Eks neid ole nii mõnedki kogunenud jh. Aga, mis teha mulle nad meeldivad
Natuke masina ajaloost siis. Masin oli mõned aastad tagasi soomes müügil avariilisena. Sõitev aga esiosa laksuga. Sai isegi tollase müüjaga ühendust võetud ja mõeldud masina peale. Masin oli müügis 2500 euroga ja selle raha eest ta ka eestisse sõitis ühe toreda selli juurde Ida-Virumaale.
Seal tehti keretööd ja värvimine sama summa eest, mis masin maksis. Peale värvimist esines masinal tehnilisi probleeme ning ei tahtnud teine enam käivituda. Nii see masin esimest korda Tallinnase minu juurde reisis. Siin selgus, et aju juhtmestik oli mingi meistri mehe käe all veidi haiget saanud. Juhtmed korrastatud käis masin nagu antsu viiul. Nii sai ta minu käe all ka hoolduse, mahlad, filtrid, rihmad, rullid jne. Tallinnast reisis ta uuesti omal jalal Ida-Virumaale oma tollase omaniku juurde ja veetis seal talve puhkuse.
Ühel kevadisel päeval kontakteerus uuesti minuga masina omanik kuna peale talve puhkust ei tahtnud masin jälle õieti töötada. Nii tuvastati tall pekkis küünlad. Küünlad vahetatud tehti mõned kiiremad ja nii see surve karterisse jõudis. Aeti aparaat treila peale ja toodi Tallinnasse uuesti.
Siin selgus tõsiasi, et esimene kolb pekkis ja rõngad ka. Sai sebitud uus/kasutatud korralik jooks kolbe koos kepsudega. Sai kokku laotud uute tihendite ja kõigega, mis liikus. Sellega muidugi saaga ei lõppenud. Vaid hakkas uuesti jonnima nagu Talongi kütuse ja sädemega ja nii need klapid jälle piki kolbe käisid. Ei ole sellest asjast veel aru saand aga tundub, et need aftermarket rihma pingutid on täielik jama sellele mootorile ja üks hetk lihtsalt viskab rihma üle
Taloni mootoril peale OEM pinguti paigaldamist enam pole probleeme esinenud.
Lõpuks leidsimegi endise omanikuga hinna osas kompromissi ja minule see masin jäigi. Nüüd on teda ootamas uus 6bolt turbo mootor ning uus sport siduri komplekt. Ennem oli vahel 7boltine mootor. Ahjaa Ida-Virumaal on tehtud talle ka 3tolline väljalase ja pandud uus labadega sport sidur.