Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90
Postitatud: E Mai 26, 2014 2:21 pm
Et kõik ausalt ära rääkida nagu oli, pean alustama aastast 1993. Aasta varem kevadel ostis isa endale mosse - ilusa halli ja esiveolise. Täiesti uus oli teine. 93 aasta sügisel lasi isa aga teha kiirkorras värviparandused ning pani mosse müüki - eks ta paras võidujooks ajaga oli aga jõudsime siiski enne, kui roosteuss esimese augu läbi pleki suutis närida. Ühesõnaga kvaliteet nagu kurvasilmsel mersul. Oli selle mossega kuidas oli aga 93 aasta lõpuks oli asi sealmaal, et meie perre jõudis esimene lääne auto, või siis ida. Kokku pandud tõusva päeikese maal 84 aasta kevadel, just kirsipude õitsemise aegu. Värvuseks tumepunane, sugunimeks Mitsubishi ja eesnimeks Galant. Varustust olid pilusilmad jaganud ohtralt - peegleid sai käega liigutadda salongist seest, ka pagasi- ja bensiiniluuk avanesid kabiinist seest. aknad käisid vändaga ning roolisüsteemi oli ühtlasi integreeritud drenazöör. Kokku andsid need lisad meeletu GL varustustaseme. Mootor oli nõukogude inimese kohta üüratu 1,6L 55 kw mootor. Vaevalt 5 aastat hiljem sai sellest masinast (peaaegu) minu esimene auto, õigemini öelda truu sõber. Kahjuks see sõprus ei kestnud kaua, selles mõttes, et mitsu oli sõber mulle edasi aga mina mitte. Sai sõjaväes sattutud autorühma ja seal nakatatud selle va autopisikuga. See vaene Galant elas minu käe all läbi kõik need arenguraskused, mis kasvav organism suudab üllitada. Masin sai ajajooksul kabotile (EVO) õhutusavad, laiad karbid, mingid kärakad ka stangede külge. Mõistlik ja niigi võimas mootor asendus peatselt 2,0 se ja siis 2,4-sega. Nagu sellest poleks küll sai vanakset veelgi mõnitatud - katusesse auk lõigatud, säärejooksu korrigeeritud (taga koopaservad said ümmarguseks keevitatud) jne, jne, jne. Lõpuks 2005 aastal halastasin auto peale ja saatsin vanakese pensionile (müüsin maha).
---9 aastat hiljem---
Aastaid on möödunud aga mälestus autost pole kadunud. Möödusid selles masinas ka ilusaimad aastad - kutseka lõpp, ülikool... ja pealegi on eredalt jäänud meelde selle masina mugavus. Mõttega vana Galant hobiautona endale muretseda on olnud varmgi, kuid põhjalik ravi on siiani andnud tulemuse ning seni suutsin nina puhtana hoida. Seda kuni eelmise aasta lõpuni, kui kuulutusteportaali ilmus müügile valge turbo. Ka nüüd otsustasin tõhusa ravi kasuks, tegin pakkumise, mis oli alla nõutu, mõtlesin neda jaoks välja ka rea põhjendusi, miks masin ei sobi - varustus kehv, kere tundus kehv jne ja jäin ootama, et tuhin möödub. Krt ei möödunud, seda turbot ma küll ei ostnud (põhjused samad mis eespool kirjas) aga sattusin hoopis Tori.fi-s veelgi hullemas seisus masina peale. Hind oli ahvatlev, leidus ka isik, kes selle mulle ära vedas ja 2 nädalat tagasi oligi masin mul hoovis. Nädal hiljem sai ka arvele ja seejärel arvelt maha (ajutselt 2-ks aastaks) Kokku läks see lõbu maksa koos arvele võtuga sama palju, kui oli minu pakkumine valge Turbo eest, ehk siis 700 ERubla.
Masinast enesest - kahjuks pilte hetkel käepärast ei ole, aga eks need saab ka millalgi.
Plussid -
Auto on ühes tükis, enamik Turbo spetsiifilisi asju on olemas - istmed, mootor jne)
Kere küll on suht nigelas seisus aga 28 aastat vana masina kohta tegelikkuses suhteliselt hea - poritiivad on vahetatud, tagakoopad tehtud. tegemist vajavad karbid, sisemised rattakoopad, põhi ja veel siin - seal mõned mõned augud.
