Mitsubishi Lancer GLi 1.5 66kW '92 - Tanel_P

Kirjuta oma Mitsubishist julgelt siin.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Tanel_P
liige
Postitusi: 148
Liitunud: T Aug 11, 2009 11:29 pm
Asukoht: Tallinn

Mitsubishi Lancer GLi 1.5 66kW '92 - Tanel_P

PostitusPostitas Tanel_P » R Aug 21, 2009 12:42 am

Tere!

Mõned päevad registreerisin end Teie foorumi liikmeks ja täna ka klubi liikmeks. Põhjust andis selleks 1992. aasta Lanceri minu kätte sattumine. Kuna võib-olla mõni teist tunneb loo vastu huvi, siis panen selle siia ka kirja.

Pean tunnistama, et Jaapani autodest on mul varasemad kogemused Nissan Maxima ja erinevate põlvkondade Honda CR-Vdega. Ise olen omanud vaid BMWsid 1.8-liitrisest plangust E30st kuni 3.0-liitrise rikkaliku varustusega E34ni. Ka olin Eesti BMW Klubi liige, kuid need ajad on möödas. Ma ei kujuta ainult ette, kuidas mind siin vastu võetakse ja kui aktiivse foorumiga on tegu. Aga teen proovi selle foorumi ja minu esimese esiveolise autoga.

Auto enda lugu on pisut uskumatu, vähemasti ma ei ise ei usuks sellist lugu, kui keegi autot müües püüaks seda ajada. Nimelt on tegemist 1992. aastal ehitatud helesinise Mitsubishi Lanceriga. Mootor on 1.5-liitrine mikromootor, käigukast manuaal, võimsust 66 kW ja mootor 12-klapine. Pagasiruumil ilutseb GLi märk. Auto on meie perekonnas olnud viimased 17 aastat. Isa ostis ta uuena Soomest 1992. aastal, tõi Eestisse ja võttis siin arvele. Sõitis oma 4-5 aastat ja andis mu vanaisale - kokku on tänaseks nad kahe peale maha sõitnud vaid 121 000 km ja seda avariivabalt. Nüüd on järg selle auto eest hoolitseda siiis minu käes. Auto on väga palju garaažis seisnud ja küllap see annab mingi hetk ka tunda. Lisadeks vaid istmesoojendus, tulede pesurid ja reguleeritav rool ja roolisammas. Muusikat mängib auto algusaegadest pärit Philipsi kassetikas koostöös Pioneeri kõlaritega.

Auto seisukorrast siis ka pisut. Tehniline seisukord tundub väga hea - ütlen seda nende väheste sõidukordade põhjal, mis olen masinaga ise kulgenud. Hetkel on kiireimateks lahendust vajavateks probleemideks isetühjenev vasak esirehv ja omadega täiesti läbi aku. Kust võiks saada parima hinna-kvaliteedi suhtega uue aku? KORRAS

Mis ise võtan/võtaksin lähiajal ette:

1) kuna puudub täpne ülevaade auto seisukorrast, siis tahaks ta viia kuskile üldisesse ülevaatusesse, kus kaardistataks auto erinevate sõlmede probleemid (mootor, veermik, kere just altpoolt jne); kas oskate sellist kohta Tartus soovitada? TEHTUD
2) kui need tuvastatud, siis tuleks autole korralik hooldus teha - õlid, rihmad, rullikud ja mis kõik veel välja tuleb - taas otsin head töökoda Tartus TEHTUD
3) kere on väga heas seisukorras rooste seisukohast, seda on vaid kõrvalistuja lävepaku juures ja see on tõesti ainus koht; küll aga on kriime-triipe ja muid iluvigu - need on plaan likvideerida, sooviks masinale ka altpoolt korralik korrosioonitõrje teha; piiratud mahus keretööde tegemisel läheb ka Tartus kontakte vaja :roll: ROOSTE LIKVIDEERITUD
4) salong - mulle eriti ei meeldi see tume sisu; olen pilte vaadanud ja vanemate aastakäikude Lancerite sisu imponeerib rohkem; kas nahksisu pole olemas sellele mudelile? KEEMILINE PUHASTUS TEHTUD
5) veljed - praegu veereb masin plekkvelgedel ja nii jääb see talveni, mil lähevad alla naelrehvid; kevadel aga vaataks siiski velgede poole, mille mõõt võiks olla 14-15 tolli originaalid (tahaksin autot hoida originaalkonditsioonis); kas oskate tuua pilte originaalvelgedest sellele mudelile? HETKEL JÄÄVAD ALLA PLEKKVELJED KILPIDEGA
6) no siis on veel mõned pisivead, nagu puuduvad pirnid, katkised tüüblid - BMWdel on olemas andmebaas, kust saab erinevaid detaile otsida skeemide alusel ja siis esinduses detaili kood anda ja õige jupp saada; kas Mitsudel on sama? Kes üldse on Mitsude ametlik esindaja? Kas '92 Lancerile uusi A-varuosi veel saab? Kui palju ühilduvad Lanceri jupid teiste Mitsudega? PUUDUVAD PIRNID ASENDATUD
7) kui selleks avaneb võimalus, võiks ka kerge tooni tagumistele klaasidele anda VAHETATUD ESIKLAAS JA TOONITUD AUTO TAGUMINE OSA
8 ) mis on kelladest puudu, on tahhomeeter :shock: - kas selle lisamine on antud mudelil puhul väga komplitseeritud? JÄTAN TEGEMATA
9) kesklukk ei funksi, tuleb elektrooniku juurde minna KESKLUKK JA SIGNA KORRAS

