1. leht 10-st

Galant 1989 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: N Okt 07, 2010 6:37 pm
Postitas morgan
Lõpuks jälle mitsu omanik. Auto kuulus enne kasutajale belmondoke nii, et vanemad foorumlased on
veidi kursis. Auto siis aastast 1989 sedaan ja nelivedu. Mootor peal 2 liitrit ja 80 kw.

Minu kätte jõudis auto juba tugevalt räsitud seisus. Asendada tuli esistange, tagastange ja tagaluuk.
samuti oli kusagile kaduma läinud bensiini paagi luuk. Vahetusse läksid veel esi ja tagatuled ning kellade plokk.
Esiklaas on kahe suure möraga ja vajab vahetamist.Puudu on veel paar ukseliistu ja jupp ukselinki. Rooste poolest midagi väga hullu ei maini küll aga tuleb kevadel asendada puudulikud küljekarbid.

Veermiku poole pealt olen vahetanud kõik kondid ja esimese stabika puksid, vahetust vajavad veel kardaaniristid ja kardaani tugilaagrid.
Pidurikettad ja klotsid on ok. Kuigi eest paremalt kövasti koliseb kui rippus olevale autole vastu ratast taguda, kolisevad mis?.. klotsid ?
Õõtsa pukside ja zarniiride olukord tundub praegu stabiilne olevat.

Moto töötab kolinateta ja tiksumiseta, käivitub külmast peast kergelt mida aga ei saa öelda leige mootori kohta siis kohe mitte ei taha käivituda.
Terasemal uurimisel ja Co möötmisel selgus, et lamda on surnud võib olla on sellest ka tingitud liiga kõrged tühikäigu pöörded (1500) seda just külma mootori puhul ning ka juba sooja motoga on tühipöörete langemine 900 peale üpris vaevaline, viskad kaasi maha aga ikka pikalt undab enne kui pöörded alla langevad.
Ka radika jahutus vent on surnud, vaja lahti kiskuda-uurida kas pääseb ainult harjade vahetusest või peab asendust otsima.

Käigukast jõurab aga önneks on seda häirivalt kuulda ainult esimesel-teisel käigul. Hääl võib tulla ka vahekastist sest peale ölide vahetust näen, et vahekasti kardaani poolne ots on õline miski simmer annab sealt õli läbi.
ja kindlasti ei olnud seal enne öli vahetust norm öli enam sees. Mis võis ka vahekastile saatuslikuks saada.

Muud ei oska praegu rohkem kribada, esmane plaan on teha nii korda kõik, et Tüv ilma sohita läbitud saaks ju siis vaatab arendust edasi.

arvan, et suurem "keevitamine" tuleb ettevõtta kardaanipukkide asendusel. Kirjutan õnnestumisest ka siin. Seniks oleks tänulik igasugu info eest
mis aitaks leida orginaal pukkidele odavamat asendust. Ei teeks paha ka kardaani ristide kohta käivat infot(möödud, asendusvöimalused) siit ammutada.

Pilti saab kui lasen lapiga üle ja päike välja tuleb, valin siis siledama külje ja laenan naabrilt ka ilukilpi :)
Pilt

Pilt

Pilt

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: N Okt 07, 2010 9:16 pm
Postitas taavik
Tore jutt ja puha, kuid kas see auto mitte sinine ei olnud? Või on sul avataril mingi suvaline juust?

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: R Okt 08, 2010 7:40 am
Postitas morgan
taavik kirjutas:Tore jutt ja puha, kuid kas see auto mitte sinine ei olnud? Või on sul avataril mingi suvaline juust?

ei avataril on ikka õige masin ainult värvid on pildil asendatud, segaduse külvamiseks.

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: R Okt 08, 2010 9:05 am
Postitas MeelisV
su tagumine stange vedeleb veel minu juures - ei ta mul jalus ei ole - seisab ühes merekonteineris riiuli peal aga ...
ükskord käis poiss ka vahepeal saares aga siis ei saanud kaasa panna/võtta.

