Kliimapumba sidur

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega

Moderaatorid: Zafari, sasszz

onyx

Kliimapumba sidur

PostitusPostitas onyx » N Juul 22, 2010 11:51 am

Mure järgmine: praeguste ilmadega kliimapump töötab pausidega, kümme minutit töötab, kümme minutit seisab. Käisin remonditöökojas ning sealt öeldi et pumbal on sidur ära, kust uut saaks seda nad ei osanudki öelda, helistasid paari kohta aga kasu ei midagi. Kohe nagu uut pumpa ka ei tahaks hakata ostma.
Äkki on kellegil sarnane jama olnud ning on leidnud mingi lahenduse?

Auto on 2002 Galant 2,5

jaan mmc
klubi liige
Postitusi: 1157
Liitunud: N Mai 05, 2005 3:56 pm
Asukoht: pärnu

Re: Kliimapumba sidur

PostitusPostitas jaan mmc » N Juul 22, 2010 5:32 pm

Kas sidur siis ei ühenda omavahel pumba ratast südamikuga/pumba võlliga?
Sidurit ennast pead ilmselt lammutustest otsima.
Mitsubishide töökoda Pärnus 5178647

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Kliimapumba sidur

PostitusPostitas erku » R Juul 23, 2010 12:56 am

Kirjeldaksid ehk vähe täpsemalt seda töötamise ja mittetöötamise asjaolu, raske on sedasi ennustada..
Mõni mõte:
onyx kirjutas:..kümme minutit töötab..

Kui ta suudab järjest laitmatult 10 minutit töödata (külma toodab ja sidurit ei libista), siis mis pistmist on siin kompressori ja siduriga, kui on näha et need toimivad.
onyx kirjutas:.. kümme minutit seisab. ..

On segane asjaolu. Kas siis seisab päriselt (sidur lülitakse välja ja kompressorivõll seisab), või libistab sidurit ? :?:
Kas külma tootis ja mis asendis olid salongikraanid ? Kas siis ka peatub kui ventilaator on keeratud maksimumile puhuma?

Kui manuali loed, siis näed et kompressor lülitakse välja kolmel põhjusel: alarõhk süsteemis, ülerõhk süsteemis ja temperatuuri järgi.

Annad täpse veakirjelduse, saab ka täpsemalt pakkuda.

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Kliimapumba sidur

PostitusPostitas jyrgen72 » T Juul 27, 2010 2:06 pm

Kliima lõpetab ka töö siis, kui näiteks kliimaradikas jääse läheb.

Konrtolli üle salongifiltri olukord, kui filter liiga tolmune, siis kliimaradikani väljast võetav õhk piisavalt ei jõua ja see jäätab radika ära ja kliima lülitab end välja. Radikas sulab mõne aja mõõdudes üles ja lülitab uuesti kliima järgi.


See oli muidugi veoautol vea tekitaja, mis sai läbi elatud palavate ilmade tekkel, peale salongifiltri vahetust viga kadus.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

onyx

Re: Kliimapumba sidur

PostitusPostitas onyx » K Juul 28, 2010 10:30 am

Diagnoos et sidur on läbi pandi tartus kahe raudteevahelises remondikohas. seletas et sidur lihtsalt libiseb ning mingi moment on asi liiga kuum ning seega mingisugust pidamist ei ole.
Samas on ka nii olnud et kliima ei tule üldse taha , olenemata sellest et auto on kolm..neli tundi seisnud. Kas põhjus võib selles olla et välistemp on kõrge ja auto on seisnud otsese päikese käes, ei tea.

praegu kui auto liigub suht lühikesi otsi siis pole asi nii kriitiline , aga siin paar nädalat tagasi sai soomes käidud siis oli ikka paras nöök küll, Alguses jahe ja mõnus, siis aga hakkas järjest soemat õhku puhuma, lükkad kliima välja, ootad nii 10 .. 15 minti, siis lükkad kliima jälle taha, jahutad auto ilusti maha ja siis hakkab jälle see k**** pihta.

salongifiltrit pole just hiljuti vahetanud, eks see tuleb nagunii ära teha

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Kliimapumba sidur

PostitusPostitas jyrgen72 » K Juul 28, 2010 10:49 am

no kui teaks, et 1,9tdi Carisma oma sulle sobiks, siis võiksin lasta sul ju enda oma küljest paari Liivimaa Palsami eest maha kruttida :D

Aga ei ilmu enne eestisse kui alles orienteeruvalt 16-22 august ja siis ka vaid Imaveres, kui tekib Tartu poole asja, siis ilmutan ka seal.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Kliimapumba sidur

PostitusPostitas erku » K Juul 28, 2010 3:39 pm

Sidur; mul on ka olemas mingisugused hõõrdkatted, sellised väiksemad (silma järgi võiks isegi sobida), paaris erinevas mõõdus, uued, seisavad tagavaraks. Kui teaks mis on täpne mõõt, mis sisse sobib, siis võin ehk samuti pakkuda. Eelnevalt peaks ikkagi originaali mõõdu kuidagi teada saama :(

Edit: uurisin ja puurisin ühe külmakompressori koostejoonist. Noh, ma ei tea, siduriketast või selle kuju või mõõtu miskitki sarnast pole.
On: magnetvöö, rihmaseib ja otsakaan/taldrik. Ainuke asi mis remontmanual ütleb et otsakaane ja rihmaseibi vaheline pilu peab olema vahemikus 0,4-0,65mm, ehk ikkagi väga väike pilu ja ainuke koht mida reguleerida on speiliseib või seibid teras otsakaane/taldriku taga nuutvõlli otsas, mis hoiavad kaugust taldriku ja rihmaseibi vahel. Manual ütleb: liialt suure pilu korral võtta speiliseibe vähemaks või vahetada seib (speiliseib).
Veel:kompressor tundub jooniste järgi sama, vahe on rihmaseibis
4G6 on kaheosaline rihmaseib, sellest tulenevalt ka otsataldrik teine ja 6A1, 4D6 tundub olema täpselt sama rihmaseib mis minulgi peal on
Viimati muutis erku, K Juul 28, 2010 9:11 pm, muudetud 4 korda kokku.

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Kliimapumba sidur

PostitusPostitas erku » K Juul 28, 2010 5:38 pm

onyx kirjutas:Diagnoos et sidur on läbi pandi tartus kahe raudteevahelises remondikohas. seletas et sidur lihtsalt libiseb..

Kas diagnoos pandi peale külmutusgaasi vahetust ?

onyx kirjutas:..Samas on ka nii olnud et kliima ei tule üldse taha , olenemata sellest et auto on kolm..neli tundi seisnud. Kas põhjus võib selles olla et välistemp on kõrge ja auto on seisnud otsese päikese käes, ei tea..

Päikese käes peaks nagu just järgi koheselt tulema, sest temp on ju üsna kõrge.

onyx kirjutas:.. lükkad kliima välja, ootad nii 10 .. 15 minti, siis lükkad kliima jälle taha, jahutad auto ilusti maha ja siis hakkab jälle see k**** pihta...


Ma ei saa väita et sidur pole läbi. Samas tundub nagu mitu viga olevat, arvestades seda et sisse lülitades ei hakka too lihtsalt tööle.
Esmase hooga võib öelda mõne võimaliku vea:

Kui ei tule järgi peale soojas seismist, viitab esmaselt et gaasi on süsteemis vähe ja alarõhu andur lülitab ta süsteemist välja.
Mõõta saab otse testriga tolle filter silikoonpotsiku pealt, eemaldades juhtmepistiku ja mõõtes toda kahte otsa potsikul- tester näitab töötaval isendil et otsad on koos; st rõhk on piisav et kompressor käivitada.

Kui ei tule järgi või libistab ja rõhk on piisav (rõhulüliti kontrollitud).
Võtad kompressori relee pistikust välja ja uurid millised on täpsed kontaktidele minevad klemmid, vaatad et ühele klemmile tuleb +12V peale (kaitse pool korras); käivitad mootori ja asendad releekontaktid juhtmejupiga, kompressor peab käivituma; kui ei käivitu on juhtmeahel teiselt releekontaktilt kuni sidurini vigane (tavaliselt on viga kompressori küljes asuvas pistikus; kompressori poolselt releeklemmi ja massi vahelt mõõtes ning liigutades kompressori pistikut takistus kõigub - või kaob ja tuleb tagasi_=vilets ühendus)

Kui töötab ja peatub ja töötab ja...
..Tuulutus on vähene jahutusradikale salongis; radikas külmub üle ja radika kõrval oleva anduri abiga lülitab ventilatsiooni ecu kompressori välja.
..Gaasi on vähe süsteemis; komp pumpab gaasi salongiradikasse, radikas külmub, gaas veeldub külma tõttu salongiradikas rohkem (jääb sinna pidama) kompressor ei saa enam piisavalt gaasisegu et tööd teha, või lülitab rõhulüliti alarõhu tõttu süsteemi välja.
..Külmutusgaasi süsteemi on pääsenud niiskust, õhuniiskust, süsteemi remondi ajal või siis mingi nipiga täitmisel; süsteem töötab ja külmutusradika düüsiajam läheb jäässe, süsteem peatub või libistab sidurit (piiripeal) ülerõhu tõttu kompressoris, jää sulab mõne aja pärast ära ja süsteem töötab endiselt.

Edit: lisaks veel ühe aspekti: ÜLERÕHK
Süsteemis on liiga palju gaasisegu. Päikese käes pikalt seistes ja kuuma ilmaga tõuseb süsteemi gaasirõhk märgatavalt, või ka nii palju et ülerõhu lüliti lüliti lülitab süsteemi sootuks välja. Süsteemi tööle rakendumisel hakkab kompressori sees olev ülerõhu lüliti puksima ja asi töötab ülerõhu piiril libistades kogu aeg sidurit ( sama efekt võib esineda, kui täita süsteem gaasiseguga ja käivitada seejärel süsteem: kompressori sidur hakkab puksima ülerõhu tõttu kuniks gaasisegu on integreerunud/segunenud õliga; peale ca 5 min töötamist lakkab reeglina kompressori siduri libistamine)

Kasutaja avatar
addams
Uus Kasutaja
Postitusi: 44
Liitunud: T Jaan 26, 2010 10:48 pm
Asukoht: Jõhvi

Re: Kliimapumba sidur

PostitusPostitas addams » K Mai 18, 2016 11:14 am

Ei hakka uut teemat tegema kuna pealkiri on sama ning ehk ka teistele tulevikus kokku koondatunalt lihtsam infot leida.

Mul mure Mitsubishi Pajero 2005 3.2 DID 118KW kliimaga. Kuna kliima ei töötanud (ei puhkunud külma) viisin kontrolli. Tuli välja, et üks toru mis läheb auto tagumise osa süsteemi, on katki. Kuna ei näinud erilist vajadust sellele, meie ilmad ei ole nii kuumad ja enamuse ajast ei ole ka kõik 7 istet kasutusel, siis otsustasime tagumise osa ülse kinni panna. Torud said kinni pandud, üks kinni keevitatud kuna keere oli kehv.

Testid korras ning kliima töötab, kuid soovitati seda mitte kasutada, kuna kliima pumba otsas olev kummipuks on omadega täiesti läbi ning kliima kasutamisel hakkab see libisema võlli peal ning lõpuks ehk nii kuumaks võib minna, et hakkab tossama, võimalik, et võib isegi süttida.

Põhimõtteliselt oleks mul vaja uut kliima pumba sidurit või siis ainult seda kummipuksi, kui seda saab eraldi välja vahetada.

