Mitsubishi Galant, ea5a, v6, 120kw, 6a13 mootor, 1997a.
Nonii, juhtus siis järgmine teema. Eile ristmikul keerates hakkasin kiirendama ja plaks, jõud kadunud, mootor rämedalt puterdas, tugev vibratsioon ja suri välja. Kerge check tee ääres, kõik nagu väliselt ok. Check Engine tuli ei põle. Peale paari käivitust läks vaevaliselt käima, puterdab. Gaasiga mängides saab pöörded ülesse meelitada ja kõrgematel pööretel (3000+) töötab enam-vähem ühtlaselt, st hoiab ennast pöördes, alla 3k rpm'i suvaliselt poob kinni ja kaob jõud, vaja jälle meelitada. Ainuke viis kuidas sain koju liigelda, oli kõrged pöörded ja räigelt sidurit libistades. Pööretega mängides lõi sumpsist ka pauku paar korda. 3200rpm'i juures sõites vahepeal katkus, jättis nagu vahele.
Täna hakkasin asja uurima ja külmast peast ei lähe käimagi enam, ei luba ka mitte. Käiates lööb nagu bensu haisu ülesse. Hakkasin asju kontrollima, jõudsin vaadata: 3 esimest küünlajuhet(ei hakkanud plenumit maha võtma, et tagumisi vaadata), säde kõigil kolmel olemas, kuigi ma ei tea, milline peaks korrektne säde olema. Panin poldi piipu ja 2-4mm vahet hoides lööb peenike sinakas säde , kaugemalt ei löö. Jagaja kaas terve ja puhas, kontaktid sees valge oksiidiga kaetud (küünla juhtmetesse minevad kontaktid on läbimöödult 2/3 valged pudisevad juba?). ICM takistused möödetud, primaarmähise takistus lubatud vahemikus, aga ülemisel piiril (0.7 ohmi), sekundaarmähise takistus ~9.5 kohmi, aga ainult teatud asendist, igas asendis ei saanud multimeeter ühendust (sitt kontakt?). Pump töötab ja lööb latti peale välja, survet mööta ei saanud, pole vahendeid hetkel. Pihustile voolud tulevad peale.
Enne juhtumit tankisin paagi täis ja sõitsin ~60km, väike veerandtunnine peatus ja jõudsin peale seda sõita 4-5km kui jama juhtus. Viimasel kuu jooksul visanud 4-5 korda Check engine tule põlema, mis peale seismist ise ära kadunud: 62. Variable Induction control (VIC) valve position sensor fault. 72.Traction Control (TC) vent valve solenoid fault. Pole jõudnud neid vaadata ja uurida põhjalikult. Täna, kui hetkeks lõpetasin auto kallal uurimise (hakkas vihma sadama), käiamise lõpetedes midagi kusagil kunde poolt kaks korda uriseks (mingi servomootor?). Ahjah, paar korda kaks nädalat tagasi kadus süüdet välja keerates autol voolud: aju nullis ennast ära, makk kah, nagu aku oleks lahti ühendatud. Puhastasin klemmid ja juhtmed uuesti külge, pole enam juhtunud, vb seotud kuidagi moodi. 5000km tagasi hammasrihm vahetatud. LS 276 000 km.
Endal hakkavad ideed otsa saama, mida kontrollida ja vaadata, andurid, aju? miskit veel?