PostitusPostitas taavik » T Mär 24, 2009 6:35 pm
Õli tuleks valida vastavalt valmistajatehase juhistele. Sõltuvad ju õli omadused õli molekuli suurusest, kujust ja võimest oma kuju säilitada.
Kui autole on ette nähtud mineraalõli, mis on reeglina suurema molekuliga ning see asendada täissündiga, siis mahub iga hõõrduva pinna vahele rohkem õlimolekule, siit ka üks suurema kulu põhjus. Teiseks, vanemad mootorid ei ole tehtud võibolla nii täpselt, et seda täissünti kinni peaks igal poole.
Üldiselt näitab õli kvaliteeti etiketil olev API standardi tähis. Tähistatakse tähestiku järgi - mida rohkem lõpu poole täht on, seda kvaliteetsem. Kusjuures sama õli uhul eristatakse kvaliteediklassi diisel- ja bensiinimootoritele. Kuna diisel on õli suhtes nõudlikum, siis on diisli kvaliteediklass reeglina madalam. Tähis näeb välja näiteks selline: API SL/CF, kus S.. tähistab kvaliteediklassi bensiinimootorile ja C.. diiselmootorile.
Eraldi teema on õlisse lisatav muu keemia, igasugused puhastusained jne. See muu keemia on see, mis igasuguseid jamasid tekitama võib hakata. Kui olemasolevale õlile mingit muud peale kallata, või ilma mootoripesuta muu margiga asendada, siis võib just see lisatav keemia toimima hakata - näiteks ühel on pesuaineid rohkem sees, siis see kisubki isagusguse pasa lahti kuskilt ning hakkab erievaid kanaleid ja pindasid ummistama ning sellega ka mootorit rikkuma.
Tihti pole probleem mitte selles, et valitakse halva firma õli, vaid et seda kasutatakse lihtsalt valesti.