekirja PS panna. Stange osas oleks kindlasti huvi - nii hind kui ka seisukord piltide näol. :wink:

Henry
Tösine huviline
Postitusi: 212
Liitunud: N Mai 05, 2005 10:36 am
Asukoht: Välismaa

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Henry » N Jaan 02, 2014 11:20 pm

Kas õõtsasid tervelt ei taha välja vahetada? Kui keretüüp ikka C58A, siis mõnes Eesti e-poes isegi paistis olemas olevat, 40-70€ tk.
3000GT VR4, Honda, Mersu

Mikk16V
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: P Okt 27, 2013 6:28 pm

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Mikk16V » N Mai 08, 2014 4:48 pm

Õõtsade teema lahenes sellega, et Agito Performance töökojas (Teppan) sai lastud teha uued suured jäigad õõtsapuksid ning sellega oli mure lahendatud.
Väiksed on veel piisavalt tihedad.
Kehva talve kohta sai sõidetud ainult 1 jäärada ning auto pole vahepeal kehvemaks läinud - pigem tahavad 2 tihendit lihvimist :D
EKV etappidele ei jõudnudki, kuna ei saanud õigeks ajaks autot valmis.
Vahepeal tehtud ka õlivahetus ja sisse läks Mobili 3000 Super 5W-40

Suveks tuleks ära teha ülevaatus ning vedrustuse kallal natuke nokitseda + sillastend. Ilmselt tulevad ka madaldusvedrud alla ja saab sellega pisut jäigemaks. Ette oleks asisemaid amorte ka tarvis.
Mõte on ikkagi ka kruusapeal ära käia, kuid kus ja mis ürituse raames, seda veel ei tea :roll:

Mikk16V
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: P Okt 27, 2013 6:28 pm

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Mikk16V » N Nov 20, 2014 7:47 pm

2013. hooajast üks kehvem pilt:

Pilt

2014. jaanuari esimene käeharjutus Ilmatsalus:

Pilt

Hetkeseis on selline, et auto pukkidel ja kast maas ning Tallinnas Sander147 hoolsa käe all remondis + väiksed modifikatsioonid, et ikka kiiremini sõita saaks :)
Uus esiklaas sai ka ette ning mingi hetk saab ehk taas liikuma - siis juba uut infot.

Mikk16V
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: P Okt 27, 2013 6:28 pm

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Mikk16V » N Jaan 08, 2015 9:12 pm

Täna saime auto sillastendist kätte ja natukene ka proovitud, kuidas käitub ja kas kõik toimib ning tundub, et võib rajale minna küll.
Sander tegi Tallinnas kastile korraliku remondi: 3 ja 4 käigu sünkronisaatorid, laagrid, lülitusmuhv, simmerid jne. + Elbe Engineeringus sai lastud ka diffrit väheke järele aidata. Kastiremondi käigus selgus, et all on üsna haruldane 4,69 peaülekandega kast, mida toodeti ainult aastatel 88-89.
Nüüd veel jäänud uus kustuti oma kohale, aku korralikult kinni ja pühapäeval siis Võrumaa Talvekarika 2. etapp Matsi jää/lumerajal. :)
Pilt

Kasutaja avatar
Aap
Tegija
Postitusi: 1500
Liitunud: R Nov 17, 2006 3:44 pm
Asukoht: Võru -09 Lancer, -00 Avance

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Aap » N Jaan 08, 2015 11:41 pm

Siis rajal näeme! :D

Mikk16V
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: P Okt 27, 2013 6:28 pm

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Mikk16V » E Veebr 02, 2015 7:11 pm

Vahepeal sõidetud 2 etappi Võrumaa talvekarikasarja, kus viimasel, Rõuge etapil sai ka juba viimases voorus veidi teravamatele meestele kandadele ajaga ja feeling oli hea. Laupäeval sai käidud Rannakülas EKV I etapil, kus platseerusime vastavalt 21`le ja 25`ndale kohale. Kuna päev läbi head rütmi ei leidnud, siis esimese võistluse kohta peab vist enam-vähem rahule jääma, et nii mõnigi kogenum mees seljataha jäi (kokku esiveos 32 osalejat).
Pilt
Selge on see, et korraliku diffriplokiga Hondadele ja Samaaridele vastu ei saa ja selles osas on seis üsna nukker. Kui kellelgi peaks mõni hea lukuga diffri variant kusagil vedelema, siis võib julgesti märku anda!
Nüüd plaanis taaskord õlivahetus ja tagapidureid väheke sättida - hetkel on tagant kuidagi väga nõrk. Lisaks tuleb mõtlema hakata uuele rehvipaarile, sest Contid hakkavad vanaks jääma ning naaste juba üsna mitu kaotsi läinud. Ilmselt proovib nüüd ka GoodYeari toodangu ära.

