Rattalaager

Kõik veermikuga seotud mured, küsimused ja muud tähelepanekud...

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
Ducati
liige
Postitusi: 355
Liitunud: R Juul 04, 2008 7:57 pm
Asukoht: Tallinn

Rattalaager

PostitusPostitas Ducati » K Sept 09, 2009 8:51 am

Selline kiire probleem ,et vaja esimest rattalaagrit 2002a galandile 2.5 V6
Aga leidsin firmad optimal maksis 850eeki ja SKF 1600 eeki. Aga kummalgi eipaista rummu kaasas olevat. Aga kust saaks ja mis hinnaga siis rummuga laagreid? :roll:

Kasutaja avatar
cartman
Tegija
Postitusi: 2017
Liitunud: E Jaan 23, 2006 8:47 pm
Asukoht: viljandi, Eagle Talon tsi awd, Mitsubishi Eclipse gsx

PostitusPostitas cartman » K Sept 09, 2009 8:55 am

No vana laagri pressid rummust välja, uus sisse ja raudselt võta see kallim. Väärt firma. Kui ise vahetad siis siin kuskil isegi teema vahetamisest. Kui mu mälu mind ei peta
Mitsubishi eclipse GSX 1992a
Ford F-250 6.0 TDi (450hp, ca 1000Nm) 2005a.
Skoda superb TSi 2012a.

Kasutaja avatar
taavik
klubi liige
Postitusi: 2023
Liitunud: K Mai 16, 2007 1:19 pm
Asukoht: Kesk-Eesti
Kontakt:

PostitusPostitas taavik » K Sept 09, 2009 9:12 am

Vahetasin ka ise Galandil selle ära.
Kõige keerulisem oli kogu selle kraami lahtisaamine. Kui rummu kätte saad, siis vana laager välja ja uus sisse ning rumm külge tagasi. Ei ole mitte midagi keerulist.
Mina lõin vana laagri välja rummu seest. Sisemine osa, kuulid ja hülss lahkusid küll eraldi, kuid ega nendega midagi teha nagunii poleks enam olnud, seega ei üritanudki tervelt kätte saada.

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » K Sept 09, 2009 9:17 am

mina olen igatahes 850'kroonise laagriga nüüdseks 65K km maha sõitnud ja ei kurda. SKF'i kohta on ka igasugu jutte viimasel ajal olnud.

aga jah, rummuga laagri ostmine on suht mõttetu raha raiskamine.
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Kasutaja avatar
cartman
Tegija
Postitusi: 2017
Liitunud: E Jaan 23, 2006 8:47 pm
Asukoht: viljandi, Eagle Talon tsi awd, Mitsubishi Eclipse gsx

PostitusPostitas cartman » K Sept 09, 2009 12:06 pm

Minu 600- eegune(mitte skf) teeb juba poole suvega häält ja km pole palju kogunenud :?
Mitsubishi eclipse GSX 1992a
Ford F-250 6.0 TDi (450hp, ca 1000Nm) 2005a.
Skoda superb TSi 2012a.

Kasutaja avatar
Ducati
liige
Postitusi: 355
Liitunud: R Juul 04, 2008 7:57 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Ducati » K Sept 09, 2009 5:53 pm

Kuna mul sellepoole rumm oli veits kõver... nii piiri peal 0,05 viskas vms siis oli vaja ikkagi juba uue rummuga koos. Sai siis japanpart soetatud... hinne 3 sakalat... eks näis kuidas kestab.

Kasutaja avatar
Ducati
liige
Postitusi: 355
Liitunud: R Juul 04, 2008 7:57 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Ducati » E Sept 14, 2009 10:43 am

Kas keegi on muidu endale ka seda japanpartsi laagrit alla pannud. Nimelt ma avastasin ,et sellel rummul ei ole sellist "kraed" ja ketas seal peal loksub väheke. Õnneks see inimene kes seda paigaldas tegi ise plekist vaherõnga sinna ja surus ilusti vahele ,et ketas paigal. Aga muidu oli küll nagu igalt poolt ~1mm puudu ja seal ta logises. On kellegil sellist kogemust ennem old?