Praegu esimese hooga rohkem ei meenugi, eks saab hiljem neid asju juurde lisada, kui neid tekkima peaks. Esimene auto oli minust 2 aastat vanem, see auto aga 5 aastat noorem. Loodame, et peab end üleval vääriliselt. Plaanis on teda heas korras õpingute lõpuni pidada, siis vaatab ehk tagasi Saksa autode poole ja jätab selle vennale.

Loodan ka, et keegi võttis vaevaks pika jutu läbi lugeda ning mu küsimustele vastata.

Pilt Pilt Pilt
Viimati muutis Tanel_P, R Sept 25, 2009 8:42 am, muudetud 13 korda kokku.

Kasutaja avatar
taavik
klubi liige
Postitusi: 2023
Liitunud: K Mai 16, 2007 1:19 pm
Asukoht: Kesk-Eesti
Kontakt:

PostitusPostitas taavik » R Aug 21, 2009 5:53 am

kataloog on siin: http://www.detali.ru/cat/mi/mi.dll
Esinduseks on Silberauto

Muretuid kilomeetreid sulle selle aparaadiga.

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas Janar » R Aug 21, 2009 7:30 am

Hea vaadata, kui veel ilmub meie sekka ilusti hoitud vanema põlve mitsusid! See läbisõit ei olegi nii uskumatu asi :) Enda sigmal (-91) ilutseb ka läbisõiduks 185000, tõsi tänu sellele, et masin on tõesti palju seisnud, millel on loomulikult oma miinused ...

Tahhomeetri paigaldus ei tohiks teab mis keeruline ülesanne olla, olen kuulnud ka et osadel mudelitel on vaja ainult "kellade" plokk välja vahetada tahhokaga oma vastu, sest reaalselt on juba kõik juhtmed ja pistikud olemas, samas ka järelpaigaldavate tahhokate paika saamine pole eriline kunst.

Varuosade ja teeninduste kohta Tartu info kahjuks puudub ... aga Silberautole võid kindlasti igaks juhuks ka alternatiivi otsida (Japanparts, AGR ,, jne), sest silberi hinnad on kohati ikka ülemõistuse kallid.

Aga tere tulemast siis mitsu perre ja palju muretuid kilte Sulle :)

Terv
Sigma 3.0 V6 24V @ 151kw

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » R Aug 21, 2009 8:19 am

Noh meie klubi kohta võin sulle öelda, et väga asjalikku klubisse oled sattunud :) Abi leiab siit ikka, niisama lahmimist ka üldiselt ei toimu :)

Natukene pean sind hirmutama ka selle margiesindusega. Naljalt sealt midagi osta ei taha kuna hinnad on kosmilised üldjuhul
kui detali.ru'st otsid mingi detaili tehasekoodi, siis sellele hinna leiad e-parts.silberauto.com lehelt.
Japanpartsist b-osasid ostes ei tohiks mingit metsikut raha kuluda selle auto puhul.


