1. leht 2-st

Mitsubishi Colt GTI '92 KevinL

Postitatud: L Jaan 24, 2015 8:26 pm
Postitas KevinL
Väike jäärajasuunitlusega sai soetatud kuuke tagasi Colt. 16-klapiline 1.6 83kW. Lihtsalt hullumeelne, kui mõnus auto. Ta on üsna samaväärne minu suvise-Golfiga, hea juhitavus, madal, jäik jpm. Ainult et edasi käib väga vahvalt. Ülevaatus ja kindlustus pikalt kehtivad.
Kirjeldada oskan lisadest el. aknad, el. peeglid soojendusega, kolmekodaraga rool, automaattuled, CD-stereo jms. Ühesõnaga sõita kannatab, maanteel on sigaöko, käsipidur on viimasepeal ja rehv ka tegelikult peab täitsa mõistlikult. Kere on korralik, tõstukil ühtki auku ei tuvastatud, seevastu on originaalkatalüsaator isegi veel all. Väliselt on tiivakaared küll üle võõbatud, kuid sõiduomadusi see ei muuda.
Tehtud töödest saab välja tuua õlivahetuse, uus generaatoririhm, uued esipiduriklotsid ja üks käändtelg vahetatud (rattalaager undas ostes).
Melliste lumerada sai kaasa sõidetud, sõber esiveoklassis 3/8, mina 4/8, väikevend 6/8. Terve päev oli siiski kuulda mingi imelik ragin kindlatel pööretel. Tundub, et pommikindel Jaapani-mootor hakkab väsimusemärke näitama. Pakuti veaks nookureid, pakuti veaks raamsaalesid. Fakt on see, et remonti ta vajab. Kuna leian, et see võib lõpuks kujuneda üsna kulukaks ja jäärajahooaeg on täiel rinnal käimas, sai otsitud talle doonor - 92.a. 1.6 83kW Lancer. Uuel nädalal püüaks siis uue mootori aistevahele saada uute mahlade ja hammasrihmakomplektiga ning ehk saab 1.veebruar ka stardis olla. Lisaks said tellitud ka uued tagatiivakaared (originaalis kuuluvad 3D Nissan Almerale) ja ehk saab ka need uuel nädalal vahetatud. Elame-näeme!
Üks müügipildike ka, eriti häid pole teha jõudnud..
Pilt

Lancer:
Pilt

Re: Mitsubishi Colt '93 KevinL

Postitatud: T Veebr 10, 2015 11:17 pm
Postitas KevinL
Tohutu aeg on mööda läinud. Uus mootor on jõudnud Coltile vahele (siinkohal veelkord tänusõnad kasutaja s2ss'ile) ning pisike Coltike liigub samaerksalt, kui eelnevalt.
Vahetatud sai siis peale mootori enda ka kõik mahlad - mootoriõli, käigukastiõli, jahutusvedelik, roolivõimuõli, pidurivedelikku juurde jms. Lisaks hammasrihm, pinguti ja veepump. Tükkaega nüüd vähemalt muredeta. Kapotialune näeb hetkel välja selline:
Pilt

Nüüd hakkab aga tekkima mure performance-arendusega. Kust hakata üldse pihta? Torukollektor (kust leida?), ägedam nukkvõll (sama mure - kust saaks?), aju kohta infot uurida, saab ehk pisut särtsu juurde jne. Soovitati kollektori osas esmalt otsida kasvõi Carisma oma, kuid oskab keegi ehk lähemalt valgustada. Eelnevalt olen Volksudega tegelenud ja japsid on veel üsna tume maa. :P

Re: Mitsubishi Colt '93 KevinL

Postitatud: K Veebr 11, 2015 9:22 am
Postitas Aap
Räägi Carisma torukolde sobitamise osas Maidu Rauba-ga ;)

Re: Mitsubishi Colt '93 KevinL

Postitatud: N Veebr 12, 2015 9:01 pm
Postitas KevinL
Kindlasti pole ainult torukolle see pääsetee. Vähe täpsemat selgust oleks olukorda tarvis, kust-mis-mida. Know-how'd on sakslastele kogu internet täis, Mitsudega olukord päris lahjake. :roll:

Re: Mitsubishi Colt '93 KevinL

Postitatud: R Veebr 13, 2015 2:00 pm
Postitas S2ss
Turbo :P

Re: Mitsubishi Colt '93 KevinL

Postitatud: L Veebr 14, 2015 6:28 pm
Postitas Aap
Või forsseerimine.

