1. leht 2-st

Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: P Juul 02, 2017 5:52 pm
Postitas Zafari
Nüüd siis juhtus sedamoodi. :roll:
Küllap on mõtetes aega ja raha ülearu või midagi sellist aga ära ta toodud sai ja vast paari aasta pärast hakkab sõitma ka.
Hetkeseisuga on selliseid autosid Eestis arvel 5 tk aga see arv sisaldab ka ajutiselt arvelt maas olevaid autosid. Julgen suht kindlalt väita, et minu omast saab ainuke sõitev siinmail. Lihtsalt aega läheb natuke.

Autost endast siis:
Sapporo aastast 1988, Eestis alates 2000 aasta algusest ja viimased kümmekond aastat seisnud.
Läbisõit hetkel natuke üle 200KKm'i.
Väljast valge, seest tumesinine samet või plüüž vms asi.
Mootor 4G64 92kw versioonis ja käigukastiks automaatne.
Lisad: Elektriga aknad ja peeglid, konditsioneer, ECS- Electronically controlled suspension, antenn peaks elektriga käima ja ABS on ka olemas.

Seisukord: auto on seisnud ... auto on päris kaua seisnud. Kuid kere on üllatavalt heas seisus ja kannatab taastamist küll. Ühe küljekarbi tagumises otsas oli auk, mujalt justkui oli kõva, esmapilgul oli põhi ka täitsa hea. Arvestama peame siinkohal ikkagi auto 29 aastast vanust ka juba. Paari ukse alumine valts mõnest kohast roostetas, juhiuksel oli mingi pahtliporno ka liistu juures. Ringiratast on igasugu iluvigasid täis aga kõik on parandatav. Üks esituli on sodi, üks gabariit ka (120euri :roll: ), esistange alt äärest katki jne. Salongis on mõned katkised uksepolstrid aga õnneks istmed paistsid terved ja vaip ka korralik.

Tulevik:


Palju aega mul pole ei ole ja auto seisab põhilisest elukohast eemal, seega kogu aeg seal nokitsemas käia ei saa. Samas pole nüüd üüratult kiiret ka sellega. Plaanis on auto originaali taastada, renoveerida kogu veermik koos ECS süsteemiga, ajada kere libedaks ja kõik üle värvida. Peale seda saab sellest päris kindlasti pühapäevaauto.

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: P Juul 02, 2017 6:36 pm
Postitas jackpuuk
Vinge! Kui ruumi ja keevitust vaja, siis pöördu!

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: P Juul 02, 2017 7:08 pm
Postitas sugraM
Ma lisan omaltpoolt kabotialuse pildi. Tore masina juures see, et ECS-ist peale amortide kõik muu mudru alles.

Pilt

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: P Juul 02, 2017 9:09 pm
Postitas SiimS
Vägev auto!

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: P Juul 02, 2017 9:27 pm
Postitas Zafari
Nüüd saan oma õhtuid veeta mõtete seltsis, et millisest otsast ja kuidas seda asja üldse tegema hakata.
Mingi teooria oleks umbes selline : tagasild alt ära, kõik detailid renoveerimisesse (liivapritsi ja värvi jms) ja samal ajal saab selle osa põhjaalust ilusaks teha ja ära konserveerida. Niimoodi jätkaks terve põhja ulatuses ja siis kõige lõpuks kere välise osa värv.
Varuosade hinnad on kohati lahedad. Mõni pulgake ei maksa suurt midagi ja samas küsitakse 50cm pika plastliistu eest 173 eurot :/

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: P Juul 02, 2017 10:01 pm
Postitas sugraM
Kui sul just tõstukit pole, siis põhja auto all teha on räme k**p. Pigem soovitaks esmalt jalutada masina ümber ja panna kirja kõik mis vaja, eriti puudutab see asju, mida uuena ei saa või ei jaksa osta. Seejärel hakkad koguma. Kui käed sügelevad, siis osandad midagi, teed korda ja paned riiulisse. Kui nii on sillad, mootor käigukast, bens paak ja asjad tehtud, siis viskad kere paljaks, pistad grilli või keerad külili ja toimetad põhjaga nagu valge inimene. Taga sillas peaks B-na olema saada silla puksid, kettad, suporti rem komplekt + kolvid. Palju asju samad mis Galandil. Pigem on küsimus käsipiduri trossides. Kui sa juba auto alla poed, siis esimese asjana soovitaks kontrollida, kas silla kõrguse andurid (ECS) on elus.

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: E Juul 03, 2017 8:48 am
Postitas Martinez
5+ !

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: K Juul 12, 2017 7:58 pm
Postitas Zafari
Hoiame foorumit elus.

Pole eriti aega olnud aga natuke on vaadatud ja katsutud.
Panin korra aku peale - aknad-peeglid liiguvad, starter veab mootorit ka ringi. Tuledki põlevad. Tundub suht okei :D Teinekord panen paaki bensiini ka ja siis vaatab, kas kuidagi käima ka läheb.

Soomest saabus pakike, mille sees uued (kellele uued, kellele vanad) esituled.

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: P Juul 30, 2017 8:42 pm
Postitas Zafari
Täna tekkis natuke vaba aega ja sai auto juurde mindud jälle.
Esmane üritus oli auto uuesti sealt kuurist välja saada kuhu ta väga suurte jõupingutuste järel kuu alguses surutud sai.
Olukord päädis lõpuks sellega, et võtsin ühel rattal piduriklotsid välja ja vahetasin kaks ratast varurataste vastu, mis ka õhku pidasid. Päeva lõpuks sai jõutud olukorrani, kus piisas ühe inimese jõust, et auto kuuri tagasi lükata. 8)

Tehnilise poole pealt siis niipalju, et sai veendutud bensiinipumba mitte toimimises ning praeguse seisuga on uus tellitud ja äkki tuleval nädalavahetusel saab selle ka külge (paak maha üritus). Äkki peale seda läheb käima :roll:

Põhja all sai täna natuke rohkem ringi roomatud ja tuju on siiani väga hea (seda siis tulevasi keretöid silmas pidades).

Ahjaa, negatiivset poolt ka - ECS amorte paistab, et ikkagi ei saa. Hind võib ju andmebaasis olemas olla aga saadavus - not available :(

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: K Okt 04, 2017 8:58 pm
Postitas Zafari
Natuke on aega mööda läinud aga toimunud on ka väike areng.
See sõidab 8)
https://youtu.be/QQXMNgvPI7M

Bensiinipump sai suvel siis ära vahetatud, kuid autol sädet polnud ja sellega sai oma pead ikka kõvasti vaevatud. Erinevaid teooriaid sai palju mõeldud ja siis polnud jälle aega ja nii ta seisis.

Tellisin vahepeal Bulgaariast suure hooga jagajasse käiva jublaka, millel nimeks ignition module. Vahetasin selle ära ja no tulemust ikka ei olnud. Peale seda sai pimedast kuurist auto uuesti välja sikutatud ja teistpidi keeratud, et valgust vähe rohkem saaks (hetkel seisab ilma elektrita ruumis auto) ja siis leidsin ikkagi ühe pistiku veel ja selle küljest jublaka kirjaga power unit. No siis läksid suunurgad uuesti natuke kõrgemale. Pistiku eemaldamisel vaatasid sealt vastu kolm väga-väga korrodeerunud klemmi. Peale nende korralikumat puhastamist tekkis ka säde ja nii ta käima läkski. :D

Internetil silma peal hoides õnnestus leida ka juhipoolne tutikas originaal gabariittuli 40 euro eest. Igati soodne diil.

Igatahes on nüüd motivatsiooni jälle juures ja eks vaikselt hakkan edasi tegelema.
Paar pilti ka juurde.

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: K Okt 04, 2017 9:24 pm
Postitas Kopajuht
Vabanda nüüd minu väheseid teadmisi :D aga kas tagumised aknad peavadki niimoodi viltu olema kui nad on avatud?

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: K Okt 04, 2017 10:00 pm
Postitas Zafari
Kopajuht kirjutas:Vabanda nüüd minu väheseid teadmisi :D aga kas tagumised aknad peavadki niimoodi viltu olema kui nad on avatud?


Just nii nad olema peavadki. Juhin tähelepanu sellele, et ustel pole klaasiraame sellel mudelil ;)

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: T Okt 31, 2017 10:03 pm
Postitas Zafari
Nonii. Vahepeal sai natuke nokitud jälle. Esiteks tegin hetkel kasutuses olevale kuurile põranda alla, et oleks mingi reaalne pind mille peal autot hoida. Siis ostsin ühe lambi ka lakke ja nüüd on võimalik juba suuremate ilmastikuolude eest peidus olla. Mingil hetkel peab kuuri veel natuke tuunima.
Peale põranda valmimist hakkasin autot eest otsast vaikselt lammutama. Tulemusega olen jätkuvalt rahul. Vähemalt ette ei ole laksu saanud, kenasti sirge ja suht roostevaba kõik.

Paar pilti ka lisaks (ma ei ole garaažis üldse hea pildistaja, avastan dokumenteerimise vajaduse alles päeva lõpus).

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: R Dets 08, 2017 1:00 am
Postitas Kopajuht

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: R Dets 08, 2017 10:19 pm
Postitas Zafari
See ju täis kompu 8)

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: E Jaan 01, 2018 6:47 pm
Postitas Zafari
Head uut aastat!

Kirjutan siis vahepeal progressidest. Selles osas ma küll muutunud ei ole, et mingeid mammutpostitusi kokku kirjutada väga ei oska.

