Colt R - Sander147

Kirjuta oma Mitsubishist julgelt siin.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Colt R - Sander147

PostitusPostitas Sander147 » N Veebr 27, 2020 7:42 pm

Tere siinne pere :D
Pole ammu miskit asjalikku kirjutanud, veel enam auto teemat vormistanud.

Aeg järjekordseks projektiks, kui süda ütleb Evo, aga maja ütleb Colt ;)
Doonoriks on 97a Colt, 1.6 66kw, manuaal kasti ja 1050kg tühimassiga, mida prooviks veel alla tuua.
Läbisõit 176 650 km

Ligi sai võetud ka väheke suurem mootor, millele paneks ka turbo külge. Galandi pealt 2.0 100kw 16v Sohc.
Eesmärk oleks nädalavahetusel kiirelt rada sõita ja ka asjalikum lõppkiirus 1-l miilil.
Aga kõigest varsti lähemalt ;)

Pilt
Viimati muutis Sander147, T Mär 31, 2020 7:03 pm, muudetud 3 korda kokku.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas Zafari » N Veebr 27, 2020 8:16 pm

Gut Valdemar, Gut 8)
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas Sander147 » L Mär 07, 2020 11:49 am

Mõni pilt mootori osandamisest.

Arvestades, et läbisõit on 340 000km, siis seisukord on üllatavalt hea. Vähemalt on õlivahetusteks raha olnud.
Karterisse lastud kruvi on teema omaette :D

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas Sander147 » K Mär 18, 2020 12:30 pm

Vahepeal on terve hunnik uusi juppe saabunud.
Tihendite ja rihmadega pole mingit probleemi, küll aga on tõsine tõrge rõngaste ja saaledega.
Meie varuosa kataloogid lubavad kõike toredat, kuid kahjuks on pakutav kaup vale.

Väike nimekiri siis asjadest, et endal ka meelest ei läheks.
Doonormootoriks on siis 98a Galandi pealt 2.0 100kw 16v Sohc

Balansiirrihma kmpl INA 530035010
Hammasrihma kmpl INA 530037110
Roolivõimu rihm SKF 5PK1094
Generaatori rihm CONTITECH 4PK938
Kütusefilter JAPANPARTS JFC292
Ülemine tihendisari ELRING 213940
Süüteküünlad NGK BKR6E-11
Siduriketas AISIN DM043, 215mm
Veepump AISIN WPM-057V
Silikooninguti AISIN BTM-003
Õlifilter MITSUBISHI OE MD356000 (Evodele)
Nukkvõllisimmer MITSUBISHI 35x50x8
Väntvõlli simmerid MITSUBISHI 44x60x7, 85x103x8
Balansvõlli simmerid PAYEN
Hüdrotõukurid AJUSA 6tki, 85004400
Kepsusaaled ACL Racing 4B1185H-STD
Raamsaaled ACL Racing 5M1219HXSTD
Pikkilõtkusaaled KING Racing TW 173AM
Kolvirõngad TP JAPAN 339193F STD
Roolivõimu vaherullik BLUEPRINT ADC496505 (kuna kliimapump läheb minema, siis tuleb ka vaherullikut muuta )

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Viimati muutis Sander147, T Mär 31, 2020 7:02 pm, muudetud 2 korda kokku.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas Zafari » K Mär 18, 2020 9:29 pm

Karantiini ajal paras garaažis tiksuda :) #staythefuckinthegarage
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas Sander147 » N Mär 19, 2020 9:33 am

Mõte on hea, kahjuks on mootor töö juures ning sinna hetkel ei lasta :D
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas SiimS » N Mär 19, 2020 10:00 am

Kas tuleb treilaauto või pürgid ka liiklusesse? Milline kast alla jääb?

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas Sander147 » N Mär 19, 2020 10:10 am

Suures pildis jääb tänavaautoks. Mööndustega...