Kasutaja avatar
intu
liige
Postitusi: 598
Liitunud: N Mai 31, 2007 2:41 pm
Asukoht: viljandi

PostitusPostitas intu » E Sept 14, 2009 3:48 pm

Minul ka viimane vahetatud laager esimene oli SKF karbis aga tegelt oli sees Koyo laager.Seega SKF on pakend nagu näiteks Würth. Seega pole alati oluline pakendi tootja vaid ikkagi laagri tootja.Teisel pool ees on mull Taketist ostetud koos rummuga laager ja pole probleemi olnud.
Autoks siis 98a univ. Galant.

Vuudi

Re: Rattalaager

PostitusPostitas Vuudi » L Aug 07, 2010 7:48 am

Alati uute laagrite paigaldusel on eelis paikka kuluda:))
Mis liigub see kulub.
Tuleb järelikult cipa kontrat peale keerata!
Vahet pole mis firma on.

Kasutaja avatar
Sigma
liige
Postitusi: 1047
Liitunud: T Dets 21, 2004 6:40 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Rattalaager

PostitusPostitas Sigma » L Aug 07, 2010 11:07 am

Vuudi kirjutas:Alati uute laagrite paigaldusel on eelis paikka kuluda:))
Mis liigub see kulub.
Tuleb järelikult cipa kontrat peale keerata!
Vahet pole mis firma on.


paljudel ei ole seda pealekeeramise võimalust... mul eclipsel pole seda ei ees ega taga, sigmal sai taga peale keerata

siis laagri firmadel on väga suur vahe, kasutatakse erinevaid materjale jne, mis määrab ära vastupidavuse, mõni firma paneb üht määret, teine teist+ kogused ning mõni firma ei taha üldse määret panna
Mitsubishi sigma 3.0 v6 24v 4ws 151kw (müüdud)
Mitsubishi Eclipse GTS 3g 3.0 v6 24v 160++kw ainuke M/T GTS Eestis (müüdud)
Mitsubishi Galant GTI RS 4wd, 4ws jne jne (müüdud)
Subaru Impreza
BMW 330CD manuaal 200kw

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Rattalaager

PostitusPostitas erku » L Aug 07, 2010 12:56 pm

Vuudi kirjutas:Alati uute laagrite paigaldusel on eelis paikka kuluda:))


Mõtteid:

Äsjane olukord; ühte ja samat firmat ja laagrit on võimalik osta 1700 ja 5300 EEK eest (asi masinaehitusest, topelt rull T tsentreerimislaager).
Vahe on materjalis ja karastusviisis ning kõige suurem määraja on täpsusklass. Osadel laagritel on karastatud vaid veerepindade alused, osad karastatud läbinisti, parematel läheb täsusklass sinna tuhandike kandi väiksemate numbrite juurde (tuhandikud on siis alates 0,001mm) . Laagrid on reeglina kõik arvestatud lisatolerantsiga, ehk võllile pressides suureneb sisesaale mõõt mingi ühiku võrra mis on sisse arvestatud laagri valmistamisel, ehk tavaline laager loksub kergelt näppude vahel keerutades ja peale õigete tolerantsidega võllile pressituna ei loksu ta enam karvavõrdki ning ei poo ka kinni.

Point;
Kui laager läheb ettenähtust vabamalt võllile, ei saagi loota et pingsus ja jooks laagris sees oleksid õiged; kui on ette nähtud et võlli tolerants on +0,01mm ja laager läheb peoga otsa hakkab too võllil vahel "astuma" ja siis tulemus on kiire, laagri sisesaale tõmbab siniseks ja samuti võllikaela ja laagrisaale aluspind võllil muutub üsna ruttu olematuks.
Kui laager läheb liialt tuugalt võllile või pingutatakse koonuslaagrid üle, siis pingsused laagris sees muutuvad kordades ettenähtust suuremaks; karastatud terast ikka kokku ei suru.
Kulub paika; elu on näidanud et kuumeneb ja kulub igapäevasel suuremal kasutamisel ca nädalaga, seejärel temp läheb alla ja laager jääb kahisema (sest poleeritud liugpinnad pole enam sugugi poleeritud), otsa saab reeglina poole aastaga (siis tekivad loksud/naksud sisse; nõel koonused jooksevad tavaliselt kokku, sest plekiribast separaator saab ennem otsa kui rullid).

