Space Wagon.Võtab õli.

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega

Moderaatorid: Zafari, sasszz

alf77
Uus Kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: K Okt 26, 2011 6:10 pm

Space Wagon.Võtab õli.

PostitusPostitas alf77 » R Mär 02, 2012 9:16 pm

Mure siis selline et umbes peale 4000 kilomeetri läbimist avastasin et õli on normist miinimumini kadunud:( Kas sellel autol on mingeid tüüpprobleeme et mootor võtab õli või olen teinud rämedalt ebaõnnestunud ostu ja et nüüd mootori kapremont?Lekkeid nagu pole ja sumpast ka nagu sinist või musta ei viska.
Space Wagon 2,4 gdi 2000a.110kw AT

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Space Wagon.Võtab õli.

PostitusPostitas erku » L Mär 03, 2012 7:48 pm

Palju riistapuu läbisõit on ja kas mootorit on "näpitud" või mitte?
Neti automüügistatistika näitab, et nende mootoritega müüakse kõige rohkem EU-liikmesriikidest tavaliselt masinad kui läbisõit on ca 160k ja 200k vahel (välja arvatud lõuna prantsusmaa, hispaania jms lõunaosariigid).
Katki pole esialgu miskit, tuleb kõigepealt selgusele jõuda millises seisukorras on tegelikult masin. Seejärel võib hinnata alles mida teha võiks ja mida peaks.

alf77
Uus Kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: K Okt 26, 2011 6:10 pm

Re: Space Wagon.Võtab õli.

PostitusPostitas alf77 » P Mär 04, 2012 6:29 pm

Läbisõit oli ostes 170000 ja seda kas näpitud on ei oska öelda,ise pole midagi näppinud.Küünlad võtsin ükskord maha ja puhastasin ära (tahtsin enne uute ostmist nende seisukorda näha) küünlad olid valge kihiga kaetud,justkui katlakivi,eriti esimese ja teise silindri omad ja seda oli ikka paras paks kiht.
Space Wagon 2,4 gdi 2000a.110kw AT

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Space Wagon.Võtab õli.

PostitusPostitas erku » P Mär 04, 2012 10:13 pm

Kui sa juba küsisid, eks üritab anatoomiat selgitada kiirkorras :)
See protsess on piltlikult järgmine:
Tegemist on otseprite mootoriga, millel on kõrgrõhu bensiinipump, pihustid otse silindritesse, sfäärilised kolvid tekitamaks pööriseid jms. Tahab normaalselt kütust, korraliku surveastet ning korralikku õli. Asjal on peal EGR, mis võimaldab külmal mootoril pea koheselt tõsta sisenevate gaaside temperatuuri ja täpsustada küttesegu, ehk bensiini ja õhusegu koostist jms.
EGR on sisuliselt klapiga reguleeritav kanal, mis suunab väljuvaid heitgaase tagasi sisselaske kollektorisse, ehk alumiiniumkollektorisse kust mootor õhku võtab.
Kui mootor vananeb, kulub, siis paljud parameetrid hakkavad muutuma. Heitgaaside tahmasus suureneb, rõngaste pidamus pole enam see jkms.
Nagu arvata võib, siis mida külmem on kliima, seda rohkem EGR klappi kaasatakse, mida rohkem kaasatakse seda rohkem tahmaseguseid heitgaase suunatakse tagasi mootorisse, mida rohkem tahma satub põlemiskambrisse/silindrisse seda kiiremini see kulub, mida kiiremini kulub seda rohkem hakkab tahmama jne.
Täiendavalt võib antud protsessile kaasa veel aidata mõne "raske" Super jne kõrgrõhumootori mootoriõli kasutus, mis ei põle korralikult antud tingimustel ning tekkinud tahm pole ka enam hõre ja lenduv. Tulemuseks saastatakse läbi EGR-i mootorit veel rohkem ning ka läbi rõngagrupi saastub just vahetatud mootoriõli kiiresti. Mootor mustub seestpoolt, õlirõngad pole enam vabad pesades, võivad hakata streikima hüdrotõukurid mille pisike põhja kuulklapp ei sulgu enam ja kokkuvõttes tänu õlirõngastele hakatakse põletama silindrites ka alt poolt tulevat õli intensiivselt. Õlitootjad väidavad, et mittekorrektselt põlev õli tekitab ka hulgaliselt happelist intensiivkeskkonda. Ehk sedasi tahma ja happelise keskkonna mõjul, muutuvad ka muredaks või kuluvad kõiksugu liikuvate osade tihendid. Siinkohal ka näiteks klapisääre tihendid, kustkaudu omakorda hakkab kulumise korral sattuma õli kas silindritesse või väljalaskekollektorisse.
Sellega oleks teooriaga jokk.

Tuleks teha kindlaks mis seisukorras on mootor. Mis on surveastmed, kui suur on karterituul, kui mustunud on mootor seestpoolt jne. Heal juhul võib pääseda mootoripesu ja klapisääretihendite vahetusega. Kui see ei aita, siis peab põhjalikumalt. Tööd on seal tavaliselt rohkem, kui vajalikke varuosi. Kuigi antud mootoril soovitaks ka EGR klapi sulgeda, teha pisike andurite korrektuur kui selleks on vajadus ning puhastada gaasiklapp ja sisselaskekollektor.
Kas tasub ära (kas naisele kasuka ost tasuks?). Arvan et tasub, vähemasti tead mille eest sai vaeva nähtud ja raha välja käidud (mida mõne teise masina kohta ei saa kuidagi öelda).

alf77
Uus Kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: K Okt 26, 2011 6:10 pm

Re: Space Wagon.Võtab õli.

PostitusPostitas alf77 » E Mär 05, 2012 6:37 pm

Kohe palju targem:) Ongi juba plaanis alustada klapisääre tihendite vahetusega ja eks näis kas aitab või tuleb suurem töö ette võtta.
Space Wagon 2,4 gdi 2000a.110kw AT


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 84 külalist