Kast tuleb Galanti oma, see ka kõik olemas. Ostsin vahepeal terve 98a Galanti, kust kakkusin kõik vajalikud jupid maha ja ülejäänud auto läks lammarisse.
Küll aga tuleb Colti ja Galanti kastid lahti võtta, nimelt spidoka pärast. Galanti rattad jäävad mõõdult liiga suureks Colti alla, seega vaja diffrite küljes spido hammakad ringi tõsta, et saaks Colti mõõdus rattaid kasutada. Erinevus diameetris lausa 4cm.
Aga eks aeg näitab.
LSD diffrit tahaks ka. Quaife küsib 850 euri..
Aga enne teeb veermiku paremaks: vedrud, amordid, õõtsad, pidurid jne.

Muidu hetke seisu järgi sobivad Colti veovõllid ja Galanti kast ideaalselt kokku. Seda küll tehniliste näitajate järgi. Proovida pole veel saanud, kuna Colt alles sõitev.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
Aap
Tegija
Postitusi: 1500
Liitunud: R Nov 17, 2006 3:44 pm
Asukoht: Võru -09 Lancer, -00 Avance

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas Aap » L Mär 21, 2020 8:11 pm

2,0 100kw masinad tulid tehasest isegi 14 ja muidugi ka 15 tolli veljega. Coltile 14 ikka peaks minema ju? Mäletan, et 14 tolli rattaga pani spido reaalsele tempole 90 juures mingi 4 otsa

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas Sander147 » L Mär 21, 2020 8:18 pm

Asi ei ole velje mõõdus, vaid ratta üldises diameetris.
Coltil tehasest 175/70 R13 mille diam on 575mm.
Galantil 195/60 R15, mille diam 615mm.

Plaan on 16" alla mahutada ning siis oleks rehviks 205/45 R16, mille diam on 590mm.

Spido jääb c 2kmh valetama, mis on juba köömes.

Täna sain ka mootori kokku laotud. Järgmine nädal läheb siis Colti lammutamiseks. Nii optimistlik ei ole, et järgmisel nädalavahetusel juba sõita saaks, aga proovida ju võib.
Colti radika alune poolraam on suht mäda, see ka vaja enne elustada.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

vanamehike
Uus Kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: P Aug 20, 2017 7:04 pm

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas vanamehike » R Mär 27, 2020 1:25 pm

lahe vaadata, et keegi viitsib nende vanade mitsu roimadega ka jebida. endalgi ootab üks lancer rahastust, et tegema hakata. edu projektiga :wink:

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas Sander147 » L Mär 28, 2020 6:58 pm

Tänud vanamehike!

Üllatus missugune. Saingi täna pilli sõitma :D

Vahepeal sai tehtud radika alune tala uus, lisaks kasti alune pikkitala värskendust. Keskmine osa oli nii mäda, selle lõikasin vahelt ära ning peale keevitasin 4x50mm lattraua.
Kogu vahetuse protsessi juures tuli reaalselt fabritseerida hammasrihmapoolse padja kinnituse auk 1.5cm nihkesse, gaasitrossile vaheplaat (trossi kinnitus erineb 1.6 ja 2.0 vahel c 6cm. Salongi minev lõdvik 2 cm lühemaks lõigata ning samuti ka radika ülemine lõdvik 2cm lühemaks lõigata.
Lisaks väntvõlli asendianduri juhet 20cm pikendada (1.6-l on mootori taga poolel pistik, 2.0 aga mootori ees).
Kuna paar korda oli vaja autot ka lükata, siis enne seda sai tagumised piduriklotsid välja vahetatud, kuna kässer jäi peale ning klotsi katted olid lahti.

Kliima radikas ja välised torud on eemaldatud, koos kapote aluse AC juhtmestikuga, selle käigus ka teine radika ventilaator (mis jäi 2.0 väljalaske kollektorile ette).

Viimase pildi järgi ei ütlekski, et miskit muutunud oleks :D
Hetkel on veel 1.6 õhulugeja (pistik on erinev ning polnud viitsimist vahetama hakata) Väljalase, alates enne katalüsaatorit kuulub ka veel 1.6-le. Aga küll jõuab.
Roolivõim ka puudu, kuna tellitud vaherullik ei ole veel jõudnud.
Käigukasti seekord veel lahti ei hakanud võtma, mingi aja sõidab valetava spidokaga, kuniks võiks Quaife poole vaadata, siis saab ühekorraga kõik kasti sisesed tööd ära teha.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas Sander147 » K Apr 01, 2020 9:06 pm

Natuke nokitsemist.

