Sportlik Outlander meelitab maanteele
Viimati täiendatud: 24.apr 2007 08:22
Autor: Olev Toom
http://www.autobild.ee/artikkel.php?id=5249
Mitsubishi Outlander on jäänud oma suurte konkurentide varju. Nii Toyota RAV4 kui ka Honda CR-V on leidnud endale fänniarmee, mille suurust on kaasmaalasel tulnud siiani kadedalt pealt vaadata. Uuenenud Outlander annab müügimeestele võimaluse olukorda muuta, seda enam, et Honda CR-V välimus on nüüd palju ekstravagantsem ja jõudnud piirile, kus meeldib-ei-meeldi-kaalumised on sagedasemad kui varem.
Välimus
Mida Mitsubishi pakub? Eelkõige sportlikku ja lennukat joont. Avarust ja kerekuju dünaamikat, mis jääb vaatajale kindlasti meelde. Tõsi, auto on külgvaates üsna sarnane Toyota RAV4-ga. Ometi on see sarnasus põnev, pakkudes uusi nüansse, näiteks ahnema ja energilisema kapotijoone jõulisema esitulede lahendusega. See silmi kissitav kass on valmis viskuma, tundub autot väljast takseerides. Ka kolm ribi esilaternate vahel meenutab Toyota SUV-i, Outlander rõhutab seda õhutusava hõbedase joonega ja õigesti teeb. Pisut valmistab pettumust Outlanderi põhjakaitse, mis pilkupüüdvalt auto nina alt esile kaardub. Mitte et see hästi ei mõjuks, vastupidi, see on i-le pandud täpp, küsimus on materjali valikus. Ilmselt auto kaalu huvides on kõnealune hõbedane jõudemonstratsioon … plastist.
Kui eelmise põlvkonna hoolega kohendatud Outlander tundus kuidagi poolik, lõpetamata või selge ideeta väliskujustuses, siis uus auto on saanud endale selge kontseptsiooni. Sportlikku jõulisust rõhutab ka auto tagatulede hõbedane taust katteklaaside all ja muidugi tagaluugi jaotus, mis võimaldab allalastava lävepaku abil täiesti siledale pinnale kraamilaadimist. Lävepakk kannatab allalastuna 200 kg koormat, mis teeb temast mõnusa istepingi kehva ilma eest varjuotsijale.
Sisemus
Oma varasemast versioonist tervelt 10 sentimeetrit pikem, pakub Outlander ohtrat ruumiküllust. Tõesti, iga lisasentimeetri eest 1 punkt ja kokku maksimaalsed 10 sisekujunduse visuaalse lahenduse ja ruumikülluse eest! Varem igavavõitu armatuurlaud on uuenenud autos stiilselt tagasihoidlik, olles selge, loogiline ja elegantne. Meeldivad värvikombinatsioonid nii näidikute kui ka siseplastide puhul ei riiva silma ja seni, kuni ei katsu, ei panegi tähele, et plast valitseb siin kõikjal. Esimene kangaga kaetud lõige on ukse käepideme kohal.
Paar kummalist detaili jääb sisekujunduse puhul siiski silma. Esiteks on teekonnakompuutri infodisplei nupp sattunud esipaneeli külge. Tahad kuvatavaid näite vahetada, pead laskma vasaku käe roolist lahti ja näppima nuppu teisel pool rooli! Sama siis, kui tekib isu vähendada näidikute valgusintensiivsust. Olgu, seda pole vaja teha sageli ja küllap harjub. Küll on eriti keeruline harjuda istmesoojenduse nupuga. Nimelt on kuri saatus kupatanud lüliti istme ja keskkonsooli vahele! Oma paremat ihupoolt juhitoolilt kehkendades on seda võimalik leida varasema informeerituse korral, muul juhul läheb raskeks.
