paisupaagis jahutusvedelik muliseb

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega

Moderaatorid: Zafari, sasszz

piret
Uus Kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: L Aug 15, 2009 11:19 pm
Asukoht: Tallinn, Kesklinn

PostitusPostitas piret » K Aug 26, 2009 6:19 pm

Mulle räägiti seal et plokikaas olevat oksüdeerunud vms. Ja miski mõra olevat seal sees ning selle keevitamine minevat maksma ilmatuma summa. Ei tea kui tõsi see võib olla. Aga kuna ma ei jaga ju ise kapoti alusest midagi ju ma siis pean neid uskuma. Või mis?

jaan mmc
klubi liige
Postitusi: 1157
Liitunud: N Mai 05, 2005 3:56 pm
Asukoht: pärnu

PostitusPostitas jaan mmc » K Aug 26, 2009 6:38 pm

piret kirjutas:Täna tuli siis välja et ühes silindris pidi vesi sees olema.
Nüüd soovitataks parem uus mootor romulast muretseda, kui vana hakata parandama. Pidi rahaliselt odavam olema.

See siis lihtsalt teadmiseks, oehh.


Seda soovitanud töökojast võiks küll eemale hoida, juhul kui soovitus tehti antud probleemi alusel. Seda seetõttu et 1. nö. uuest mootorist võib alati kujuneda uus probleemide pundar. 2. Plokikaane tihendi probleem tekib S-Wagonidel suhteliselt suure tõenäosusega, nii ka ilmselt "uuel" ehk siis lammutuse mootoril ja pole mõistlik vahetada mootor kui se ühel hetkel sama probleemi ees seisab.
Plokikaane tihendi enamlevinud hälve on leke õlitus (surve) kanalist et seda ärahoida on soovitav osta tihend mille õlitus kanali avale on liimitud õlirõhule vastupidav kummi ääris. Ääristki võiks enne tihendi paigaldamist hermeetikuga täiendavalt töödelda et hermeetilisus oleks garanteeritud NB ! hermeetikut panna vaid niipalju et ava ääris oleks kergelt niiske, üledoseeritud hermeetik satub õli kanalisse !!! Samuti ei soovita kasutada erinevaid kosmosetööstuse reklaamidega tooteid vaid midagi kvaliteetset, ideaalselt sobib Loctite aerosool toode nr. 3020.
Mitsubishide töökoda Pärnus 5178647

piret
Uus Kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: L Aug 15, 2009 11:19 pm
Asukoht: Tallinn, Kesklinn

PostitusPostitas piret » K Aug 26, 2009 6:49 pm

Saan siis nii aru, et parem oleks kiiremas korras see auto sealt ära tuua(ennem kui tööks läheb)? Või mis ma siis tegema pean, olen juba suures segaduses?

Bullet
Tegija
Postitusi: 1657
Liitunud: R Juul 30, 2004 7:53 am
Asukoht: Märjamaa ja muud euroopa riigid :)
Kontakt:

PostitusPostitas Bullet » K Aug 26, 2009 8:35 pm

Mina soovitan sulle soojalt, et too seal se auto sealt töökojast ära ja kui võimalik siis vii see Pärnusse Jaani juurde (see sama kes just üleval postitas "jaan mmc") ja tead, et saad kvaliteetse töö väga mõistliku hinnaga.
Mitsubishist parem on ainult .... kiire Mitsubishi.

rnahkur
liige
Postitusi: 128
Liitunud: L Juul 07, 2007 6:58 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas rnahkur » N Aug 27, 2009 7:48 am

piret kirjutas:Täna tuli siis välja et ühes silindris pidi vesi sees olema.
Nüüd soovitataks parem uus mootor romulast muretseda, kui vana hakata parandama. Pidi rahaliselt odavam olema.

See siis lihtsalt teadmiseks, oehh.


Krt, kui ei oleks veekahjustusega mootorist pärinevat pooleks läinud kepsu näinud, siis suhtuks ka sellisesse juttu kui mulasse. Keps ise seisab Tartu TopParts'i leti peal ja pärineb ühe Jeep Grand Cherokee seest, millel oli ka mõnda aega jahutusvedelik silindrisse pääsenud. Ilmselt on ka remondikoha praktikas midagi sellist ette tulnud...
___________________

'99 Mitsubishi Colt 1.3
'91 Pontiac Firebird 305 CID TBI

jaan mmc
klubi liige
Postitusi: 1157
Liitunud: N Mai 05, 2005 3:56 pm
Asukoht: pärnu

PostitusPostitas jaan mmc » N Aug 27, 2009 5:46 pm

bullet kirjutas:Mina soovitan sulle soojalt, et too seal se auto sealt töökojast ära ja kui võimalik siis vii see Pärnusse Jaani juurde (see sama kes just üleval postitas "jaan mmc") ja tead, et saad kvaliteetse töö väga mõistliku hinnaga.


Tänud soovitamast aga kas nüüd plokikaane tihendi probleemi pärast on mõtet Pärnusse vedada, vast ikka pealinnas kah pädevaid töökodasid. Pärnu inimesena kedagi-midagi Tallinnas soojalt soovitada ei tea kuigi Mitsubishidega peaks süvendatult tegelema nt. Termola oü. tel. 53405489
Mitsubishide töökoda Pärnus 5178647

Bullet
Tegija
Postitusi: 1657
Liitunud: R Juul 30, 2004 7:53 am
Asukoht: Märjamaa ja muud euroopa riigid :)
Kontakt:

PostitusPostitas Bullet » N Aug 27, 2009 5:46 pm

rnahkur kirjutas:
piret kirjutas:Täna tuli siis välja et ühes silindris pidi vesi sees olema.
Nüüd soovitataks parem uus mootor romulast muretseda, kui vana hakata parandama. Pidi rahaliselt odavam olema.

See siis lihtsalt teadmiseks, oehh.


Krt, kui ei oleks veekahjustusega mootorist pärinevat pooleks läinud kepsu näinud, siis suhtuks ka sellisesse juttu kui mulasse. Keps ise seisab Tartu TopParts'i leti peal ja pärineb ühe Jeep Grand Cherokee seest, millel oli ka mõnda aega jahutusvedelik silindrisse pääsenud. Ilmselt on ka remondikoha praktikas midagi sellist ette tulnud...


Kui ta sinna natuke päeseb ei juht selle kepsuga midagi eriti veel töötavas mootoris.
kepsust võid siis jagu saada, kui sul siliner on täis ja hakkad käivitama ... siis läheb alles põnevaks, kuna vesi ei anna kokkusuruma nagu kütuse segu ja selleks need kepsud lendavadki nagu noored Juri Gagarinid.

Kui aga paisupaagis ainult muliseb ja mingi 5 liitrit peale 3 kilomeetri läbimist peale valama ei pea, siis on tegemist ikkagi pisikese mõraga, kust immitseb siis jahutus süsteemi silindir survet ja vastupidi siis silindrisse ka jahutusvedeliku.
Mitsubishist parem on ainult .... kiire Mitsubishi.

jaan mmc
klubi liige
Postitusi: 1157
Liitunud: N Mai 05, 2005 3:56 pm
Asukoht: pärnu

PostitusPostitas jaan mmc » N Aug 27, 2009 5:54 pm

rnahkur kirjutas:
piret kirjutas:Täna tuli siis välja et ühes silindris pidi vesi sees olema.
Nüüd soovitataks parem uus mootor romulast muretseda, kui vana hakata parandama. Pidi rahaliselt odavam olema.

See siis lihtsalt teadmiseks, oehh.


Krt, kui ei oleks veekahjustusega mootorist pärinevat pooleks läinud kepsu näinud, siis suhtuks ka sellisesse juttu kui mulasse. Keps ise seisab Tartu TopParts'i leti peal ja pärineb ühe Jeep Grand Cherokee seest, millel oli ka mõnda aega jahutusvedelik silindrisse pääsenud. Ilmselt on ka remondikoha praktikas midagi sellist ette tulnud...


