2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega

Moderaatorid: Zafari, sasszz

daniil32
Uus Kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: T Apr 08, 2014 10:12 am

2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

PostitusPostitas daniil32 » T Apr 08, 2014 10:18 am

Tere
Autoks Mitsubishi Grandis 2005a, autol peal VW 2,0 100 kw tdi mootor. Turbo geomeetria oli kinni jäänud ja mingil hetkel just möödasõidul viskas avariireziimi. Sai lastud ära puhastada. Nüüd tekkis aga uus mure. Kui auto käivitada liigub geomeetriat liigutav hoob alumisse asendisse, gaasi andes tõusevad pöörded max 1500-2000ni ja tagant hakkab meeletult musta välja ajama. Suit ei välju sumbutajast mitte joana, vaid hõljub vaikselt välja. Kui turbo geomeetriat liigutava klapi küljest vaakumvoolik lahti võtta ja turbo geomeetriat liigutav hoob tõuseb ülesse tagasi siis suits kaob ja auto läheb pöördesse. Arusaamatuks jääb ka see, kui geomeetria oli kinni, siis oli see kinni just alumises asendis, aga siis mootor ei suitsenud ja läks pöördesse ka, lihtsalt pikemal möödasõidul viskas teine kord avariireziimi. Mingeid veakoode ei ole tekkinud. EGR liigub, vahetasime välja ka rõhu anduri.
Endal on mõistus otsas, ehk viitsib keegi anda nõu mida teha?

Ette tänades
Marek

daniil32
Uus Kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: T Apr 08, 2014 10:12 am

Re: 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

PostitusPostitas daniil32 » K Apr 09, 2014 6:12 pm

Tere taas

Kas kellelgi on mõtteid?

Ette tänades

Marek

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

PostitusPostitas Sander147 » K Apr 09, 2014 6:49 pm

Õhukululugeja ntx, kuid see peab veakoodi üldiselt andma.
Turbo aktuaatori varras peab pöörete kasvades liikuma, et geomeetria muutudes turborõhk tõuseks.
Vaakumvoolikud said õigesti ühendatud? Kontrolli geomeetria aktuaatorile mineva vaakumvooliku elektrisolenoidi.
Kui solenoid on pidevas avatud olekus, siis jõuab pidev vaakum aktuaatorini ning tõmbabki geomeetria alumisse asendisse.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

daniil32
Uus Kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: T Apr 08, 2014 10:12 am

Re: 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

PostitusPostitas daniil32 » K Apr 09, 2014 8:58 pm

Õhtust

Veakoode kui selliseid mingeid ei teki.
Niipalju kui selle suitseva mootoriga gaasi anda oli võimalik siis mingit geomeetriat liigutava varda liikumist oli märgata.
kui mootorisse mineval torul olev rõhuanduri pistik ära võtta siis kaob ära ka vaakum turbo juures.
Ettepanekutena on välja pakutud veel võimalusi, et intercooleri radikas võib olla kinni. suuga torusse puhudes liigib õhk sealt läbi.
Samuti on välja pakutud, et tahmafilter on umbes.
Tekkiski küsimus, kas sellel autol üleüldse on tahmafiltrit. Peale turbot on küll sumbutajal üks pütt aga kas see on tahmafilter. sinna ei lähe külge ühtegi andurit ega toru.
Keerasime ka tutbo küljes olevat hoova liikumist takistavat reguleerkruvi ülesse poole(ehk ei lase geomeetrial nii alla liikuda) ja auto läheb pöördesse ja suits kadunud. Kindlasti pole see õige tegevus aga mees sai oma sõidud tehtud,
kas kellelgi on veel mõtteid

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

PostitusPostitas Sander147 » K Apr 09, 2014 9:07 pm

Suit ei välju sumbutajast mitte joana, vaid hõljub vaikselt välja.


Sellele lausele tuginedes, siis võib tahmafilter küll umbes olla jah. See sama pütt, mis kohe pärast turbot.
Andurid ei lähe külge, kuna ei ole tahmafiltri kontrolli peal. See vähe värskemate masinate teema.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

daniil32
Uus Kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: T Apr 08, 2014 10:12 am

Re: 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

PostitusPostitas daniil32 » N Apr 10, 2014 6:41 pm

Kui aega saan võtan selle püti alt ja uurin natuke elu. Kas oskab keegi ka soovitada selle tahmafiltri puhastamise võimalusi, vaadates interneti avarustes kes peseb survepesuriga läbi, kes puurib selle üldse välja.
Vahetama kohe ei kipuks Peugeotil taheti kunagi selle filtri eest oma 14 k eeki.
Mulle soovitati, et puuri paar auku läbi ja asi ok.
Kas tõesti muid võimalusi seda puhtaks saada pole?
Kas survepesurit tasuks kasutada, võibolla keerab asja üõldse tuksi?

Ette tänades

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

PostitusPostitas Sander147 » N Apr 10, 2014 6:54 pm

Survepesu proovitud. Suht mõttetu tegevus.
Reaalne abi selle vastu, tehtud: lõika pütt pooleks ja peksa filtri osa välja. Ning keevita uuesti kokku. Ülevaatusel on tahmanäidud OK.
Tegelikkuses nähti seda filtri majandust niimoodi, et kui umbes, siis saad uhkelt uue osta :)
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

daniil32
Uus Kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: T Apr 08, 2014 10:12 am

Re: 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

PostitusPostitas daniil32 » N Apr 10, 2014 8:19 pm

Õhtust
Kuna keevitamine pole just tugevam külg, kas filtrist mõne augu läbipuurimisest ei aitaks?

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

PostitusPostitas Sander147 » R Apr 11, 2014 7:50 am

Vahepeal tekkis küsimus, kas geomeetria ja turbo sai õigesti kokku pandud? Miskit pooma ei hakanud? Võll käib ilusti kergelt sees ringi?

Keevitada saad lasta ka lähimas töökojas.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

daniil32
Uus Kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: T Apr 08, 2014 10:12 am

Re: 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

PostitusPostitas daniil32 » P Apr 20, 2014 8:39 pm

Tere taas

Sai eile siis päevake selle turbo juures veedetud, kahjuks olukord muutustetta. Kirjutan mida proovisin

1. Võtsin prooviks lahti EGR klapi juures oleva metall toru, masin läheb siis küll pöördesse aga suits ikka järel.
2. puhusin suruõhuga läbi intercooler radika ja torustiku, see muutusi ei andnud.
3. võtsin peale tahmafiltrit lahti sumbutaja, muutusi polnud.
4. võtsin turbo juurest lahti tahmafiltri, muutusi ei onud, masuin pöördesse ei lähe ja must suits järel.
5. puurisin tahmafiltrisse 2 12mm auku, muutusi pole, pöördesse ei lähe ja must tomu järel.

6. tegin veel järgmise proovi- kui egr juurest võtsin lahti õhutoru, siis mootori käivitades(kui vaakumklapp tõmbab turbo geomeetria alla asendisse) hakkab turbosst tulev õhu surve kasvama. kätt torul ees hoides surve kasvab ja hakkab tööle EGR. Turbost tulevat õhusurve käega katsudes ei muutu vaid jääb pidevalt peale. masin ajab tagant musta välja.
Kui võtta geomeetriat juhtival klapil vaakum küljest ära, siis turbo õhu survet ei tösta ja mootor läheb pöördesse ning ei suitse.

Tekkis mõte, ehk nöögib see vaakumeid juhtiv must suur plokk(7 voolikuga), et ei lase vajalikul hetkel geomeetrialt vaakumit tagant ära.

Kas kellelgi oleks viitsimist ja võimalust proovida seda vaakumite juhtplokki oma auto peal ja vastupidi (kui homme tööle lähen, kirjutan ka selle ploki koodi)? Ise paiknen Mustamäel.

Mis mõtted kellelgi tekivad, mida kontrollida või teha?

Ette tänades
Marek


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 41 külalist

cron