Pole ammu kirjutanud siia, aga parandame selle vea.
Aasta alguse poole sai toodud doonoriks selline isend
Galant 2.5 v6 120kw ATM 1997
Esimene asi,mis sealt minu autole rändas, oli generaator. Kuna minu omal vool kõikus päris kiire intervalliga ja üks hetk otsustas suitsema hakata,
siis sai veidi uurimistööd tehtud. Kuna korra olin enda autol generaator juba vahetanud, siis oli mul doonor garaažis olemas. Samuti oli doonor 2000a
2.5 118kw Avance rikkis generaator. Võtsin mõlemad laiali ja tuli välja, et sisud istuvad omavahel. Ainus muudatus 2.0 v6 korpusega oli plussklemmi augu suuremaks puurimine. Tegin seda eksperimendi korras ja peamiselt ka selleks, et kasutatud genekat sellele mootorile põhimõtteliselt ei leia enam ja uue eest ei raatsinud ka nii palju maksta kui mul oli töötav asi olemas. Saigi doonorauto pealt maha võetud ja kokku pandud. Pidin ka mootorijuhtmestiku poolse pistiku ära vahetama, 2 juhet jäid ühendamata, sest minu autol aju pingereguleerimisse ei sekku.
Niisis saingi 90A asemel omale 100A generaatori.
Järgmine uuendus oli tagasild. Kogu kupatus v.a tagumised suure puksiga diagonaalõõtsad, läks doonor hainina oma.
Nii ülemised õõtsad, kui alumised õõtsad. Haininal on nad torukujulised, ainult regureelimisõõtshoob on tugevdatud U-rauast.
Tagumine stabilisaatorvarras on 19mm, originaalis on 12mm.
Lisaks käändmikud. Käändmikel on rattalaagrid ja ABS-andurid väliskeskkonna eest kaitstud. Kuna mu autol sai 1 andur vigastada, siis ei töötanud nii ABS kui ka TCL. Samuti ulus 1 rattalaager ka. Lõppkokkuvõttes, sai ABS ja TCL töökorda, ning mingit ulumist enam polnud, ja kurvidesse sai nüüd suurema hooga painutada
Nii, ja mu lemmikum fotoseeria. Sain tehtud ninaraami vahetus.
Uus raam tuli doonori pealt, Ümbertegemist natuke ikka oli. Haininal on käigukastitala kinnitused teisel pool. Aga kuna mul vana raam oli eelnevalt ümber tehtud, siis oli seal küljes juba vinkelraud kuhu olid keevitatud kinnitushülsid. Vinkelraual sai üleliigne osa eemaldatud, ja "uue" raami külge kohad ära märgitud, veidike puurimist ja keevitamist ja see asi sai lahendatud. Ümber oli veel tõsta vaja radiaatori alumised kinnitused. Punktkeevitused said lahti puuritud ja paika pandud. Ja veel kapotilukustussüsteemi jms asjade pleki kinnituskohas oli haininal paljas auk, mul oli sinna vaja polt kinnitada, jälle puur kätte, auk õige pisut suuremaks, mutter sisse ja keevitusega kinni. Roolivõimendiõli jahutustoru ka enam ei istunud nii nagu vaja, sai tehtud väike plekitükk kahe auguga, mis pikendas jahutustoru kinnitust. Haininal on veel veoaas teiselpool raami, aga selle jätsin nii, käigukastitalal on ju veoaas olemas. Julma relakaga lõikamist ei olnud, vaid sai punktkeevitused lahti puuritud ja raamid meisliga eemaldatud. Käigukastitala eesmised puksid ja hülsid said ka kõige korralikumad valitud.
Nii palju oli alles vanast raamist
Uus küljes
Ja muudest asjadest:
Enne genekajamasid sai Aap'i käest soetatud istmesoojenduse lüliti. Istmealused autopoolsed pistikud tulid doonori küljest,
uurisin elektriskeeme ja said need õigesti külge joodetud ning tekkis 1 lisa jälle juurde.
Millalgi talvel võtsin mõlemad ukselukusüdamikud välja puhastasin ära ja panin uue määrde sisse.
Paar küünlajuhet said ka eelmisel aastal originaali vastu tagasi vahetatud, kuna niiske ilmaga lõi kapoti all välku
Ja kõige viimane asi mis juhtus oli see, et järsku mitsu pöörded langesid, aga kiirus ei muutunud. Kohe oli asi selge, 2 silindrit puudu, hääl sapakaga identne. Veakood andis veaks ühe süütepooli. Võtsin poolide komplekti küljest ära, puhastasin ühendusi ja mõõtsin multimeetriga, kõik tundus nagu korras, igaks juhuks tõstsin "vigase" pooli teise koha peale, et näha kas annab ikka sama vea, või annab nüüd teise pooli veakoodi. Veakood tuli jälle sama nagu ennem, Järgmisena kahtlustasin "Power Transistor Unitit" . Õpetuse järgi seda multimeetri ja 1.5V AA patareiga testides selgus, et kotermann peitub seal. Samasugune vidin on mitmetel mitsude V6 DOHC mootoritel, mina sain lammutusest 4x4 v6 Galandi mootori küljest
töötava jubina, millel küll paraku korpus natuke vigastatud oli. Uurisin ka nelikveolise tagasilla kohta, selgus, et keegi on selle sealt nüüdseks ära viinud
.
Aga hetkel mitsu seisab ja jääb seisma ka talveks, et raha koguda ja et asi ikka säiliks ning kevadel kere halbu kohti tegema hakata.
Mitsu asemel sai üks "uunikum" töökorda seatud, viimati oli masin ametlikult teedel 3 aastat tagasi.
Masinaks siis tööloom (passis 2-kohaline kaubik) 1993 peukar 405 GLD 1.9d (ilma turbota) 51kw.
Mitsu on selle kõrval täiesti tõsiseltvõetav luksusauto
.
Peukari ainsaks lisaks on vist peeglisoojendused ja kesklukk. Kesklukk töötab ainult salongist uksi lukustades, roolivõim puudub ka antud isendil
Järgmise uuenduseni!