1. leht 1-st

Palun kiiret abi! Carisma 1.9 td 2000

Postitatud: K Apr 09, 2014 4:12 pm
Postitas Privacy
No täitsa jama kohe... Pole sellise asjaga varem kokku puutunud ja Mitsubishi on ka esimest korda.

Alguses hakkas kuhugi kaduma jahutusvedelik. Mitte palju, aga paar tilka oli alati peale pikemat sõitu auto all. Suure hädaga sai probleem tuvastatud: Lekkis termostaadi korpus. See plastikust krempel, mis kinnitub mootori külge. Lekkis siis paari tilga kaupa täpselt mootori ja plastikorpuse vahelt. Keegi tark teadis väita, et asi pidi olema antud mootoril tavaline probleem. Nimelt pidi antud tüüpi mootoril pragunema seesamune plastikust termostaadi korpus ja siis vaikselt lekkima hakkama. Mootoriks siis F8QT 1.9 td 66kW 2000. aasta väljalase. Sõiduk ise uuema kerega Carisma, aga vanem Renault mootor.

Igasugune leke igasugusel mootoril on muidugi paha, aga kuna kõik halb ikka korraga tuleb, nimelt jäin natuke aega tagasi töötuks, siis eelpool arvaja pakkus, et sedasi peaks natukene pidama küll. Remondiks raha kogumise eesmärgil sai lihtsalt jälgima jäädud, et ikka jahutusvedelikku juurde valada ja mitte mootorit ülekuumutada. See kuramuse plastik jubin koos juurde kuuluvada on vaid esinduse teema. Pealegi on vaja veel see kellelgi pädeval ära ka lasta vahetada. Aga... Jama on nüüd käes!!!

Täna jahutuse juurde lisamisel nägin, et jahutusvedeliku paak on seest musta õli täis. Ilmselt tegu mootori õliga.

KUST KURAT SEE SINNA SAI JA MIS NÜÜD EDASI SAAB!!!

P A L U N, Kas keegi oskaks aidata!!!

Sõiduk on pere ainus auto. Elame maal ja naine ning lapsed kõik linnas, kes lasteaias, kes koolis. Ma ei teagi mida teha... Kas sellega üldse sõita võib? Kas keegi oskaks soovitada mõnda remondikohta Tartumaal? On mõni pädev inimene ehk siin foorumis Tartust päri ja oleks nõus asja üle vaatama? Kahjuks pole ise eriline mehaanik, ja pole ka eriti kohta kus teha midagi... Ühesõnaga - S(eis)O(n)S(itt)

Olen tänulik ka lihtsalt elementaarsegi info eest!

Re: Palun kiiret abi! Carisma 1.9 td 2000

Postitatud: K Apr 09, 2014 6:02 pm
Postitas tuxxx
Tundub et plokikaane tihend annab läbi.
Suhteliselt kallis ja aega nõudev töö.
Algajat pole mõtet auto kallale lasta kuna võib rohkem ära lõhkuda.

Re: Palun kiiret abi! Carisma 1.9 td 2000

Postitatud: K Apr 09, 2014 6:05 pm
Postitas daniil32
Tere

Kui õli on jõudnud jahutusvedeliku paaki siis võib see tähendada seda, et mootor on ikkagi üle kuumutatud ja näiteks plokikaan kõveraks läinud või kuhugi mootori osasse või plokikaande mõra sisse tulnud, mille tulemusena õli surutakse jahutusvedeliku sisse.
Vaata ka seda, kas jahutusvedelik on õli sisse läinud (õli muutunud selliseks valge emulsiooni seguks).
Võid vaadata ka seda kui külma mootoriga auto käivitad ja paisupaagi korgi või radikakorgi(kui sellel mudelil on) avad, kas töötava mootoriga on süsteemis surve sees ja hakkab vedelikku välja ajama. Seda tee kindlasti külma mootoriga, sest kuuma mootori puhul on surve kindlasti niigi sees ja põletad end ära
Lase auto kellelgi kindlasti üle vaadata, lõptulemuseks võib muidu olla see, et olete oma perega kuskil teeääres ja pole enam ka autot millel oleks töötav mootor.

Re: Palun kiiret abi! Carisma 1.9 td 2000

Postitatud: K Apr 09, 2014 6:45 pm
Postitas erku
Kui välja tilgub jääb ülemine kaaneosa ükskord kuivale ja see veab tihendi ära ning nagu mainitud, siis võib ka väljalaske klapiavale vms prao sisse vedada.
Seal pole enam "niisma" vaadata miskit.
See masin tuleb remonti panna ja see kes remondib vaatab/diagnoosib eelnevalt ise üle, mis ja kuidas.
Sõita sellega põhimõtteliselt ei saa, kahjud laienevad ja ükskord sööb või rikub jahutuses olev õli ära kõik tihendid ja jahutuse torustiku sisemuse ning seda kõike pärast välja pesta pole lihtne.

Re: Palun kiiret abi! Carisma 1.9 td 2000

Postitatud: K Apr 16, 2014 9:52 pm
Postitas mitsukas85
Kas on kaan katki või on katki läinud õlijahuti siis juhtub täpselt sama jama.

Re: Palun kiiret abi! Carisma 1.9 td 2000

Postitatud: N Apr 17, 2014 11:34 am
Postitas Privacy
Tänud kõigile vastajatele! Õlijahutit sellel mootoril ei ole. Ikka vihjab kõik suuremale tööle. Nüüdseks siis asi lastud ka üle kaeda. Tulemused on järgmised:

*Kui hästi, siis on plokikaane tihend vaid kannatada saanud.
*Kui halvemini, siis on plokikaas kõver.
*Kui aga päris kehvasti, siis on plokikaanes ka mõra.

Lahti tuleb see mootor aga võtta ja survestamisele peab selle kaane ikka viima. Jama on aga jälle see, et survestades ei pruugi mõra endast märku anda. See kuramus, võib olla imepeenike ja avaneb alles mootori töötemperatuuril. Teadupärast on ainetel kombeks, temperatuuri tõustes, paisuda. Eks näis mis edasi. Jama on igatähes suur!

PS On kellelgi täpsemaid kogemusi selle sama mootoriga kokku puutudes? Teema lihtsalt selles, et seesamune mootor (F8QT 1.9 td 66kW) on peal 95-00 aasta väljalase Carismadel. Lisaks ka Volvodel ja Renaul mõnedel mudelitel. Kuidas on aga selle sama mootori sobivusega, kui leida analoogne asi mõne teise aasta väljalaskelt või lausa muu margi mudelilt? Kas ühtivus on 1:1? Või mida jälgida tuleks.

Olen igasugu info eest juba ette tänulik!