Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

Kirjuta oma Mitsubishist julgelt siin.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » N Mai 07, 2020 7:59 pm

Eile sai sel aastal esmakordselt aku klemmid ühendatud ja tule kolvipeale tehtud. Käivitus ilma probleemideta. Täna siis kindlustus ja suvehooaeg saigi alata. Järjekorras kolmas siis. Auto eesmärk nagu eelminegi hooaeg - sõita ja sellest mõnu tunda. Õlivahetuse teeb ka lähinädalal, siis peaks rahulik olema. Tööde nimekirjas ootab veel esistange lisa, võre pealne liist (mõlemad vajavad värvimist) ja ees õõtsa puksid on suht mõranenud (peab hakkama uurima, kas e30 puksid sobivad). Konditsioneer tahaks ka tegemist. Pumbal on kummi leevendi rihmaratta vahelt jalga lasknud ja seetõttu rihm maha võetud. Teine korras pump on olemas aga ma pole kindel, mis külmaine seal sees on, karta on, et vana R12 ja see tänapäeval keelatud ainete listis.

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas Sander147 » N Mai 07, 2020 8:07 pm

Kliima asjus aidatakse täna heameelega.
Tallinnas on mingi ettevõtte, kes vahetab vajalikud tihendid ära ja saab täita tänase R134 gaasiga.
Kahjuks nime ei mäleta, pead veits guugeldama.

R134 on ka tõenäoliselt varsti keelatud.
Alates 2015a toodetud autodel peab nüüd kasutama R1234a gaasi. Kui R134 gaasi 12kg balloon oli varasemalt 160-200 euri, siis tänu uue gaasi välja tulekule on ta c 400e. Ning R1234a gaasi balloon maksab c 1000e.

Puhas raha teema ole, reaalselt mitte kedagi ei huvita see kliima.

15-20a tagasi laideti bensu auto maha ja diisel oli tulevik. Täna on diisel nr 1 hukatuseks. Toodame hübriide, lühendame uute autode eluiga ja suretame vanad kestvad autod välja.
Sry offtopic.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
Aap
Tegija
Postitusi: 1500
Liitunud: R Nov 17, 2006 3:44 pm
Asukoht: Võru -09 Lancer, -00 Avance

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas Aap » E Juun 01, 2020 1:14 pm

Lõustaraamatus jäi silma müügis üks 5g galant, äkki pakub huvi.https://m.facebook.com/groups/175798856 ... 7922823765

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » E Juun 01, 2020 4:53 pm

Ei näe kahjuks seda lehte.

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » P Okt 25, 2020 6:10 pm

Selleks aastaks siis hooaeg läbi. Tänu ilusale ilmale venis see nagunii kuu pikemaks, kui eelnevad paar aastat on olnud. Pean mainima, et väga palju sõidetud ei saanud - 2-3 paagitäit. Millalgi suvel tabasin end mõttelt, et kui keegi tuleks ja rahaga surnuks lööks, siis vast isegi annaks ära. Õnneks aga seda nagunii ei juhtu ja müüki mul seda eraldi panna pole plaanis. Ülevaatuse sain juulis läbi probleemideta - meelde tuletati samu asju - õõtshoova puksid ja esiklaas. Kuna mul teine komplekt õõtshoobi olemas, siis üritaks talve jooksul nendele uued puksid ja liigendid külge panna ja siis kevadel millalgi ka auto külge kruvida. Märku annab ka pruun katk ustel tihendite alt. Eks kevadel peab ka sellega tegelema. Klaasi kohapealt on seis null, kuigi jah saksas pakutakse ca 450 euriga + transa, aga seda ei võta jälle rahakott vastu.

