Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

Kirjuta oma Mitsubishist julgelt siin.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » P Jaan 23, 2022 4:35 pm

Jätkan oma monoloogi.

Tagaosa sai siis sellel nädalavahetusel lõpetatud
Pilt

Rohelist puruks lõigates üritasin säilitada karpi, seetõttu kaare otsa plekk sai vähe lühem:
Pilt

Tegelikkuses sai see ka korda ja plekid õige pikkusega aga tõestust pildi näol ei ole.
Tegeletud sai ka juustuga ja nüüd võib loota, et taga istujate tagumik jääb tulevikus kuivaks:
Pilt

Viimane asi mis tähelepanu nõudis, oli mootori padja kinnituse polt, kus ülemine oli miskipärast haihtunud. Nüüd ka see oma kohapeal:
Pilt

Pealt poolt on kerele ring peale tehtud. Esmalt tuleb natuke koristada ja seejärel peab masina külili keerama, et saaks ka altpoolt ligi. Kindlasti on menüüs põhjaplekkide servad, varuratta pesa alune tugevdus ning üks esimene rattakoobas, mis on küll lapitud aga hing vist ihaldab originaalsemat lahendust.

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas Zafari » K Jaan 26, 2022 9:06 pm

Kuidas sul tagumiste tiivaäärtega olukord oli?
Kui ma rohelise küljest võetud "ideka" tiiva alt mastiksi maha lasin siis tuli välja, et see roostetab samuti enamus pikkuses ja rooste on ka valtsi vahel. Hetkel on natuke pikem mõtlemispaus olnud, mis sellest edasi saab.
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » N Jaan 27, 2022 10:30 pm

Mul on tunne, et need kaared valtsiti enne kokku ja siis alles krunditi, sest pinnaroostet oli ka kõrvalistuja kaare all. ma võtsin valtsi lahti, puhastasin vahelt, lasin roostemuunduril oma tööd teha ja seejärel kruntisin tsink krundiga. Kaare mõlemas otsas oli ka väikesed augud, aga noh Galandiga võrreldes siiski peaaegu ideaalsed.

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas Zafari » P Jaan 30, 2022 6:30 pm

Umbes sama mõte oli mul endal ka, et katsuks sisemise ja välimise tiivakaare eraldada ja siis konserveerida seda. Sisemine-välimine on ainult valtsitud? Punktkeevitust pole lisatud kuskile?
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » P Jaan 30, 2022 6:35 pm

Jah, see valtsitud. Vaikselt midagi teravat vahele ja hakkad eemale painutama ja nii kogu äär.

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » P Veebr 06, 2022 7:33 pm

Asjad hakkavad kiiva kiskuma, nii umbes 80 kraadi.
Pilt

Esimese asjana kõrvalistuja esimene amordikann. Keevitatud aga ei meeldi mulle
Pilt

Asendatav osa välja lõigatud
Pilt

Ja doonor osa asemele keevitatud:
Pilt

Vähemalt endale meedib nii rohkem. Varuratta pesal risti tugevdus, mida kunagi sai hakatud ise plekist välja klohmima.
Pilt

Vana maha ja doonortükk asemele:
Pilt

Eks neid keevitatavaid kohti oli veel, näiteks põhja serva punktkeevitused jne aga neid pole nagu pointi pildistada. Samuti sai põhjas pinnaroostete maha harjatud ja roostesurmaga töödeldud. Üks pool tehtud, siis masin teisele küljele. Samuti põhi kinni keevitatud. Esimeses rattakoopas harjates leidus veel auke
Pilt

Samuti Soomes esipõlle vahetusel jäetud selline koht
Pilt

Nendega sai siis tegeletud
Pilt

Jäänud veel paar kohta - Varuratta tugevdus lõpuni keevitada, põhja tegemisel tekkinud pragu kinni lasta ja tulemüürilt leidsin spidomeetri trossi alt ka augud
Pilt
Pilt
Pilt

Õnneks viimase jaoks taas doonor olemas
Pilt

Kui just veel üllatusi välja ei tule, siis peale neid 3 kohta peaks kere olema valmis.

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas Zafari » K Veebr 09, 2022 8:56 pm

Tundub, et sa saad selle varem valmis kui mina :D
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » K Veebr 09, 2022 10:16 pm

Praegu on eesmärk kere lõpuni keevitada, et kevadel saaks hoovi rohelise tükkidega puhtaks.
Võib-olla käib ka uksed ja esi porikad üle. Luuke on mitu komplekti, neist peaks korralikud
leidma. Seejärel jääb kere seisma, Opel ootab oma osa.

Edit: kerel on siiski veel üks asi, mis tahab tähelepanu. Nimelt on välja veninud tagaluugi hinged, õigemini hingede liigendi detailidel on ümarad pesad veninud ovaaseteks ja suured lõtkud sees. Kahjuks pole hinged kerelt lihtsal eemaldatavad. Hetkel sai kerepoolne osa külge jäetud ja lahti puuritud liigendid. Üldiselt tegu suht ebaõnnestunud lahendusega ja Sapporol juba kasutusel uuem süsteem. Arvatavasti kas taastab või teeb väljaveninud osad uued ning liigendid mis praegu kinni stantsitud, teeb poltidega lahtikäivateks.

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » P Veebr 13, 2022 1:44 pm

Hakkasin siis tagant ette liikuma.
Tagavara ratta pesa alune tehtud:
Pilt

Istmealune prigu samuti:
Pilt

Sapporo rattakoopa servas olid kõrvad porikummile
Pilt

Teisel pool neid polnud. Eeldan, et polnud säilinud. Sai siis need ka tekitatud
Pilt

Tagaots peaks nüüd olema keevitatud
Pilt

Eest siis ka spido trossi auk vahetatud
Pilt

Sellega peaks olema ring peale tehtud ka esiosale
Pilt

Tagaluugi hinged. Probleem pildil näha:
Pilt

Väiksema detaili otsustasin uue teha, suuremal puurisin väljaveninud augu suuremaks.
Pilt

Kui enne olid detailid needitud, siis nüüd läksin poltide teed. Seibid ja hülsid tehtud, poldid suvalised ja vale piikusega, need vahetan välja, kui sobivad leian.
Pilt

Kere siis keevitatud, kui põhi kuiv, siis saab tagasi õiget pidi ja pukkidele. Eks üritab nüüd ka ülejäänud plekid korda teha.
Asju natuke ümber tõstes jäi kaameraette ka asjad, mis kunagi sai ettevalmistatud. On küll tolmused aga küll selle maha peseb, kui kunagi kokkupanekuks läheb.
Pilt

Turbo ka, koos mootoriga selle küljes.
Pilt

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » E Jaan 01, 2024 10:11 am

Head uut kõigile. Väike vahekokkuvõte.

Turbo on täpselt samal maal, mis piltidel näha. Magab rahulikult talveund. Kere on tehtud ja järgmise etapina peaks üle käima kõik polditavad keredetailid. Hetkel muud tegemised, eks näeb millal vaim peale tuleb.

Sapporo tuksub vaikselt oma elu. Viimane töö oli alumiste õõtsade vahetus. Esiklaasi vahetuseni pole jõudnud ja seda pole mõtet enne paigaldada, kui katuseluugi serv korda tehtud ja värvitud. On teine roostetama hakanud juba enne minu kätte jõudmist ja eelmise omaniku poolt väga kehvalt värvitud. Eks neid kohti, mis tahaks kerel tegemist on veel. Mis enne uut hooaega kindlasti plaani võtta on roolilati vahetus ning esimesed pidurid vajavad ülekäimist - roolilatt on õline ja piduri supordi siinid on kinni ning esi kettad veidi kõverad. Rohelise Sapporo latt on väljaotsitud ning natuke tehtud roostetõrjet. Vajab veel värvi ja uusi rooliotsi. Ka pidurikraam on riiulis olemas ja ootab külge keeramist. Õnneks kevadeni aega veel piisavalt.

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas Zafari » N Jaan 04, 2024 10:05 pm

Head uut aastat jah!
Ma nii igaks juhuks mainin, et selle aastanumbri sees vist saab see foorum ikkagi lõplikult kinni pandud. Kas oled kusagil internetis veel oma tegemistega avalik või ei? Siiani silma jäänud veel pole.
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » E Veebr 05, 2024 9:33 pm

Niikaua, kuni foorumilt pole pistikut seinast tõmmatud, siis hoiame teemat elus.

Pidurilatt sai natuke värvi, uued kummid ja välimised otsad.
Piduritega oli asi keerulisem. Üritus siini lahti leotada tulemust ei andnud. Auto all ei õnnestunud seda ka välja koputada. Kuna pidurivoolikud ei paistnud ka esimeses nooruses lõikasin need läbi ja viisin kogu krempli töölauale. Üritasin esmalt tõmmitsaga aga lõpuks tuli veenda haamriga enne kui suport sadula küljest lahti otsustas tulla (või kuidas iganes need täpsed terminid on). Seejärel üritasin kolvi tagasi lükata ja selgus, et ka need on kinni. Kui auto Soomest kunagi ostsin, siis väitsi müüja, et pidurid on kõik just üle käidud. Arvestades, et minu käes pole ta soola saanud, siis sai somm vist tünga. Igal juhul otsustasin selle töö nüüd ette võtta ja nii esimesed, kui ka tagumised pidurid täielikult uuendada. Kõik sai lammutatud algosadeks, puhastatud ja värvitud ning uute osadega kokku laotud. Päris kõike uuena siiski ei õnnestunud saada. Esimestele sadulatele uusi siine ei õnnestunud leida, sai vanad puhastatud - hea, et otsimise peale siinidele uued kummidki sai. Nimelt on Sapporol 16 mm läbimõõduga siinid, sama ajastu Galandil 14 mm. Teine mida hetkel vahetama ei hakka on tagumised kettad ja käsipiduri teema. Erinevalt Galandist on Sapporo käsipidur lahendatud trumliga piduriketta sees. Galandil käib see läbi suporti. Käsipidur on seni töötanud probleemivabalt ja tagumised kettad on heas korras - uued küll riiulis olemas aga pole mõtet neid kulutada - tagumisi vent kettaid kaubandusvõrgust enam ei leia. Hetkel ootan veel uusi tagumisi klotse ja õhutunipleid - viimased olid remontkomplektis miskipärast väiksemad kui vajalik.

Üks pilt kah igava jutu ilmestamiseks.

Pilt

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas Zafari » K Veebr 07, 2024 6:16 pm

jaga nende leitud kaitsekummide tootekoodi, ma ei mäleta, millised ma endale kasti sisse tellinud olen aga igaks juhuks võtaks äkki juurde :)
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » K Veebr 07, 2024 9:28 pm


Henry
Tösine huviline
Postitusi: 212
Liitunud: N Mai 05, 2005 10:36 am
Asukoht: Välismaa

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas Henry » R Veebr 23, 2024 7:56 pm

Zafari kirjutas:Head uut aastat jah!
Ma nii igaks juhuks mainin, et selle aastanumbri sees vist saab see foorum ikkagi lõplikult kinni pandud. Kas oled kusagil internetis veel oma tegemistega avalik või ei? Siiani silma jäänud veel pole.


Offtopic, aga jube kahju. Väga murettekitav trend, inimesed ei viitsi enam foormis kirjutada, aga katsu mingit Facebooki teemat netiotsingust leida...kauaks seda Facebooki üldse on. Ja ongi suur teadmiste varasalv internetist kadunud. Oh kui lugematu arv kordi on mind Googeldamine või otse mõnest teemakohasest foorumist otsing hädast välja aitanud...

Teema omanikule jõudu ja jaksu vanade Mitsude taastamisel :)
3000GT VR4, Honda, Mersu

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » P Veebr 25, 2024 8:03 pm

Eks see ole vist mõnes mõttes paratamatu. Foorumite kuldaeg jäi aega, kui remonditi ise oma Soomest ja Saksast toodud saane, praegu on see pigem erand kui reegel. Autost on saanud tarbeese ja keegi oma mikserit või konserviavaja kasutuskogemust väga ei reklaami.

Asjasse - pidurisuportid on all ja esmane õhutamine ka tehtud. Roolilatti vahetasin vaikselt nokitsedes 3 nädalavahetust. Selleks, et saada lahti roolivõimu voolikuid, tuli lahti keerata kondi pump. Selleks, et saaks kondi pumbale ligi, tuli mootori alt lahti lasta tala koos esimese padjaga ning rihmapoolne mootoripadi. Nüüd sai mootori tulemüürist niipalju eemale, et käsi mahtus vahele. Kondi pumba sai niipalu eest ära, et lati küljest torud sai lahti päästa. Latt ise lahti tuli suht kergelt aga selleks, et abiraami seest see kätte saada, tuli veel ühelt poolt õõts ja raami tugevdus eest ära saada. Ka siis tuli latt parajalt nihverdades välja. Kui lootus oli, et tagasi läheb kergemalt, siis päris paras jebimine oli, et saada roolisammas lati nuudi külge. Lõpuks sai lauajupi ja haamriga asi paika koputatud aga vist liiga sügavale, kuna polti mis seda kinni hoiab sisse enam ei saanud. Peale pikka jebimist loobusin ja panin M6 poldi mutriga seda kinni hoidma. Muu osa läks juba lihtsamalt tagasi. Vahepeal pidi veel ootama, et mootori aluse tala uued otsapuksid kohale jõuaks, olid need päris ribadeks. Kuna masin juba pukkidel, sai ka õli ära vahetatud. Roolivõimu süsteem täidetud ja õhutatud. Nüüd veel vaja pidurid korra üle õhutada ja võib uut hooaega ootama hakata. Eks kevadel tuleb ka sillastendis käia. Nüüd nii õõtsad, kui ka latt vahetatud ja tuleks sild taas paika panna.

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas Zafari » P Mär 03, 2024 8:57 pm

Henry kirjutas:
Zafari kirjutas:Head uut aastat jah!
Ma nii igaks juhuks mainin, et selle aastanumbri sees vist saab see foorum ikkagi lõplikult kinni pandud. Kas oled kusagil internetis veel oma tegemistega avalik või ei? Siiani silma jäänud veel pole.


Offtopic, aga jube kahju. Väga murettekitav trend, inimesed ei viitsi enam foormis kirjutada, aga katsu mingit Facebooki teemat netiotsingust leida...kauaks seda Facebooki üldse on. Ja ongi suur teadmiste varasalv internetist kadunud. Oh kui lugematu arv kordi on mind Googeldamine või otse mõnest teemakohasest foorumist otsing hädast välja aitanud...

Teema omanikule jõudu ja jaksu vanade Mitsude taastamisel :)




Positiivse poole pealt tuleb nüüd öelda, et üldsus on otsustanud ja õlad alla pannud ning seda foorumit ei suleta veel niipea :)
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

sugraM
Tösine huviline
Postitusi: 111
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » E Mär 04, 2024 9:22 pm

Tore uudis, katsume siis kasutajatena ka natuke elu siin sees hoida.

Nädalavahetusel sai pidurid uuesti õhutatud ja rattad alla. Riiulis vedeles juba ammu esimene stangelisa, mis ootas pahteldamist ja värvi. Kuna nokk maast lahti oli, siis kiire lihv ja must värv selga ning sai see ka alla kruvitud. Alati võiks ilusam olla aga kaugelt pole väga hull. Nüüd puudtavad rehvid taas maad ja jääb ootama uut hooaega.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 33 külalist