GDI-de tüüpvead.

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega

Moderaatorid: Zafari, sasszz

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

GDI-de tüüpvead.

PostitusPostitas erku » E Dets 10, 2012 2:27 am

Tegin uue teema, sest jälle kord on täis ring ning vead hakkavad teisele ringile minema mu oma autol.
(On ikka hea auto, mida saab jälle remontida; kuigi arusaamatuks jääb küsimus: krt milleks, kui võiks ainult sõita.)

Ehk siis:
Teada tarkus, et sellised meie kliimat suht ei talu (õli poolest, küstuse poolest ja mehaanika poolelt ning muidugi ka elektri poolelt).
Ning nüüd kui olid esimised külmad, käis auto jälle hommikul vara kohapeal (ca-7C*) ja äkitselt viskas pöörded lakke ja kreissae hääl kostus (avarireziim) ning siis viskas veel kõrgemale piirajani ja siis suretas masina automaatselt välja. Peale uut käivitamist oli jälle korras.
Siis oli vahepeal soe ning nüüd tuli uus külm ja jälle hakkas jõnksutama kohapeal käies ja polnud vajagi kaua oodata, kuniks ükspäev tuli ka avarireziim. Ja avariireziimile ta jäigi. Koju sõit oli karm, sest reziimis ei tahtnud kuidagi autot vedada ja saadan kaotas ära ka pidurid (õhuklapp oli täiega lahti ja vaakumvõimendist polnud seega miskit tolku).
Sai siis kõik juht/andurite pistikud lahti kisutud, spets keemiaga ära töödeldud, föönitatud; ei midagi paremaks.

Esimine mõte oli, et arvatavalt peadaali andur (8 klemmiline) andis otsad, mida lõputult saetud. Sai vaevaks võetud asi üle mõõta, ennem kui uus tellida. Ja imestus oli suur, kui selgus et kahel pool on 5k potekad korras ja keskmiste klemmide tühikäigu-lüliti ka korras.
Teine mõte oli, et selge, asi on gaasiklapi 4-pin anduris. Ja jällegi selgus, et miskis "imeühendusviisis" paigaldatuna, on kaks 2,5k potekat selgesti eristatavad ja need on ka korras.
Ja siis.. käega poteaugust gaasiklappi keerates, käis näpu alt naks/jõnks läbi. See tähendas et minu gaasiklapi servoajam on otsad andnud.
Ja nii oligi, kuigi esmasel oli visuaalne pilt hea, selgus hiljem, et mitte ainult ei olnud termopaisumine teda sealt lahti löönud vaid lausa kaheks tükiks pealekauba.
See tähendab muidugi uue klapimehanismi ostu. Aga kus sa ostad nädalavahetusel keset ööd seda ja esmaspäeval tarvis ju tööle ka sõita (lisandub veel rahaline tegur).
Nii sai jälle tõõstusliku hüper-superliimiga see kokku "keevitatud" (au liimitootjatele). Ning ime küll, aga ka kaheks pooldunud magnet, millel magnetväli täitsa sassis, hakkas tööle. Kindlasti ta ei tööta õieti; aga siiski käib mootor rahuldavalt ja sõita saab kenasti (peadaali põhja muidugi ei vajuta).
Siiani olen teistele teinud selliseid, millel magnet lahti või ühelt poolt praoga; nüüd siis järjekorras endal täiesti lõhkine variant.
Pilt siis isendist, ennem kokku liimimist:
Pilt

Siiski peatuks ka siinsamas veel ühel teemal; õli.
Remondi käigus, puhastades jne jõudis järg ka küünaldeni ning nende olemus ei meeldinud sugugi. Ka oli kuulda vahel tühikäigul tonsamist/ hetkelist vahele jättu ja arvestades ka seda, et tagant tuli pidevalt miskit rõvedat haisu juba pikemat aega, otsustasin õliteema üles võtta. Kasutasin siiani eritellimusena toodavat just sellisele mitsule mõeldud 5W30 Liqui-Moly 4500 seeria õli. Aga tsipa üle 15000km sõitnud õli oli mustunud, kleepus nagu tatt, haises koledasti ja siis sai mõõt täis, kui üritasin õlivahetuspanni puhastada ning piduripuhastusvedelik ka ei olnud nõus miskit musta kleepuvat pigi lahti sulatama. Nüüd on mõttekoht kohal- klappide tiksumine jne...
Sai läbi kiir-pestud "Engine Flush" vahendiga ja pandud mis garaazis oli; Mobil 10W30. Summ lakkas hetkel haisemast, õli tundub soojal mootoril vaadatuna õlikorgiavast vedelam; ülejäänu selgub arvatavalt kui on 15000km läibitud...