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: R Okt 08, 2010 12:58 pm
Postitas morgan
Pedaal kirjutas:su tagumine stange vedeleb veel minu juures - ei ta mul jalus ei ole - seisab ühes merekonteineris riiuli peal aga ...
ükskord käis poiss ka vahepeal saares aga siis ei saanud kaasa panna/võtta.

sellega ei põle ei taha cargoga ka jändama hakata
Ega ma suurt temaga ei söida ka ainult töökotta ja kodusse, palju vaja veel teha enne kui pikemalt söita julgen.

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: L Okt 09, 2010 12:02 pm
Postitas morgan
kardaani ristid (3tk) sain möötude järgi (63,8mmX25mm) ja tükk maksis 145 kr
kardaani tugilaager orginaalis maksab 160 euro kanti ja neid 2 tükki, tuleb ette võtta ikka aretuse teema nende vahetuse suhtes.

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: P Okt 10, 2010 9:27 am
Postitas cartman
160-euri on välismaalt? Või silber hindasi langetanud?

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: K Okt 13, 2010 7:28 am
Postitas morgan
cartman kirjutas:160-euri on välismaalt? Või silber hindasi langetanud?

see hind pärineb saidilt eparts.ee

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: K Okt 13, 2010 7:32 am
Postitas Sander147
Kardaani tugilaager on jah suht sellise hinnaga. Omal ka vaja vahetada. Pakuti lahenduseks-kui laager korras, siis ümbert saab tugevndada ntx klaasiliimiga. Laagri võib tellida ka kuskilt vastavalt mõõdule. Saab kindlasti kokkuvõttes odavamalt, kui kuskilt osta.

Risti sain Taketist hinnaga 100.- pärast väiksemat sorti juttu.

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: K Okt 13, 2010 7:40 am
Postitas morgan
Sander147 kirjutas:Kardaani tugilaager on jah suht sellise hinnaga. Omal ka vaja vahetada. Pakuti lahenduseks-kui laager korras, siis ümbert saab tugevndada ntx klaasiliimiga. Laagri võib tellida ka kuskilt vastavalt mõõdule. Saab kindlasti kokkuvõttes odavamalt, kui kuskilt osta.

Risti sain Taketist hinnaga 100.- pärast väiksemat sorti juttu.

Kuidas ristid tellisid kas möötude järgi kas minu kirjutatud möödud on õiged ?
Tugilaagrite poole pealt pole omal veel mingeid ideid. Kisub kardaani alt ära ja need vanad laagrid võtab ära ju siis hakkab paistma mis asendused sinna saaks aretada.

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: K Okt 13, 2010 7:43 am
Postitas morgan
Võtsin maha esi radika ventika, läheb elektriku kätte kui on võimalik taastada siis saab taastatud kui ei siis hakkan foorumi kaudu asendust otsima.
Ette sai võetud ka lamda vahetus ja loomulikult ei keeranud see andur pükste seest ühes tükis välja anduri vindi osa jäi pükste sisse, peab puurima ja hakkama vinti ajama.
Ka tagumise stabilisaator varda pukside vahetus kisub keeruliseks kuna ka seal murdus puksi klambri kinnituse polt sisse ära, et seda välja puurida tuleb tagatala lahti päästa sest puurima peab tala pealt.
Igav igatahes ei hakka :)

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: K Okt 13, 2010 8:20 am
Postitas Sander147
Võtsin ka ristide mõõduks 64mmx25mm Taketi kaubakoodi ei mäleta.
Pakuti ka 65x25, kuid arvasin, et ei pruugi ära mahtuda. Pool mm ühel ja teiselt poolt ei mängi rolli. Vähemalt kindel, et lukustusrõngas mahub ära.

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: P Okt 24, 2010 10:14 am
Postitas morgan
Nüüd ilmad jahenevad ja oluliseks hakkab saama soe auto
probleem selles, et istmete seljatoed soojenevad aga pee alt mitte, kas on lahendusi ?

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: E Okt 25, 2010 11:47 am
Postitas Bullet
morgan kirjutas:
Pedaal kirjutas:su tagumine stange vedeleb veel minu juures - ei ta mul jalus ei ole - seisab ühes merekonteineris riiuli peal aga ...
ükskord käis poiss ka vahepeal saares aga siis ei saanud kaasa panna/võtta.

sellega ei põle ei taha cargoga ka jändama hakata
Ega ma suurt temaga ei söida ka ainult töökotta ja kodusse, palju vaja veel teha enne kui pikemalt söita julgen.