Kasutaja avatar
Aap
Tegija
Postitusi: 1500
Liitunud: R Nov 17, 2006 3:44 pm
Asukoht: Võru -09 Lancer, -00 Avance

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas Aap » T Dets 15, 2020 11:38 am

Taas kord segan sind: https://www.osta.ee/mitsubishi-sapporo- ... 19873.html
Äkki üks Sapporo veel lisaks :D

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » T Dets 15, 2020 1:05 pm

Märkasin seda juba ise kah. Oleks metallihundi oht, siis isegi võtaks. Kuna aga hind on selline, et metalliste enam ei huvita, siis las keegi teine naudib ka Sapporo luksust.

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » K Sept 29, 2021 2:34 pm

Küsiti, mis on saanud Galandist

Galant vahetas paar aastat tagasi asukohta seoses uue hoiukoha valmimisega. Seal siis koos kõik 4 minu valduses olevat mitsut:
1. Sinine Sapporo - läks üleeile talveunne.
2. Safari Sapporoga samal mehel oli veel üks avariiline masin. Lohistasin selle kunagi endale varuosadeks. Suvel lõikas Zafari sealt mis vaja ja galant saab sealt põhja ja veel muidu keretükke.
3. Tartust ostetud leedu dokkidega valge Galant - varuosadoonor.
4. Galant, mille kohta see teema sai loodud. Galandi kere on pooleli ja täpselt seal maal, kuhu viimati jõudsin. Ühelt poolt karp, poritiib jne tehtud, teiselt poolt tegemata. Mootor on üle käidud, käigukast samuti. Sildadega pole tegelenud. Rauda viia ei plaani, esialgu ei näe, et lähitulevikus töö edasi läheks. Selleks mitu põhjust. Esiteks tekkis köetav ruum töö tegemiseks alles ca aasta tagasi - vanus selline, et lumehanges 20 kraadi pakasega enam ei viitsi. Teiseks vaja enne lõpetada traktor, et saaks metsast puid vedada ja vajadusel lund lükata. Kolmandaks on sõitmiseks olemas sinine Sapporo ja seetõttu Galandiga väga ei sügele. Suvel läheb aeg puhkamiseks ja majaehituseks, seega eks see põhiline autodega tegelemise aeg jääb sinna, kus temperatuur alla 5 kraadi. Ma ei tea mitmendaks - on hetkel traktori kõrval Opel GT kere, millele luba paigutada Saabi turbomootor ja BMW sillad- Kuna keskeakriis on käes, on see projekt palju rohkem oluline. Valge sedaan Mitsu ei tõesta kuskilt otsast, et "MA olen noor, ai ai ai, olen noor..."

Mis puutub sinisesse Sapporosse, siis sellega sai see hooaeg kulutatud paar paagitäit kütust - peamiselt käidud lastega ujumas ja korra ka Türile sõidetud. Sõidab probleemivabalt. Kevadel saadud esiklaasi tõstsin üleeile pagassi ning renoveeritud õõtshargid riiulisse. Järgmine aasta kindlasti võibolla leiavad need tee auto külge.

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » K Nov 24, 2021 8:39 pm

Number kahe võib eelmise posti nimekirjast maha tõmmata. Möödunud nädalavahetusel sai lahkamine lõpule viidud. Varuosakõlbulikud asjad on hetkel garaazis laiali ja loodetavasti jõuab lähiajal neile riiuli meisterdada ja tallele panna. Kerest jäänud jupid jagasin kaheks - need, mida saab kasutada tulevikus Galandi kere lappimiseks ja need, mis rändavad rauda. RIP

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » N Dets 23, 2021 3:04 pm

Kuna lammutatud Sapporo kere oli enne kitse ja puuga kohtumist väga heas korras, siis puruks saetud kerest saab plekidoonor Galandile. Kuni ukseklaasideni on nende kered põhimõtteliselt ju samad. Detsembri alguses sai traktorile hääled sisse pandud ja turbod vahetasid asukohad. Ehk siis selle teema põhikangelase kere sai tiritud garaaži ja teine valge turbo sai liigutatud katusealla. Kuna ta juba köetavas ruumis oli, ja doonorjupid olemas, siis hakkasin vaikselt taas kere keevitama.
Ma ei viitsi hakata kõiki pilte siia taastama, seega võtame, et uus algus, ehk siis keretööd Vol 2