Re: Mitsubishi Colt '93 KevinL

Postitatud: P Veebr 15, 2015 10:22 pm
Postitas Henry
Miks mitte Colt/Lancer GTI mootor peale panna? Kui on olemas siia legaalselt peale minev võimsam mootor, siis pigem võiks need ressursid selle võimsama mootori edasiarenduseks kulutada, kui selle praegusega jamada.

Re: Mitsubishi Colt '93 KevinL

Postitatud: E Veebr 16, 2015 8:11 am
Postitas S2ss
Henry kirjutas:Miks mitte Colt/Lancer GTI mootor peale panna? Kui on olemas siia legaalselt peale minev võimsam mootor, siis pigem võiks need ressursid selle võimsama mootori edasiarenduseks kulutada, kui selle praegusega jamada.

On võtta kuskilt mõistliku summa eest Colt/Lancer GTI mootor?

Re: Mitsubishi Colt '93 KevinL

Postitatud: L Veebr 28, 2015 5:18 pm
Postitas KevinL
Suverattad alla!
Pilt

Uuel nädalal saab auto ka keretöödesse viidud. Saab veel ühe linnukese nimekirja teha. Edasi kindlasti juba tehnika kallale!


Henry kirjutas:Miks mitte Colt/Lancer GTI mootor peale panna? Kui on olemas siia legaalselt peale minev võimsam mootor, siis pigem võiks need ressursid selle võimsama mootori edasiarenduseks kulutada, kui selle praegusega jamada.

Võlusõna on 1600cc, mis on päris mitmes sarjas kubatuuripiiranguks. :(

Re: Mitsubishi Colt '93 KevinL

Postitatud: E Mär 02, 2015 10:05 am
Postitas Sander147
Kui sa väga kõvasti otsid Jaapani ja Austraalia pinnalt, siis saab sealt 1600cc kubatuuriga sellele kerele pakutud 1.6 Mivec mootorit, mis arendab 129kw juba tehasest. Kui terve auto esiotsaga võtta, saad juhtmestiku ja ka käigukasti, kus kastis on tehase Lsd sees ;)
Otsimine on suht keerukas, kuna tahetud mootor ja hinnas. Aga oleksid omas klassis vaieldamatult võimsama masinaga.

Re: Mitsubishi Colt '93 KevinL

Postitatud: N Apr 02, 2015 9:36 pm
Postitas KevinL
Mis siis vahepeal juhtus? Sai käidud harjutamas, mis lõppes oodatust õnnetumalt, üks valuvelg ja rehv rikutud. Velg juba taastatud, paari rehvi (195/50 või 195/55) on veel tarvis.
Peale seda sai välja vahetatud terve esisild, seejärel ka sild stenditud. Lisaks vanahea "täidetud mootoripadi", uued küünlad, küünlajuhtmed jms.
Värvitud võistlusveljed ja peale ostetud tutikad rehvid. Nädalavahetusel ehk siis auto24ring rahvasprindil stardijoonel. :)
Ka keretööde aeg on kokkulepitud - aprillikuu teises pooles. Ei jõua ära oodata. 8-)

Pilt

Re: Mitsubishi Colt '93 KevinL

Postitatud: T Apr 21, 2015 10:02 am
Postitas KevinL
Kui viimane võistlus Coltiga teenis ta kolmanda koha, siis üllatas ta meid ka sama tulemusega auto24ringil.