Vahepeal on jõutud ikkagi seisuni, kus otsustasin mootori auto pealt maha võtta, et ka see pulkadeks kiskuda korra. Kui juba siis juba. Seega on nina hetkel puhas, esisilla tala ka alt ära ja võib hakata selle sektori puhastamise ja korrastamisega pihta. Plaanisin sillatalale kõik uued puksid ka tellida kenasti aga lõpuks loobusin enamusest kuna suured puksid on täiesti korras ja ma ei näe pointi selle peale suurusjärk 130€ kulutada. Vahetusse lähevad sillatala ja kere vahelised väiksed kummiseibid kuna need on natuke vananenud.
Pilt

Pilt

Pilt

Vaevlen siiski mõningate varuosade leidmise käes. Kuna sillaosa on veidi teistsugune kui E10 Galandil ja auto ise on vähe toodetud siis pole b-osana paljut võtta. Lisaks sellele ei ole ka E10 Galandile enam paljusid asju võtta. Hetkel olen vist enamuse eesti ja inglisekeelsest internetist läbi tuhninud aga esivedrusid pole veel leidnud. No õnneks on auto küljes 2tk olemas, halvemal juhul tuleb need lihtsalt üle värvida ja kogu lugu. Hakkan arvama, et nii see olema saabki.
Mingi ime läbi leidsin lätlaste SkandiMotorsist tutikad originaal esiamordid saja euri eest paar. B-osana polnud ka neid kuskilt leida.



Vahepeal olid jõulud ja kui jõuluvana endale midagi märkimisväärset ei toonud siis autole küll. Leidsin inglismaa audio-poest ühe kena vanakooli Mitsubishi maki, mida väga vähe kasutatud ja lausa originaalkarbis müügis oli. Siiani pole ma suutnud leida infot, mis autole seda sisse pakuti üldse ja mis aastatel. Sapporo originaal raadio oleks ka variant olnud aga see ei olnud nii ilus ja polnud ka käepärast võtta.

Esimesel pildil siis originaalraadio ja teisel Mitsubishi Diamond Audio MX-3, mis leiab koha minu autos.

Pilt
Pilt

Kevadeks võiks saada esisilla uuesti alla ja rattad külge, siis uuesti mootori peale ja siis saaks suvisel ajal põhjaalusega tegeleda. Keevitaks vajalikud kohad ära jne. Tuleval talvel lõpetaks tagasilla ja salongiga ning peale seda vaataks, kuidas värvimise raha kokku kogumine käib.
Äkki saab mingi ime läbi siis 2019 suvel sõitma. Ise panustan küll pigem 2020 aastale, kui auto juba 32 aastat vanaks saab :)

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: L Veebr 17, 2018 5:56 pm
Postitas Zafari
Nonii, kui külmadega auto kallal midagi ei tee siis saab vähemalt lasta postituvidel lennata.
Saabus ports kummipudinaid (oskavad ikka hindasid küsida :roll: ) igasugu kaugetest maadest, millega peaks saama nüüd esisilla tala uuesti alla tagasi panna. Eeldusel, et ilmad soojemaks lähevad natuke.

Pilt

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: P Sept 30, 2018 5:53 pm
Postitas Zafari
Tõstaks ka teemat üle poole aasta.

Auto seisab samas kohas ja samas seisus nagu eelmise postituse ajal. Põhimõtteliselt ei ole muutunud mitte midagi visuaalselt märgatavat.

Detailidesse laskudes aga koosnebki areng detailidest. Näiteks selgus, et kuna autol on tehtud juba varem erinevat kompunni tavalistest ja ECS amortidest, siis on mul olemas küll üks sobilik esivedru aga teine ei ole seda kohe mitte. See omakorda tõi jälle päevakorda probleemi, et vaja on ikkagi neid kättesaamatuid uusi vedrusid. Aega kulus selleks omajagu aga lõpuks õnnestus uued mudelikohased tooted siiski hankida (kui keegi veel sama mure käes vaevlema peaks siis mulle tundub, et e34 bemmi esivedrusid saab ka kompunnida sinna).
Peale selle rõõmu lahtumist jõudsin uue probleemini - tarvis ühte vedru ülemist taldrikut, mis vedru ja amordipadja vahele käib. Jällegi - pole/ei saa/ei toodeta jne. Lõpuks kuid hiljem jõudis tutikas originaalpakendis toode minuni Saudi Araabiast :roll:

Vahepeal on veel Saksamaalt varuks erinevaid tulesid tellitud ja osadele detailidele lausa ise Saksamaale järgi mindud, sest mujalt lihtsalt pole võtta.

Tundub, et praeguses seisus saaks nüüd esisilla detaile värvima ja komplekteerima hakata. Peale seda kere uuesti veerevaks ja saab põhja aluste tööde peale mõtlema hakata.

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: K Jaan 16, 2019 6:30 pm
Postitas Zafari
Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna. Postitus nr 4500 on siis selline. Projektiautode tavaline elu.

Pilt

Re: Sapporo -1988- Zafari

Postitatud: L Nov 23, 2019 1:09 pm
Postitas Zafari
Aeg liigub kiiresti, aastad liiguvad kiiresti. Algul oli plaan see auto 2020 suveks valmis teha aga noh ....
Paar päeva tagasi tuli pakike Hispaaniast, mis sisaldas ühte tagatuld ja mõlemat küljepeeglit. Välise poolega peaks nüüd korrektne komplektsus koos olema. Kui homme õhtuks auto endale teise katusealuse saab siis algavad talvisel perioodil põhjaalused keevitus ja mastiksiga määrimise tööd ning kevadel võiks kere juba oma ratastel garaazist välja veeretatav olla.

Pilt