Esi stabika puksid sai vahetatud, nende tarbeks tuli esisilla tala maha lasta. Mõte oli ka vasak esi sharniir vahetada, aga õõtsa eemaldamise käigus selgus, et õõtsale on peale poole auk sisse roostetanud. Ilmselgelt uut õõtsa vaja. Pilt selgitab asjaolu.
Parem pool on veel OK, seega enne ei vaheta, kui midagi ära kulub.

Saabus ka roolivõimu vaherullik, rool oluliselt kergem :D
Täna sai ka esimene pikem sõit tehtud, nimelt töölt koju.
Auto nagu auto, rehvid vajavad kindlasti vahetust, müra on ikka päris karm.

Esipidurite upgradeiga sai ka algust tehtud. Plaan on Galanti 256mm diameetriga kettad panna, mille sadula kolb on 60mm ( hetkel 236mm ja 54mm kolviga).
Coltile ei ole performance klotse pakkuda, Galantile aga on, seĺlest ka vahetuse mõte)

Pilt
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Mikk16V
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: P Okt 27, 2013 6:28 pm

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas Mikk16V » R Apr 03, 2020 9:11 am

Hea näha, et tekib jälle uusi ja põnevaid projekte, millel silma peal hoida.
Tundub, et rooste osas ei ole Coltil vähemalt küll põlvkondade lõikes vahet, radika alused ja kasti alused pikitalad mädanevad ikka ühtmoodi nii enne 90`ndaid kui ka pärast.
Kas kast jääb 1,6se oma? Mis koodiga kast muidu all on ja mis ülekandearvuga? Põhimure ilmselt rajal 2-3 käigu vahe, mis vist enamus kastidel on jube pikk. Mis turbot plaanis kasutada ja kas turvakaar ka tulemas?

Jõudu ja edu, mis muud! 8)

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas Sander147 » R Apr 03, 2020 6:44 pm

Käigukast on Galanti 2.0 oma ikka. Kood F5M42-2-F7N2. Colti 1.6 on F5M41-1-F8A1
Sidurikojad on erinevad, muidu väliselt põhimõtteliselt samad.

Turvakaart hetkel kindlasti ei plaani.
Turbo osas miskit väiksemat, eesmärk 150+kw ainult saada ning et oleks võimalikult kiire spool-upiga. Näiteks T25, mida kasutati 2G Eclipse peal või siis TD04H-13G, mis oli 1G Eclipse automaatkastiga kasutusel.
EVO omad jäävad veits suureks, kui tahta ühtlaselt kulgevat jõugraafikut. Mitte, et 4000rpmi ja keegi paneb planguga selga, mille järel kaob ka esiratastel pidamine.
Kaal ikkagi suht väike ning ainult esirattad veavad.

Roostest ma ei taha hetkel rääkidagi. Neid kohti on küll ja küll mida tulevikus keevitada...aga eks see kajastus ka auto hinnas. :)
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas Sander147 » E Apr 06, 2020 7:01 pm

Suvevelg ka nüüd all.
Sai ostetud siiski 15x7, millel hetkel 195/55 R15 Maxxis juustud.
Natuke veereb nendega, kuniks õiged suvekad tulevad. Vajaminevat mõõtu on suht vähe saadaval ning seegi tellimise kaup. Nimelt otsitav on 205/50 R15. Hiinakat leiaks kergemini, aga sellega rajale ei lähe :shock:

Pilt
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas Sander147 » L Apr 25, 2020 4:45 pm

Viskan vahepeal ühe pildi summuti ehitusest.

Enamus on Galantilt, miskit tuli ka ise juurde vorpida.
Vana toru siis paremal, diameeter 44mm torul, uus on vasakul, diam 51mm .
Üv vahelisel perioodil kulgeb ilma katita (kuna 1.6 katiga on heitgaasi näidud ideaalsed ning ei taha katti ära tappa). Tuleb flantsidega vahetatav. Lõpupütt veel 1.6 oma, kuna selle nurga all miskit bolt-on võtta pole ja meeldivat pole veel leidnud.