Minu poolt siis ka muretuid kilomeetreid ja ootame sind ka klubi üritustele.
Lähim näiteks homme Pärnus ;)
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Tanel_P
liige
Postitusi: 148
Liitunud: T Aug 11, 2009 11:29 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Tanel_P » R Aug 21, 2009 8:35 pm

Tänan kataloogi lingi eest! Tuleb tuttav ette BMW päevadest :)
Eks ma aimasingi, et see tahhomeetri paigaldus tohiks üle mõistuse olla. Loodame, et siis tahhoka vahetamisest piisab. Kuidas on Mitsude juppide sobivusega omvahel?
Eks Silberauto ole sama kallis kui United Motors BMWde puhul, kuid vahel sai seal mõnda juppi ka vägagi mõistliku hinnaga. Kas Japanpartsis on KÕIK detailid kõigile mudelitele olemas?
Ja lõpetuseks, mul on hea meel, et mind siin nii soojalt vastu on võetud. Ärge mind nii ruttu veel üritustele oodake, teen enne auto natuke korda. Oskate öelda, palju tolle kerega Lancereid üldse sõidab veel? Linnapildis naljalt silma ei hakka.

EDIT: Ah jaa, tuli meelde, et kesklukk ka olemas tal, aga ei funksi hästi. Nimelt nupud sisse ise ei lähe, ainult natuke võbelevad. Mootorid läbi?
Signa ka läheb peale, aga kui karjub, siis teeb seda õige vaikselt.
Viimati muutis Tanel_P, R Aug 21, 2009 8:47 pm, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » R Aug 21, 2009 8:46 pm

Eks neid lancereid ikka ole veel. Ka siin klubis veel mõningad alles.

Japanpartsi kohta niipalju et sellisele autole kuluosasid saab täiesti muretult. Muid detaile mis rohkem vbl disaini valdkonda kuuluvad on natuke keerulisem uuena saada, küll aga leiad kindlasti piisavalt varuosadeks müüdavaid masinaid mille küljest vajadusel midagi leiad ;)

Üritustele võib ka vähem korras autodega tulla, no problemo. Ma ka eile avastasin just et kaassõitja pooldset tagumis nurka tungiga pea võimatu tõsta :D
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Tanel_P
liige
Postitusi: 148
Liitunud: T Aug 11, 2009 11:29 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Tanel_P » R Aug 21, 2009 8:51 pm

Silberauto hinnad võtsid tõesti suu lahti. 4,5k peatoe eest on saavutus omaette küsida :)

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » R Aug 21, 2009 9:00 pm

nojah ma tahtsin uut põrandavaipa aga see maksab 18500 krooni :D
silberi hindadest võib teha täieliku huumorirubriigi :D
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Tanel_P
liige
Postitusi: 148
Liitunud: T Aug 11, 2009 11:29 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Tanel_P » R Aug 21, 2009 9:36 pm

Kas kellelgi selle Mitsu manuaali või muid materjale pole?

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » R Aug 21, 2009 9:39 pm

üht-teist võid leida skeemid joonised alajaotusest
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Kasutaja avatar
taavik
klubi liige
Postitusi: 2023
Liitunud: K Mai 16, 2007 1:19 pm
Asukoht: Kesk-Eesti
Kontakt:

PostitusPostitas taavik » R Aug 21, 2009 10:19 pm

Tartus on veel mitsu koha pealt enam-vähem teenindus Aleksandri autokeskuses (www.samistop.ee)
Varuosasid ostan Tartus Raunex'ist - enamus asju olemas ning ka mõistlike hindadega. Siiamaani on olnud nii, et kui sealt ei saa, siis jääb üle ainult esindus.
Asub Viljandi maanteel, vanas Nooruse autoaias. Maja peal on suur Lõuna-Eesti Autokeskuse reklaam.

Kasutaja avatar
AdiKing
liige
Postitusi: 111
Liitunud: N Juul 24, 2008 2:47 pm
Asukoht: Kuressaare

PostitusPostitas AdiKing » L Aug 22, 2009 12:06 pm

Kena auto ja tere tulemast klubisse ka :) Vaatan et nokitsemist on aga eks see ole iga auto puhul nii ma arvan. Igatahes edu autoga ja muretuid kilomeetreid. :wink:
Mitsubishi Galant 2.0 V6 110kw.
Endised:
Audi A6 2.6 V6 110kw.
Audi A4 2.8 V6 128+kw.
Mitsubishi Galant 2003. 2,5 V6 120kw
Vectra B 1.6l 74kw
Opel Astra 1.4(caravan) 44kw
Ford Sierra 2,3 V6

Tanel_P
liige
Postitusi: 148
Liitunud: T Aug 11, 2009 11:29 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Tanel_P » L Aug 22, 2009 9:22 pm

Täna sain kätte selle auto Owners Manuali, kahekeelse - soome ja inglise. Samuti sain enda valdusse hooldusraamatu. Viimane sissekanne pärineb aastast 1997 ja 90 000 km pealt, Helkama Autos. Seega, viimased 30 000 km ja 12 aastat pole ta korralist hooldust näinud.

