Nii
Lugu siis järgmine.
Sai omale talvekartuliks soetatud üks baieri päritolu perevagun. Selle peale Galant muidugi solvus. Esimene jama oli siis kui sai
paar päeva päraveolist sõidukit sihtotstarbeliselt kasutatud ning oli tarvis Mitsuga sõita. Istun rõõmsa näoga autosse, harjumusest käivitamise ajaks sidur alla. Vot sellel hetkel sain aru, et midagi pole päris õigesti. Selgus, et töösilindri mansett andis otsad. Mansettide vahetus sai tehtud 5a tagasi. Paar päeva varuosade ootamist ning aparaat oli taas liikvel.
Teine solvumine.
Täiesti suvalisel hetkel hakkas armatuuris põlema aku laadimise tuli. Süttis täiesti kaootiliselt ning kadus samamoodi, kõrgematel pööretel oli üldiselt täiesti kadunud. Auto ise end ära ei remondi ning seega probleem süvenes. Tellisin uue dioodploki ning pingeregulaatori koos harjadega.
Mingil põhjusel oli laadimine siiski väga madal. Pööretega tõusis küll 14 Voldini, aga see selleks.
Ega kaks ilma kolmandata jää...
Enne kui jõudsin laadimisprobleemi tõsisemalt süvenema hakata, tekkis järgmine jama. Töölt koju sõites oli tunda väga suurt jõukadu, sama asja esines viimasel ajal juba varemgi, aga siiski mitte nii intensiivselt. Läksin poodi, tulin tagasi ning opaa, aasia päritolus bensumootoriga auto ei käivitu
Lootsin, et probleem on liiga tühjas akus, aga nii lihtsalt ei pääsenud. Ega siis midagi, köis külge ja "drive of shame"
. Sai proovitud autod tõmbamise ajal käivitada mis lõppes endiselt mittekäivitumisega. Küll aga sain veakoodi. Veaks näitab nukkvõlliasendiandurit. Kiire uuring näitas, et aliexpressist võib saada odavamapoolse asenduse, kuid selle kvaliteet on kaheldav. Originaali eest küsib Silberauto 178 juudirubla.
Hakkasin enda omalt vana eemaldama. See kõik lõppes muidugi sellega, et vana andur on endiselt mootori küljes, sest selle kättesaamiseks jäävad kõik asjad ette ning doominoefektil lõppu ei paistagi. Lisaks võib mootoriruumis klaustrofoobia kätte ära surra. Füüsiliselt ei mahu vajalikus osas tegutsema. Seega tundub mõistlikum mootor eemaldada, sest see ajakulu ei ole väga suur.
Aga veel mõistlikum on siiski mitte Silberautot toetada ning jätta see mootor uusi aegu ootama. Minu käes sai selle 6+ aasta jooksul tervelt
96 000km piitsa ja präänikut
.
Kogu need sündmused annavad märku, et on aeg hakata 4x4 swap'iga seotud eeltöid tegema. Ilmselt hakkavad asjad liikuma uuel aastal kui päikesevalgus ja plusskraadid Eestisse tagasi tulevad.
Hetkel vedeleb peategelane kurvalt tänava ääres teiste punaste autode seltsis