Aigo kirjutas:Gdi mootoril ei ole ei kütuse lisanditega ja tosooliga midagi teha, eriti vanematel gdi'del sisselase tahmab kinni kuna vanadel gdidel(1997-2003 toodetud ja mitte ainult mitsu gdi' del) on EGR süsteem valesti ning sisselaske klapid püsivad avatult kompressiooni tsükli algusel, kuna mootor kasutab sel ajal kuiva heitgaasi jahutava, määriva ja muidu kasuliku kütuse asemel nagu töötsüklis. Sellega aga surutakse heitgaasid kokku sisselaske kollektoris ning seega pressitakse need sisselaske seintele tahmaks. Sellepärast ongi algsetel gdidel soovitatav EGR sulgeda või mehhaaniliselt ava vähendada.
Edasi asjast et kuna seafoam või siis mingi auside väljamõeldis samalaadne, kuid vähe rohkem vahutav lihtsam kasutada sisselaske osade puhastamisel. Aga vist eestist seda ei leidu nagu aru olen saanud, seega on ehk siinkandis mõnda alternatiivtoodet mille kasutus on sama lihtne, et kallad vaakumvoolikusse ja teeb ise seal tööd?
1. GDI tahmab, kuna kütus pihustatakse otse silindritesse aga mitte sisselaske kollektorisse, kus bensiin tahma lahustaks ja see ei tekikski.
2. Jahutusvedelik puhastab põlemiskambrit ja väljalaske kanaleid/kollektorit, kui satub silindrisse, mootori töötamise ajal. Olgu siis nt. lekkivast plokikaane tihendist, või pritsimisel sisselaskekollektorisse. Sisselaskekanaleid/kollektorit jahutusvedelik üldiselt ei puhasta.
Sisselaset saaks puhastada, kui sinna mootori töötamisel, mingit tahma lahustavat ainet lasta. Nt. bensiini. Keskmiselt tahmanud GDI mootoritel on sisselaskes oleva tahma kiht u. 5mm. paksune ja seega võib puhastusainetega, töötavasse mootorisse viimisel tekkida liiga suurte tahmaosade lahti tuleku ja silindritesse sattumise oht. Kindlam on sisselaske kollektor enne eemaldada ja eraldi puhastada.