1. leht 1-st

2,4 GDI kütus ?

Postitatud: L Mai 02, 2009 10:58 pm
Postitas SuLL
Tere...
Keegi teab mida tähendab täpselt benaluugile kirjutatud "95 + OCTAN" ??
Tean, et 2,4 GDI (Galant 2001) on veits pirtsakad just kütuse kvaliteedi suhtes ja kipuvad ka tahmama kui kütus hea pole...seega kas ma pean kasutama 95 või kõrgemat või ainult 95...?

Postitatud: L Mai 02, 2009 11:02 pm
Postitas taavik
Tähendab seda, et võib kasutada bensiini oktaanarvuga 95 ja rohkem. Ehk siis meie tanklates 95 ja 98 peaksid sobima.
Ise kasutaks 98't ja seda mõnest tuntud tanklast (neste, statoil)
98 eelised: kütusekulu on väiksem, minek param, täielikum põlemine ehk vähem tahma.

...

Postitatud: L Mai 02, 2009 11:07 pm
Postitas SuLL
Tänud..

Postitatud: K Mai 06, 2009 4:49 pm
Postitas rico
mul oli jälle sihukene naljakas lugu, et 98 hakkasid klapid klõbisema ja 95 nagu kiisu nurrub.Kui ta mul klõbisema hakkas-oletasin selle luugi märke peale et 95 sobib aint mu masinale. .-S

Postitatud: K Mai 06, 2009 6:43 pm
Postitas taavik
Selle Galandi (4G64 mootori) GDI'ga on selline lugu, et Jaapanis see toimis väga hästi. Jaapani olusid arvestades on ka see sisselaske süsteem projekteeritud. Kuna aga euroopas on kütus vähem kvaliteetne ning ka bensiini oktaanarv on siin saarel väiksem (99 jaapanis vs 95-98 eur'is). Erinevate foorumite ja artiklite põhjal internetis võib lugeda, kuidas mitsu üks esimesi GDI'sid Galandi peal oli siinkandis kerge läbikukkumine.
Sellest ka soovitus kasutada selles mootoris 98't. Põleb kõvemini, on puhtam. Mõned aastad tagasi oli 98 üks väheseid kütuseid, mis oli väävlivaba, tänaseks peaks ka 95 suht puhas olema. See väävel kütuses pidigi olema kurja juur euroopas, mis seda gaasiklapi osa tahmama hakkab.
Omast kogemusest oskan soovitada ainult, et kasutada võimalikult korralikku kütust ning aeg-ajalt mootoril lõõrid puhtaks lasta (loe kõvemini gaasipedaali vajutada) - see tundus toimivat.

Postitatud: N Mai 07, 2009 6:50 pm
Postitas jaan mmc
taavik kirjutas:Selle Galandi (4G64 mootori) GDI'ga on selline lugu, et Jaapanis see toimis väga hästi. Jaapani olusid arvestades on ka see sisselaske süsteem projekteeritud. Kuna aga euroopas on kütus vähem kvaliteetne ning ka bensiini oktaanarv on siin saarel väiksem (99 jaapanis vs 95-98 eur'is). Erinevate foorumite ja artiklite põhjal internetis võib lugeda, kuidas mitsu üks esimesi GDI'sid Galandi peal oli siinkandis kerge läbikukkumine.
Sellest ka soovitus kasutada selles mootoris 98't. Põleb kõvemini, on puhtam. Mõned aastad tagasi oli 98 üks väheseid kütuseid, mis oli väävlivaba, tänaseks peaks ka 95 suht puhas olema. See väävel kütuses pidigi olema kurja juur euroopas, mis seda gaasiklapi osa tahmama hakkab.
Omast kogemusest oskan soovitada ainult, et kasutada võimalikult korralikku kütust ning aeg-ajalt mootoril lõõrid puhtaks lasta (loe kõvemini gaasipedaali vajutada) - see tundus toimivat.


Siislaske kollektori tahmumise põhjuseks pean otse st. silindritesse pritsimist, kuna tava st. sisselaskesse pritsimine aitab lahustada sinna EGR-i poolt lastavate väljaheite gaaside tahma. :roll:

Postitatud: N Mai 07, 2009 8:27 pm
Postitas taavik
Just, kuna GDI (gasoline direct injecton) eripäraks ongi see, et õhk ja kütus pritsitakse silindrisse eraldi, mitte nagu tavalisel pritsel (enne silindrit tekitatakse õhu ja kütuse segu), siis jääb kogu tahm sisselaskesse pidama. Lahendus ongi kasutada võimalikult puhast kütust ning aeg-ajalt gaasiklappi puhastada - GDI omamise rõõmud :lol: