Mitsubishi mootorite omavaheline vahetatavus

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega

Moderaatorid: Zafari, sasszz

rnahkur
liige
Postitusi: 128
Liitunud: L Juul 07, 2007 6:58 pm
Asukoht: Tartu

Mitsubishi mootorite omavaheline vahetatavus

PostitusPostitas rnahkur » N Okt 11, 2007 9:10 am

Kunagi arendasin siin pisut teemat, aga ilmselt keegi modedest kustutas teema ära. Kuna infot liikvel vähe, siis võiks ikkagi selline teema olemas olla, kus kõik saaks oma kogemusi või asjalikke leide internetiavarustest ka teistega jagada.

Ühesõnaga - teema sai tehtud kogumaks ideid, mida oma '99 Coldiga pikemas perspektiivis peale hakata... Hädaks on 4G13 mootor, mis vajab normaalseks edasi liikumiseks suhteliselt kõva piitsutamist, kuigi ei arva, et oleks väga raske jalaga. Variandid - teha midagi olemasoleva platvormiga (kapremont koos "väikeste" modifikatsioonidega momendikõvera nihutamiseks; madalsurve turbo vms kergemat sorti ülelaadimine) või vahetada mootor millegi pisut adekvaatsema vastu.

Ilmselt esimene variant oleks vist pisut pornomaiguga... 4G13 on üldiselt suhteliselt kesise jupivalikuga mootor, mingeid järelturujubinaid sellele oleks võimalik saada ainult Malaisiast (4G13/4G15 on vist ainsad Protoni mootorivariandid ning nende tuunimine on kujunenud praktiliselt malaislaste rahvusspordiks).

Teine variant oleks leida mingi doonor, mille mootorit-jõuülekannet oleks võimalik ilma väga suure peavaluta kasutada. Tundub, et üks variant, mida oleks võimalik kasutada, on Carisma 1,8 mitte GDI (4G93). Väidetavalt olevat mootor peale tõstetav ilma kinnitusi muutmata. Juhtmestiku ja aju kohta info hetkel puudub - ilmselt tuleb vähemalt aju vahetada. Teine variant oleks 4G15, mis peaks olema täiesti bolt-on lahendus, ilma midagi muud modifitseerimata. Ainus häda on see, et enamik 4G15 plokke paiknevad kapoti all teisipidi (käigukast paremal pool). Räägitakse ka 4G18 sobivusest, aga jällegi - euroopa turul vist seda mootorit ei pakutud ning kõik variandid, mida näinud olen, on teistpidi paigutusega.

Ehk siis, kui kellelgi on ideid või on midagi huvitavat võrguavarustest leidnud, siis tulistage :)

Kasutaja avatar
MeelisV
Tegija
Postitusi: 1983
Liitunud: L Juul 08, 2006 10:06 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas MeelisV » N Okt 11, 2007 10:31 am

aga on ju ka 4G15T :?: :roll: 154 hobust 8)

siin mingi teema 4g13 asendamisega 4g15 ga

http://www.mitsubishi-forums.com/t8239- ... e-swap.htm
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2004
Mitsubishi Outlander 2.0 CVT. 2015 - müüdud
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2006. - müüdud
Mitsubishi Legnum VR4 - TwinTurbo 206 kw, 4WD, 1997. RHD to LHD - müüdud

rnahkur
liige
Postitusi: 128
Liitunud: L Juul 07, 2007 6:58 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas rnahkur » N Okt 11, 2007 10:44 am

See teema rääkis 4g13 karburaatormootori asendamisest pritsungiga variandi vastu. Aga huvitaks 4G13 EFI vahetamine mõne pisut jõudsama vastu. Pakun välja, et 4G15T istub uue Coldi kapoti all ka teisipidi. Vähemalt kinnitused võiks asendusel klappida :P

Kasutaja avatar
MeelisV
Tegija
Postitusi: 1983
Liitunud: L Juul 08, 2006 10:06 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas MeelisV » N Okt 11, 2007 11:12 am

kiire pilk netti näitas et seda samust 4G13 mootorit on ka edukalt turbotatud mingi 0,6 bariga 8) (mootori osad on siis stock jäetud)
egk polegi väga paha mõte seda proovida - kuigi jah raha läheb sinna omajagu :cry:
turbo
cooler
(pihustid)
(pump)
aju
kollektor
nipet näpet veel
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2004
Mitsubishi Outlander 2.0 CVT. 2015 - müüdud
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2006. - müüdud
Mitsubishi Legnum VR4 - TwinTurbo 206 kw, 4WD, 1997. RHD to LHD - müüdud

rnahkur
liige
Postitusi: 128
Liitunud: L Juul 07, 2007 6:58 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas rnahkur » N Okt 11, 2007 11:43 am

äkki annad vihje, kus seda eduka turbotamise kohta infot leidsid ;)

Mina leidsin ainult mingi malaislase hala, kus ta kurtis, et 2,5l turbodiisli turbiin ei taha eriti käima minna :D

Kasutaja avatar
MeelisV
Tegija
Postitusi: 1983
Liitunud: L Juul 08, 2006 10:06 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas MeelisV » N Okt 11, 2007 1:08 pm

võimalik et oli sama teema - krt hetkel enam ei leia

aga seal vist kah oli mingi 2,5l turbo (td03)

aga seal sai mees asja jooksma - sai ka kiiruse üle 200km/h

aga ega ma kõike ka läbi ei lugenud :oops:
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2004
Mitsubishi Outlander 2.0 CVT. 2015 - müüdud
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2006. - müüdud
Mitsubishi Legnum VR4 - TwinTurbo 206 kw, 4WD, 1997. RHD to LHD - müüdud

rnahkur
liige
Postitusi: 128
Liitunud: L Juul 07, 2007 6:58 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas rnahkur » T Okt 16, 2007 10:23 am

Pedaal, meenus, et kunagi tegelesid pisut tõusva päikese maalt kraami hankimise teemaga. Uurisin pisut ning tundub, et 4G92 MIVEC cyborg miragelt peaks suhteliselt väikese vaevaga Coldile vahele istuma. Tundub aga, et kõige suurem raskus oleks sellise doonori hankimine. Võib-olla oskad mulle välja käia umbkaudse hinna poolekslõigatud Cyborgile?

mehaanik9

PostitusPostitas mehaanik9 » K Nov 07, 2007 6:46 pm

Ärge pahandage aga kui ühtlasi juba see mootorite sobivuse teema käsil siis tahaksin ka küsida enda auto kohta. Arvatavasti tegu siis '73 Lanceriga ja peal 4G32 mootor(100 ps ). Mis mootorid sobiksid veel sinna vahele? Auto ise tagaveoline. Väikesed muudatused poleks loomulikult probleem.(nt.gardaani ümbertegemine jne.)

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » K Nov 07, 2007 7:39 pm

mehaanik9 kirjutas:Ärge pahandage aga kui ühtlasi juba see mootorite sobivuse teema käsil siis tahaksin ka küsida enda auto kohta. Arvatavasti tegu siis '73 Lanceriga ja peal 4G32 mootor(100 ps ). Mis mootorid sobiksid veel sinna vahele? Auto ise tagaveoline. Väikesed muudatused poleks loomulikult probleem.(nt.gardaani ümbertegemine jne.)


uuri mitsubishi cordia mootorite kohta :) cordia oli ka minuteada tagaveoline ja tollele pandi mingit turbokat ka peale... hetkel ei tule meelde kas tegu oli 4g63 või 4g64 mootoriga. 4g64 mootori osade suhtes võin aidata ka kui tarvis peaks minema (kodus paar tykki neid).
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

mehaanik9

PostitusPostitas mehaanik9 » N Nov 08, 2007 4:11 pm

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Cordia
Selle järgi Cordia esiveoline... Aga noh see selleks.
Selline küsimus veel, et millele peale Lanceri veel 4G32 mootorit peale pandi?

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » N Nov 08, 2007 7:06 pm

mehaanik9 kirjutas:http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Cordia
Selle järgi Cordia esiveoline... Aga noh see selleks.
Selline küsimus veel, et millele peale Lanceri veel 4G32 mootorit peale pandi?


no siis starionil on tagavedu :P
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

mehaanik9

PostitusPostitas mehaanik9 » N Nov 08, 2007 8:20 pm

On küll ja mootorid on ka päris huvitavad(võimsuse poolest :twisted: ) aga probleem on mootori kättesaadavuses :(

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » N Nov 08, 2007 8:26 pm

oleneb kui suurelt ümber ehitama oled nõus. pritsega mootorit peale panna muidugi natuke keerulisem. aga samas suurem probleem on käigukast ma arvan. tagaveolise kast tiba teistsugune ikkagi ja selle kättesaadavust ntx 4g63 (mis enamuses ju esiveoliste mootor) plokile ma ei kujuta ette
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

zxr
Uus Kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: P Mai 11, 2014 11:17 am

Re:

PostitusPostitas zxr » T Juul 26, 2016 9:29 am

mehaanik9 kirjutas:http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Cordia
Selle järgi Cordia esiveoline... Aga noh see selleks.
Selline küsimus veel, et millele peale Lanceri veel 4G32 mootorit peale pandi?


Väga vana postitus,kuid infoks niipalju et seda mootorit kasutati ka 77-80 a. Galandil.
Endal hetkel samasugune küsimus,et kas mingi kaasaegsem mootor sobiks tagaveolise käigukastiga kokku ilma adapterplaati kasutamata?


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 36 külalist

cron