onyx kirjutas:Diagnoos et sidur on läbi pandi tartus kahe raudteevahelises remondikohas. seletas et sidur lihtsalt libiseb..
Kas diagnoos pandi peale külmutusgaasi vahetust ?
onyx kirjutas:..Samas on ka nii olnud et kliima ei tule üldse taha , olenemata sellest et auto on kolm..neli tundi seisnud. Kas põhjus võib selles olla et välistemp on kõrge ja auto on seisnud otsese päikese käes, ei tea..
Päikese käes peaks nagu just järgi koheselt tulema, sest temp on ju üsna kõrge.
onyx kirjutas:.. lükkad kliima välja, ootad nii 10 .. 15 minti, siis lükkad kliima jälle taha, jahutad auto ilusti maha ja siis hakkab jälle see k**** pihta...
Ma ei saa väita et sidur pole läbi. Samas tundub nagu mitu viga olevat, arvestades seda et sisse lülitades ei hakka too lihtsalt tööle.
Esmase hooga võib öelda mõne võimaliku vea:
Kui ei tule järgi peale soojas seismist, viitab esmaselt et gaasi on süsteemis vähe ja alarõhu andur lülitab ta süsteemist välja.
Mõõta saab otse testriga tolle filter silikoonpotsiku pealt, eemaldades juhtmepistiku ja mõõtes toda kahte otsa potsikul- tester näitab töötaval isendil et otsad on koos; st rõhk on piisav et kompressor käivitada.
Kui ei tule järgi või libistab ja rõhk on piisav (rõhulüliti kontrollitud).
Võtad kompressori relee pistikust välja ja uurid millised on täpsed kontaktidele minevad klemmid, vaatad et ühele klemmile tuleb +12V peale (kaitse pool korras); käivitad mootori ja asendad
releekontaktid juhtmejupiga, kompressor peab käivituma; kui ei käivitu on juhtmeahel teiselt releekontaktilt kuni sidurini vigane (tavaliselt on viga kompressori küljes asuvas pistikus; kompressori poolselt releeklemmi ja massi vahelt mõõtes ning liigutades kompressori pistikut takistus kõigub - või kaob ja tuleb tagasi_=vilets ühendus)
Kui töötab ja peatub ja töötab ja...
..Tuulutus on vähene jahutusradikale salongis; radikas külmub üle ja radika kõrval oleva anduri abiga lülitab ventilatsiooni ecu kompressori välja.
..Gaasi on vähe süsteemis; komp pumpab gaasi salongiradikasse, radikas külmub, gaas veeldub külma tõttu salongiradikas rohkem (jääb sinna pidama) kompressor ei saa enam piisavalt gaasisegu et tööd teha, või lülitab rõhulüliti alarõhu tõttu süsteemi välja.
..Külmutusgaasi süsteemi on pääsenud niiskust, õhuniiskust, süsteemi remondi ajal või siis mingi nipiga täitmisel; süsteem töötab ja külmutusradika düüsiajam läheb jäässe, süsteem peatub või libistab sidurit (piiripeal) ülerõhu tõttu kompressoris, jää sulab mõne aja pärast ära ja süsteem töötab endiselt.
Edit: lisaks veel ühe aspekti: ÜLERÕHK
Süsteemis on liiga palju gaasisegu. Päikese käes pikalt seistes ja kuuma ilmaga tõuseb süsteemi gaasirõhk märgatavalt, või ka nii palju et ülerõhu lüliti lüliti lülitab süsteemi sootuks välja. Süsteemi tööle rakendumisel hakkab kompressori sees olev ülerõhu lüliti puksima ja asi töötab ülerõhu piiril libistades kogu aeg sidurit ( sama efekt võib esineda, kui täita süsteem gaasiseguga ja käivitada seejärel süsteem: kompressori sidur hakkab puksima ülerõhu tõttu kuniks gaasisegu on integreerunud/segunenud õliga; peale ca 5 min töötamist lakkab reeglina kompressori siduri libistamine)