Meenutuseks, milline nägi välja masina põhi, kui auto mulle hoovipeale jõudis:

Pilt

Ehk siis karbist kuni keskel tugevdustalani oli keegi juba sirge pleki keevitanud. Eelmise korra lõpuks sai ühel pool põhi tagasi. Doonoriks oli e30. Teha jäi kõrvalistuja pool ja sellest siis ka alustasin. Paar pilti milline põhi oli enne algust.
Pilt
Pilt

Kuigi omaarust sai kunagi mäda kohad välja lõigatud, siis sai siiski piilutud tulemüüri juures jalgealust ja see piilumine lõppes nii:
Pilt
ja tagant pool nii:
Pilt
ka sisemisele karbile ei andnud armu
Pilt

Terved plekid sai puhastatud, roostemuunduriga töödeldud ja tsinkvärviga värvitud. Peale seda oli aeg hakata plekke tagasi panema. Sapporo põhjal said vajalikud jupid punktkeevitustest lahti puuritud ja vajalikku suurusesse lõigatud.
Pilt
Pilt

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Kui auto küljel, siis saab ka altpoolt põhja kinni. Seniks aga kõrvalistuja pool ka korras ja põhi valmis. Või kas ikka on?
E30 plekk polnud päris sama kujuga, nagu E10 ja kuigi vandusin, et 2 korda sama tööd tegema ei hakka, siis igaks juhuks piilusin pedaalide aluse pleki alla. polnud meeles, kas ma seda eelmine kord tegin.
Pilt
Pilt tundus parem olema aga... Ühesõnaga piilumine lõppes nii
Pilt
Pilt
Pilt

Ehk siis lõpuks jäi järele veel vähem, kui eelmisel poolel. Kuna varuosa plekid on olemas, siis lihtsam oli eelmise korra parandused välja lõigata ja asendada originaalidega. Taaskord sai lahti puuritud kõik vajaminevad plekid, need puhastatud ja roostemuunduriga töödeldud. Nüüd ottavad need paika keevitamist:
Pilt

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » N Dets 23, 2021 3:29 pm

Mõned pildid siis ka masinatest, millest siin teemas juttu on:

Teema peategelase pilt kuulutusest, mille põhjal ma ta Soomest ostsin:
Pilt
Ainuüksi need istmed on neeru väärt
Pilt

Suveliikur Sapporo:
Pilt
Pilt
Makk, mis õnnestus peale pikki otsinguid leida:
Pilt

Doonor Sapporo R.I.P. Tänu kitsele ja puule on auto plekid uskumatul roostevabad.
Pilt

Üks pilt ka teisest Turbost. Selle ülesanne olla ühes tükis, et oleks millelt piiluda kuhu millised osad lähevad, pluss olla organidonor Turbo spetsiifiliste osadega. Oli ju minu masina sisu miskipärast mustaks värvitud.
Pilt

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » N Dets 23, 2021 3:43 pm

Ah jah, ka peasüüdlane, millest minu mitsu haigus peale hakkas. Vaene auto, mille peal üks hilispubekas elas välja oma haiged fantaasiad.

Pilt

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas Zafari » L Dets 25, 2021 9:31 am

Tundub, et sul jõulude ajal piisavalt vaba aega, et nii sisukaid postitusi teha.
Plaanin ka esmaspäeva garaaži minna, äkki saab ka mingi asja tehtud jälle. Vähemasti võib öelda, et igal aastal on midagi natukene tehtud :D
Ja minu autol on vahetamist vajava pleki kogumaht vist ainult umbes 50x50cm
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » T Dets 28, 2021 6:32 pm

Õnnestus jah natuke "tervise päevi" sisse kasseerida.

