1. leht 10-st

Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: E Mai 28, 2012 9:15 pm
Postitas R4X
Olen ka foorumit juba mõnda aega jälginud ning varemgi teema tegemise üle mõtisklenud, aga seni on see ära jäänud. Minu Galant'i ost sai alguse nii, et varem kasutuses olnud Sigull sai maha müüdud, samas oli raha piisavalt kogutud, et mõni teine auto osta. Autoostu mõte lõi pähe ning sai erinevatest kohtadest kuulutusi vaadatud, Galant jäi kohe silma, samas pelgasin seda V6 mootorit. Enne Galant'i ostu vaatasin ühte Vectra B-d, mis aga osutus parajaks räimeks. Kuna ei viitsinud jala järgmisel päeval kooli minna, siis uurisin ikkagi Galant'i kohta. Minu õnneks see auto osutus mulle sobilikuks, kiire kõne õemehele, et tema autoga Tartusse minna, aga, ta oli õlunaadi juba joonud, helistasin siis sõbrale, et ta oma diiselmersu kurjaks ajaks ning oligi minek. ( Kusjuures nii õemees kui ka sõber olid selle auto ostmise poolt, õemees tahtis isegi enda autot minu oma vastu vahetada või isegi vaba raha olemasolul ise see ära osta.) Umbes kell 8 õhtul olin Tartus, väike testisõit ja auto ülevaatamine ja soetatud ta saigi. Auto oli väga hea korras, ning midagi suurt polegi remonditud. Mõni pilt ka vahepeal.
Pilt
Pilt
Pilt
Üks kord klassivenda koju viies mainis ta mulle, et kas ma ei taha velgi osta, et olid mingi mitsu all. Mõtlesin, et talveks oleks vaja küll, sai võetud 1 ratas proovimiseks kaasa, kõik sobis. Oldschool kärg oli ka just mulle meeltmööda. Velgede andmed: 6j14 et 38
Pilt
Pilt
Pilt
Siiani vahetatud roolivõimendi/kliimapumba rihm, mis kooliteel minema lendas. Kodutänaval lahkus ka genekarihm. Veel vahetatud kojamehed, esitulede H4 pirnid Osram Nightbreaker+'ide vastu. Otseloomulikult tegin ka õlivahetuse. Mõned päevad peal ostu ostsin sisse mp3 plaate mängiva leierkasti. Heli poole pealt siis lisaks võim+woofer. Huvitavaks faktiks mainiks ära, et kõnealune woofer mängib minu autos kordades paremini ja seda poole lahjema võimendiga kui Vectra B pagassis. Eks auto kerekujus see konks ole ning trapetsikujuline kast istub ka täpselt tagaistme seljatoe kaldega. Üldiselt on tegu olnud kalla ja talla pilliga, üv-l ainus asi mida mainiti oli parempoolne käsipidur, mis oli pisut nõrk, aga see viga oli kulunud klotsi süü, muidu ülevaataja mainis sõna-sõnalt: "Väga korralik auto!".
Homme saan kätte tagarattalaagri (jc toode) ning esiamordi tugikummi (lemförderi toode), vahetamistvajav tugikumm on veel originaal :shock: .
Pillil on nüüdseks läbisõitu 222000. 2008. aastal Belgiast toodud, Eestis 1 omanik. Kaasas hooldusraamat, ning isegi manual aka raamat, mille järgi ka auto komplekteeriti. Viimane hooldus 2003 75000km juures :shock: . Lisavarustusest siis kliimaseade, puitimitatsioon, el katuseluuk (pronksist) klaasist (kõik aknad omavad pronksi tooni), toonklaas, roolikõrguse reguleerimine, juhiistmel ka hunnik reguleerimise võimalusi, 4x elektriaknad, puldist signa+kesklukk, elektripeeglid soojendusega, originaal V6 kerepakett koos valuvelgedega, tehasetunks veljevõtmega, varuratas 195/60R15, tagumine kojamees pesuriga (pesuri jaoks eraldi paak), tagumised istmed allaklapitavad, ees laekaga käetugi, taga lihtsalt käetugi :D . Üldiselt olen autoga sigarahul, kuigi sisimas tahaks mingit 18 kärgvelge ning heledat nahksisu :) .