Määre. Pakutakse laagrimääret, tuubis (valget(kollakat), punast ja musta), spetsiaalne erilisanditega liitiumseep; mis ei sula, valgu, kuiva ega mädane; tõeline laagrisurm.
Siis on veel kõiksugu muid määrdeid, hõbedasi, pruune, kollaseid, valgeid, siniseid värvilt; mis samuti ei kuiva, kuid omavad valgumis efekti, kõrgemal temperatuuril kakkavad ka kergemini/kiiremini valguma, korrosiooni vastased ained sees, vetttõrjuvad, vahel saab segada mõnede õlimarkidega (nagu hüpoidõli). Nendega kestavad vahel laagrid igaviku, vahel täpselt niipalju et auto elueal ei vahetatagi.

Kasutaja avatar
ökosohver
Tegija
Postitusi: 1037
Liitunud: K Dets 12, 2007 1:54 am
Asukoht: harjumaa

Re:

PostitusPostitas ökosohver » R Sept 24, 2010 12:41 am

Ducati kirjutas:Kas keegi on muidu endale ka seda japanpartsi laagrit alla pannud. Nimelt ma avastasin ,et sellel rummul ei ole sellist "kraed" ja ketas seal peal loksub väheke. Õnneks see inimene kes seda paigaldas tegi ise plekist vaherõnga sinna ja surus ilusti vahele ,et ketas paigal. Aga muidu oli küll nagu igalt poolt ~1mm puudu ja seal ta logises. On kellegil sellist kogemust ennem old?


kysisid ikka abs v6ruga laagrit?
patrioot!!!
sigma 3.0 atm 12v.130kw
sigma 3.0 mt 24v. 151kw
sigma 3.0 mt 12v. 125kw. wagon
sigma 3.0 atm 12v. 125kw. wagon

Kasutaja avatar
breyt
Vana olija
Postitusi: 458
Liitunud: E Juun 19, 2006 9:09 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Re:

PostitusPostitas breyt » L Sept 25, 2010 10:58 am

ökosohver kirjutas:
Ducati kirjutas:Kas keegi on muidu endale ka seda japanpartsi laagrit alla pannud. Nimelt ma avastasin ,et sellel rummul ei ole sellist "kraed" ja ketas seal peal loksub väheke. Õnneks see inimene kes seda paigaldas tegi ise plekist vaherõnga sinna ja surus ilusti vahele ,et ketas paigal. Aga muidu oli küll nagu igalt poolt ~1mm puudu ja seal ta logises. On kellegil sellist kogemust ennem old?


kysisid ikka abs v6ruga laagrit?


:shock: ABS-i võru asub siiski välimise veovõlli peal, mitte laagril!
04'a Mitsubishi Outlander 2.0i manuaal 100kW
97'a Mitsubishi Galant Wagon 2.0i manuaal 100kW
95'a Mitsubishi 3000 GT PL 3.0i manuaal 165kW
93'a DSM Eclipse GSX 2.0 turbo manuaal n/a kW
Kontakt: 5649 1711

Kasutaja avatar
ökosohver
Tegija
Postitusi: 1037
Liitunud: K Dets 12, 2007 1:54 am
Asukoht: harjumaa

Re: Rattalaager

PostitusPostitas ökosohver » P Sept 26, 2010 5:32 pm

sry vaatasin et tagumisest jutt.. my bad
patrioot!!!
sigma 3.0 atm 12v.130kw
sigma 3.0 mt 24v. 151kw
sigma 3.0 mt 12v. 125kw. wagon
sigma 3.0 atm 12v. 125kw. wagon

ReneX
Uus Kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: E Sept 27, 2010 4:28 pm

Re: Rattalaager

PostitusPostitas ReneX » K Sept 29, 2010 9:12 am

Mul tekkis küsimus kuidas tagumist kulunud laagrit ära tunda. St. üks neist undab aga juhina ei erista kuidagi. Maanteel vasakule keerates jääb vait ja paremale undab rohkem. Mulle tundub endale parempoolne laager on läbi. Et kui avaldub survet siis võtab tasemaks. Üles tõstes jällegi on vasakul rattal loomulik loks sees ja paremal eriti pole nagu. Vb ma eksin samuti. On teil paar head nippi selle ära tundmiseks kui asi pole veel nii hull ,et rattad plokeeruvad. :roll:
Galant 98a 2,0 aut. univ.

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Rattalaager

PostitusPostitas Janar » K Sept 29, 2010 12:53 pm

ReneX kirjutas:Maanteel vasakule keerates jääb vait ja paremale undab rohkem.


Vasak laager on läbi. Seda enam kui seal ka loks on.

Edu!
Sigma 3.0 V6 24V @ 151kw


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 43 külalist

cron