Kes kliimat täitis ütles, et Tartus olevat ka mingi ettevõte kes neid pukse teeb, kuid ei mäleta enam täpsemalt kes sellega tegeles.

Ehk on kellelgi müügis mulle sobivat kliima pumba sidurit normaalse raha eest või teab kedagi või teeb ise neid pukse mida peaks saama eraldi vahetada.

Hetkel on mulle lammutusest pakutud pumba hinnaks 150 kuid sooviks vähem maksta, pumpa ennast mul ju vaja ei ole.

Siduri varuosa kood MR500872 auto kataloogi järgi.

Kasutaja avatar
Aap
Tegija
Postitusi: 1491
Liitunud: R Nov 17, 2006 3:44 pm
Asukoht: Võru -09 Lancer, -00 Avance

Re: Kliimapumba sidur

PostitusPostitas Aap » K Mai 18, 2016 2:01 pm

Äkki mõeldi siiski laagrit? Kui nii, siis soovitan mõõdu järgi osta laagritega tegelevast poest uue laagri.

Kasutaja avatar
addams
Uus Kasutaja
Postitusi: 44
Liitunud: T Jaan 26, 2010 10:48 pm
Asukoht: Jõhvi

Re: Kliimapumba sidur

PostitusPostitas addams » K Mai 18, 2016 7:34 pm

Laager on vist selle sees. Muhiks nimetatakse vist seda osa. Igatahes ostsin lammutusest pumba koos selle osaga, nii palju kui päringuid olin jõudnud teha, ei soovinud seda osa ega ka sidurit eraldi müüa. Sai siis see osa ära vahetatud kuid auto teeninduses öeldi, et mul pump ikkagi ei tööta, võll käib küll ringi kuid muu probleem. Arvatavasti oli katkise torguga liiga kaua olnud ning siis katki läinud. Homme siis läheb tervenisti pumba vahetuseks.

Kui selle osa kätte saan, siis teen pilti ja postitan ka, et oleks selgem pilt mida mõtlen. Kes teab, äkki tulevikus on ikkagi see osa vaja ära vahetada ning siis ehk juba korralik olemas, kui leiaks kes neid teeb.

Kasutaja avatar
addams
Uus Kasutaja
Postitusi: 44
Liitunud: T Jaan 26, 2010 10:48 pm
Asukoht: Jõhvi

Re: Kliimapumba sidur

PostitusPostitas addams » N Aug 23, 2018 9:45 pm

Nonii, natuke rohkem kui kaks aastat pidas kasutatud kliima pumba sidur vastu. Tundub, et on sama probleem nagu enne. Sai autoga sõidetud umbes 50km, valgusfoori taga autode rivisse seisma jäädes oli tunda kärsakat ning auto esiosast tuli suitsu. Algul tundus nagu see tuleks ees seisvast autost aga kui see auto eest ära liikus ja kapoti alt jubedalt tossu hakkas tulema, oli selge, et süüdi ei ole teine. Sai kiirelt liiklusest eemale põigatud ja auto välja suretatud. Tossu tuli just kliima pumba siduri juurest. Kui kliima välja lülitasin, siis enam ei tossanud. Uurisin ka erinevaid foorumeid kuid ei ole aru saanud millest selline viga tekib. Kas pump jooksis kinni? Ei ole saanud proovida kas ringi käib. Igatahes kui praegu kliima sisse lülitada, siis sidur rakendub ja hakkab jubedat kõva kriiksuvat häält tegema. Ning eelnevalt ei tahtnud ka korralikult külma puhkuda. Kui käisin kontrollis, siis öeldi, et surve on normis, aga kui juurde natukene pani, siis tuli jälle külma. Kuu aja pärast jälle külma tuli ja ei tulnud. Kuniks siis nüüd selline jama. Lisan juurde pildi mis eelisega juhtunud oli. Pilt netist tegelt aga minu eelmine nägi samasugune välja.
Manused
clutch_disk3.jpg
clutch_disk3.jpg (305.73 KiB) Vaadatud 6149 korda


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist