Reede 09.12.2011 õhtul sattusin Soome nettiauto portaalis peale ühele 1992 aasta 4wd Galant GLSi-le (oli müügis hinnaga 290€) ning kuna mu olemasoleval Galantil oli ülevaatus läbi ning ma ei saanud ka uut ülevaatust tehtud auto dokumentide kala tõttu, siis lasin tuttaval, kes Soomes tihti käib ja soome keelt jagab laupäeval müüale ka helistada.
Müüaga sai siis kokku lepitud, et pühapäeval 11.12 tuleme koos vennaga autole järele, nii sai ka tehtud.
Autot kohapeal selgus, et tegu on vanema versiooniga, nimelt tehasest välja tulnud 05.1989, kuid Soomes esimest korda arvele võetud alles 1992a. Kuid sellest polnud hullu midagi, sest auto kere oli väga heas korras. Mõni mõlk on, kuid põhi, tiivad ja rattakoopad on täiesti roostest vabad, nagu oleks auto alles tehasest tulnud. Auto läbisõit oli 380000km.
Autol peal 80kw OHC mootor.
Auto toomisega sai kino kõvasti.
Alguses nägime vaeva, et auto üldse käima saada, auto oli 1,5a seisnud ning lisaks pidavat olema aju nässus ning uue aju eest küsis Mitsu esindus 700€, ka on Soomes automaks, mida võetakse 3 aasta peale ette, summas 300€. See oli ka põhjus, miks auto soodsalt müügis oli.
Ka oli aku puudu.
Kuna kohapeal käivitamine ei õnnestunud, siis sai köis külge ja venna autoga käima tõmmatud. Seejärel sai ostumüügileping sõlmitud ja raha makstud ja panime Helsinki poole ajama (müüja asus ca 85km kaugusel Helsinkist).
Kuna aju tõesti oli peetis, siis kulus kütust hirmsasti. 90km peale võttis 30L bensiini, Helsinkisse jõudes pabistasin, et kas üldse laevale jõuab. Aga jõudsin. Naljakas oli sõita nii, et bensuhais oli kogu aeg üleval ja iga suurema gaasi andmise peale tuli sumpsist mõnusat tossu. Osa tossust tuli ka kapoti alt katkisest sukast, ehk siis ka salong oli suitsune.
Ka läks poole tee peal vee temp üsna kõrgeks ning pidime ostukeskusest ostma tosooli ja 5L kanistri vett, kuna kusagilt mootori juurest lekkis.
Igatahes saime ilusti laevale ja pühapäeva hilisiõhtuks ka ilusti koju Tallinnas.
Järgmistel päevadel läks siis auto remontimiseks, tehtud sai järgmist:
- vahetatud õhufilter, koos kopsikuga, need sain oma teiselt mitsult.
- pandud alla teiselt mitsult võetud veljed ja rehvid. Kusjuures GLSil esimesed veljed ei mahtunud GTile alla, sest GTi esimesed kahe kolviga pidurid on suuremad ning seetõttu olid ka veljed suurema siseläbimõõduga.
- rikkis aju, mis oli ka üks müümise põhjuseid sai lahti võetud ja vend leidis kohe vea ka üles. Nimelt oli seal rada, mis annab kõikidele anduritele massi läbi põlenud. Vennas jootis sinna traadi asemele ja probleem lahendatud ja 700€ asemel kulus 0€
- pandud uus tagumine sumpa pütt (vana pütt oli 3" ümmargune sportpütt, mis plärises ning oli traadijuppide, kinnituslintide ja plekikruvidega auto põhja külge kinnitatud).
- pandud uus sukk. Muu summutiosa (k.a. katalüsaator) olid heas korras.
- auto ARKis arvele võetud ja kindlustus tehtud
- uus veepump. Nimelt vana veepump lekkis.
- uus jahutusvedelik
- kuna veepumpumba vahetusel selgus, et hamamsrihmad halvas seisus ja õlised, siis sai vahetatud ka hammasrihmad koos rullikutega ning vahetatud ka väntvõlli ja nukkvõlli simmerlingid, mis olid juba ära kivistunud ajaga ja sealt õli ka lekkis.
- vahetatud esimeste stabikavarraste kondid
- kojamehed
- paigaldatus signalisatsioon ja tehtud ka muid elektritöid ning tuled kõik korda tehtud
- vahetatud esimesed piduriklotsid
- vahetatud õli ja õlifilter
- tuled reguleeritud
- EDIT: vahetatud ka kardaaniristid
Täna sai siis ülevaatusel ka käidud ning see ka edukalt läbitud. Järgmine kord ülevaatusele asja alles 2013a aprillis.
Pildid panin galeriisseüles.
Mu vana mitsu kasutan siis juppideks ära ning võtan vist arvelt ka maha. Tulevikus (ehk tuleval suvel) sealt veel tahaks üle tõsta esimesed pidurid, kuna need kahe kolviga ning ka DOHC mootori, mis on veidi võimsam OHC mootorist (107 vx 80 kw).