Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

Kirjuta oma Mitsubishist julgelt siin.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Mikk16V
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: P Okt 27, 2013 6:28 pm

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Mikk16V » T Dets 20, 2016 11:51 am

Peagi aasta viimasest teemauuendusest möödas ning siia pisut juttu tulemustest ja mis vahepeal toimunud on:

Jaanuaris oli esimeseks võistluseks EKV I etapp Võrtsjärvel - auto oli väga hea, rada oli väga hea ja sõbral õnnestus esiveos end 5ndaks sõita, mis oli müts maha tulemus, sest eespool olid juba "plastmassautod". Viimases voorus tulid ka parimad kohad, kus sõber 4s ja mina 9s.
Järgmised 2 nädalavahetust möödusid kohalikul Ilmatsalu jäärajal, kus esimesel võistlusel tõime ära vastavalt II ja III koha karikad. Teisel etapil osalesin üksi ja õnnestus II koha karikas koju tuua (esiveos kokku 23 osalejat). Ühtlasi oli põhjust rahuloluks, et veermikus tehtud parendused ja hilised garaažis veedetud töötunnid olid end igati õigustanud.
30.01 toimus juba suure sulaga legendaarne Kobela jää nimeline üritus, kus väljas sooja +6 ja rada läks iga vooruga üha auklikumaks. Tulemusteks kohad 16/31 ja 17/31 ja rõõm sellest, et auto jäi ühte tükki ja eesmärk keskmistele kohtadele sõita sai täidetud.

Veebruaris jäid riburadapidi suure sula tõttu EKV etapid ära ning ainuke koht, kus veel sõita sai oli Simuna, Lääne-Virumaal. Simunast sai auto ka aastaid tagasi toodud ning kuna lumeraja kogemust ka ei olnud, siis sai huvipärast sõitma mindud. Konkurents oli vägagi tihe ning kiireid mehi palju rajal. II vooru lõppedes ja boksialasse jõudes oli aurupilv üleval ja tempiseier põhjas - selgus, et ventikas ei toiminud. "Otse" ühendatud ventikaga sai läbi töristatud ka kolmas voor ja nii see hooaeg lõppes. Lõppkohad 15/28 ja 16/28.
Pärast võistlust mõõtsime surved ja 3 silinder teistest 2 bari võrra lahjem ning võtsime aja maha...

Kogu kevadsuvise perioodi ja ka sügise alguse seisis masin garaažis ja sai mõeldud, kas ja kuidas edasi minna. Leidsime inimese, kes oli nõus masina enda hoole alla võtma ja mootori üle vaatama. Selgus, et plokil kulumisrant puudub ja mootor on üleüldse seest väga puhas - see andis kindluse, et tasub ära teha. Põhiprobleem seisneski 2 ja 3 silindri klappide ebatiheduses.
Kaan hetkel tegemises ning nädala lõpus peaks saabuma ka mootori ülemise otsa originaal tihendite komplekt (kaanetihend, KKK tihend, kollektorite tihendid jms). Pisut saab parandatud hingamist torukolde ning hiljem ka uue väljalaske abil. Ühtlasi on vaja kapoti alt ära kaotada mõned üleliigsed vaakumvoolikud ja torud, installeerida strutbar ning parandada jahutust teibitud kollektori ja õhuvõtu modifitseerimise + vajadusel suurema ventika abil. Garaažis ootab oma aega ja korralikku lukku üks 4,9 ülekandega Eclipse kast 8)

Lõpetuseks üks pilt Simuna talvespirndilt. Peatsete uuendusteni!

Pilt

Mikk16V
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: P Okt 27, 2013 6:28 pm

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Mikk16V » E Nov 12, 2018 11:52 pm

Kuna aprillis oli Coldil 30. aasta juubel, siis pisut taaskord natuke juttu selle pilli käekäigust.
2016/2017 sai tehtud mootoriremont ning 2017 Viljandi EKV jäärajaks oli masin taas sõiduvalmis.
Mootoriremondi käigus sai avastatud ikka palju põnevat ja korra üritati isegi masin ära ajada, kuid pätipoisid ei vaevunud vaatama, et sisselaskekolle jms pagassis kaane valmimist ootab ja süütelukust "otse" ühendades ei käi isegi ühtegi klõpsu mitte :o
Tehtud tööd:
- plokikaanetööd koos põhjaliku puhastuse, säärikute vahetuse ja muu vajalikuga
- uued rihmad, rullid, tihendid
- uus rihmapinguti koos kronsteiniga (vana pinguti oli "vagaks" tehtud, sest kronsteini puks ovaalseks kulunud :shock: ) - tänud Sander147 uue jupi eest!
- Galandi 2.0 107kw pihustid ja süüte regull
- alarmisüsteem ja veel paar ebavajalikku juhet ära kaotatud
- ebaõnnestunud torukolde install (on olemas Carisma oma aga tunduvalt lühem kui vaja) - siinkohal on oodatud soovitused, mis mudeli oma 4G61`le külge läheks

2017 tulemused:
EKV Viljandi etapp - kohad vastavalt 12/44 ja 17/44
Tsooru Jää 2018 - kohad vastavalt 11/27 ja 13/27
Joosu Jää 2018 - ise ei osalenud, kuid sõber jäi napilt poodiumilt välja 4`ndaks

Kuna 2017 sai ka elukohta vahetatud ja naaber on automaaler, siis sai jõulude paiku ette võetud kere kriitilisemate kohtade korrastamine, mis teinekord venis varaste hommikutundideni aga oli seda väärt. Tagumine vasak tiivaäär korda tehtud, tagumise rattakoopa esinurk ja mõlemad karbi sisemise osa esiotsad koos põhja kinnitusega (sinna ka tagasihoidlikud vinklid sisse).
Pildimaterjali:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

2018. aastal sai käidud ühel EKV jäärajal tutika IceContact 2`ga, millele eelnevalt metsateedel ca 40 km kuuma antud aga sealt naelte välja saamine konkurentsi saamiseks nõuab pigem häid tööriistu ja palju vaba aega, niiet tuleb tegeleda veel.
Ilmatsalus sai märtsi alguses jää"vee"rajal käidud ja kümnendike sees tegijamatega pusitud, kuid poodiumilt napilt väljas. All olnud vana IceContact on nagu piik (naast täpselt 2mm peal) aga kummiosa hakkab vanaks jääma :roll:

Mai lõpus sai siis esimene kruusaüritus ka ära tehtud Melliste sprindi raames ja ühtlasi väikses klassis kiireim 2 tavarehviga pill, sest 14" kruusakaid tagasillale ei õnnestunud leida ja seal läksid loosi vanad Contid, millel naelad väljas. Ees all vanad Michelinid, mis pidasid väga eeskujulikult. Adreka saamiseks oli rada igati hea ja pill pidas ka vastu - keskmised kiirused voorudes napilt alla 80.

Suvel paar korda niisama sõitmas käidud ja nüüd vastu talve oleks vaja õõtsad üle käia - uued puksid sisse, kundepoolne tagumine pidurisadul korda teha või miskit alternatiivi leiutada sinna ja ilmselt läheb alla ka lukuta aeglane 4,9 ülekandega Eclipse kast. Eks siis näis, kuidas sellega sõita on.

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Zafari » T Nov 13, 2018 7:13 pm

Tubli töö 8) Sellise kerega Colti pole enam aastaid näinud. Huvitav, kas tavaliikluses ka veel mõni järel :roll:
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Mikk16V
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: P Okt 27, 2013 6:28 pm

Re: Mitsubishi Colt GTI 1988, 16V Dohc

PostitusPostitas Mikk16V » N Mär 11, 2021 11:23 am

Pole siia pikalt miskit kirjutanud ja ega suurt pole auto juures ka toimunud.
2019 jaanuaris sai kiirelt sõbra garaazi kolitud, et alustada Eclipse kasti installi. Üsna kiirelt sai selgeks, et see päris bolt-on ei ole ja eeldab ideaalis ka 2.0 hooratast jms. Kuna auto oli vaja rajale saada, siis läks kunagi originaalkasti teha lastud "phantom-grip" algsele kohale tagasi.
Esimesed suured õõtsapuksid olid ka oma pesast nihkunud ja KrabiFab`i abiga said sinna uued korralikud polüpuksid asemele 8)
Mõlemad käigukastid olid seest väga puhtad ja magnetitel minimaalselt metallipuru küljes.
4,9 peaülekandega Eclipse kast on ka saadaval kui kellelgi huvi krossi või kiirenduse jaoks - saab näiteks Quaife luku 1:1le sisse panna vms.
Veebruar-märts sai paar jäärajavõistlust kaasa tehtud ja kuna suvel sai majaehitus ette võetud, siis seisis vahepeal masin mitu kuud.

2020 esimese koroonalaine ajal tekkis varuosadoonorina müüki üks 91a. Lancer GTI, mis ei olnud kodunt väga kaugel - sealt õnnestus ära tuua korralik ninraam koos radika aluse tala ja muu vajalikuga, pooltelgede paar, GTI originaalrool ning korralik pahtlivaba kapott tagavaraks kui esiotsa kallale läheb.
Tehnika oli väidetavalt vaid 142k sõitnud ja läks ka ühe rahvaspordi Coldi tagavaraks.

Selle aasta alguses sai tehtud kerge tehnohoole (õliks Comma 5w50, õhu- ja õlifilter, õlikorgi tihend) ning käidud nii Ilmatsalu järvel 8a vana "suure" BD naastuga Contiga kui ka mujal radadel päris värskeid IceContact 3`sid sisse sõitmas. Olen sõitnud nüüd kõigi 3 IceContact mudeliga ja olgu kui palju naaste seal rehvis, esimese põlvkonna suure naastuga mudel oli/on ikka kõige parem. Enamus sarjades muidugi on juba eelmisest talvest ainult IceContact 2 ja 3 lubatud.
Korra sai isegi feelingu saamiseks võistlemas käidud Võrumaa Talvekarika etapil Viitinas, kus suurte kõrguste vahega väga vinge rada tehtud sealsete mägede vahele.
Kevade/suvepoole on tõsisem plaan kogu nina puhtaks võtta ja lasta ninaraam ära vahetada + mootoriruumi ja põhjaaluse liivaprits, mõned väiksed augud keevitada põhjaall ja seejärel tööstusliku värviga katta. Selle töö käigus ka mõlemad sillad üle vaadata, tagasilda ilmselt tuleb samuti lasta custom puksilahendus teha, kuna "kataloogist" enam eriti midagi ei leia. Lisaks siis väljaskega vaja tegeleda, mis mitmest kohast üsna pehme juba.

Mõned uued jupid on juba riiulisse varutud, kuid kui kellegil on pakkuda näiteks ühes tükis GTI esistanget, korralikke A-osa esitiibu, mis ei koosne ainult pahtlist, korralikke esiklaasi ääreliiste ja muid C50 kere Coldi või Lanceri juppe, siis võib PS kaudu pakkumised saata.

Pika monoloogi ja kuiva teksti lõppu üks hetkeseisu pilt ka
Pilt


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 23 külalist