Järgmine start tuleval laupäeval Palometsas

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Sander147 » E Veebr 02, 2015 8:07 pm

Goodyear Extreme Gripi (kui midagi sellist mõtlesid) jäärajale ei soovita. Lumes ja lörtsis on need muidugi super head.
Hetkel oma Grandisel need all ning jää peal jääb nendest naeltest kuidagi väheks. Muidugi auto ka raske, kuid ootasin enamat. See eest lume sees sõidab nagu suvel kuival asfaltil :)
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Mikk16V
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: P Okt 27, 2013 6:28 pm

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Mikk16V » T Veebr 03, 2015 12:36 am

GoodYeari toodangust sõidavad väga paljud just UG Ice Arcticuga - pidi just pidurdusmaa osas väga heade näitajatega olema.
Hea, et sa Sander märku andsid - oleme korra nüüd kastis ka juba jõudnud õli ära vahetada, kuid 3s käik käib ikkagi vahest rajal krõpsuga sisse. Lisaks on siduri "kahvli" kummiluti alt leemendama hakanud... mõni simmer ehk? :roll:

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Sander147 » T Veebr 03, 2015 9:24 am

Sidurisilinder ise ei leki? Või hoovastiku pealt, kuhu käigutrossid lähevad?
3-nda käigu kohta oskaks vaid öelda, et lülitusmuhvi hambumus võib-olla. Samas oma Eclipsel sain suurematest raginatest lahti, kui käigutrossid välja vahetasin. Kuid need mõjutasid just 2-4 käiku, kus tross peab lükkama.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Mikk16V
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: P Okt 27, 2013 6:28 pm

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Mikk16V » N Veebr 19, 2015 10:12 am

Viimased 2 nädalavahetust käidud veel Võrumaa Talvekarika sarja sõitmas.
IV etapp oli väga tehnilise ja üle kuplite lookleval rajal, kus sõbral õnnestus kiires kurvis ka korralik heinarulli puude ära teha - kahjudeks purunenud suunatuleklaas ja muljutud tiivanurk :P
V etapp Viitinas oli taaskord tehniline, kuid samas üsna kiirel rajal, kus päev läbi õnnestus esiveos keskmistel kohtadel püsida ja võistlus lõpuks ka selle hooaja parima tulemusega lõpetada. III voorust üks stiilinäide ka: https://www.youtube.com/watch?v=hTXjkcngMf0
Tuleval pühapäeval eeldatavasti selle talve viimane võistlus Kobela Jää 2015 ja siis tuleb väike mõttepaus võtta, et kas minna sama autoga edasi (ikkagi isutab ka kruusale rahvasprinti) või läheb autovahetuseks. :roll:

Mikk16V
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: P Okt 27, 2013 6:28 pm

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Mikk16V » K Mär 04, 2015 10:22 pm

Talvehooaeg selleks aastaks lõppenud. Kes oleks osanud arvata, et 1. märtsil saab veel Antsla lähedal, Kobelas jäärada sõita, kuid sai.
Karikaid, diplomeid ja medaleid meile ei jagatud, kuid kogemusi sai kuhjaga hangitud ning auto pidas hästi vastu. Pärast seda kui olime enne eelviimast võistlust ühe paari uusi HD naastuga Contisid ära ostnud, pakuti sõbrale kohe ka paari BD vanatüübi naastuga rehve, mis siis uueks hooajaks tagavaraks said võetud.
Kuna Võrumaa Talvekarikasari oli põhisarjaks, siis parim voorukoht 8s tuli 4. etapil Palometsas - seda siis 22 osaleja seas. Võistluste kokkuvõttes oli parim koht 13/19 Viitinas - super rada ja kõik sujus väga hästi 8)
Ja natuke lisainfot: Kellel vähegi huvi peaks olema selle Eesti mõistes juba rariteetse taskuraketi vastu, siis oleme avatud pakkumistele :wink:

Kasutaja avatar
KevinL
Uus Kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: P Juun 01, 2014 8:04 pm

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas KevinL » P Apr 12, 2015 4:28 pm

Lugesin, et autol on see Phantom Grip vms peal. Kuidas ta nii reaalselt end ka õigustab, ja kust selle soetasid, ning mis see pull üldse maksma läks? :)

Mikk16V
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: P Okt 27, 2013 6:28 pm

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Mikk16V » R Okt 23, 2015 10:28 am

Üle pika aja jälle paar sõna ka siia.
Kuna kevadsuvisel perioodil paari huvilise olemasolule vaatamata autot müüdud ei saanud ning suvel ei olnud aega tegeleda, siis tuleb enne talve taas liigutama hakata. Õnneks oli endal võimalik paar rahvaspordivõistlust kaardilugejana kaasa teha ning pisik sees ja adrenaliin üleval hoida :)

Colt saanud siis ette uued KYB armodid koos tugilaagrite/patjadega ja pikemad + jämedamad vedrud. Lisaks uus kundepoolne poolteljeots ja uue määrdega mõlema pooltelje sisemised ja välimised otsad üle käidud
Tallinnast õnnestus kiire tegutsemise tulemusena ära tassida ühed kerged vanakooli sepisveljed, mis siis võistluste ajaks alla lähevad.
To do list:
1) mootori ja kastiõli vahetus
2) tagumiste supportite ülekäimine ja rem. komplektid
3) ventikas korda või üldse lüliti alla
4) auto väljahingamise parendamine
5) sillastend

Esimene start peaks olema 19. detsember Missos, seega "aega on" :D

Mikk16V
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: P Okt 27, 2013 6:28 pm

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Mikk16V » P Jaan 10, 2016 11:32 pm

Täna sai esimene tõsisem trenn tehtud sel hooajal ja testitud nii omalõbuks ka HD naastu, mis sai 3-4 ringi möödudes uuesti BD vastu vahetatud ja kõlbab vaid tänaval sõitmiseks. Igatahes auto tundub hea ja toimivat ning suutsime isegi 4WD meestel ilusti sabas püsida :P
Võistlusgraafikut veel lõplikult paigas ei ole, kuid Tamulal ja Peipsil tahaks ka EKV`d sõita + piirkondlikud sarjad.
Pilt


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 24 külalist