Oll
Uus Kasutaja
Postitusi: 23
Liitunud: P Mär 18, 2012 8:52 pm

Re: GDI-de tüüpvead.

PostitusPostitas Oll » E Dets 10, 2012 8:36 am

Huvitama hakkas see õli teema. Kasutan ise samuti Liqui Moly toodangut, siiani pole jamasid täheldanud, tegelt pole ka süvenenud. Aga huvitav, kas probleem on viskoosuses või õli tootjas?

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: GDI-de tüüpvead.

PostitusPostitas Sander147 » E Dets 10, 2012 10:36 am

Tekkis üks irooniline küsimus: Kui sa juba ammu oled miskit täheldanud, õli haises, on tatjas, mootor tontsab tühikäigu jne, mis krdi päralt sa nüüd autotootjat süüdistad, kui ise asjasse üle t'ra suhtud???? Samas leian, et antud detaili murdumine võib olla gaasisiibri ajami kinni jäämisest, tagi vms.
Ning 15 000km õlivälp meie kliimas on palju. Kas kordagi mõtled ka sellele, et võiks varem õli vahetada, ntx 10 000km pealt??

Ma nii muuseas küsin, vb sa pole ise selle peale tulnud :)

Hetkel ka veel eelmise omaniku poolt vahetatud õli mitsus sees, ka Liqui moly, 5w40 täissünt. Proovi mõttes sõidan üle 10 000km, hetkel vast 13000km läbisõitu, ning võin öelda, et minu kõrv eristas ära, et mootor teeb teist häält, pärast 10-11 000km läbimist antud õliga. Ning õlivärv on ka mustjas. Hommikul käivitamine peaks 5w-40 puhul olema -5 kraadi juures lihtne, kuna 5w on kuni -20 kraadini efektiivne, siis antud hetkel on konkreetselt aru saada, et õli on paks mis paks.
Siin väike mõttekoht kaasmõtlejatele.

Kas antud gaasisiibri jupstüki murdumine on GDI tüüpviga???? :roll:
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: GDI-de tüüpvead.

PostitusPostitas erku » E Dets 10, 2012 12:24 pm

Sander147 kirjutas:Tekkis üks irooniline küsimus: Kui sa juba ammu oled miskit täheldanud, õli haises, on tatjas, mootor tontsab tühikäigu jne, mis krdi päralt sa nüüd autotootjat süüdistad, kui ise asjasse üle t'ra suhtud????

Mismõttes nagu. Suhtumine on korrektne, kus kasutatakse määrdeid mis erinevalt paljudest on just selleks otsatarveks ette nähtud (loe spetsifikatsiooni). Ka on mootor ju paar aastat tagasi täiesti tipp-topp korda tehtud. Ju on siis ka alust süüdistada.
Sander147 kirjutas:Samas leian, et antud detaili murdumine võib olla gaasisiibri ajami kinni jäämisest, tagi vms.

Kas näed pildil kusagil tagi, roostet vms?
Sander147 kirjutas:Ning 15 000km õlivälp meie kliimas on palju. Kas kordagi mõtled ka sellele, et võiks varem õli vahetada, ntx 10 000km pealt??

Nagu ka kunagi eelnevalt mainisin, siis ca 275 (ca 350 töötundi abs-maks), olenevalt masinast, on normaalne õlivahetusvälp. Kui see on väiiksem, siis on see kinni kas masinas või õlis või mõlemas; mõnel üksikul juhul ka tooli-rooli vahelises tihendis. Minu jaoks on palju, kui näiteks käia pikka vahemaad tööle ja vahetada õli 7x aastas (naerukoht).
Sander147 kirjutas:Kas antud gaasisiibri jupstüki murdumine on GDI tüüpviga???? :roll:

Jah on.
Viimati muutis erku, N Dets 20, 2012 10:44 am, muudetud 1 kord kokku.

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: GDI-de tüüpvead.

PostitusPostitas Sander147 » E Dets 10, 2012 1:08 pm

Mismõttes nagu. Suhtumine on korrektne, kus kasutatakse määrdeid mis erinevalt paljudest on just selleks otsatarveks ette nähtud (loe spetsifikatsiooni). Ka on mootor ju paar aastat tagasi täiesti tipp-topp korda tehtud. Ju on siis ka alust süüdistada.

Mis on tipp-topp korras? Tegid kap remondi? Mis võiks olla põhjuseks, et õli haiseb ja on must? Järelikult ei ole kõik korras mootori süsteemis. Õli läheb mustaks ka vanast õlist, mis on pesemata mootoris(kui tegid kap remondi, siis mitte) ja ka kuumusest, koormusest ning EGR kaudu, kui mootorisisu uus pole(hõre). Samaks otstarbeks on ka mis tahes muu õli ettenähtud. Olen poolt, kõik on kinni ka rooli-istme vahelises tihendis, ning keegi ei sunni õli varem vahetama. Rõhutan veel kord: kui täheldasid, et hais üleval ja õli must, miks siis ära ei vaheta?? Siinkohal oled kinni oma 15k km reeglis ja "ei näe vajadust".

Kas näed pildil kusagil tagi, roostet vms?

Mäletamist mööda oled kuskil kirjutanud antud gaasisiibri pesust ja puhastamisest, sellest ka hetkel see tagi puudub.

Nagu ka kunagi eelnevalt mainisin, siis ca 350 töötundi, olenevalt masinast, on normaalne õlivahetusvälp. Kui see on väiiksem, siis on see kinni kas masinas või õlis või mõlemas; mõnel üksikul juhul ka tooli-rooli vahelises tihendis. Minu jaoks on palju, kui näiteks käia pikka vahemaad tööle ja vahetada õli 7x aastas (naerukoht).

Suur vahe on ka töötunnil ja töötunnil. Ühel juhul on külm mootor ja linna otsad-töötund, teisel juhul jäetakse auto seisma ainult tankimiseks. Kus maalt hakkab pikk ots? Mul samuti igapäev 30km tööle ja 30km tagasi, lisaks sama õhtu veel 5-10km ringi. Ehk siis 1000-1500km kuus tööl käiguks, lisaks muud otsad, teeb 2500km min kuus. Olenemata sellest on õlivahetus 10k km ning lõpuks saab ta ikka mustaks, kus võib eristada mootoritöö ebamäärasusi. Suuresti kahtlen, et aastas 50-70k km aastas läbi sõelud.
Küsimus: kas õlivahetus(ka filtrid) ja koormust saavate kulumite eest järjepidevalt hooldamine on nii suur töö, mis võtab tüki küljest? Talvel hakkate startereid remontima, ei käivitu, akud surnud, käigud ei lähe sisse, pidurid kinni jne.

Jah on.

Mitmel GDI mootoril see puruks läinud on? Kas ütled ka kindla põhjuse, miks too murdub? Kas suudad tõestada Mitsubishi tehase praagi? Ühest pildist antud juhul on vähe. Mida saaks paremini teha?
Mitte et norimine, vaid lihtsalt küsin: kas kiirmeetodil liimine ja kokkuladumine on kvaliteet töö või suhtumine: ahh si''a kah, mul homme tööle vaja minna, küll kestab?"

Kahjuks või õnneks ma ei leia ja ei suuda vastu võtta ühtegi adekvaatset ütlust või põhjendust, miks jätta auto korraliselt ja korralikult hooldamata, suhtumisega: aga ta ju sõidab. Ning pärast alatasa kurta autotootja kehva kvaliteedi üle.
Tahad 24/7 sõita ning mitte tee ääres autot remontida, siis kanna ta eest ka hoolt.



Üks OT anekdoot.
Mees võttis naise, andis talle kõike mida too soovis, auto, kuldehted, kallis maja, luksmööbel jne jne. Kuid ei pühandanud aega naisele. Aastaid abielus.
Üks päev tuleb mees töölt koju, võõrad kingad ukse taga. Selge: naisel keegi teine. Aeg minna.
Mees võtab uue naise, täpselt sama moodi, kuldehted kallis maja, auto, karusnahad jne jne. Jälle niiöelda õnnelikult aastaid abielus.
Tuleb töölt koju, võõrad kingad ukse taga. Selge, jälle keegi teine. Aeg minna.
Võtab kolmanda naise. Jälle kõik sama moodi jne jne.
Loo moraal: võta aega ja pühendumist naisele, siis pühendab ta ennast ka sulle. Asjadega õnne ei osta.

Auto pole küll naine (vb mõnele on) tahab samamoodi aega ja hooldamist, siis ei jäta ta sind ka tee äärde. Siis on põhjust nõuda, et too liiguks igal ajal, igas kohas ja vastupidavalt.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: GDI-de tüüpvead.

PostitusPostitas erku » N Dets 13, 2012 9:24 pm

No jah, eks see selline massimeedia ja internetitarkus ole, mis siit lugeda on. Päris elus ja tehnikas on mõned asjad siiski väheke vahel nihkes.

Toon ühe piltlikuma näite, võibolla avardab see mõne lugeja silmaringi;

On näiteks "linnamees", kes elab kortermajas ja käib näiteks lasnamäelt mustamäe lõppu tööle ja tagasi, Tallinnas.
Hommikul, talvisel ajal, läheb õue käivitab auto ja hakkab lund rookima. Siis sõidab läbi tipptunni tööle, seisab autoga "järjekorras" lõputult, fooride taga, kiirendused/aeglustused/ja muu tossutamine... ja lõpuks jõuab tööle, ca 40 minutit peale auto käivitamist. Ja õhtul sõidab tagasi, käib veel mõnest poest ka läbi või ka siis käib lõunat kusagil autoga söömas.
Kokkuvõttes töötab auto mootor ütleme ca 2,5h ja läbib ta 25-30km mis tuleb spidomeetri näidule juurde.

Minusugune samas, ajab auto garaazist välja ja sõidab tööle. Vahel näiteks ka sealt edasi töölähetusele ja tagasi. Töölähetuse (näiteks Narva ots) on ka mul 2,5h sõitu. Aga vahe on selles, et ma läbin selle sama ajaga mis linnamees näitena oli toodud ligi 200km; ja õhtul tagasi sama palju.

Nii et, kel vähegi loogilist arusaama ja mõtlemist saavad aru, et päris ainult nii ei võeta asju ja "kuulu järgi" ei saa kõike võtta, mis igalt poolt lugeda on.

Mul oli jah tõepoolest auto tipp-topp, ehk tolerantside järgi koostatud ning kõik vajalik uuendatud, ehk ka võib öelda et mootor läikis hetkeks seest ja väljast. Ka oli mootoris ennem nimetatud õlimark kasutuses, kui too lõuna-saksast tuli ning sama mark leidis ka auto- ja õlitootja manualides kinnitust; seega polnud põhjust kahelda. Tänaseks on mootori seisukord kardinaalselt muutunud ja mootor on üsnagi seest mustunud, ka on kuulda klapitõukurite klõbinat ja ka üldine müratase on suurenenud; mis väljendub ka karterigaasides, surveastmetes, õlikulus jms tehnilise poole pealt. Seda siis 80´000km hiljem. Kas on süüdi mootoritootja, õlitootja või meie külm ja hirmus niiske kliima, ei oska kinnitada; konstanteerin vaid fakti, et nii on.
Neid gaasiklappe olen ma tõepoolest käsitlenud mitmeid ja on ka olnud täiesti sarnaseid vigu, millest ka üks ja sagedaseim on ülalnimetatud servomagneti lahtitulek alussüdamikult. Magnet on liimitud südamikule tahke "plastikliimi" taolise massiga, kahe kitsa ribana kahelt poolt, vististi selle arvestusega et jääv õhupilu kahel pool on piisav kompenseerimaks termopaisumise erisust erinevatel materjalidel. Siiski, on meie kliimas tekkiv vahe ca 70*C ja üle selle praktikas palju, nagu konstanteerida võib. Kunagi sai ka küsitud ühes teises tehnikafoorumis arvamust olukorrale, kus juhul kui magnet on praoga või lausa lõhki kahelt poolt, siis kuidas ning kui palju mõjutab see pöördmootori tööreziimi. Täna võin siiski kinnitada, et diagonaalsel suunal pooluste suhtes katkenud magneti kasutamine on võimalik; küll mitte ideaalne valik, aga teostatav ning ka kasutatav.