Tuttaval on 200+ kw turbo Saab. Tehase andmetel 8s 100ni. Panime Coltiga joonele...pool auto pikkust jäi Colt maha. Vähemalt on algus teada, võrreldes 1.6 mootori ja 10.5 sekiga on edasiminek tuntav.

Pilt
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas Sander147 » R Mai 01, 2020 10:13 am

Veits hakkas üle viskama, et rool järjest enam kisub ja ujub.
Tõstukil selgus, et esisilla parema poole õõtshoova tagumine puks on vedel ja loksub kergelt.
Kuna vasakule poole sai ka terve uus õõts pandud, siis läksin parema poolega sama teed. Lisaks oli sharniiri alumine kauss alt suht roosteks ussitanud. Mingi pilt ka võrdluseks.

Sillaregull näitas, et kõik rattad näitavad oma suunda. Alustades tagasilla regulliga, murdus regull polt pooleks. Eks rooste teeb ajapikku oma töö, mitsu ju üks magusamaid palasid mida närida. :D
Igatahes, kuna see polt oli puksiga kokku kasvanud, siis on variant 1, kas vahetada ainult puks ja polt, või variant 2, terve õõts korraga.
Valisin nr 2 ja siis juba mõlemad tagasilla alumised õõtsad ja regull poldid. Vanast ja uutest õõtsadest ka pildid.
Ainult 4 õõtsa veel jäänud vahetada tagasillas :D
Lisaks amordid jne.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas Sander147 » N Mai 07, 2020 7:28 pm

Teadsin juba ostust alates, et põhjaalune torustik on hapu. Viimasel ajal hakkas ka bensu haisu auto ümber olema. See siis viitas lekkivale torule.
Tööprotsess nägi ette, et paak maha, paagi pealt mäda osa maha lõigatud, jätk voolikuga c 30cm, sealt edasi põhja alla uued vask torud, kuni esisillani.
Uueks sai hetkel pealevool 8mm torust ja tagasivool 6mm torust (nagu originaalis). Tuulutus sai uued ühendused ja uued vooliku jupid vahele.

Pildilt ka näha, kuidas eelnevalt on piduritorusid lapitud. Tüüpiline säästu pakett.
Täna tellisin uued pidurivoolikud ja tagumised trumlite silindrid ära. Natuke mootorit ju on, nüüd võiks turvaliselt seisma ka saada. Kui asjad kohal, siis lähevad piduritorud ka kõik vahetusse.

Paar päeva tagasi hakkas ka õlituli kohapeal punaselt värelema/põlema. Õnneks oli probleemiks väsinud õlirõhu andur. Uueks anduriks sai riiulis olev FAE 1224.

1 valuvelg käis ka Sirgest OÜ-s sirgendamisel. Nüüd vast vibratsioon enam ei viska istmelt maha :D

Pilt

Pilt
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Colt R - Sander147

PostitusPostitas Sander147 » R Mai 08, 2020 6:38 pm

Jätkan monoloogi :mrgreen:

Üleeilne kütusetorudega jauramine kiirendas piduritorude vahetamise vajadust. Nimelt on torudele ühine kinnitusklamber põhja all ning ühe toru liigutamine mõjutab ka teisi. Selle tulemusel hakkas piduritoru klambri alt lekkima (eks rooste ja vanus tegid oma töö ning nüüdne torkimine ka kaasa ei aidanud).
Ühesõnaga saabusid hommikul ka pidurivoolikud ning pärast lõunat hakkasin vahetama.

Hetkel jõudsin vahetatud eest jaoturist kuni taha piduriteni välja. Samuti läksid ka pidurisilindrid uued, vanu elusalt kätte ei saanud ning ega ei proovinud ka.
Jäävad vahetada veel esimesed torud ja voolikud.

Silindriteks Japanpartsi CS-579, 19mm diameetriga.
Voolikud LPRi nimekirjast.

Velje vibratsioon on ikkagi aktuaalne, aga see tuleb pigem 2011a rehvidest ja samuti puuduvad velgedel tsentrirõngad. Autol 56mm rumm, velg seest 57mm.
Ehk leiab need ka. Aga hetkel on ühe velje sirgendamine lõppkiirusele kaasa aidanud 8)

Pilt

Pilt
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist