Käigukast -Vahetus või remont?

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega

Moderaatorid: Zafari, sasszz

eemarko
Uus Kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: N Apr 25, 2013 12:19 am
Asukoht: Tallinn

Käigukast -Vahetus või remont?

PostitusPostitas eemarko » K Mai 08, 2013 5:27 pm

Tere!
Mure selline, et '97 aasta Carismal on manuaalkastiga pidev jama.
Esimene käik ei taha alati sisse minna, võib ka kolmas sama koha pealt sisse vupsata.
Samuti tagakäiku ei saa viimasel ajal üldse sisse, proovi kasvõi tund aega. :evil:
Lükkan nupu üles, aga ikka esimene... :?
Samuti käivad tihti peale pehmed 2 kraksu läbi, kui esimese sisse lükkan.

Tahaks siis teie soovitust ka kuulda.
Kas tasub sellega remonti minna või oleks odavam seda lammarist otsida?

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Käigukast -Vahetus või remont?

PostitusPostitas jyrgen72 » K Mai 08, 2013 7:24 pm

Ei loe kusagilt välja, et kas bena vòi disla pill, kastid erinevad.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

eemarko
Uus Kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: N Apr 25, 2013 12:19 am
Asukoht: Tallinn

Re: Käigukast -Vahetus või remont?

PostitusPostitas eemarko » K Mai 08, 2013 7:31 pm

Bensiin 1.8 85kW :oops:

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Käigukast -Vahetus või remont?

PostitusPostitas jyrgen72 » K Mai 08, 2013 7:49 pm

Jah, diisli kastist võiks ma sulle essee kirjutada, aga bena puhul ei ma muud esimesest paugust oska soovitada, kui et vaata käigukangi puksikute olukord üle, kuna jamavad just ette lükatavad käigud ja kastis on need kõik erinevate kahvlite all. Mina kasti riket ei usu hetkel.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

eemarko
Uus Kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: N Apr 25, 2013 12:19 am
Asukoht: Tallinn

Re: Käigukast -Vahetus või remont?

PostitusPostitas eemarko » K Mai 08, 2013 8:00 pm

Tänud vastuse eest :)
Saan ma ise neid ka kuskilt näha või ainult töökojas siis?
Kuigi erilisi tööriistu/oskusi mul selles suhtes pole...

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Käigukast -Vahetus või remont?

PostitusPostitas jyrgen72 » K Mai 08, 2013 8:13 pm

No üldjuhul kui eemaldad salongi poole pealt käigu kangi ümbritseva kummist katte, siis näed neid pukse, mis hoiavad käigukangi kere küljes, kapote ja masina põhja alt näed veel mõningaid kummist pukse.

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/mi/mi2 ... M/JlhebQ==

Siin siis väike lingike kah sulle mingigi pildi saamiseks asjast.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

jaan mmc
klubi liige
Postitusi: 1157
Liitunud: N Mai 05, 2005 3:56 pm
Asukoht: pärnu

Re: Käigukast -Vahetus või remont?

PostitusPostitas jaan mmc » N Mai 09, 2013 6:49 pm

Carismal peaks käiguvahetus hoovaga olema :roll: Ja kui on siis sellel varjandi puhul kuluvad otstes olevad plastpuksid ära. Kui poest Carismale ei osata anda, võib ka Volvo V40 käiguhoovastiku pukse küsida, pead ei anna aga peaks vist samad olema.
Carisma käiguvahetus hoovastiku probleemist on siin ka varem pikalt-laialt kirjutatud nii, et otsi vastavad teemad üles.
Mitsubishide töökoda Pärnus 5178647

eemarko
Uus Kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: N Apr 25, 2013 12:19 am
Asukoht: Tallinn

Re: Käigukast -Vahetus või remont?

PostitusPostitas eemarko » R Mai 10, 2013 11:47 am

Tänud vastamast.
Ei andnud sealt kummikatte alt eriti midagi vaadata, sinnamaani kõik ideaalses korras.
Esimese käigu saan ikka viimasel ajal sisse, aga tagumist ei saa nii või naa.
Käin siis ikka töökojas ära, las teevad ära.
Lugesin teisest teemast, et kuskil 30 euri on töö.

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Käigukast -Vahetus või remont?

PostitusPostitas jyrgen72 » L Mai 11, 2013 4:37 am

No seda, kui kang loksub kinnituskronsade vahel näeb vabalt ära. Aga kui juba masinaga töökojas oled, siis lase ka pilk peale visata tagumisele mootori padjale, juhul kui käike liikutab see pikk varras kòhu all, siis ka ära väsinud padi muudab mootori asendit nii palju, et hakkab käikude sisse minemist segama.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

eemarko
Uus Kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: N Apr 25, 2013 12:19 am
Asukoht: Tallinn

Re: Käigukast -Vahetus või remont?

PostitusPostitas eemarko » P Mai 12, 2013 10:31 pm

Väga üllatav!
Eile käisin maal, järsku avastasin, et taga- ning esimene käik lähevad nagu võlutult sisse alati. :shock:
Aga töökojas käin ikka ära, las vaatavad üle, viies ei tahtnud maanteel eriti sisse minna.

buubert
Uus Kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: R Juul 20, 2012 10:02 pm

Re: Käigukast -Vahetus või remont?

PostitusPostitas buubert » E Mai 13, 2013 8:24 pm

Küsiks ka abi targematelt. Autoks siis Mitsubishi carisma 1.9 tdi 66kw manuaal 00. a väljalase. Autole paigaldati uus siduri komplekt ja käigukasti simmer. Aga nüüd on tekkinud selline probleem, mis peale auto ostugi, et 5 käik ei lähe sisse korralikult. Tuleb see tagumisekäigu " klõpats" üles tõmmata ja siis suruda kõvasti, alles siis läheb 5. käik sisse. Suvel lasin remondimehel ülevaadata ja see vahetas seal mingeid kulisse vms, millalgi siit foorumsit läbikäinud teema, aga nüüd remondimees ütles, et viga kastis ja polnud sellest kulissist kuulnudki. Ehk oskab keegi öelda, kas kast vaja vahetada või ainult need puksid. Või mis on põhjuseks, miks 5 raskesti sisse läheb.

buubert
Uus Kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: R Juul 20, 2012 10:02 pm

Re: Käigukast -Vahetus või remont?

PostitusPostitas buubert » T Mai 14, 2013 7:52 pm

Oskab keegi midagi öelda eelmisele küsimusele vastuseks?

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Käigukast -Vahetus või remont?

PostitusPostitas jyrgen72 » K Mai 15, 2013 7:25 am

Oskan küll, aga kriban òhtu poole, kui normaalse klaviatuuri taha saan :D
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Käigukast -Vahetus või remont?

PostitusPostitas jyrgen72 » K Mai 15, 2013 6:15 pm

Alustaks siis kõigepealt sellest, et tee pisuke regulling. Seda siis nii, et sõida masin kanalile/tõstukile, nii et masin jääks sirgelt sinna. Sisesta tagurdus käik (kontrolli, et ikka sai), sureta mootor välja, võta 2x nbr 13 võtit ja sukeldu auto alla. Võimalusel jäta meelde kasti juures oleval käigu lülitil see asukoht, juhuks kui peaks mingil äpardusel tagurduskäik välja tulema. Sellel pikal hooval, mis tuleb kangist kastini on kastipoolses otsas selline poldiga rõngasklamber, katsu see polt sealt lahti saada, nii et klamber vabastab pinge. Kui rooste väga hullu tööd seal teinud pole, siis peaks seal liites toimuma nüüd vabalt liikumine. Palu sõbral näiteks salongis kang neutraali korraks panna ja siis taas tagurduse peale, sina katsu masina all hoida seda kasti poolset asja paigas. Kui sõber saab salongist kangi taas tagurdus asendisse, siis las ta hoiab kangil väikest survet peal(st. et hoiab kangi paigal) ja sina pinguta klamber. See peaks tooma käigud nüüd kohtadele tagasi, kui ei too, siis mina pole süüdi, oma Carismal tegin oma korda küll seda operatsiooni ja kõik korrad toimisid.

Kui nüüd asi ei parane, siis küsimus selline, et kus ja mis kulissi see rem.mees vahetas? Kuliss on kastis sees ja seda poole tunniga ei vaheta.
Veel selline küsimus, et kui käega kangi sõidu ajal viienda peal hoida, kas on tunda sellist õrna nagu käigu välja viskamis effekti?
Viies käik on kasti otsas, välja ulatuva plekk kopsiku taga, eraldi kahvli ja sünkkariga. Kehva sisse minemise võib põhjustada vedava võlli laagri kehv olukord, kus võll jääb õrnalt kahvlile kandma. Minu masinal algas see nii, et esmalt hakkas viiendat välja lükkama sõidu ajal, siis ei läinud viies enam summagi sisse ja punkti pani kohutav rogin kastis.

Kui plaanid kasti remontima hakkata, siis seal sees on 5 laagrit, soovitav oleks kõik siis juba vahetada. Kui leian üles, siis 2 suuremat ja kallimat laagrit (uut) saaksid minu käest, samas on mul pakkuda ka kahe kasti jagu komplektseid sisusid (võllid, kahvlid, sünkronisaatorid, diffrid), aa vabanda, seal diffri kojas on ka laagrid, aga ma ei jõudnud nendeni :D. Samas ise, kui pole just kõige kodusem sel alal, ei soovita kasti poolitama hakata, kuna sellest krdima kulissist pudenevad igasugu peenikesed vedrud ja kuulid välja, nii et hiljem suht tüütu neid tagasi sobitada :D
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 29 külalist

cron