JAH kui silindrisse valgub vedelikku koguses mis ületab põlemiskambri mahu võib käivitamine väntmehanismi osi kahjustada. Antud loo põhjal ma kahtlen sellises võimaluses, kuna tegemist pole diiselmootoriga ja omanik pööras probleemile õigeaegselt tähelepanu.
Viimati muutis jaan mmc, N Aug 27, 2009 6:06 pm, muudetud 1 kord kokku.
Mitsubishide töökoda Pärnus 5178647

jaan mmc
klubi liige
Postitusi: 1157
Liitunud: N Mai 05, 2005 3:56 pm
Asukoht: pärnu

PostitusPostitas jaan mmc » N Aug 27, 2009 5:59 pm

piret kirjutas:Mulle räägiti seal et plokikaas olevat oksüdeerunud vms. Ja miski mõra olevat seal sees ning selle keevitamine minevat maksma ilmatuma summa. Ei tea kui tõsi see võib olla. Aga kuna ma ei jaga ju ise kapoti alusest midagi ju ma siis pean neid uskuma. Või mis?


Sellisel juhul võiks romulast uue kaane hankida.
Mitsubishide töökoda Pärnus 5178647

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sander147 » N Aug 27, 2009 7:10 pm

jaan mmc kirjutas:
Plokikaane tihendi enamlevinud hälve on leke õlitus (surve) kanalist et seda ärahoida on soovitav osta tihend mille õlitus kanali avale on liimitud õlirõhule vastupidav kummi ääris. Ääristki võiks enne tihendi paigaldamist hermeetikuga täiendavalt töödelda et hermeetilisus oleks garanteeritud


kas õlitus kanali ava ümber ei peaks mitte vaskseib olema? minu teada.

ning uus kaas enne paigaldamist lihvida ja kontrollida,et seal mingeid nn mõrasid poleks.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

piret
Uus Kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: L Aug 15, 2009 11:19 pm
Asukoht: Tallinn, Kesklinn

PostitusPostitas piret » N Aug 27, 2009 8:16 pm

Niisiis tõin oma Mitsu sealt töökojast ära, sest sealne hinnapakkumine tuli ligi 9000 kr. Ning nagu ma aru sain, siis peale küünalde nad midagi ära ei võtnud. Kas on võimalik niimoodi mootorile diagnoosi panna?
Nemad rääkisid mulle seda, et peale tihendi ja kaane lihvimise tuleks veel mingid jubinad ära vahetada aga võhikuna mulle need kahjuks meelde ei jäänud. :oops:
Kuna autot on hädasti liikumiseks vaja ja sellist summat mul pole kahjuks tagataskust võtta. Võib-olla ehk oskab keegi siit foorumlastes soovitada kedagi või mõnda kohta Tallinnas, kus saaks lasta auto üle vaadata ja väheke väiksema summaga ta korda teha.
Suured tänud

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sander147 » N Aug 27, 2009 8:47 pm

nu jah. selle töökoja võib siis ametlikult kategoriseerida " OÜ Pussakate" alla.

küünlaaugust näed jah heal juhul veekirmet.kuid konkreetset diagnoosi küll panna ei saa.üleüldse-vee nägemiseks peaks seda siis silindrisse ikka kohinal jooksma.vastasel juhul aurustub ära.suurem osa.

plokikaas tuleb kindla diagnoosi tegemiseks ikka maha võtta.esialgu soovitangi kaas maha võtta,lihvimisse saata,kontrollida ega kaanes mõrasid pole,ploki hülsse vaadata,ega nendes juhuslikult mõrasid pole,siis uus tihend ning siis katsetada.kas oli abi.

töö maksumus peaks ikka jääma mõistuse piiridesse,ehk siis eriti julmalt pannes pool sellest.tglt ikka alla selle kõvasti.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

rnahkur
liige
Postitusi: 128
Liitunud: L Juul 07, 2007 6:58 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas rnahkur » R Aug 28, 2009 9:15 am

sander147 kirjutas:töö maksumus peaks ikka jääma mõistuse piiridesse,ehk siis eriti julmalt pannes pool sellest.tglt ikka alla selle kõvasti.


Mina küll nii optimistlik poleks - suvalisele vasjale naabergaraaži kaant lihvida ikka ei annaks. Sellise töö puhul oleks otstarbekas juba terve kaan kriitilise pilguga üle vaadata - klapid, klapiajam, mõtekas oleks vähemalt klapisääretihendid ühelepoole ära vahetada jne. Kahjuks kõik tööd maksavad, kõik jupid maksavad. Mootorit kokku pannes ei kipu enda sisetunne ka enam vana hammasrihma tagasi panema, veepump maksab ise juba ca 2500 eeku.