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: E Mai 28, 2012 9:26 pm
Postitas Zafari
Tore, et mõni korralik E50 ka veel liikvel. Kui rooste veel kuskilt liiga ei tee siis soovitan kohe esitiivad maha võtta ja seestpoolt ära konserveerida ning sama teema esimeste rattakoobastega(esitiivad ja lansekad on tüüpilised läbiroostetajad meie talvedes ja esitiib maksab poes alates 130 eur). Säästad hiljem palju aega ja raha.

Velgedega on seis üsna keeruline kuna ideaalis peaks olema 7" lai velg. 7,5 täpse offsetiga sobib veel ka aga üle selle ei ole normaalselt kasutada võimalik enam.
Ja katsu sa 18x7 velge leida, eriti sellist mis meeldib :)

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: E Mai 28, 2012 9:36 pm
Postitas R4X
Zafari kirjutas:Tore, et mõni korralik E50 ka veel liikvel. Kui rooste veel kuskilt liiga ei tee siis soovitan kohe esitiivad maha võtta ja seestpoolt ära konserveerida ning sama teema esimeste rattakoobastega(esitiivad ja lansekad on tüüpilised läbiroostetajad meie talvedes ja esitiib maksab poes alates 130 eur). Säästad hiljem palju aega ja raha.

Velgedega on seis üsna keeruline kuna ideaalis peaks olema 7" lai velg. 7,5 täpse offsetiga sobib veel ka aga üle selle ei ole normaalselt kasutada võimalik enam.
Ja katsu sa 18x7 velge leida, eriti sellist mis meeldib :)


Tänud head sõnade ja info eest! Koopad ja esitiivad on täitsa korras, sest talvel sai iga kahe nädala tagant pestud. Roostega on lood sellised, et mõlema lanseka juures psike auk umbes 1.5 cm läbimõõduga, paraku on otsa saanud radiaatori alumiste kinnituste ümbrused, samas juhipoolse lanseka juures on ka 1 väheke suurem auk, kuid sugulasega juba kokkulepitud ning asi saab varsti parandatud :wink: . Põhirõhk on ikkagi tehniliselt korras auto ja alles siis lisavidinad, kuigi kooli kõrvalt on selline tegevus mõnevõrra keeruline.

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: E Mai 28, 2012 9:37 pm
Postitas Martinez
2.0 v6 manuaal :) väga mõnus kombinatsioon . Hoia auto korras ja tänavatel :) Ärgem laskem neil galantidel niisama lihtsalt tänavapildist ära kaduda :)

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: E Mai 28, 2012 9:46 pm
Postitas Zafari
lansekate rooste tekib sellest, et logrid katavad koopast suht väikese osa ja seal lendav floora ja fauna leiab vaikselt tee selle mastiksi alla. Ja siis ta seal vaikselt kobrutab. Enda autol sai päris usinasti keevitatud juba, kuigi ka alates 2005 kevadest Eesti teedel.
Esitiivad võivad praegult veel väliselt korras olla aga kui eks ise näed mis teisel pool toimub kui nad maha võtad ;)

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: E Mai 28, 2012 9:48 pm
Postitas R4X
Martinez kirjutas:2.0 v6 manuaal :) väga mõnus kombinatsioon . Hoia auto korras ja tänavatel :) Ärgem laskem neil galantidel niisama lihtsalt tänavapildist ära kaduda :)

Eks ma üritan teda ikka korras hoida, juba ka valmis mõelnud, et seda autot arvatavasti maha ei müü, välimuselt jääks üsna stockiks ja viisakaks, mootor võiks küll kunagi isegi veel erksam olla ning vedavaid rattaid ka rohkem. Muidu see e50 galant on ikka tõsine rariteet linnapildis, isegi kehvasid isendeid liigub haruharva, selle moto ja kasti komboga on nii mõnedki inimesed saanud tunda "pauku luuavarrest" isegi oma suure kerega (ühe kortermaja ülemiselt korruselt sai muiatud küll kui kõrval oli b5 universaal passat, passat oli ikka väike küll :D ).

