Tere!
Mõned päevad registreerisin end Teie foorumi liikmeks ja täna ka klubi liikmeks. Põhjust andis selleks 1992. aasta Lanceri minu kätte sattumine. Kuna võib-olla mõni teist tunneb loo vastu huvi, siis panen selle siia ka kirja.
Pean tunnistama, et Jaapani autodest on mul varasemad kogemused Nissan Maxima ja erinevate põlvkondade Honda CR-Vdega. Ise olen omanud vaid BMWsid 1.8-liitrisest plangust E30st kuni 3.0-liitrise rikkaliku varustusega E34ni. Ka olin Eesti BMW Klubi liige, kuid need ajad on möödas. Ma ei kujuta ainult ette, kuidas mind siin vastu võetakse ja kui aktiivse foorumiga on tegu. Aga teen proovi selle foorumi ja minu esimese esiveolise autoga.
Auto enda lugu on pisut uskumatu, vähemasti ma ei ise ei usuks sellist lugu, kui keegi autot müües püüaks seda ajada. Nimelt on tegemist 1992. aastal ehitatud helesinise Mitsubishi Lanceriga. Mootor on 1.5-liitrine mikromootor, käigukast manuaal, võimsust 66 kW ja mootor 12-klapine. Pagasiruumil ilutseb GLi märk. Auto on meie perekonnas olnud viimased 17 aastat. Isa ostis ta uuena Soomest 1992. aastal, tõi Eestisse ja võttis siin arvele. Sõitis oma 4-5 aastat ja andis mu vanaisale - kokku on tänaseks nad kahe peale maha sõitnud vaid 121 000 km ja seda avariivabalt. Nüüd on järg selle auto eest hoolitseda siiis minu käes. Auto on väga palju garaažis seisnud ja küllap see annab mingi hetk ka tunda. Lisadeks vaid istmesoojendus, tulede pesurid ja reguleeritav rool ja roolisammas. Muusikat mängib auto algusaegadest pärit Philipsi kassetikas koostöös Pioneeri kõlaritega.
Auto seisukorrast siis ka pisut. Tehniline seisukord tundub väga hea - ütlen seda nende väheste sõidukordade põhjal, mis olen masinaga ise kulgenud. Hetkel on kiireimateks lahendust vajavateks probleemideks isetühjenev vasak esirehv ja omadega täiesti läbi aku. Kust võiks saada parima hinna-kvaliteedi suhtega uue aku?
KORRAS
Mis ise võtan/võtaksin lähiajal ette:
1) kuna puudub täpne ülevaade auto seisukorrast, siis tahaks ta viia kuskile üldisesse ülevaatusesse, kus kaardistataks auto erinevate sõlmede probleemid (mootor, veermik, kere just altpoolt jne); kas oskate sellist kohta
Tartus soovitada?
TEHTUD
2) kui need tuvastatud, siis tuleks autole korralik hooldus teha - õlid, rihmad, rullikud ja mis kõik veel välja tuleb - taas otsin head töökoda Tartus
TEHTUD
3) kere on väga heas seisukorras rooste seisukohast, seda on vaid kõrvalistuja lävepaku juures ja see on tõesti ainus koht; küll aga on kriime-triipe ja muid iluvigu - need on plaan likvideerida, sooviks masinale ka altpoolt korralik korrosioonitõrje teha; piiratud mahus keretööde tegemisel läheb ka Tartus kontakte vaja
ROOSTE LIKVIDEERITUD
4) salong - mulle eriti ei meeldi see tume sisu; olen pilte vaadanud ja vanemate aastakäikude Lancerite sisu imponeerib rohkem; kas nahksisu pole olemas sellele mudelile?
KEEMILINE PUHASTUS TEHTUD
5) veljed - praegu veereb masin plekkvelgedel ja nii jääb see talveni, mil lähevad alla naelrehvid; kevadel aga vaataks siiski velgede poole, mille mõõt võiks olla 14-15 tolli originaalid (tahaksin autot hoida originaalkonditsioonis); kas oskate tuua pilte originaalvelgedest sellele mudelile?
HETKEL JÄÄVAD ALLA PLEKKVELJED KILPIDEGA
6) no siis on veel mõned pisivead, nagu puuduvad pirnid, katkised tüüblid - BMWdel on olemas andmebaas, kust saab erinevaid detaile otsida skeemide alusel ja siis esinduses detaili kood anda ja õige jupp saada; kas Mitsudel on sama? Kes üldse on Mitsude ametlik esindaja? Kas '92 Lancerile uusi A-varuosi veel saab? Kui palju ühilduvad Lanceri jupid teiste Mitsudega?
PUUDUVAD PIRNID ASENDATUD
7) kui selleks avaneb võimalus, võiks ka kerge tooni tagumistele klaasidele anda
VAHETATUD ESIKLAAS JA TOONITUD AUTO TAGUMINE OSA
8 ) mis on kelladest puudu, on tahhomeeter
- kas selle lisamine on antud mudelil puhul väga komplitseeritud?
JÄTAN TEGEMATA
9) kesklukk ei funksi, tuleb elektrooniku juurde minna
KESKLUKK JA SIGNA KORRAS
Praegu esimese hooga rohkem ei meenugi, eks saab hiljem neid asju juurde lisada, kui neid tekkima peaks. Esimene auto oli minust 2 aastat vanem, see auto aga 5 aastat noorem. Loodame, et peab end üleval vääriliselt. Plaanis on teda heas korras õpingute lõpuni pidada, siis vaatab ehk tagasi Saksa autode poole ja jätab selle vennale.
Loodan ka, et keegi võttis vaevaks pika jutu läbi lugeda ning mu küsimustele vastata.