Kõik klaasid on terved
Varustusest leiab ABS-i, El aknad, Kliimaseadme (ilma konditsioneerita), püsikiirushoidja, el peeglid, roolivõimendi (kuna roolilatti lähevad juhtmed, siis vast isegi kiirustundliku), kesklukk jne - nimekiri, mis ka tänapäeval ei annaks väga häbeneda.
Miinused -
Kõige suurem miinus on see pederast, kes sai musta värvi aerosooli kätte ja sellega kogu masina sisu üle pihustas.
Tagatuled ja üks gabariit on puruks.
Juhtmetel on päris palju pistikuid maha lõigatud ja asendatud tavaliste ühestega
Sisselaskes on vaakumvoolikute osas suht segadus
See siis on jäämäe pealne, eks neid vigu ole veelgi.
2 nädalat on küll lühike aeg aga midagi on jõudnud ka selle aja jooksul ära teha. Kõigepealt nagu ikka iga projekti esimene (tihtipeale ka viimane) etapp, auto osandamine. Masinast on välja võetud kogu palstindus. Proovisin valikuliselt ka neid värvist puhastada - osadele kõvadele plastikutele isegi toimib. Värvieemaldi keedab ilusti selle pasa sealt maha. Pehmete ja osade kõvade plastidel on aga mingit möginat veel vahele lastud ja sealt seda värvi elusalt kätte ei saa. Vahepeal on jõudnud minuni soomest pakk konditsioneeri jubinate ja laiade EXE varustuse liistudega.
Automotost saadud vihje peale õnnestus käia rüüstamas ka ühte 87 aasta isendit - kahjuks masin oli esiteks vähemalt viimased 5 aastat ühe kohapeal mädanenud ja GL varustuses. Siiski selle poole tonni rotisita alt, mis masinast leidsin õnnestus maha keerata enamik sisupalste (va uksepolstrid, keskkonsool ja rooli plastid), tagavaraks jooks ukseklaase, korralikud A piilari katted, kabott ja pagasiluuk ja veel pudi- padi. Arvatavasti tuleb üks tripp selle vraki juurde veel - maha jäid esiistme plastid ja käigukast. Nimelt oli galandil 86 aasta lõpuni käigukastis 5 käik vaakumsüsteemiga, alates 87 aga normaalne, ilma lisavidinateta. Ka sai natuke netti kammitud ja leitud, et 87 aasta 1,6- se kasti ülekanded on suhteliselt sarnased 85 aasta masina omadele.
Plaanid - 100% originaali ma masinat ei plaani, samas ei kavatse ma ka midagi kapitaalselt ümber ehitada. Plaan on panna külge enamjaolt neid osi, mis ka tehas läbi tootmistsüki E10-le kokku keris, iseasi, kas sellise konfiga masinat just liinilt kunagi maha on tulnud. Sai üritatud ka leida Ralliart lisasid aga mida rohkem ma seda seedin, seda rohkem jõuan tõdemusele, et see ei ole ikka päris see, eelistaks isegi rohkem originaal lisana pakutud tuuletammi ja väikest musta tiivakest pagasiluugile.
Tänaseks vast aitab jutustamisest, püüan lähipäevil ka mõne fotosüüdistuse siia sebida. Kui aga kellelgi on kuskil põlluveeres silma jäänud mõni E10 galant, siis andke teada, vajaminevate juppide nimekiri on pikk ja täieneb iga päevaga, mis masinaga tegelen.
---9 aastat hiljem---
Aastaid on möödunud aga mälestus autost pole kadunud. Möödusid selles masinas ka ilusaimad aastad - kutseka lõpp, ülikool... ja pealegi on eredalt jäänud meelde selle masina mugavus. Mõttega vana Galant hobiautona endale muretseda on olnud varmgi, kuid põhjalik ravi on siiani andnud tulemuse ning seni suutsin nina puhtana hoida. Seda kuni eelmise aasta lõpuni, kui kuulutusteportaali ilmus müügile valge turbo. Ka nüüd otsustasin tõhusa ravi kasuks, tegin pakkumise, mis oli alla nõutu, mõtlesin neda jaoks välja ka rea põhjendusi, miks masin ei sobi - varustus kehv, kere tundus kehv jne ja jäin ootama, et tuhin möödub. Krt ei möödunud, seda turbot ma küll ei ostnud (põhjused samad mis eespool kirjas) aga sattusin hoopis Tori.fi-s veelgi hullemas seisus masina peale. Hind oli ahvatlev, leidus ka isik, kes selle mulle ära vedas ja 2 nädalat tagasi oligi masin mul hoovis. Nädal hiljem sai ka arvele ja seejärel arvelt maha (ajutselt 2-ks aastaks) Kokku läks see lõbu maksa koos arvele võtuga sama palju, kui oli minu pakkumine valge Turbo eest, ehk siis 700 ERubla.
Masinast enesest - kahjuks pilte hetkel käepärast ei ole, aga eks need saab ka millalgi.
Plussid -
Auto on ühes tükis, enamik Turbo spetsiifilisi asju on olemas - istmed, mootor jne)
Kere küll on suht nigelas seisus aga 28 aastat vana masina kohta tegelikkuses suhteliselt hea - poritiivad on vahetatud, tagakoopad tehtud. tegemist vajavad karbid, sisemised rattakoopad, põhi ja veel siin - seal mõned mõned augud.
Kõik klaasid on terved
Varustusest leiab ABS-i, El aknad, Kliimaseadme (ilma konditsioneerita), püsikiirushoidja, el peeglid, roolivõimendi (kuna roolilatti lähevad juhtmed, siis vast isegi kiirustundliku), kesklukk jne - nimekiri, mis ka tänapäeval ei annaks väga häbeneda.
Miinused -
Kõige suurem miinus on see pederast, kes sai musta värvi aerosooli kätte ja sellega kogu masina sisu üle pihustas.
Tagatuled ja üks gabariit on puruks.
Juhtmetel on päris palju pistikuid maha lõigatud ja asendatud tavaliste ühestega
Sisselaskes on vaakumvoolikute osas suht segadus
See siis on jäämäe pealne, eks neid vigu ole veelgi.
2 nädalat on küll lühike aeg aga midagi on jõudnud ka selle aja jooksul ära teha. Kõigepealt nagu ikka iga projekti esimene (tihtipeale ka viimane) etapp, auto osandamine. Masinast on välja võetud kogu palstindus. Proovisin valikuliselt ka neid värvist puhastada - osadele kõvadele plastikutele isegi toimib. Värvieemaldi keedab ilusti selle pasa sealt maha. Pehmete ja osade kõvade plastidel on aga mingit möginat veel vahele lastud ja sealt seda värvi elusalt kätte ei saa. Vahepeal on jõudnud minuni soomest pakk konditsioneeri jubinate ja laiade EXE varustuse liistudega.
Automotost saadud vihje peale õnnestus käia rüüstamas ka ühte 87 aasta isendit - kahjuks masin oli esiteks vähemalt viimased 5 aastat ühe kohapeal mädanenud ja GL varustuses. Siiski selle poole tonni rotisita alt, mis masinast leidsin õnnestus maha keerata enamik sisupalste (va uksepolstrid, keskkonsool ja rooli plastid), tagavaraks jooks ukseklaase, korralikud A piilari katted, kabott ja pagasiluuk ja veel pudi- padi. Arvatavasti tuleb üks tripp selle vraki juurde veel - maha jäid esiistme plastid ja käigukast. Nimelt oli galandil 86 aasta lõpuni käigukastis 5 käik vaakumsüsteemiga, alates 87 aga normaalne, ilma lisavidinateta. Ka sai natuke netti kammitud ja leitud, et 87 aasta 1,6- se kasti ülekanded on suhteliselt sarnased 85 aasta masina omadele.
Plaanid - 100% originaali ma masinat ei plaani, samas ei kavatse ma ka midagi kapitaalselt ümber ehitada. Plaan on panna külge enamjaolt neid osi, mis ka tehas läbi tootmistsüki E10-le kokku keris, iseasi, kas sellise konfiga masinat just liinilt kunagi maha on tulnud. Sai üritatud ka leida Ralliart lisasid aga mida rohkem ma seda seedin, seda rohkem jõuan tõdemusele, et see ei ole ikka päris see, eelistaks isegi rohkem originaal lisana pakutud tuuletammi ja väikest musta tiivakest pagasiluugile.
Tänaseks vast aitab jutustamisest, püüan lähipäevil ka mõne fotosüüdistuse siia sebida. Kui aga kellelgi on kuskil põlluveeres silma jäänud mõni E10 galant, siis andke teada, vajaminevate juppide nimekiri on pikk ja täieneb iga päevaga, mis masinaga tegelen.