Aega natuke mööda saanud ja masina küljest mõni jupp pudenenud- tegelikult on see uskumatu, kuidas ühe masina jupid võivad täita terve garaazi. Juba autot ostes oli selge, et ega pea 30 aasta vanune Suomiauto just prillikivi selle hinna eest ei ole. Lammutamisel kogetu vaid kinnitab seda arvamust. Samas olen ka hullemaid eksemplare näinud. Üldhinnangut andes võib öelda, et midagi ületamatut ei ole. Vahetusse läehb pool põhja, karpide alumised servad kõigi kolme pleki ulatuses, sisemiste porikoobaste servad nii ees, kui ka taga. auto on saanud kunagi laksu ette, vahetatud on nn kogu prillide osa. Raami otsad on sirged. Seda ei saa aga öelda kõrvalistujapoolse poritiiva aluse kohta.
Eile sai käidud uuesti Haapsalu ronti puistamas, ära sai toodud paar remontplekki (kaasaarvatud juba mainitud tiivaalune plekk), esiistmete hallist plastist osad, üks tagumine uks - küll suht hull aga siiski parem kui mul + veel pisipudinaid. Seejärel viis tee Pärnusse, kus sai ka Zafari varasalve puistatud. + poolele saab kanda salongi puhuri mootori, ilma vaakumita viiese kasti, + muud mudru tagavaraks. Ühtlasi selgus, et vist tuleb seda Haapsalu masinat veel külastada - nimet pole Zafari kastil küljes padja jalga ning ka trosside kronsa on puudu.
Vahepeal olen ka mootori lahti kiskunud ja pilt ei ole rõõmustav - plokk ise on suhteliselt kulunud, vänt triibuline, keskmine raamsaale liugepind on suht lahkunud oma alalisest elupaigast. Plokikaanes avastasin, et klapipesade vahel on pragu mõlemas keskmises silindris. Turbo on nii piki kui ristilõtkuga, kuid õnneks pole labad veel korpuses käinud. vaakumvoolikutega on tehtud paras omalooming ja jagajal on reguleeritavuse suurendamiseks saetud kõrv küljest. Jagaja korpus on nüüdseks olemas - turbo läheb sügisepoole lätti korrastamisele, kaane arvatavasti lasen korda teha, ploki osas üritaks esmalt saada ligi mõnele na mootorile ja võrrelda, kas need on samad. Kui jah, siis laoks koos uute rõngastega mootori teise plokki kokku. Vänt läheb samuti lihvimisse kui kõik vajalik koos.
Olen saanud tänu zafarile ja Haapsalu rondile päris palju vajalikke asju, kuid sellegipoolest on puuduvate osade nimekiri pikk.
Mootoriruumist alates:
Aku alusplekk
Toru tiiva ja filtri vahelt
Toru turbo ja seguklapi vahelt
Jahutusvedeliku paak - radika ees asuv variant
Aknapesuri paak koos esitulede pesuriga
Mootorialused plastid
Mootori juhtmestik
Bens pumba hoidja + juhtmed
Sisu:
Kuna haapsalu masin oli GL, siis puudu GLX variandi:
Kekkonsool koos maki ümbrisplastiga
Rooli ümbrisplastid (vähemalt pealmine osa)
Uksepolstrid (el akendega variandile)
Tagaistme alumine porolon - nimet artikkel on vist juustust tehtud, kuna hiirtele mekib see väga aga arvatavasti toon ära Haapsalu masina oma, see oli vähe tervem.
Lävepaku plastid
Pagasiruumi polstrid
Turbo rool - juhul kui nitro seda musta jama sealt maha ei pese.
Asjad, mis olemas või mille järi himu:
Armatuur, kui peaks leidma täiesti auguvaba ja deaalse
Tagatuled - korralikud vanema variandi omad - olemas on kehvad vanad ja ok korras uuemad
Gabariidid eest - üleni valge klaasiga, olemas on koos suunaga variant
Juhi el akna nupud - on küll olemas aga kulunud kirjadega
Katuseluuk, originaal EL juhitav koos polstrite ja nuppudega - kuna katus vajab nagunii toimetamist, siis mõtlesin, et lõikaks juba augu ka sisse
Oleksin väga tänulik vihjete eest, mis aitaks leida vajalikke jubinaid. Plaanidest - suve kuludes tahaks keevitamise ära teha ja sügiseks masina krundi alla saada. Tehnikaga jõuab tegeleda külmal ajal. Lähiajal ka soome sõit ees, kus suvitamise kõrvalt peaks leidma ka mõned vajalikud turbo spetsiifilised jupid.
Mõni pilt ka kerest:
Põhja remont a'la Suomi
Mõningad lappimist vajavad kohad
Kõver poritiiva alune: pildilt pole aru saada aga varju kohalt on see serv ca 2 cm seespool kui vaja
Siit saab sellele asenduse, kahuks alumine nurgaplekk on mäda
Okidokid jäid silma zenderid
Varuosa plekid - mitte küll head aga parmad kui need mis küljes