Vaatasin umbes X aega tagasi Saksa taevakanali pealt mingit järjekordset reporterisaadet ja seal räägiti mingist tüübist, kes oli konstrueerinud uut tüüpi õlifiltri. See õlifilter pidi olema nii efektiivne, et teeb õli kasutusaja sisuliselt auto elueaga samaks.
Point on selles, et õli filter peab laskma läbi suhteliselt kiiresti tsirkuleerivat õli ja selle all kannatab filtreerimise kvaliteet, kuna väga peenikestest pooridest läbi pressides ei suudaks õli piisavalt kiiresti ringi käia. See õlifilter lülitati õliringi paralleelselt ning sellest läks läbi ainult väike osa kogu õlist, aga mingi teatud töötundide jooksul käis kogu õli sealt läbi. Filtreeriv pind oli kordades suurem kui tavalisel õlifiltrir, seega filtreeritakse mustus palju korralikumalt välja.
Süsteemi katsetati Berliini taksode peal. Rääkis ka taksofirma omanik, et süsteem installiti uutele mersudele ja nüüd on juba ilma õli vahetuseta 100tuh läbi sõitnud. Vahetatatakse ainult mingit paber filtri moodi tööorganit.
Leiutis on juba mitu aastat vana, aga laiemalt ei ole asja kasutusele võetud ja seda just õlitootjate ja turustajate suure vastuseisu tõttu. Kujutate ette, kui suur käive tuleb ainuüksi õli vahetuste pealt! Ime kah, et nad vastu on sellisele asjale.
Seda saadet vaadates tundus asi üsna usutavgi, aga mind pani mõtlema asjaolu, et kuumuses peaks ju pikema aja jooksul õli määrdeomadused vähenema, olgu see siis nii hea õli kui tahes
Kahjuks ei suuda ma enam meelde tuletada, mis saade see oli, ega ka mis kanali pealt see tuli. Niiet ei leia rohkem infot netist selle kohta.