galandi automaatkastis jõnks

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
Janx
huviline
Postitusi: 58
Liitunud: K Mai 14, 2008 7:50 am
Asukoht: Tartu/Puurmani

galandi automaatkastis jõnks

PostitusPostitas Janx » N Apr 16, 2009 8:44 pm

selline asi et vahepeal kui 60 km/h vahetab 2 käigult 3 ndale siis käib jõnks läbi vahel.mõnikord aga vahetab täiesti sujuvalt.milles võib asi olla?õli on vahetatud.hiljuti ka turbiini vahetus tehtud.eelmise turbiiniga oli sama asi.

Kasutaja avatar
kaitsik
huviline
Postitusi: 83
Liitunud: N Dets 18, 2008 10:36 pm
Asukoht: Tallinn/Nõmme

PostitusPostitas kaitsik » N Apr 16, 2009 9:10 pm

turbiin küll ei saa mõjutada seda käigukasti jõnksu.
Turbiin on üldiselt üks suur õli "kanister" mis annab pöörsemise mootorilt käigukastile labadega õli "lõigates" kuna õli on piisavalt paks siis toimubki veo edasi andmine

Def

PostitusPostitas Def » N Apr 16, 2009 9:39 pm

mul ka mure, kuid teistsugune, kast on uus, kuid imelik värk, et mõni kord pidurdades käib jõnks 2st - 1le lülitades, esialgselt mõtlesin, et sillas või mingi padi on läbi, kuid kõik on uus, ise kontrollisin ronisin auto all, pärast proovsin HOLDiga süita, ja jõnksu pole üldse! kas viga on elektris? sõber kes töötab Silberis ja teenindab mitsusi ütles, kui oleks elektriline viga siis põleks mingi tuli armatuuris, kellegil kogemusi või mõtteid?

T-s!
Aleks

Kasutaja avatar
Janx
huviline
Postitusi: 58
Liitunud: K Mai 14, 2008 7:50 am
Asukoht: Tartu/Puurmani

PostitusPostitas Janx » R Apr 17, 2009 6:39 am

mul just see jõnks tekib siis kui hold on peal

Def

PostitusPostitas Def » R Apr 17, 2009 8:25 pm

Janx kirjutas:mul just see jõnks tekib siis kui hold on peal

ilmselt meil mõlemadel viga kuskil juhtplokkis.. imho

Kasutaja avatar
machinehead
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: R Mai 14, 2010 1:28 pm
Asukoht: Tallinn

Re:

PostitusPostitas machinehead » E Sept 27, 2010 4:52 pm

Def kirjutas:mul ka mure, kuid teistsugune, kast on uus, kuid imelik värk, et mõni kord pidurdades käib jõnks 2st - 1le lülitades, esialgselt mõtlesin, et sillas või mingi padi on läbi, kuid kõik on uus, ise kontrollisin ronisin auto all, pärast proovsin HOLDiga süita, ja jõnksu pole üldse! kas viga on elektris? sõber kes töötab Silberis ja teenindab mitsusi ütles, kui oleks elektriline viga siis põleks mingi tuli armatuuris, kellegil kogemusi või mõtteid?

T-s!
Aleks


Tere,

Def-i auto nüüd minu oma. Teema küll vana, aga probleem endine. Oskab keegi kommenteerida? Sõites mõnikord ei juhtu mitu päeva midagi.
Mitsubishi Galant 2.5 V6
www.palmtek.ee

Intz01

Re: galandi automaatkastis jõnks

PostitusPostitas Intz01 » T Sept 28, 2010 6:24 pm

Tere.

Sai ka just hiljuti kast ära vahetatud (Autoks Galant 1997 2.5 v6 ja ATM), ning sai ka esimesed testisõidud autoga tehtud. Probleem siis umbes sama aga viimase käigu pealt teikib vahepeal jõnksatus. Kohapeal kas D või R peale lükates toimib kõik ideaalselt isegi kuni 70-ni vahetab normaalselt ja mingi 80-90 vahel või kuskil seal kandis tekib viimase vahetamise ajal jõnksatus. Nüüd siis lähen uuesti proovisõidule ,et täpsemalt teada ,kus miskit toimub. Äkki keegi targem Automaatkasti Doktor oskab mingit diagnoosi panna? O_o.

Bullet
Tegija
Postitusi: 1657
Liitunud: R Juul 30, 2004 7:53 am
Asukoht: Märjamaa ja muud euroopa riigid :)
Kontakt:

Re: galandi automaatkastis jõnks

PostitusPostitas Bullet » K Sept 29, 2010 9:33 am

nende jõnksude põhjuseid tuleb otsida juhtplokist, õigemini seal asetsevates klapides.
Kui klapp on viga saanud, on must (tänu sellele, et kasti õli ei vahetata) või muul ekspluateerimise teel deformeerunud, siis ta ei tööta seal enam korrektselt ja avamine ei pruugi tulla sujuvalt ja kui lõpuks siis avanem vaneb tänu surve tõusule äkitselt, mida siis "tagumik" tunnetab jänksuna.
Tavaliselt ilmnevadki need vead vanadel autodel, peale kasti õli vahetamist sest vana õli muutub tökatimaks ja kaotab oma voolavuse nagu seda on uuel õlil ja surve tõusmisel suudab voolavam õli klapist kiiremini läbi liikuda kui paksem õli ja sealt see "jõnks" tuleb.

loodan, et saite sellest suht segasest jutust aru :)
muidugi on ka muid võimalus mis seda jõnksu tekitavad, aga selleks on vaja autot proovida, et aru saada.
Mitsubishist parem on ainult .... kiire Mitsubishi.

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: galandi automaatkastis jõnks

PostitusPostitas SiimS » K Sept 29, 2010 2:13 pm

Ei saa aru!
Kas siis peale õlivahetust tuleb jõnks või liiga vanast õlist?

Kasutaja avatar
machinehead
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: R Mai 14, 2010 1:28 pm
Asukoht: Tallinn

Re: galandi automaatkastis jõnks

PostitusPostitas machinehead » N Sept 30, 2010 12:12 pm

Oskab keegi soovitada mõnda asjalikku kohta kus saaks lasta kasti üle kontrollida? Suht tüütu see jõnks :?
Mitsubishi Galant 2.5 V6
www.palmtek.ee

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: galandi automaatkastis jõnks

PostitusPostitas jackpuuk » N Sept 30, 2010 6:48 pm

Peetrus kirjutas:Ei saa aru!
Kas siis peale õlivahetust tuleb jõnks või liiga vanast õlist?

Automaadi õlivahetus pole sama, mis manuaalil, kui lihtsalt õli välja lasta, siis jääb suur kogus seda turbiini. Aga jõnks võib tekkida tõesti uuest õlist, eriti kui on teadmata, kaua õli oli enne vahetamata. Vana õliga on tekkinud sadestused ja uus peseb selle lahti, ning mingi osis satub juhtkanali klappi.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: galandi automaatkastis jõnks

PostitusPostitas SiimS » N Sept 30, 2010 7:15 pm

Kas peaks siis uuesti õli vahetama kui on juba piisavalt sodi lahti peksnud see vahetatud õli (töö teostas Silber Auto). Audil olen kuulnud et nii tehakse. Minu mitsul on ka äsja automaatkastil õli vahetatud ja vahest lööb ka jõnksu sisse muidu enam-vähem sujuv, käiguvahetus tuntavam kui mu eelmisel masinal (A6 tiptronic).

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: galandi automaatkastis jõnks

PostitusPostitas jackpuuk » N Sept 30, 2010 9:03 pm

Ma automaatidega pmst. ei tegele, kuid isetegijad toimivad tavaliselt meetodil, käik N, mootor käima, alt punn lahti ja ülevalt valatakse peale, niikaua kuni TÄIESTI puhas õli hakkab alt välja tulema (tehakse kahekesi ja vastavalt saasta kogusele kulub umbes 10 liitri kanti). Nagu puhas hakkab tulema, nii punn ette ja moto seisma. Pole odav, aga uuemate kui 2000 autode puhul on lootus, et saab hakkama odavamalt kui kastiremont. Üldiselt, kui kast juba tõmbleb, siis remonditakse õlivahetusega ainult müüki minevaid autosid. Automaadi puhul on võimalik kontrollida (ilma maha võtmata), õli värvust ja lõhna, ning elektroonika toimimist. Elektroonika toimimise kontrollis Rootsis (volvo V70), viga võib olla selles või selles anduris, peaks olema selles, vahetame ära, kuid garantiid ei anna (maksad selle kinni ja kui viga pole selles, siis teise ka), südametäiega ise näppides avastasime, et üks pistik oli "ära mädanenud", peale pistiku vahetust hakkas kõik toimima.
Soovitan uurida inglisekeelsetest margifoorumitest (osadel kastidel on siiski tüüpvead JA hooldus). Üldjoontes teevad Eestis korralikumat tööd kastidele spetsialiseerunud firmad (paremat-odavamat kui esindused). Tartus oli-on? DIA ( vist oli kirjapilt selline), vähemalt toona kui otsisin sõbra auto automaadile remontijat, siis soovitati üle Eesti seda firmat (kuigi hilisemal ajal olen kuulnud hindade märkimisväärsest tõusust ja pisukesest kvaliteedilangusest).
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Intz01

Re: galandi automaatkastis jõnks

PostitusPostitas Intz01 » R Okt 15, 2010 8:38 pm

Kast korras, enam ei tee mingeid jõnkse. Tegemist on siis äsja vahetatud kastiga. Algul tekkis hirm ,et kast omadega pees. Mingi viimase käiguvahetuse pealt tegi jõnksatuse. Küsisin targemate käest siis need ütlesid ,et lappa kohapeal kõik käigud ikka läbi ,kui valad uue õli sisse. Võib-olla polnudki õli korralikult igasse kambrisse või nurgatagusesse jõudnud O_o. Aga nüüd töötab kast oivaliselt : ).


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 75 külalist