Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

Kirjuta oma Mitsubishist julgelt siin.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

sugraM
huviline
Postitusi: 70
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86

PostitusPostitas sugraM » K Juul 04, 2018 11:37 am

Sai täna ARK-ga asju aetud ja nüüd tehnoandmed korras ja ülevaatus aastaks olemas. Eks kui aega ja viitsimust, siis teen mõne klõpsu ja natuke juttu kah. Seni kruiisin vaikselt ringi ja parandan iluvigu.

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 634
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas SiimS » K Juul 04, 2018 3:33 pm

Youngtimerile ka?

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4496
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas Zafari » K Juul 04, 2018 4:44 pm

Ma eeldan, et minu oma siis saab teiseks meie maal, vaevalt keegi rohkem sellist autot endale tooma hakkab :D

Kunagi tulevikus saab youngtimerile kõrvuti välja panna 8)
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

sugraM
huviline
Postitusi: 70
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » K Juul 04, 2018 8:26 pm

Jep hakkame Zafariga Sapporote kokkutulekuid pidama :D

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4496
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas Zafari » N Juul 05, 2018 6:44 am

sugraM kirjutas:Jep hakkame Zafariga Sapporote kokkutulekuid pidama :D


ja kohaloleku protsent on alati 100 :D
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

sugraM
huviline
Postitusi: 70
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » P Sept 30, 2018 12:13 am

Sapporol saab siis selle pühapäevaga esimene hooaeg minu juures läbi. Kindlustus lõppeb 30-dal ja enne järgmise aasta maid ei plaani seda uuesti tegema hakata. Palju selle ajaga ei sõitnud, paar paagitäit saab kulusse kanda. Peamiselt kulgesin külavahel, käisin lastega ujumas ja kuna masinasse mahuvad ka üle 2,5 meetri pikkused asjad, sai paar korda ka masinat ehitusmaterjalide veol kasutatud. Üks põhjuseid, miks pikki otsi ette ei julgenud võtta oli tõrkuv roolivõimendi. Millalgi augusti alguses hakkas rool madalatel pööretel jõnksutama. Kuna eelmine omanik oli roolilati tilkumist ravinud lekkepeatajaga, siis asi selge - midagi kuskilt piisavalt umbes ja ees ootab lati vahetus. Mingi aeg hiljem hakkas ka geneka rihm vilsema ja kuna muud rapsimist oli palju, siis polnud aega ja tahtmist Sapporoga tegeleda. Selle nädala keskel masinat vaikselt talveuneks ettevalmistades otsustasin rihma ära pingutada ja oma üllatuseks avastasin, et ka roolivõimu rihm oli ka väga lõtv. Mõlema rihma pingutamisega sain siis lahti nii roolisüsteemi anomaaliast, kui ka rihmavilinast. Nii et alati ei tasu eeldada kõige hullemat, vaid alusta lihtsamatest asjadest. Esialgu tundus Sapporo olema natuke pettumus - mäletan, kuidas sigullist Galanti istumine oli nagu sõnnikuveo kärust vedruvankrile, nüüd seda tunnet ei ole - eks autod ole vahepeal edasi arenenud ja koos sellega ka mugavus ja ergonoomika. Samas emotsioon läheb iga sõiduga suuremaks ja nostalgialaks on vinge. Igal juhul ostu ma ei kahetse.

Tulevikuplaanid - esialgu sooviks hoida masinat lihtsalt töös ja säilitada see originaalina. Kaugemas tulevikus on vaja tegeleda paari roostekohaga, millest kaks hullemat on katuseluugi ava esiserv ja kõrvalistuja karp (viimasega on kunagi midagi juhtunud ja töö on tehtud kehvalt). Enamik iluliiste vajavad vahetust kuna need oleks nagu happega söövitatud. Konditsoneeril oli rihm maas kui ostsin, rihma pealepannes segus ka viga - pumba sidur on pilbasteks. Seega oleks vaja vahetada pump aga suurem küsimus on kas pärast leidub ka kohta, kes süsteemi taas ära täidavad? Lisaks sooviks leida veel originaal valuveljed ja originaalse raadio. Seni pole otsingud vilja kandnud aga aega nendega on.

Galandi kohta saab öelda vaid seda, et seisab. Osa keevitamist tahan tuevikus ümber teha, kuna tänu avariilisele Sapporole on koht, kus lõigata originaaldetaile. See saab aga juhtuma siis, kui garaaž ükskord valmis saab - loodetavast sellel kümnendil.

sugraM
huviline
Postitusi: 70
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » P Nov 11, 2018 11:15 am

2017 aasta kevadel sain läbi soome mitsu klubi kontakti Sami nimelise tegelasega, kellel on "väike" kollektsioon Galante nii varuosadeks, kui ka doonoriteks. Võttis aega ca 1,5 aastat ja kuigi olin suht skeptiline juba, et sellest üldse asja saab, siis eile hommikul olin kell 7.30 Megastaari pardal, seejärel 3 tundi sõitu Karjalasse ja pilt mis avanes oli muljetavaldav. Ühe metsatee ääres vedeleb ca 150 autot, millest 2/3 on Mitsubishid. Ma mõtlesin, et ma oma 5...6 nn projektiga olen hull aga see mees on lausa segane, kusjuures ta vaatas mulle silma ja rahuliku südamega ütles, et oma 30 - 40 on nendest projektid, mis ta ikka kunagi tahaks ka valmis saada. Lisaks sellel on ta vist kokku ostnud poole Soome diilerite riiulitele jäänud uued vanade mitsude varuosad.
Kuna aega oli napilt, siis sai kiirelt riided vahetatud ja tööle hakatud. Tulemuseks:
Sapporo originaalveljed,
Tagumine juhipoolne uksepolster,
Mõned liistud
Kõigegi tähtsam turbo Galandi terve heas korras kõrvalistuja uksepolster,
Tava Galandi heas korras juhi uksepolster, millest saab vajaliku keskmise osa
Kõrvalistuja istmealune laegas
Lisaks sain ka esispoileri jäänused, mis siiski annavad kuju, et klaasplasti jaoks vormi saaks.

Kipitama jäi ka muidugi asju - näiteks on tal üks ront, millel on turbo LCD näidik - ehk siis tuleb selgitustööd edasi teha, mille tulemusena äkki saab suvel järgmise tripi teha ja tuua ära juba näidik koos juhtmestiku ja anduritega. Kui selle saaks Galandile külge, siis oleks masin kõigi lisadega mida üldse pakuti. Originaal raadiot tal kahjuks pakkuda pole aga eks hoian silmad lahti edasi.

Seega kogu jutu moraal - vahest tasub järjekindel olla.

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4496
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas Zafari » E Nov 12, 2018 7:57 pm

Paistab, et ma nüüd saan oma tagumise uksepolstri ka :D
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

sugraM
huviline
Postitusi: 70
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » P Apr 28, 2019 12:46 pm

Reedega sai siis alguse tänavune hooaeg. Eelmisel aastal soetatud originaalveljed käisid liivapritsis ja pulbervärvis ja said omale uued rehvid. Neljapäeva õhtul kui hakkasin neid alla keerama selgus aga, et mutrid ei sobi. Praegu allolevatel velgedel on mutriava suurem ja mutril otsas veel ca 5 mm pikk hülssi. Originaalile need ei sobi. Mutrid tellitud ja loodan, et järgmine nädal saavad lõpuks ka suvekad alla.

Velgede vahetuse üritusest oli aga niipalju kasu, et leidsin esisilla kolina põhjuse üles. Nimelt ei olnud Soomlased ühte pidurisadula suportit korralikult känmiku külge kinni keeranud.

Laupäeval oli vaja Mitsut maja ees liigutada ja ECS märgutuli jäi põlema. Esimene mõte oli, et nii kauaks seda õhkvedrustust siis oligi. Täna asja uurima hakates oli kuuda kuidas süüdet sissekeerates relee klõpsatab, siis käib väike kolks ja kompressor tööle ei hakka. Esimene asi siis kompressor maha ja molekulideks. Selgus, et sellel keps millalgi pooleks läinud ja see diftiga parandatud. Kuna mul oli uuema galandi kompressor olemas, sai kahest üks kokkuehitatud ja vedrustus jälle töötab. Loodame, et sellega siis remonttöödega selleks aastaks kõik. Plaan on vaikselt masinat parendada vahetades väljaspool rikutud liiste vaikselt paremate vastu ja muidugi ka sõita.

sugraM
huviline
Postitusi: 70
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » K Juul 10, 2019 10:20 pm

Aasta Sapporoga on täis ja aeg oli ülevaatusega tegeleda. Kuna sumps lörises mõnusalt ja juba ostes oli paari klambriga paik tagarattakoopa juures, siis sai see lahti kraabitud. Selgus, et seal juba kunagi keevitatud ja uuesti toru pooleks murdunud. Sai siis kuidagi see kokku tagasi keevitatud ja tulemuseks masin nüüd kõvasti vaiksem. Keevitasin tagasi ka originaal summutiotsa hoidjad ja ka otsad ise said külge polditud. Kui juba rattakoopas olin, sai likvideeritud ka mõned roosteprobleemid. Kokku oli vaja siis keevitada kolm väikest paika. Täna hommikul sõit ülevaatusele ja tulemuseks sõiduaega 2020 aasta juuli lõpuni. Niipalju märkusi tehti, et hoolimata tihendi vahetusest siiski lepib klapikambri kaas õli, õõtshoobade tagumised puksid küll on korras aga näevad räbalad välja ning esitulede pesurid ei tööta (pesuri mootor töötab aga kohale midagi ei jõua). Viimane probleem arvatavasti kolmikus, mis sisaldab ka tagasijooksu klappi ja eks see klapp on lihtsalt kinni jäänud. Sellega tegeleb siis, kui stange lisa hakkab paigaldama ja stange nagunii maha peab võtma. Lisa ootab aga värvimist ja loomulikult kõige rohkem pealehakkamist. Muidu aga on masin sõitnud ilusti.

sugraM
huviline
Postitusi: 70
Liitunud: N Dets 19, 2013 11:33 am

Re: Mitsubishi Galant Turbo E15A '86/ Sapporo E16A '90

PostitusPostitas sugraM » P Juul 14, 2019 8:36 am

Naise tuttav pidas pulma ja sai pruutpaari sõidutatud. Ühes sellega siis ka lõpuks mõned pildid.

Pilt

Pilt

Maki kohal on näha vedrustuse juhtnuppe ja ekraani.
Pilt

Peidetud istmesoojenduse nupud.
Pilt

80-date Jaapani luksus - püsikiirus, manuaalne kliimaseade, muudetava intervalliga kiirustundlik klaasipühkimine ja ...
Pilt

...elektriline katuseluuk.
Pilt


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist