ökosohver kirjutas:andke andeks aga antud =jahuti= tundub mulle et õlifiltriga tegemist? et nagu õli jahtub neis kummivoolikutes mis filtrisse ja edasi suundub ??? 2,5sesse galanti peaks ja v6iks kuskil 4L minna kui vana õli välja lastud.
No jah, see läheb küll nüüd sellest teemast nati mööda, aga et selle jubina töö põhimõttes nati selgust tuua, siis üritan vähe seletada. Kuna joonise peal jah pole näidatud, et kuhu need voolikud edasi kinnituvad, siis jääb asi segaseks jah. Aga tegelt liigub mööda neid voolikuid ikkagi mootori jahutusvedelik. Õli tuleb ja läheb sellest jubinast läbi mööda plokis olevaid kanaleid. Selles niinimetatud jahutis, on sees peenikeste avadega kärg, millest liigub läbi mootori õli, ümber kärje on aga jahutusvedelik, mis jahutabgi õli, ehk siis üritab hoida seda vähemalt samal tembil mida on mootor. Ja kui nüüd aus olla, siis ka vanematel masinatel võib see sama jubin olla üheks nõrgaks kohaks, kust õli pääseb jahutusvedelikku ja vastupidi. Oli ehk nati segane seletus, aga kui ise nati kaasa mõelda, siis peaks olema asi selge
Selleks, et seda jubinat vahelt minema visata, pole vaja rohkemat, kui filtri kinnitamiseks lühemat polti või kuidas see õige nimetus nüüd oleks ja voolikud oma vahel kokku liita