Eelmine nädal kalkuleerisin natuke 4G93 kapremondi hinda ning ainuüksi sisse tellitavate tööde hind kujunes sinna 10k+ kanti (igasugu puurimised-lihvimised-lõikamised-tasakaalustamised). Kaane tegemise hind näiteks Tartus Astro Motorsis on 2000 krooni kanti, mille eest saad liitepindade sirgeksfreesimise, klapipesade üle lõikamise ning tööpindade sobitamise.

Aga eks vajadusi ole erinevaid ning kui rahuldab kuidagi hädapäraselt tehtud remont ning väga pikka perspektiivi auto pidamisega pole, siis saab ehk ka odavamalt :)
___________________



'99 Mitsubishi Colt 1.3

'91 Pontiac Firebird 305 CID TBI

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sander147 » R Aug 28, 2009 11:12 am

suvalisele vasjale jah ei tasu viia. kuid need hinand millest sa(eelolev) kõneled. on küll minu jaoks ulmelised. 2000.- kaane tegemise eest?
kaane lihv on kuskil 350.-,pesasid nüüd küll üle lõigata pole tarvis.95a autol need kulunud ja põlenud küll pole. kui säärekaid vahetad siis ainult sooveldad klapid üle.

mõelge ka inimesed mis hinda te maksate väärtusetu töö eest,mis ei ole üleüldse vajalik.

kui hakkad veepumpa ka vahetama, siis vahetad juba hammasrihmad,rullikud ka. ning ülejäänud tihendid ka mis võimalik??
mis iseenesest on hea ja tore,kuid ei näe otsest mõtet.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

rnahkur
liige
Postitusi: 128
Liitunud: L Juul 07, 2007 6:58 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas rnahkur » R Aug 28, 2009 11:22 am

Mina lähenesin asjale sellest küljest, et kui teha asi korralikult, siis teha üks kord. Muidugi võib võtta lammarist suvalise kaane, loota, et see toimib, heal juhul lasta tõesti ainult tihendi poolne pind lihvida (mitte freesida), ja peale laduda. Muidugi on omaette küsimus, kust lammarist seda võtta oleks, enamasti Mitsu juppidega kipub suht tuuga olema :)

Rihmavahetus oleks loogiline lihtsalt juba selle pärast, et kui veepumpa vahetada, siis on nagunii ühelepoole laiali kistud ning teadupärast järelturu rihmad enamasti ei hiilga oma vastupidavusega ette nähtud rihmavahetusvälba jooksul. Nii vanal autol on ilmselt rihma juba vahetatud. Ning kui näiteks 10-15k kilomeetri pärast pead hakkama nagunii rihma vahetama, siis teeksin mina selle töö ühelepoole kohe ära, tuleb lõppkokkuvõttes odavam tööraha poolest.

See 2000 oli ikkagi korraliku kaanetegemise hind, mis sisaldas endas tihendipoolse pinna tehase poolt ette nähtud tolerantsi piiresse freesimist (mitte lihtsalt kerget lihvi), klapipesade uuesti lõikamist, kui õieti mäletan, siis olid hinna sees vist ka uued pronksist klapi juhtpuksid.

Edit: ahjaa, veepumba hinda kohalikul turul ei teagi otseselt, hind, mida pakkusin oli Rockautost tellides koos saatmisega, aga ennustan, et siit ostes tuleks sama kirves või veel kirvem vähemalt. Hind pärines lihtsalt ühest tabelist, mille hullumeelse mõttega üks 4G93 kapremontida ning Coldile peale tõsta tegin.
___________________



'99 Mitsubishi Colt 1.3

'91 Pontiac Firebird 305 CID TBI

piret
Uus Kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: L Aug 15, 2009 11:19 pm
Asukoht: Tallinn, Kesklinn

PostitusPostitas piret » R Aug 28, 2009 11:42 am

Ma u. aasta tagasi vahetasin tal alles rihma ja veepumba. Kas ilma ei saa või? Ja siis küll ma veepumba eest 2500 kr ei maksnud, vaid vähem.