Toimus Pärnumaal, Audrus auto24ring rahvasprint. Tehnilise läbisime probleemideta, võistlusrehvid alla ja stardijärjekorda! Esimene voor tuli väga rahulikult, ilma liigseid riske võtmata (eespool startinud võistleja tegi ja silmapiiril väga vihmastes tingimustes ja erakordselt kiirel rajal spinni, mis viis kindlasti ka jalga pedaalilt). Tulemuseks esimene koht (seda ka ilmselgelt tänu esikoha saavutanu väiksele apsakale). Järgmine voor sai peale mindud julgelt ja eesmärgiga eelnevat korrata. Kuna proovitud sai kiirelt liikuda, tuli rapsides kogemata viimasel finishisirgel 3. käigu asemel sisse 1. käik. Mootor karjus, õnneks liiga ei teinud, ning auto veeres üle finishijoone. Tulemuseks 3. koht. Viimane voor hakkas taas vihma sadama ja rada oli ülimalt libe. Kuna võistlus käis 2. ja 3. koha peale, sai jälle hakatud rabelema, üks kurv jõudis oodatust kiiremini kohale ning tulemust näete siin: https://youtu.be/XiU5Sd8XiK4?t=3m22s . Voorus jällegi 3. aeg ning kokkuvõttes esimeselt rahvasprindi võistluselt 3. koht 7 osaleja seas. 8-)

Pilt

Audru rahvasprinti ja autot tutvustav pisike klipp: https://www.youtube.com/watch?v=cPOtNfpASzc

Sõber, Mirko Kaunis, sõitis sel etapil Haapsalu RS'il kaasa 2WD-A klassis Coltiga - tulemuseks teine koht ja klassi kiireim aeg! Vend sõitis J16-klassis välja lausa esikoha. Edukas nädalavahetus, tehnika kestis, rada oli superpõnev ja ka rehv pidas. Veidi oli probleeme, et tänavatel lohukohtades võttis tiivaäärega rehvi, kuid ka see mure sai lahendatud. Nüüd uuesti auto taas rajal 9.mail Raplas. Vahepeal saavad loodetavasti ka keretööd tehtud! :)

Pilt

Mootorite Maailmas@Haapsalu RS, kel huvi, siis auto on nii mõnedki korrad kaamerale püütud: https://www.youtube.com/watch?t=528&v=BpeU9udefKE

Re: Mitsubishi Colt '93 KevinL

Postitatud: E Sept 07, 2015 9:06 pm
Postitas KevinL
Mehed, Colt on tasemel! Vahepeal on ropultpalju aega mööda läinud ja terve suvi on erinevaid võistluseid läbitud. Meele teeb eriti heaks, et tulemused panevad ahhetama ka kogenud ja kiireid kaasvõistlejaid. Terve hooaja kõige kehvem tulemus tuli Raplas, kardirajal 4. kohana. See oli ka ilmselt kõige enam sellist tüüpi võistlus, mis vajab ka autole head vedrustust, meil on ju see täiesti tehaseoriginaal.
Auto on osalenud mu venna käes J16 ja J18 klassides ja sõitnud täiesti konkurentsivõimeliselt (kui mitte kiiremini), kui mitmed 118kW VTEC Civicud. Sama kehtib ka sellega, kui autoga on sõitnud hea sõber 2WD-A (/2WD-V) klassis. Esikohti on nopitud omajagu. Igaljuhul oleme selle hooaja lõpule juuksekarva kaugusel - jäänud on veel viimane etapp.
Et uuel aastal edasi areneda, oleks tarvis otsida esiteks toetajaid. Terve hooaeg oma pisikesel rahakotil sõita on päris kulukas ja võib ka tulevikus saatuslikuks saada. Lisaks on soov leida GTI tehnika, soovitatavalt Colti peal. Seega kõik, kes suudavad aidata nii nõu, kui ka jõuga, oleme igasugustele pakkumistele avatud. 8)

Re: Mitsubishi Colt '93 KevinL

Postitatud: P Sept 27, 2015 10:27 pm
Postitas KevinL
Hooaeg lõpetatud! Auto terve! Hooajal aset leidnud etapid said kõik lõpetatud ja tehnikaga probleeme ei esinenud. Auto sai müüki pandud ja võib ka öelda, et on müüdud.

