eclipse'i tühikäigupöörded

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega

Moderaatorid: Zafari, sasszz

refurin

eclipse'i tühikäigupöörded

PostitusPostitas refurin » R Veebr 08, 2013 6:46 pm

Tere! Kahjuks pean tegema oma esimese postituse murepostina.
Nimelt 1g eclipse(110kw,94a.) ei taha kuidagi pöördeid tühikäigul hoida. Olgu auto soe või külm, alati käivitamisel tuleb pöördeid nii palju kui starter annab ning seejärel sureb kiiresti välja, eranditult. Tööle saab ainult siis, kui anda pedaaliga gaasi peale. Check engine ei sütti.
Huvitav on ka see, kui hoida pöördeid kõrgemal (näiteks ca 3000) ning seejärel gaasipedaal vabastada, kukuvad pöörded väga kiiresti kuid sujuvalt nulli.

Tühikäigumootori vahetasin välja, kuid viga ei muutunud sugugi. Selline püsiv ja omapärane viga jäi, kui vahetasin vigase aju uue ja töökorras aju vastu välja. Ajude erinevus seisnes selles, et uus oli EPROM, vana mitte, kuid tüüp ja aasta sobisid kindlalt.

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: eclipse'i tühikäigupöörded

PostitusPostitas Sander147 » R Veebr 08, 2013 6:54 pm

Kasuta otsingut.

Üks abistav teema : viewtopic.php?f=40&t=15627&p=111848&hilit=TPS#p111848
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

refurin

Re: eclipse'i tühikäigupöörded

PostitusPostitas refurin » T Veebr 12, 2013 1:03 pm

Abistav teema aitaski. Tänud Sandrile.
Kruttisin gaasisiibri lõpulüliti distantsmutrit, ning probleem kadus momentaalselt. Kuid järsku tekkis minimaalsel amplituudil( ca +- 50 pööret) puterdamine/ebaühtlane kõikumine mootoril, nii tühikäigul kui ka kõrgematel pööretel. Tundub kohati lambda moodi? Kuigi see sai vahetuse täpselt aasta tagasi.

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: eclipse'i tühikäigupöörded

PostitusPostitas Sander147 » T Veebr 12, 2013 2:24 pm

Järgmiseks võid gaasisiibri korpuse (throttle body) maha võtta ja erilist tähelepanu IAC (tühikäigumootor) osa puhtaks pesta. Samuti kõik vaakumid üle vaadata, kõik kahtlased voolikud uute vastu vahetada. Taket-japanparts pakub isegi tglt tihendi komplekti sellele.
IAC takistused mõõda ära. 28-33 ohmi norm.
Võike õpetus kui võõrkeelt mõistad. http://www.stealth316.com/2-isc-iac.htm

Küünlad korras? Lambda võid ka ära mõõta. jne jne. Nüüdseks natuke tegevust :)
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

refurin

Re: eclipse'i tühikäigupöörded

PostitusPostitas refurin » T Veebr 12, 2013 8:29 pm

Küünlad uued. Tühikäigumootori mähised korras.
Koju jõudes võtan kogu juraka maha ja pesen puhtaks,kontrollin tihendid. Tegevust iganes. :)
Küll aga paneb kohati õlgu kehitama need vaakumtorud? Kapoti all iganes olnud, kuid ei vii pilti kokku nüüd. Ehk pole rumal küsimus, võib-olla on terminid teised. :D

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: eclipse'i tühikäigupöörded

PostitusPostitas Sander147 » T Veebr 12, 2013 10:01 pm

Mitte vaakumtorud. Vaakum voolikud.

Neid terve kapote alune täis. Paljud seotud mootori soojaks minemisega, osad kütusepaagi tuulutuse, tühikäiguga, EGR jne.
Isiklikult olen sellise üleliigse vaakumi jama likvideerinud. Endal edaspidi muresid vähem.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

refurin

Re: eclipse'i tühikäigupöörded

PostitusPostitas refurin » T Mär 26, 2013 3:14 pm

Niiii, sain lõpuks koju ja auto juurde. Võtsin maha gaasisiibri korpuse ja kontrollisin kõik üle, ka tihendid ja vaakumvoolikud. Küll aga on endiselt selline väike pöörete kõikumine sees ja tundub, et seda sooja mootoriga. Ikka +-50 pööret, kuid kohati tundub, et pöörded kipuvad vaikselt ronima, et pendeldus ei ole üles-alla suunas võrdne. Otseselt see mind ei häiriks aga mootorit kehva kuulata nii ja ülevaatusel tekiks probleeme :lol:

refurin

Re: eclipse'i tühikäigupöörded

PostitusPostitas refurin » R Apr 12, 2013 9:00 pm

Mulle tundub, et see kõikumine on hoopis tingitud sellest, et silindritest üks ei löö. Kõikumine on tugevamaks läinud ja kohati on päris korralik puterdamine mootoril. Viga tuleb ja läheb üsna imelikult. Küünlad uued ja säde on olemas. Võimalik, et pihustid mängivad nii?

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: eclipse'i tühikäigupöörded

PostitusPostitas Sander147 » R Apr 12, 2013 9:22 pm

Vaakumlekkeid ei ole?
Sisselaske tihendid vahetatud? Tihendisilikoon sobib ka-mitte ehituspoe punane!
Kas puterdamine väheneb, kui kõvasti talda anda ja peenestada tükk aega?
Pihustite tarbeks pane esialgu pihustipuhastit kütusele lisaks.
Silindrite surveid võid mõõta. 0.5bari erinevust on veel ok.
Kõige rohkem lonkava silindri tööd saad kontrollida- pihusti juhtmeid korda mööda maha võttes. See, millise silindriga kõige enam pöörded kukuvad-töötab kõige effektiivsemalt.

Kodustes tingimustes peaksid kõik ära suutma teha- v.a survete mõõtmise, kui abivahend puudub.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

refurin

Re: eclipse'i tühikäigupöörded

PostitusPostitas refurin » P Apr 14, 2013 10:26 am

Puterdamine kaob ära küll, kui gaasi annan ning kiirendamises erilisi muutusi ei taju. Puterdamine on just siis kui mootor peab stabiilsetel pööretel olema, kas siis tühikäigul või etteantud kõrgusel. Tühikäigul kipub tugevamalt vahele jätma.
Sisselasketihendid vahetan järgmine kord kui koju tagasi jõuan. Ühtlasi siis topeltkontrollin kõik, mis seotud vaakumiga.
Aga tuleval nädalal lasen siis vennal kontrollida ükshaaval pihustid üle.

refurin

Re: eclipse'i tühikäigupöörded

PostitusPostitas refurin » K Mai 01, 2013 1:58 pm

Nii, sain võimaluse vahetada välja kõik neli pihustit ja probleem kadus sellega. Algsed pihustid olid kergelt musta puruga koos, mis tundus imelik. Millest see niimoodi tulla võis, seda ma ei oska öelda. Kui enne olid küünlad pigem tahmunud, siis nüüd on kenasti puhtad. Vahetasin välja ka bensiinifiltri, sest tõenäoliselt tuli seda sodi paagist.
Kompressiooni mõõtsin ka ära, ning tulemuseks tuli igal silindril 16 bar. Netis tuli selle auto kohta esimeseks vastuseks ca 13bar. Kas mul on manomeeter vigane või netis pole jutt päris õige? :lol:


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 35 külalist