Kiire pereauto
Lisas Kristjan Sooper 19. detsember 2007 - 10:35. ::
Mitsubishi Lancer 2,0 DI-D
http://www.autoleht.ee/node/804
Nagu kõlbab vahukooretort maasikatetagi süüa, pole ka kurvinauding väikekeskklassi auto puhul esmatähtis. Kui aga uus Lancer oleks tort, siis kindlasti maasikatega.
Välimuselt paistabki uus Lancer, Toyota Corolla, Volkswagen Golfi, Opel Astra ja paljude teiste väikekeskklassi autode rivaal, hoopis suvel Eestisse jõudva Evo X avamänguna. Kiirust kuulutav välimus – alates kärgvõredest õhuvõtuavadel ja voltidest kapotil kuni 18tolliste kergratasteni – loob mulje enamast kui lihtsalt ühest pereautost.
Ehkki sõiduelamused sisalduvad hinnas, on Lancer siiski ennekõike pereauto, millel lisaks emotsioonidele mängivad tähtsat rolli hind ja varustus. Odavaima Lanceri eest küsitakse 235 000 krooni, selle kapoti all on 1,5liitrine 109hobujõuline mootor ning efektseid valuvelgi asendavad terasest rattad.
Varustusega siiski ei koonerdata: olgu nimetatud üheksa turvapatja, konditsioneer, elektrilised aknatõstukid jms. Kui hinnale lisandub 10 000 krooni, täieneb nimekiri ka stabiilsuskontrolliga. Võrdluseks: Toyota Corolla hinnad algavad 248 900 kroonist, Mazda3 sedaanil 230 400 kroonist ja Opel Astra sedaanil 230 534 kroonist.
Ruumikas, kuid plastine
Mitsubishi müüjad pakuvad ka võimalust maksta Lanceri eest 390 000 krooni. Sellisel juhul põleb silindrites diislikütus, muusikat saab kuulata Rockford Fosgate’i üheksa kõlariga süsteemist, istmeid katab nahk ning auto käivitamiseks pole tarvis võtit taskust võtta. Ehkki prooviautoks oli just see 390 000 krooni maksev, saab diisel-Lancerit Eestis osta alles 2008. aasta keskel.
Sõitjateruumis oleksid auto loojad võinud siiski kõva musta plasti asemel kasutada soliidsemaid materjale. Mitte et ooda¬nuks väikekeskklassi sõidukilt väärispuitu ja naturaalnahka, kuid pehmemaid, hinnalisema välimusega pindu kindlasti. Ülearused poleks ka kindalaeka valgustus ning võimalus reguleerida rooli sügavuti.
Ruumipuudust ei pea kannatama ees ega taga istujad. Pakiruumi mahuks märgitakse 400 liitrit, mis tähendab, et sinna mahub palju ja läbilaadimisvõimaluski on olemas. Küll võiks aga pakiruumi avamismehhanism pärast nupuvajutust luugi kaitserauast veidi kõrgemale tõsta või leiduda kaitserauas luugi tõstmise hõlbustamiseks süvend. Tekkiv pilu on käe vahele mahutamiseks väikesevõitu ning kui auto on porine, määrib sõrmed kindlasti.
Nauditav teel
Eelkäijast laiem rööbe, pikem telgede vahe, isegi Evo IX-st jäigem kere ja täpselt häälestatud vedrustus (ees MacPherson-tüüpi, taga mitmikhooblahendus) panevad Lanceri liikuma innukalt ja annavad juhitavusele konkreetsuse. Spordiga liiale ei minda, Lancer sobib ka auklikele teedele.
Volkswageni päritolu kaheliitrine diiselmootor annab kuuekäigulise manuaalkäigukasti vahendusel juhi käsutusse 140 hobujõudu ja 310 njuutonmeetrit, viimast juba 1750 pöördel minutis. Paindlik ja sitke jõuallikas särab möödasõitudel jõulise kiirendusega.
Keskmiseks kütusekuluks märgitakse 6,1 liitrit sajale kilomeetrile. Mootori miinuspoolele jäävad tema tahumatud maneerid, seda nii käiguühtlust kui müra silmas pidades.
Mootorivalikus on ka 1,5liitrine ja 1,8liit¬rine ottomootor võimsustega vasta¬valt 109 ja 143 hobujõudu, mõlemale pa¬kutakse viiekäigulist manuaalkäi¬gukasti, esimesega kaasnevatesse valikuvõimalustesse kuulub neljakäiguline automaatkäigukast, teisel variaatorkäigukast. Diiselmootorit saab ainult manuaalkäigukastiga.
Numbrid
Hind alates:340 000 kr
Testiauto hind:390 000 kr
Mootor:R-4, diisel, 1968 cm3
Võimsus:103 kW (140 hj) 4000 p/min
Pöördemoment:310 Nm 1750 p/min
Käigukast:6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus:207 km/h
Aeg 0-100 km/h:9,6 s
Kütusekulu (linnas/maanteel/keskmine):8,2/4,9/6,1 l / 100 km
Garantii:3 aastat v 100 000 km
Hooldusvälp:20 000 km
Baasvarustus
Turvapadjad:9
ABS:ABS
ESP:ESP
Roolivõimendi:roolivõimendi
Kesklukustus:kesklukustus
Elektrilised aknatõstukid:4
Konditsioneer:konditsioneer
Istmesoojendus:istmesoojendus
Valuveljed:valuveljed
CD-mängija:CD-mängija
Hinded Hind ja varustus:8
Disain:8
Sõitjateruum:6
Mootor ja jõuülekanne:7
Sõiduomadused:9
Hinne kokku:7
Kokkuvõte
Plussid:disain, juhitavus, varustus
Miinused:mõningad materjalid sõit¬ja¬te¬ruumis, lärmakas diiselmootor, teemüra
Kokkuvõte:efektse disaini ja hea juhitavusega pereauto, mis väärinuks enam tähelepanu sõitjateruumi viimistlusmaterjali valikul