Hoolduse kohalt võib öelda, et niipalju kui olen uurinud, siis täielikuks hoolduseks (ülevaatuseks) antud mudelitele pole kõiki seadmeid ja võimalusi, et seda täielikult teha. On mis on ja tehakse mis on võimalik; eks kõik annavad endast parima, võimaluste piires.

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: GDI-de tüüpvead.

PostitusPostitas Sander147 » N Dets 13, 2012 10:11 pm

Ma ei ole saanud vastust nendele küsimustele, mida eelnevalt küsisin....

1. Kus tuleb just 350tundi, miks mitte 300, 500 või 1000h???
2. Kas viitad ka siin nendele "teistele" tehnikafoorumitele (kus on ka massimeedia, kuid otseloomulikult targem tarkus)???
3. Kas ei või juhuslikult mõeldav olla see, et JUHUL KUI oleksid õlisid vahetanud ntx 10 000km järel, oleks mootor ka 100 000 pealt puhas seest (puhtam)???
4. Kas mõisted töö + tund ei ole mitte see, kui mootor töötabki tund aega?? Ntx töötemperatuuril? (kuigi jah, töötamisel ja töötamisel on vahe, 5h ringrajal või 5h maanteel, siis just linnasõitudel tulekski tihedamini õli vahetada. Siinkohal meenus su kunagine väide, et kõrgetel pööretel on õlitus 0 lähedane või lausa puuudlik...
5. Kas auto mootori soojendamine ligilähedale normaalsele töötemperatuulile on väär, eriti talvel -20 ja edasi juures?? Tead mitu plokikaane tihendit olen selle tõttu teistel vahetanud, kuna Peugeot Autokooli vms targad soovitasid ka just peale mõne sekundilist mootori töötamist koheselt sõitma minna. Kaaned kõverad, õli väljas. Erinevate metallide erinev soojuspaisumine ja selle kiirus=füüsikatund.
6. Kas siis 80 000km sõidetud ja kap remonditud, vastavalt täpsetele tolerantsidele, on mootori maksimaalne suutlik tööiga? Vähe pole??
7. Päris elus ja tehnikas on see, et 20a vana tehnikaime ei tööta tänapäeval. Iga päev on uuem ja uuem süsteem ja tehnoloogia väljas, millega soovitan sul kaasas käia (lugeda võõrkeelseid foorumeid ja autotootjate trükiseid).
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: GDI-de tüüpvead.

PostitusPostitas erku » N Dets 20, 2012 12:38 pm

Sander147 kirjutas:Ma ei ole saanud vastust nendele küsimustele, mida eelnevalt küsisin....

Üks levinud väljendeid on: "Sander147", sorry, but family forum. I read your post to comply with the forum rules and I did not want to make a big deal out of it. Ja ma kahtlen, kas peaksin vastama mass-pomm (spam) postitustele (õigekiri jms sisust), mis ei haaku teemaga enam kuidagi.
Ka on enamus küsimused juba siin foorumis korduvalt olnud esile tõstetud ja ülejäänu (quote="Sander147" ...maksimaalne suutlik tööiga? Vähe pole??) on sulest imetud, mida sõna-sõnalt pole keegi ka kunagi väitnud.

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: GDI-de tüüpvead.

PostitusPostitas Sander147 » N Dets 20, 2012 1:36 pm

Vot täpselt sellist vastust ma sinult ootasingi. Aitäh :mrgreen:

Pm, siis kui asi läheb spetsiifilisemaks, siis kaob see targutamine ära ning hakatakse keerutama.

Tsiteerin: " Targutamisel ja targutamisel on ka vahe. Üks targutab, ehk ajab enda arvates jõle tarka teksti, teine see eest targutab ning räägibki juttu, mis reaalselt on ka tark."

Teema lõpetuseks: kõik mis sinu autol katki läheb, on Mitsubishi tehase tüüpviga. Aga miks sa marki ei vaheta, fäg grupp pidi parem olema. (ärge jumala eest solvuge nüüd)
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

jaan mmc
klubi liige
Postitusi: 1157
Liitunud: N Mai 05, 2005 3:56 pm
Asukoht: pärnu

Re: GDI-de tüüpvead.

PostitusPostitas jaan mmc » R Dets 21, 2012 7:03 pm

GDI probleemide (sh. tüüpvigade) lahkamine foorumis, on minuarvates igati tervitatav. Neid jagub ja tekib juurde sedamööda, mida vanemaks need oma aja kohta, keerulised mootorid jäävad. Nt. gaasisiibri mootori magneti(te) lahtitulek ja asendiandurite ikaldumine on kindlasti nn. tüüpvead. Ja kui keegi kirjutab neist võibolla mitte perfektses tehnilises keeles ja teadmises, ei peaks teda mingi "Mitsubishipatriotismi nuiaga" vaigistama. Selline pea liivaalla panek kah lahendusteni ei vii ja omanikke ei aita.
Mitsubishide töökoda Pärnus 5178647

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: GDI-de tüüpvead.

PostitusPostitas Sander147 » L Dets 22, 2012 1:32 pm

Kui see nuia osa minu pihta käis, siis oled valesti aru saanud.

Lihtsalt hurraaga peale lennata, et mingid asjad on tüüpvead, neid lahti selgitamata, pole ka mõttekas.

Minu autol on tüüpviga, et iga 2 nädala tagant peab tankimas käima, miks ei võiks 3 nädalat olla-kui lahmida teemasid. :roll:
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Joe

Re: GDI-de tüüpvead.

PostitusPostitas Joe » K Apr 03, 2013 4:39 pm

Tere erku.
Kardan, et olen ka gaasiklapiga hädas (Carisma 1.8 GDI 2001). Sümptomid
-külmalt käivitub hästi (pöörded on üle 1000 ja langevad koos mootori soojenemisega);
- peale mootori soojenemist tühikäigupöörded vahel kõiguvad (tõmblevad üles-alla), mis mõnikord lõppeb mootori väljasuremisega.
- peale uut käivitust tavaliselt kipub uuesti ära kustuma (kui pedaaliga pöördeid kõrgemal ei hoia), kuid mitte alati;
- tühikäigupöörded ei kõigu alati, sh. ka peale paari korduvkäivitust võivad need püsima jääda. Mõnel päeval (lühemad otsad, ~ 5 km) probleem ei avaldugi, kuid üldiselt on väljasuremised järjest tihedamaks muutunud.

Küsimused:
1.Kas on tõenäoline et viga on seotud gaasiklapiga või selle juhtimisega (asendiandur, servomootor).
2. Kas saaksid abistada selle vea ravimisel?

Kasutaja avatar
duelle
Vana olija
Postitusi: 308
Liitunud: E Juul 16, 2007 11:04 pm
Asukoht: Viljandi

Re: GDI-de tüüpvead.

PostitusPostitas duelle » K Apr 03, 2013 7:54 pm

Mina kasutan liqui-moly Top Tec 4200 5W-30.
Õli vahetada 15 000km välbaga on minu meelest hullumeelsus. Miinimum on 10 000 km. Viimase 10 000 km jooksul olen mina vahetanud kolm korda õli, et mulle meeldib kui õli mootoris on kollane ja mootoris ei oleks tikse kolkse :)
Mitsubishi Galant Avance-2.5 , 2002
Mitsubishi Eclipse europe-2.0 , 1993-Müüdud
Eagle Talon -2.0 , 1989-Müüdud
Mitsubishi Eclipse USA -1.8 , 1992-Müüdud

Kasutaja avatar
margusvk
klubi liige
Postitusi: 719
Liitunud: E Juul 16, 2007 10:23 am
Asukoht: Järvamaa, Ambla
Kontakt:

Re: GDI-de tüüpvead.

PostitusPostitas margusvk » K Apr 10, 2013 9:15 am

Õlivahetusega 15000km peale venitada ei riski ma kohe kuidagi, isegi mingite super õlidega mitte. Õlivahetuseks keeran auto esimesed rattad õlivahetuskoha poole, kui õli on mootoris juba mustaks minemas ja mind ei huvita sel juhul ei kilometraaž ega õli mark, kas selle õliga on läbi sõidetud 5000km või 12000km, ei oma minu jaoks mingit tähtsust. Ei ole vaja üle korrata, et linna-, maastiku- ja üldse rasketes oludes sõites mootoriõli "aegub kiiremini" ja number 15000 on õlitootjatelt minu arusaamist mööda antud ka reklaamitrikina ideaaltingimustes sõitmiseks siledal teel kergelt allamäge ja taganttuulega.

Lugedes ja lugenud siin foorumis GDI mootorite probleemidest ja rääkinud/arutanud GDI mootoriga masinate omanikega ei riski mina selle mootori tüübiga autot omale soetada. Esiteks ühe klubilise sõnul (kelle juttu ma ka usun) olevat see mootori tüüp projekteeritud Jaapanis üldse töötama bensiinile oktaanarvuga 99. Meil Eestis müüdavaid bensiine nimetatakse tanklates rahvusvaheliselt tunnustatud ja sertifitseeritud nimedega, maksimaalset oktaanvarvuga 98, kuid tuntav vahe oli sees ka minu 1,6 tavamootoriga 72kW-se mootoriga 2003 aasta Lancerile, kui ta sai paaki Soomest ekstra minu küsimise peale toodud 98 Shelli bensiini (tänud sulle Jyrgen veelkord). Mootor "laulis" ja minek oli üllatavalt kerge. Järeldus - Eestist korralikku bensiini lihtsalt ei saa!
Kuna GDI mootorite teema on pikk ja lai ning tundub asjasse mitte väga pühendunule ja sellise mootoriga masinat mitte omanule suht raketiteadusena, siis ka mina üritan sel teemal mitte sõna võtta ja edaspidi järgmisi Mitsusid ostes käin GDI mootoriga autodest lihtsalt suure kaarega mööda. Elu on liiga lühike ja auto on praegusel ajal siiski valdavalt tarbeese ning seda lühikest aega veeta vööst saati auto kapoti all tuhnides ning vandudes ei pea ma tõesti vajalikuks ja otstarbekaks tegevuseks.
Lihtsalt minu seisukohad asjadest ja ei midagi enamat :).
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. It is impolite. (Napoleon Bonaparte)

Mitsubishi Outlander 2,4 Aut (2006)
Alfa Romeo 159 sedaan 2,2JTS Selespeed (2008)

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: GDI-de tüüpvead.

PostitusPostitas erku » L Apr 27, 2013 6:44 pm

duelle: See Liqui-Moly Top Tec 4200 5W-30, ei ole spetsi järgi üldse Mitsu õli ja õlitootja seda eriti nagu ka ei soovita; aga Liqui-Moly Top Tec 4500 5W-30 on tootja poolt Mitsule ja Mazdale mõeldud ollus. Ma ei tea kas sellel margindusel miskit reaalset vahet on, tootja väitel nagu on :wink: :)
Mina ise seda marki õlisi enam hetkel ei kasuta.

Joe: See võib olla klapiajami viga (mõtlen seejuures magnetajamit); aga siis ta peaks ka külma mootoriga lollitama koguaeg; kindel pole.
Võib olla klapi viga, mis võib paisudes põhja poole kiiluma hakata võib olla gaasitrossi ajami viga (anduri lüliti, trossi/fiksaatorpoldi reguleering jms) võib olla gaasiklapi andur, õhuandur, temp andur, aju.
Üle võin vaadata, kui viitsid Järvamaale sõita, mõnel nädalavahetusel; anna varakult privasse teada.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 50 külalist

cron