rnahkur
liige
Postitusi: 128
Liitunud: L Juul 07, 2007 6:58 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas rnahkur » R Aug 28, 2009 11:47 am

No kui aasta eest on rihm vahetatud, siis pole hullu, peaks seesama ka kestma. Veepumba hinda ma juba ütlesin, et pakkusin umbkaudset kataloogihinda, sest omal oli tookord plaanis see+veel mingi hunnik tavaari sealt tellida, pumba enda hind oli vist 162$, arvestasin juurde lihtsalt ka ca. 50$ transat, mis pumpa üksi ostes oleks umbes juurde läinud. Siiamaani olen võrrelnud kohalikke ning USA hindu ja vähemalt näiteks veermikujuppide puhul on korralike osasid ostes vahekord isegi peale transa tasumist tunduvalt Rockautost tellimise kasuks. Isegi jaapani auto puhul :)

Edit: Loll pea, palju vaeva - miskipärast oli meelde jäänud, et diagnoosis oli ka kahjustada saanud veepump, teemasse süvenedes lugesin diagnoosi läbi ja seal oli juttu ainult plokikaanest. Kui pump korras, siis pole seda ka vahetada vaja :)
___________________



'99 Mitsubishi Colt 1.3

'91 Pontiac Firebird 305 CID TBI

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sander147 » R Aug 28, 2009 11:50 am

õige,kui teha siis korralikult. kuid sa hakka uuesti ülevalt lugema.omanikul puudub selline raha koorem,mis sul vb on olemas.
kui sul on autot vaja kiiresti ja töötavalt korda teha,siis sa ei hakka pead vaevama mitte vajalikuga.rihmad ja pumbad jms,on selline mis võib ka hilisemaks jääda.eriti klapipesad,juhtpuksid ja vastavasse tolerantsi freesimine??? mis sul sellest kaanest järgi jääb kui iga omanik kaant freesib. freesitakse siis mingi 0.5mm ja rohkem maha,mis tõstab surveastet tublisti.lihvitakse aga ~0.10mm ning vajadusel ka tiba rohkem.
kõik meie töökojast läbi käinud autod,milledel on kaant LIHVITUD,sõidavad siiani,ilma ühegi probleemita.kergest lihvist on maa ja ilm.

minu arvates on vajalikeks töödeks:
x kaane lihv
x kaane kontroll mõrade vastu
x säärekate vahetus
x klapipesade sooveldus
x mootori montaaz-uus plokikaane tihend,kambrikaane tihend,tosool.

kui tõesti on rihm juba mõranenud või mõni rullik ulub, siis need ka.aga kui ei,siis jääb vana,samuti vana veepump.

töö maksumus jääb mõistuse piiridesse.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

rnahkur
liige
Postitusi: 128
Liitunud: L Juul 07, 2007 6:58 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas rnahkur » R Aug 28, 2009 11:58 am

Rahakoormat kahjuks pole ka endal, seepärast see mootori tooriku soetamine ning sellest mootori tegemine jäigi ainult ideeks :) Jah, endal oli tegelikult plaan ka natuke surveastet tõsta, seetõttu oleks pidanud nagunii freesima. Aga näiteks ka tehase remondimanuaal soovitab pinna igal juhul üle freesida, mitte lihvida.

Natuke offtopic, aga kuna endal auto samuti aastaringseteks igapäevasõitudeks, siis hetkel jäi valikusse ikkagi Jaapanist toodud vähe sõitnud mootor, mille peaks ca. 10-12 000 eest kätte saama ning lihtsalt vahele tõstma. Tuleb väiksema närvi- aja ja rahakuluga kätte lihtsalt.
___________________



'99 Mitsubishi Colt 1.3

'91 Pontiac Firebird 305 CID TBI

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sander147 » R Aug 28, 2009 12:00 pm

näita mulle ka seda remondimanuaali.
vb riigiti on freesimine ja lihvimine erinev mõiste.

pooldan lihvimist.

OT: mis mootorist sa räägid?millele? päris kallis hind tglt minu meelest,selle maj juures :?
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 30 külalist