2015.a. EAL rahvasprindi KV - I koht (J16)
2015.a. EAL rahvaralli KV - I koht (J16)
2015.a. Hepa Cup rahvasprindis - II koht (J18)
2015.a. Lääne regiooni MV rahvasprindis - II koht (J16)
2015.a. Igaühe Terviseklubi KV rahvarallis - I koht (J16)

Uue hooaja auto on ka kodus ja saladuskatte all võib öelda, et ka see on Mitsubishi. Sellest lähemalt aga tulevikus. 8)

Re: Mitsubishi Colt '93 KevinL

Postitatud: K Sept 30, 2015 6:34 pm
Postitas Henry
Väga tublid tegijad :) Eks ootame põnevusega infot uue auto ja edasise tegevuse kohta! Edu!

Re: Mitsubishi Colt '93 -> Colt GTI '92 KevinL

Postitatud: P Nov 01, 2015 2:09 am
Postitas KevinL
Aeg on siis lähemalt tutvustada. Kaugelt välismaalt, Lätist Ventspilsist sai toodud lõpuks GTI. Eestimaa pinnal on aetud hinnad GTI-del utoopilisteks ja ega mujalgi neid teab, mis palju võtta pole. Kuna edasi on autospordis vaja liikuda, siis see oli ka loomulik edasiminek (kuigi, mis seal salata, jälgitud sai ka 1.6VTI Civicuid, vedas et Colt kiiremini näppu jäi.. ja ega ei kahetse ka!).
Autost lähemalt rääkida, siis nipetnäpet vajab nokitsemist, kuid üldiselt on tehnika aus. Kere on tal taastatud eelmisel aastal ning pisut "näpitud". Vedrustus, juhitavus, pidurid jms, ehk üleüldse dünaamika on aga hoopis sportlikumad võrreldes vana Coltiga.
Peale toomist sai autol eemaldatud el.katuseluuk, paigaldatud vabam väljalase+torukolle, jäigad mootoripadjad ning tehtud kergem hooldus.
Esimene "testisõit" ja proovi- ning õppevõistlus oli Tarvastu hooaja viimane rahvasprint. Koju tõime esiveos I ja II koha karikad ning noorteklassi I koha karika. Auto tundub tasemel!
Nüüd on õnneks mitu kuud aega ehitada, tuleb kindlasti üle käia pidurisüsteem, hooldada sillad ning edasi minna juba k.kasti kallale ning peale seda ka mootorit pisut värskendada.

Artikkel ja väike pildike uuest "ratsust".
http://www.vsport.ee/?p=79865
Pilt
Pilt

Re: Mitsubishi Colt '93 -> Colt GTI '92 KevinL

Postitatud: P Nov 01, 2015 9:50 pm
Postitas Janno
Mis käigukastiga plaanis teha? Oleks enda coltile ka lsd-d vaja! tundub, et mitsudele eriti ei liigu seda kraami!?

Re: Mitsubishi Colt '93 -> Colt GTI '92 KevinL

Postitatud: E Nov 02, 2015 11:12 pm
Postitas KevinL
Tõesti liigub neid vähe, väga vähe. Silmad-kõrvad vaja lahti hoida ja väga hea koht on ka UK Colti-foorum, kust leiab know-how'd tohutult sellele mudelile! 8)

Re: Mitsubishi Colt '93 -> Colt GTI '92 KevinL

Postitatud: T Nov 03, 2015 6:20 pm
Postitas Janno
Samsonas pakub 1300euri + km :D :D

Re: Mitsubishi Colt '93 -> Colt GTI '92 KevinL

Postitatud: K Nov 04, 2015 9:06 am
Postitas Mikk16V
Kas mitte superkrossisõitja Lupp ei tellinud oma 103kw`sele Quaifet? Kevin, ehk oled selle teemaga rohkem kursis.
Kas keegi Bollverki tegemiste kohta ka lähemalt on uurinud - minujaoks tuli see ükshetk üsna üllatusena, et Eestis sellised mehed ka olemas. Tegelevad küll vist põhiliselt Honda kastide arendamise ja ehitamisega...