Suurepäraselt on Mitsubishi Outlanderi puhul lahendatud kahe tagumise istmerea küsimus. Ehkki kolmas istmerida näeb pealtnäha välja üsna habras, jätkub seal istujale siiski ruumi. Eriti siis, kui nihutada keskmist istmerida pisut ettepoole. Seda auto tõesti võimaldab. Suurema kraamikoguse vedamiseks on keskmise istmerea kokkuklappimine tehtud imelihtsaks. Piisab, kui vajutada vastavat nuppu ja iste klapib ennast ise kokku. Seda süsteemi juhib küll elekter, aga kokkuklappimine ise toimub vedrumehhanismi abil. Lootus, et süsteem sellisena ka 5-6 aasta pärast töötab, on seega tunduvalt suurem. Variantidele Intense+ ja Instyle on audiosüsteemidena peale kruvitud 650 W Rockford Fosgate’i süsteem, koos 9 kõlari, subwooferi ja 6-CD-mängijaga. Lisaks pakub kangem varustustase käed-vabad-telefonisüsteemi, mainitud kolmandat istmerida ja 18-tolliseid valuvelgi. Kõige kallimasse, Instyle-varustustasemesse kuuluvad veel nahkistmed (juhiiste elektriliselt juhitav) ja võtmeta sisenemise süsteem.
Mootor. Esimese hooga on Mitsubishi tarninud Eestisse ainult 2-liitrise diiselmootoriga mudelid. 140 hj jaksav diisel on varustatud kuuekäigulise manuaalkastiga. Suvi peaks valikusse kaasa tooma kaks bensiinimootorit, 3-liitrise V6, mille suutlikus jääb 220 hj piiresse, ja 170 hj 2,4-liitrise. Viimasele on võimalik saada ka viiekäiguline automaatkast.
Sõit
Kummast me alustame, headest või halbadest uudistest? Halbadest, ja jätame loo lõpu paslikult helgeks. Outlanderi turbodiisel on üsna pirtsakas. Linnasõidul võib imelihtsalt auto välja suretada, veeredes näiteks vaikselt, käik sees, valgusfoori poole. Plõks ja vaikus. Ebameeldiv. Alla 2000 pöörde ei juhtu mitte midagi, auto ei liigu ja kõõlub kuidagi kangelt, pedaali tuleb vajutada ja mitte vähe. Diisli 140 hj on ilmselt liiga vähe selleks, et Outlander maastikul laitmatult hakkama saaks. Häda on kohe käes, kui juht unustab veojõukontrolli välja lülitada, mootor justkui pooks ja lülitab enda pigem välja. Sõites on võimalik valida kolme režiimi vahel – esisillavedu, vajadusel nelikvedu ja püsiv nelikvedu. Kõige naksakam ja juhisõbralikum (kui me räägime maanteesõidust) on esisillavedu. Maanteel nelikvedu sõidurežiimina kasutades tuleb arvestada, et juhitavus ja pidurdamisvõime kahanevad tunduvalt. Maastikul on nelikvedu muidugi abiks. Kindlasti ei ole õiglane üldistada, aga proovisõiduauto kannatas vibratsioonitõve käes. Kahjuks ei tundunud see sellise värinana, mida tekitaks balansseerimata rehv.
Ja nüüd head uudised. Mitsubishi on vaieldamatult sportlane ja Outlander on kahtlemata omasuguste seas maanteesõidul üks agaramaid. Kivisel pinnasel jagub suurepäraselt ka 140 hj, et möödasõidud oleksid muretud, astumine energiline ja juhitavus suurepärane. Enamasti kisub ka linnamaasturiga pigem mudasele või liivasele pinnasele, kuid uus Outlander tõmbas lausa magnetina maanteele.
Meeldis: Suurepärane auto maanteesõidul, hea manööverdaja linnas.
Ei meeldinud: Mõistatuslik vibratsioon ja vähene võimekus maastikusõidul.
Kokkuvõte: Outlanderil on aeg tulla varjust välja. Sportlik mudel leiab kindlasti hulgaliselt austajaid. Nutikad lahendused pakuvad uusi mugavusi.