Mitsubishi Colt 95 4G13 - VilleMA

Kirjuta oma Mitsubishist julgelt siin.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

VilleMA
Uus Kasutaja
Postitusi: 1
Liitunud: T Veebr 07, 2017 1:41 pm

Mitsubishi Colt 95 4G13 - VilleMA

PostitusPostitas VilleMA » T Veebr 07, 2017 2:44 pm

Tere kõigile mitsubishi huvilistele!
Olen erinevate automarkide kasutaja olnud ja üleüldiselt autoentusiast olnud läbiaegade. Alati olen meelepärase autoga tegeledes ringi kooseldanud ka margifoorumis. Teeks oma hobiautost siia teema ,et oleks hiljem hea ülevaade auto arengust jms.
Autost siis lähemalt:
Aastal 1995 tehasest väljunud mitsubishi colt 1,3 12v 55kw 4G13 mootoriga, minu valduses alates möödunud aasta novembrist. Soetatud eesmärgiga hobikorras rada sõita ja oma lõbus kõrvalistel või suletud teritooriumil hullata aga samas ka hoida tänavalegaalsena autot. Vanad japsid on teada tuntud oma mootori tugevuse pärast see oli ka põhjus miks sügisel hakkasin otsima poole silmaga endale sobivat esiveolist väikest jaapani putukat. Enne konkreetset mitsubishit oli mazda 323 mis paar nädalat enne mitsubishi soetust uuele omanikule läks. Konkreetse auto juurde tagasitulles siis meeldis auto üldine seis, ei olnud väga nukker ja hind oli sobiv koos 2 jooksu velgede ja muude varuosadega. Peale ostu sai alguses lihtsalt sõita et nõrgad ja tegemist ja tähelepanu vajavad kohad ülesse leida. Alustasin siis esisillast, vahetasin kõik puksid ja mõlemad rooliotsad. Edasi liikusin piduritele, ühel sadulal oli kolb nii kinni et hea ega kurjaga teda enam kätte ei saanud. Romulast sai toodud uus sadul, millel sai kohe hooldus tehtud (puhtaks ja määre)
Samas sai kohe ka teisel pool sama tehtud + uued õhutusnipplid mõlemale, vanad ei tahtnud heasti enam liikuda ja kuumutamise ja ameerika tangidega lõpuks sai lahti vägistada. Lisaks sai muu piduriosad roostest puhastatud ja uued klotsid ette. Lisaks ostsin romulast kunde poole uue käändmiku ja veovõlli otsa kuna vana käändmik hakkas loodusega üheks muutuma, keevitada seda ei tahtnud ka hakata, veovõlli ots oli käändmiku sisse nii kinni jäänud et vana kätte ei saanud, peale uue külge panemist, romula käändmikule sai mindud testisõidule mille käigus vähe äkilisemal stardil käis pauk ja autol enam vedu polnud, pooltelg murdus veovõlli küljest lahti. Suurest motivatsioonipuudusest sai paariks õhtuks auto lihtsalt garaazi seisma jäetud ja siis tõin romulast uue pooltelje, vahetasin ära ühe tükina, uut veovõlli otsa ei pannud sellele, sellega seoses vahetasin ka käigukastis õli ära. Siis sai mõnda aega lund nautida ja siis võtsin uueks projektiks mootori mis praegusel ajal ka pooleli on. Mootori kappremont, kõik uued tihendid, uus jagaja( mille autoga kaasa sain) uus termostaat, veepump, uus karteripõhi koos tihendiga, generaatori ja roolivõimu pumba rihmad, uus õli + filter. Kõikide tihendite all siis suuremad on plokikaas, klapisääre tihendid, mis hetkel tellitud ühe komplektina ja ootan kättesaamist, lisaks saab puhastatud ja värviparandusi teha metallosadel mootoriruumis, nt klapikambri kaas. Muude töödena autol saanud vahele teha kojameeste remondi +värv, hoovastiku sai vähe keevitada, kojameeste mootoril puudus mass mille tõttu mingi aeg enam kojamehed tööle ei hakanud. Ette sai soetatud lisakaugtuled uued( Sirius). Punased porilapakad, 13 valukad alla pandud, salongis uus raadio jms. Ühesõnaga auto mis sai soetatud lõbu eesmärgil on kasvanud mingit sorti projektiks, ise endajaoks. Ei ole õppinud mehaanik aga kõik tööd teostan autol ise, aastad on ise oma kooli andnud, aga üks põhjus mis foorumisse teema tegin, on ka see et kõike alati ise ei hammusta läbi ja manualid ei näita. Peale moto remonti tuleviku plaanidest: kere korrastada, uste alumised servad roostetavad ja tagumised tiivad korrastada. Põhja all pedaalide kohal on auk, mis tuleb uue plekiga asendada, teha ise korralik karterikaitse kõhualla, summuti ümberehitada ja katt vahelt saata. Hiljem ehk toonklaas tagumistele akendele, ja tagumine osa kerelt sirgemaks saada mis peale väikest avariid vähe muljuda saanud (ÄRA kunagi tõmba väikse jaapani autoga kedagi kraavist välja, võib lõppeda kahe auto kokkupõrkega kui teise autojuht nõdrameelne on väheke peast :x )
Pikk jutt - sitt jutt. Kindlasti jäi midagi lisamata aga esimesse postitusse kõike ei jõua. Oodatud igasugused soovitused ja nõuanded kellel kogemusi sarnase auto ja mootoriga. :wink:

Vähe pildimaterjali:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist

cron