Aga jätkame siis:

Hakkame siis plekke jälle vaikselt tagasi panema Esmalt puuduv osa tagasi:
Pilt

Siis järgmine tugevdus:
Pilt

Ja selle peale kolmas tugevdus:
Pilt

Sisekarbile ots tagasi:
Pilt

Ja siis sellele järgnev tükk:
Pilt

Nüüd karbi otsa järgmine tükk:
Pilt

Ja selle peale tugevdus:
Pilt

Nüüd saab kogu selle kupatuse katta pedaalide taguse plekiga:
Pilt

Koopa poolt ka:
Pilt

Ja aeg panna põhjaplekk paika.
Pilt

Kahjuks tuli selle käigus veel natuke välja lõigata ja lappida:
Pilt

Põhjaga nüüd kõik seniks, kuni masin külili keerata ja saab ka sealt vajalikud kohad kinni keevitada.

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » T Dets 28, 2021 6:46 pm

Järgmisena sai eest lõigatud esi ja tagaklaas.

Esiklaasi alune plekk tuleb eemaldada, et saaks remontida salongi õhutuse õhuvõtuava. Ava peitub selle plekki all:
Pilt

Alt vaadates näeb välja selline:
Pilt

Keevitada seda altpoolt peaaegu võimatu, kui just kere katusele ei keera. Samuti ei saa siis seestpoolt lihvida ja värvida, ehk siis varsti jälle augud sees.

Tagaklaasi eemaldamise põhjused on piltidel:
Pilt
Pilt

Originaal kõlari augud suureks retsitud ja miskipärast lõigutud ka keskmist osa.

Alustasin esiklaasi alusest, peale eemaldamist avanes selline pilt:
Pilt

Pilt natuke petlik, see kõrgenduse osa sisuliselt oli lahti roostetanud. Pindmist roostet oli ka mujal aga auke õnneks rohkem polnud.
Doonor osa ise selline:
Pilt

Järgneb

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas Zafari » K Dets 29, 2021 7:19 pm

No ma saan aru, et inimestele meeldib erinev pornograafia aga, et ka selline kellegile meeldib ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » K Dets 29, 2021 9:03 pm

Maitse asi ütles koer ja lakkus oma mune.

Kui aus olla, siis sedasorti pornograafia on huvitav. Täna näiteks avastasin, et Galandi ja Sapporo tagumise aknalaua plekk on totaalselt erinev. Nüüd kolm varianti,
1. kas üritada teha sitast saia ja olemasolev ära lappida kuidagi - probleemiks see, kas tulemus mind rahuldab, mis sest, et see pärast näha ei jää
2. lõigata vajalik tükk teise turbo küljest - probleemiks see, et siis on seal aknalaud rikutud ja ma ei tea isegi, mis selle masina tulevik on.
3. Katsuda otsida kuskilt mõni põllu ääres vedelev masin ja sellelt aknalaud maha saagida - aga ma ei tea lähiümbruses ühtki sellist põlluäärt.

Seega on mõtlemist, nuputamist ja katsetamist ja see ongi huvitav. Pealegi kui ära tüütab, võin jälle 5 aastat pausi pidada, kuniks mott tagasi tuleb.

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » R Dets 31, 2021 8:32 pm

Selle aasta viimane postitus minu poolt.

Nagu ikka, esmalt võtame ära:
Pilt

Ja siis panema juurde:
Pilt

Jääb veel krae augu ümber ja valmis ta ongi:
Pilt

Kuna peale pealmise pleki tagasi keevitamist enam värvida ei saa, siis sai natuke võõbatud:
Pilt

Niikaua, kui värv kuivab, sai hakatud nn mütsiriiuliga tegelema hakatud. Nagu juba mainitud, on Sapporo aknalaud erinev Galandist:

Pilt
Pilt

Galandil on keskel suur auk, kus on panipaik näiteks autoapteegi jaoks. Retsitud on ära nii see keskmine auk, kui ka kõlarite kohad. Keskmise augu klaasi poolse serva all on tugevdus/kinnitusplaat tagumisele kojamehele. Euroversioonis seda kojameest muidugi pole aga plekk on olemas. Plekk näeb välja selline:
Pilt

See plekk on Sapporol ja Galandil samasugune. Sama plekk on ka süüdi selles, et keskmine auk on retsitud, sest millegi pärast oli vaja auto eelmisel omanikul see plekk sealt kätte saada. Pilt peale puhastamist oli selline:

Pilt

Peaks aga olema selline:

Pilt

Tulemus jäi selline:

Pilt

Kõlari pesast pilt eelpool, pildid lappimisest:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Tulemusega rahule ei jäänud aga paremat ka teha ei oska. Muidugi on see aknalaua teema nagunii üle pingutatud, sest näha seda tulevikus nagunii ei jää, kui just selili pagassis ei lama. Aga vähemalt kaugelt meenutab nüüd seda, mis seal olema peab.
Sellega siis käesoleval aastal kriips all.

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » P Jaan 02, 2022 4:37 pm

Uus käes ja kuna puhkus homsega läbi, sai täna veel mitsut silitatud.

Eelmine aasta jäi aknalauale veel puurimata paar auku. Nüüd see tehtud ja sai proovitud ka polstreid ja kõlareid kohale.
Pilt

Seejärel sai lõpetatud teine pooleliolev töö, ehk siis ka esiklaasi alune on tehtud nüüd
Pilt

Midagi suurt ei hakanud ette võtma, sai lapitud muid väikseid auke. Antenni auke on masinal kokku kolm, mõlemal tagatiival ja katusel. Sai siis nendest kaks ära lapitud. Ales jäi juhipoolsele tagatiiva oma.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Samuti on tagaakna nurkades pagasikatte hinged mõlemalt poolt pleki sisse praod tekitanud. Ka need said kinni keevitatud.
Pilt

Enne, kui masin külili keerata on jäänud veel tegeleda tagaotsaga. Olemasolev plekk on suht õnnetu, on nii kõver, kui ka roostes:
Pilt
Pilt

Samuti vaja vahetada parempoolne tagaukse alumine serv. Kunagi on seda seal vahetatud aga isegi minu keevitusoskus on vähe parem.
Pilt

Õnneks nendeks töödeks varuosad olemas. Kunagi hangitud Galandi tegumine põll (mitte ideaalne aga parem, kui olemasolev) ja ukse aluse saab Sapporolt.
Pilt

Kuna töö hakkab edaspidi elu taas segama, siis keretööde areng aeglustub oluliselt. Aga ega mul mingit tähtaega olegi. Hea on, kui jõuab talve jooksul ära keevitada.

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » P Jaan 16, 2022 6:17 pm

Jätkame siis alternatiivpornograafiaga.

Taga osa nagu näha suht jube. lõikame siis selle sealt ära:
Pilt

Kuna sisemine rattakoopa serv on ka ära haihtunud, siis liistust allpoolne osa ka eemaldatud
Pilt
Pilt

Auke ja kunagisi lappimisi jagub ka mujale, kui välisplekkidele
Pilt
Pilt

Ka need kohad sai välja lõigatud. Hakkame siis vaikselt taas tagasi panema.
Pilt

Ka sisemine koopa serv vahetatud
Pilt
Pilt

Lapitud sai ka varuratta pesa
Pilt

Ning vahetatud põikhoova kronsteini tugevdus, mille teine ots kinnitub varuratta pesa alla
Pilt

Doonor tagapõll vajas ka natuke tööd. Tihendi alune serv oli kohati mäda ja ka üks nurk vajas vahetust
Pilt
Pilt

Nüüd põll oma kohale, selle käigus sai ka tule nurk ära lõigatud.
Pilt

Nurk tagasi ja põll paika keevitatud
Pilt
Pilt

Vahepeal oli põhja veel üks auk roostetanud, see sai lapitud
Pilt

Eks neid pisiparandusi on veel. Istme alune meenutab näiteks kohati juustu.
Kõrvalistuja pool oli auke vähem, need said lapitud. Juhi pool ootab see töö ees.
Pilt

Järgneb...


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 22 külalist