Ma tulen varsti Saarde jälle võin peale võtta ja ära tuua?

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: R Okt 29, 2010 9:36 am
Postitas MeelisV
Bullet kirjutas:
morgan kirjutas:
Pedaal kirjutas:su tagumine stange vedeleb veel minu juures - ei ta mul jalus ei ole - seisab ühes merekonteineris riiuli peal aga ...
ükskord käis poiss ka vahepeal saares aga siis ei saanud kaasa panna/võtta.

sellega ei põle ei taha cargoga ka jändama hakata
Ega ma suurt temaga ei söida ka ainult töökotta ja kodusse, palju vaja veel teha enne kui pikemalt söita julgen.


Ma tulen varsti Saarde jälle võin peale võtta ja ära tuua?


vii ära jah - muidu müün maha 8)

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: R Nov 19, 2010 3:17 pm
Postitas morgan
nüüd siis kardaanid alt ära ja pukid koos laagritega käes. Asi mis paistis enne nii keerluline tundub päris lihtne moodustis.
Kui see kummiosa oleks terve ja ainult laagrites oleks loks piisaks vist ainult leida sama mööduga laager ning uuesti sinna kummipesasse sokutada. Minu masinal aga on otsas nii kummiosa kui ka laager nii, et peab hakkama mölemat vahetama.
kellele piisab ainult laagri vahetusest siis laagri sisemööt on 30 mm ja välismööt 64 mm. Laagri ostmisel võiks vist valida millimeeter või paar suurema välismööduga laagri siis jääb sinna kummipessa paremini hiljem paika.
Mina leidsin sobiva sisemööduga doonor-kardaanipuki nimelt transiti oma. Plaan on nimelt järgmine, lõikan maha transiti puki kõrvad ja istutan selle galandi laagri kinnituskorpusesse. Eelnevalt viskasin sealt välja nii kummivaheseina kui ka laagri.
ehk piltidelt saab rohkem sotti. Töö pole veel lõpuni viidud alles visioon selline. Kui asi saab kokku panen ka selle pildid.
Pilt Pilt Pilt
esimesel pildil siis orginaal teisel doonor ja kolmandal siis näha kaared juba lahti ja sinna kaarte vahele peaks doonor terves tükis istuma

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: E Dets 13, 2010 4:22 pm
Postitas morgan
Pilt
nii nüüd lood niikaugel, et kardaanilaagrid pukkides ja kardaan all tagasi asi läks käik nagu plaanitud, istusid need transiti pukid sinna mitsu laagri kaarte vahele nagu valatud, paari punktiga sai asi kindluse möttes ka kinni lastud. Pildi järgi suurt midagi orginaalist ei erista. Taga stabika buksid said uued paika aga veidi valskusega pooleks. Lahti keeramisel köik kinnituspoldid muidugi läksid puruks ja silla alt ära saamisega sama asi, et poldid nii kinni ja ei hakkanud ka neid pooleks väänama. Siis läksime kergema vastupanu teed ja lasime need pukside kinnituse klambrid kah punktiga kinni ja korras ! Vaja nüüd veel klaas ette, katalüsaator alla, CO paika ja võib ehk ülevaatusele katsetama minna.

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: N Dets 23, 2010 9:49 am
Postitas cartman
Väga hea töö nende pukkidega :wink:

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: N Dets 23, 2010 4:19 pm
Postitas morgan
cartman kirjutas:Väga hea töö nende pukkidega :wink:

loodan et infost on teistele ka kasu

Re: Galant 1988 - 2000DOHC-MPI/4WD

Postitatud: R Dets 24, 2010 11:22 am
Postitas SilverRabbit
morgan kirjutas:
cartman kirjutas:Väga hea töö nende pukkidega :wink:

loodan et infost on teistele ka kasu


Sellest infost on väga palju kasu, sest pean endal ka selle asja varsti ette võtma :)
Kas oli mingit erinevust ka, kui puksid ära vahetasid? Ma mõtlen sõidumugavuses (vähem vibra näiteks).