Tanel_P
liige
Postitusi: 148
Liitunud: T Aug 11, 2009 11:29 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Tanel_P » E Aug 24, 2009 11:30 pm

Täna oli huvitav päev. Nimelt sai auto uue Exide Exxcel aku. Kuid see polnudki nii lihtne. Tundub, et Lancer IV-le pole eriti akusid leida. Automaailmast sai õige asja, kuid mitte päris õige. Klemmid olid siiski vale pidi. Pidi hakkama juhtmetele ruumi tegema. Ja pikkust oli tal ka nagu natuke vähe. Peale paneminegi osutus keeruliseks. See metallpulk, millega käib aku kinnitus, oli vägagi imelik ja asi päädis selle lühemaks saagimisega.

Peale selle käisin ka esirehviga kummitöökojas ja lasin lekkiva ventiili asendada. Siiski tahaks auto kevadel uusi/uuemaid suverehve näha. Tagasild kindlasti kohe. Võib-olla velgedel :)

Pagassist sai välja visatud kõik üleliigne kola, seal oli ikka kõike. Aga muuhulgas leidsin ka originaal Mitsubishi tööriistakoti. See jäi muidugi alles.

Auto sai ka pestud ja salong puhastatud, klaasid-armatuur kaasa arvatud. Kuid selle käigus selgus nii mõndagi. Esiteks, salong tahab saada keemilist puhastust - istmed on ikkagi üsna määrdunud. Teiseks, rooset on tõesti vaid pindmiselt ühes kohas, aga kivitäkkeid-mõlke-kriime jätkub. Ei midagi liiga häirivat ega sõitmist takistavat, aga kunagi võiks ju plaani võtta.

Sõita oli mõnus, 1.5ne mootor astub päris kenasti IV käiguga maanteel mööda. Makk sai ka ilusti käima pandud - uskumatu :shock: , et üks 1992. aasta Philipsi makk nii hästi mängib helisid. Tahaks leida sellist tehnikaimet, et kasseti abil mp3-sid mängida. On keegi kuulnud?
Sõidu ajal augulisel teel vihjasid amordid, et need tahaksid saada lähemas tulevikus vahetamist. Praegu pole hullu, aga võttes arvesse, et neid pole kunagi vahetatud...

Side lõpp.

Bullet
Tegija
Postitusi: 1657
Liitunud: R Juul 30, 2004 7:53 am
Asukoht: Märjamaa ja muud euroopa riigid :)
Kontakt:

PostitusPostitas Bullet » T Aug 25, 2009 12:10 am

kostita siis vahest meid siin ilusate piltidega kaa :)
minupoolt aga muretuid kilomeetreid ja welcome to the club :D
Mitsubishist parem on ainult .... kiire Mitsubishi.

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » T Aug 25, 2009 8:44 am

kassetist tehtud line-in asju on isegi müüa aga kus, seda ma küll öelda ei oska. kvaliteet ei ole ka muidugi midagi kiita aga asja ajab ära
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas Janar » T Aug 25, 2009 2:03 pm

Oomipood müüb adapterkasetti.

http://www.oomipood.ee/?t=k_ki&i=CLP-003
Sigma 3.0 V6 24V @ 151kw

Tanel_P
liige
Postitusi: 148
Liitunud: T Aug 11, 2009 11:29 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Tanel_P » K Aug 26, 2009 6:37 pm

Lisasin esimesse postitusse pildid. Mobiiliga tehtud ja ajutised, aga mingi aimduse annab. :)

P.S. Ega kellelgi pole neid velgede keskavasid katvaid katteid?

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » K Aug 26, 2009 7:28 pm

njaaa, nii korralikku lancerit pole ammu näinud :) kena vaadata kohe
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Bullet
Tegija
Postitusi: 1657
Liitunud: R Juul 30, 2004 7:53 am
Asukoht: Märjamaa ja muud euroopa riigid :)
Kontakt:

PostitusPostitas Bullet » K Aug 26, 2009 8:39 pm

Millist kirikuõpetajat sa kimbutamas käisid, et sellise isendi omale said :D
Mitsubishist parem on ainult .... kiire Mitsubishi.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 94 külalist

cron