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: E Mai 28, 2012 9:50 pm
Postitas Zafari
E50't on arvel ca 400 aga nendest mingi protsent ei sõida nagunii. nagu minu kunagi usakas mis ametlikult küll arvel aga tegelikult juba kuusakoskis.

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: T Mai 29, 2012 3:47 pm
Postitas mihkel
Punane värv ikka päris ilus selle kere peal. Üldpilt ka täitsa viisakas ja muidugi kliimapaneel on päris timm asi. Puitdekoor on küll minu jaoks kaheldava iluga, aga samas kui ta korralik on, siis las ta olla. :)

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: K Mai 30, 2012 8:05 pm
Postitas R4X
Eile sai siis ära vahetatud tagarattalaager (jc 62.-), nagu ikka, siis kõige raskem osa oli vana laagri(rummu) kättesaamine. Samuti sai ära vahetatud amordi tugipuksid (lemförder 20.-), mis osutus ikka parajaks katsumuseks. Esiteks ei leidnud kodust enam vajalikke padruneid, sõber juhtus mööda sõitma ja võtsin padrunikomplekti tema autost ära :D .
Sellega aga lugu ei piirdunud, amordi kättesaamine oli selline kogemus, et isegi Chuck Norris seda ette ei võtaks :D . Tõmmitsatel oli vaja alumised haarad lahti võtta ja läbi õõtsa panna ning uuesti haarad külge, siis amordi mõlemad alumised poldid olid jube kinni, alumise õõtsa küljes olev pold oli nagu sinna liimitud, ei jäänud muud üle kui haamrit anda, rattaid vahepeal keerata ja õõtsa üles-alla liigutada, et see polt üldse liiguks, loomulikult sai see polt ära vahetatud :wink: . Lõpuks oli amort koos vedruga käes, amordi küljes olev metallhülss oli sinna kinni mädanenud ( nii amort kui ka puksid jms, olid/on originaalid). Rauasaega ( vedrukeerdude vahelt, sest amorti poleks sealt enam ühes tükis kätte saanud) sai hülsile sälgud sisse tehtud ja kruvikaga minema löödud, uus hülss istus pärast väikest peene viiliga töötlemist ilusti ilma lõtkudeta. Aega kulus palju, oli palav, oli külm, olid sääsed ja oli vihm :D , kuid mina alla ei andnud, sain pilli kella ühest öösel kokku ning nüüd jumala hea sõita jälle.

Tagasillas midagi kolksub, arvatavasti parempoolsete tugipukside viga. Vana laagri peaks ka huvi pärast lahti harutama, lõtku ei olnud, liikus sama tihedalt nagu uus, kuid määrdest on arvatavasti puudus.

Hetkeks odomeetril ls 223010km

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: K Mai 30, 2012 9:35 pm
Postitas Martinez
oleks mul ka tagarattalaagrid nii odavad , siis oleks elu lill :D Aga tubli, et autot korras hoiad :)

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: K Mai 30, 2012 10:23 pm
Postitas mihkel
Miks püstakuid kogu kupatusega alt ära ei võtnud? Nii ees kui taga on see võrdlemisi lihtne ja laua peal tunduvalt lihtsam amordi tugipukse vahetada jms töid teha selle kallal.

Või sain ma millestki väga valesti aru? St ma ei saa hetkel aru miks neid tõmmitsaid seal õõtsade vahelt vaja läbi ajada. :D

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: K Mai 30, 2012 10:40 pm
Postitas R4X
mihkel kirjutas:Miks püstakuid kogu kupatusega alt ära ei võtnud? Nii ees kui taga on see võrdlemisi lihtne ja laua peal tunduvalt lihtsam amordi tugipukse vahetada jms töid teha selle kallal.


Kusjuures võtsin kogu kupatusega ka tugipuksid vahetasin ka laua peal :D , aga amordi alumise otsa külge kinnituv virbel oli jube hästi kinni jäänud ning lisaks ülemine õõts oli ka segav faktor, a noh mis siin ikka arutada, vähemalt on nüüd tehtud ja kohe on parem sõita :mrgreen: . Õnneks teisel poolel on juba see töö kellegi poolt varem tehtud.

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: K Mai 30, 2012 10:42 pm
Postitas Zafari
esiamordi all olevat kahvlit ei ole tarvis ära võtta. amordipüstaku saab ilma ka kätte. tuleb õigesti võtta lihtsalt :P

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: K Mai 30, 2012 10:54 pm
Postitas mihkel
Võtsin ka mina ilma kahvlita välja. Ainult ülemise õõtsa lasin kapoti alustest kinnitustest lahti. Surusin veits kogu kompotti alla ja sai ilusti kätte. :)

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: N Mai 31, 2012 9:05 pm
Postitas SiimS
Pealtnäha ilus ja korralik :D kas püsikiirusehoidja on?

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: N Mai 31, 2012 9:44 pm
Postitas Zafari
püsikat piltidel pole. järelikult pole.

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: N Juun 14, 2012 7:32 pm
Postitas R4X
Püsikat, ei ole jh, kunagi vaba raha ja hea pakkumise korral, kus vajalik mudru olemas on, võiks isegi selle installida, kuigi mul 95% linnasõidud, siis hetkel sellest vigurist puudust ei tunne. Aga vahepealsetest tegemistest nii palju, et täna sai ära värvitud kojamehevarred, nii esimesed kui tagumine, esimeselt lk-lt esimesel pildil on varasem olukord näha. Ning juba mõnda aega on originaalvalude kapslitel olevad mitsu märgid punased. Muidu auto töötab laitmatult, kliima toodab külma.
Minuga võttis ühendust selle auto omanik, kes selle autoga esialgu Eestis sõitis. Ostis ta selle Valgast, ning tahtis just seda aastakäiku, luukpära, V6 mootoriga manuaali, kliimat jne. Lisaks oli tal ka eelmiseks autoks Galant. Juba ostma minnes teadsin, et selle autoga on mingi õnnetus juhtunud, kuigi müüja käest ei saanud mingisugustki infot. Müüja oli lihtsalt vaheraha tegemas, sest ostu-müügilepingu peal olid esialgse omaniku andmed. Õnnetusest ka siis paar pilti:
Pilt
Pilt
Pilt
Tartus tagurdati siis Vanemuise parklas sisse. Kindlustus otsustas autot mitte taastada, aga õnneks omanik seda siiski tegi, maksma läks 2008 aprilli hindadega läks see maksma 19 000 EEK, sealhulgas läks vahetusse tagaluuk.

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: N Juun 14, 2012 8:24 pm
Postitas Zafari
njah ise tehes oleks tol hetkel selle auto nii umbes 4x odavamalt värskeks saanud. punaseid luukpära tagaluuke leiab probleemideta ja stanget samuti.

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: E Juun 18, 2012 9:22 pm
Postitas R4X
Eile sai siis vahetatud parempoolsed käsipiduriklotsid. Kuna juhtusin Tartusse sattume ja endisel omanikul olid mõned varuosad olemas, siis saigi need ära võetud väga soodsalt, nii et suured tänud talle. Perepojal oli ka vahva nostalgiahetk kui kunagine auto jälle maja ees oli. Kässari sain väga hästi toimima, tõmbab isegi asfaldi peal blokki, kruusa peal sai ka testitud poolte erinevust, õnneks erinevust polnud, seega remont õnnestus. Täna eemaldasin juhipoolselt küljelt need ilutriibud (päris hull töö), homme võtan teise poole ette, seda siis seetõttu, et juhipoolsel esitiival need puudusid. Linnas nägin ka eelmise generatsiooni sedaan Galanti, valget värvi ning huvitaval kombel olid sellel RALLIART'i küljetriibud, masin ise tundus ka väga viisakas. Homse päeva plaan oleks proovida üle värvida ukselingid, sest neil autodel kipub see sealt maha tulema. Kindlasti tuleb mingi toonierinevus sisse, aga vahet pole, isegi praegu on need pisut tumedamad kui kere ise.

Re: Mitsubishi Galant 2.0 V6 94.(09) R4X

Postitatud: E Juun 18, 2012 10:34 pm
Postitas Zafari
ma loodan, et võtad need värvimise jaoks küljest ära ikka. pole väga suur töö.