käsipiduri automaatne pingutaja

Kõik veermikuga seotud mured, küsimused ja muud tähelepanekud...

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
MK
liige
Postitusi: 119
Liitunud: L Mär 01, 2008 4:51 pm
Asukoht: Tartumaa

käsipiduri automaatne pingutaja

PostitusPostitas MK » E Apr 13, 2009 6:04 pm

Selline teema et vahetasin tikkpolti ja võtsin kõik juppeks lahti. tagapidurid on 2005 lanceril mudu ketas aga käsipidur siis trummel sees.
Allosas kus vedru on ka see pinguti aga ma ei saa aru mismoodi ta toimib. peaks vist olema nii et kui klotsi laiali surub siis vedru nagu tiba tõuseb ja seejärel langeb ning surub seda pingutit edasi. Samas on aga ka trumli osa peal mingi kummist nupp mille eemaldades peaks saama seda ise pingutada mis on ju eriti totter.
Ehk keegi oskab ümber lükata või öelda ei nii see peab olema ? (kui muidugi aru saab tekst sai segane)

Kasutaja avatar
entel
liige
Postitusi: 318
Liitunud: L Mai 28, 2005 10:48 am
Asukoht: Tallinn, Kadriorg

PostitusPostitas entel » E Apr 13, 2009 8:05 pm

Arvan, et Sul on see mehanism umbes samasugune, kui 97. a. Galandil.
Siin on pilt: http://entel.team5.net.ee/mitsu/Galant97/Seisupidur.jpg
Pildil näed detaili nr 5 (adjuster).
Kuna trumli sisemise kulumise tagajärjel tekib mittekulunud rant trumli välisserva, siis enne trumli eemaldamist keeratakse käsipiduri klotse "maha" ja just sellest regulaatorist. Kõigepealt keerad trumli nii, et see kummikorgiga suletud auk asetseb täpselt all-keskel. Eemaldad kummikorgi ja sealt august näed regulaatori sakilist ratast. Võtad kruvikeeraja ja hakkad seda ratast keerama auto poole (tegin seda ise kaks aastat tagasi, vist oli nii pidi). Et õigele poole keerata, saad käega proovida. Kui trumli pööramine läheb raskemaks, keera regulaatorit teises suunas. Kuna Sul on juba trummel maas, siis töökäik on vastupidine.
Ma ei leia praegu seda juhendit, mille järgi ise seisupidurit reguleerisin, aga oli vist nii, et paigaldad trumli omale kohale, tõmbad seisupiduri 3 hammast peale ja reguleerid selle kruviga klotsid nii peale, et hakkavad pidurdama.
Kui leian täpsema juhendi, panen netti ülesse.
Viimati muutis entel, K Jaan 05, 2011 11:39 pm, muudetud 1 kord kokku.
Galant 97 Wagon 2,5 V6

Kasutaja avatar
MK
liige
Postitusi: 119
Liitunud: L Mär 01, 2008 4:51 pm
Asukoht: Tartumaa

PostitusPostitas MK » E Apr 13, 2009 8:11 pm

jees sama sugune on jah.
Aga et peale peab reguleerima, siis selge, teistel autodel läheb läheb käsa kakkudes peale.

Kasutaja avatar
entel
liige
Postitusi: 318
Liitunud: L Mai 28, 2005 10:48 am
Asukoht: Tallinn, Kadriorg

PostitusPostitas entel » E Apr 13, 2009 8:29 pm

Siin on ka üks reguleerimise juhend: http://entel.team5.net.ee/mitsu/Galant9 ... uriReg.jpg
Viimati muutis entel, K Jaan 05, 2011 11:39 pm, muudetud 1 kord kokku.
Galant 97 Wagon 2,5 V6

Kasutaja avatar
MK
liige
Postitusi: 119
Liitunud: L Mär 01, 2008 4:51 pm
Asukoht: Tartumaa

PostitusPostitas MK » N Apr 16, 2009 9:11 pm

hmm asjatut kära siis tegelt tegin, asi lihtne peab teadma asja, ja erinevaid manuale lugema.
Imelik on see et peale remonti on selline teema et kui pidurit vajutad ja seejärel vaikselt sõites on pisike kahin, ei tea tagasi valesti ju piduri sadulat panna ei anna, ja analoogne asi ka ette tekkinud.
Klotside otsas olemist see ikka ei näita ???
Samas klotse 60 000 vara vahetada ? või täpselt paras aeg.

Kasutaja avatar
taavik
klubi liige
Postitusi: 2023
Liitunud: K Mai 16, 2007 1:19 pm
Asukoht: Kesk-Eesti
Kontakt:

PostitusPostitas taavik » N Apr 16, 2009 9:16 pm

Klotside eluiga sõltub suuresti sõidustiilist ju. Mõni saab ka vähema ajaga klotsidest lahti.

Kasutaja avatar
entel
liige
Postitusi: 318
Liitunud: L Mai 28, 2005 10:48 am
Asukoht: Tallinn, Kadriorg

PostitusPostitas entel » N Apr 16, 2009 10:08 pm

Võibolla tekitavad seda kahinat seisupiduri klotsid.
Panin ülesse terve selle piduri dokumendi: http://entel.team5.net.ee/mitsu/Galant9 ... Brakes.pdf
Jälgi seda, et ülemised vedrud on õieti (värvimärgiga pealmine jne.)
Tähtis on ka see, et märgitud kohad on määritud kuna klotsid peavad "ujuma".
Pane kupatus kokku, keera piduriketas rattamutritega kinni, pumpa paar korda piduripedaali ja kuula, kas kuskil käib midagi vastu.
Tähtis on ka see, et seisupiduri klotsid "ujuksid" pärast kangi tõmbamist-vabastamist paika.
Pikk ja segane jutt aga proovi aru saada.
Viimati muutis entel, K Jaan 05, 2011 11:39 pm, muudetud 1 kord kokku.
Galant 97 Wagon 2,5 V6

Kasutaja avatar
MK
liige
Postitusi: 119
Liitunud: L Mär 01, 2008 4:51 pm
Asukoht: Tartumaa

PostitusPostitas MK » R Apr 17, 2009 4:37 pm

kahin pole käsipidurist, kuna see tekib siis kui lihtsalt pidurit sõkun ja seejärel vaikselt edasi veeren.
Nagunii peab klotsid ära vahetama eks siis näeb mis teema on

lebokas
Tösine huviline
Postitusi: 144
Liitunud: K Juul 07, 2004 1:07 pm
Asukoht: Soome/Vantaa

PostitusPostitas lebokas » L Apr 18, 2009 7:08 pm

Kui klotse paigaldades nende kohad omavahel ära vahetasid, võivad need vähe aega kahiseda- ketta kulumisrandid erinevates kohtades. Samamoodi kahisevad uued klotsid, kui klotsidel servasid ära ei lihvi (-faasi).
Galant 2,4 GDI -99 ´Sport Edition´

Zann0

Re: käsipiduri automaatne pingutaja

PostitusPostitas Zann0 » R Mai 20, 2011 9:15 am

Ehk keegi paneks siia uuesti üles kuidas täpselt vahetada 97 galandil käsipiduri klotse. Antud lingid enam ei tööta.
Parimat!


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 59 külalist