auto tõstmine

Kõik veermikuga seotud mured, küsimused ja muud tähelepanekud...

Moderaatorid: Zafari, sasszz

elmo

auto tõstmine

PostitusPostitas elmo » T Apr 08, 2008 10:37 am

autoks galant 94´soov oleks siis autot väheke tõsta kõrgemaks. palju sõitu on maa kohtades ja seal künklikul teel tahab ikka põhi vastu maad käia. kas sellest piisab täiesti kui vahetada ära vedrud ja millised need vedrud peaks olema, või tuleb ka amortisaatorid vahetada jäigemate vastu?

on veel mingeid võimalusi?

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas Janar » T Apr 08, 2008 2:35 pm

Kui vedrud väsinud, siis piisab täiesti nende vahetamisest. Kui plaanis auto päris maasturiks tõsta, siis tuleb kindlasti ka pikemad amordid muretseda :D. Vaevalt, et sul viimane plaanis on :).

Originaal vedrusid peaks ka saadaval olema mitmes astmes, olenevalt auto mudelist (sport, sedaan, universaal vms . )

Terv

Kasutaja avatar
Sigma
liige
Postitusi: 1047
Liitunud: T Dets 21, 2004 6:40 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sigma » T Apr 08, 2008 6:38 pm

üks võimalus on padjad vedrude ja amordide taldriku vahele, selle tulemusena surutakse vedru rohkem kokku, tehakse rohkem tööd vedru vastu ja vedru oma jõududega tasakaalustab selle, ehk auto muutub kõrgemaks (kui vedrud väsinud) ja jäigemaks

seda tuleb teha mõistsue piirides
Mitsubishi sigma 3.0 v6 24v 4ws 151kw (müüdud)
Mitsubishi Eclipse GTS 3g 3.0 v6 24v 160++kw ainuke M/T GTS Eestis (müüdud)
Mitsubishi Galant GTI RS 4wd, 4ws jne jne (müüdud)
Subaru Impreza
BMW 330CD manuaal 200kw

jaan mmc
klubi liige
Postitusi: 1157
Liitunud: N Mai 05, 2005 3:56 pm
Asukoht: pärnu

PostitusPostitas jaan mmc » K Apr 30, 2008 6:44 pm

Tõsta võiks vedru ülemise osa ja kere vahele seibi(de) panekuga see tagaks auto vedrustuse õige töötamise kuna jäigema vedru panekul jääks amort nö. pehmeks, seda tasakaalu rikub ka vedru ja taldrikute vahele seibide panek, kuna sellega surutakse vedru pingesse.
Tõsi selle lahenduse puuduseks on asjaolu et jääb kasutamatta,, pandud seibide jagu vedrustuse käiku, st vedrustus läheb põhja, kuigi koopas oleks veel ülesse liikumis ruumi, see puudus ilmneb muidugi ainult siis kui vedrustus tõsist koormust saab.
Samas pole ilmselt ka midagi hullu sellest kui ikkagi lihtsalt vedru ja selle pesa(taldriku) vahele nö. vedru pikendused panna.
Mitsubishide töökoda Pärnus 5178647

aLLaN
klubi liige
Postitusi: 792
Liitunud: P Aug 05, 2007 10:31 am
Asukoht: Pärnu

Re: auto tõstmine

PostitusPostitas aLLaN » E Okt 11, 2010 10:08 pm

Oskab keegi soovitada Lancerile(92-96 sedaan) tagumisi vedrusid mis oleks originaalidest umbes 2-4cm pikemad ja kergitaks ka autot umbes sama palju kõrgemaks? Auto on muidu ilusti eest ja tagant küljekarbi järgi ühel kõrgusel aga tänu tagumise koopaserva eripärale paistab kuidagi naljakas, et tagumik koguaeg maas :lol: . Muidugi mul ka "väike" lisaraskus pagassis aga see nagu ei muuda palju(silma järgi), järelikult vedrud vist väsinud pole.
Lisainfoks - ladu24.ee annab õige vedru parameetriteks: Läbimõõt(jämedus). Ø 9,75 mm, välimine läbimõõt. Ø 97 mm, kõrgus 358 mm http://www.ladu24.ee/et/ladu1/2528/5,801,0,1/22138 .
Edit - Leidsin vbolla midagi: http://www.ladu24.ee/et/ladu1/5612/5,801,0,1/22136 mõni asjapulk võiks nüüd sõna võtta, et kas need nagu sobiks alla?
Lisaks veel, et leidsin töö juures "laost" need nn. kummist padjad(või kuidas neid õigesti nimetataksegi), mis käivad vedru keeru vahele. Kas tasub neid alla panna ning kui suur on tõenäosus, et need vedrudele ülearust pinget tekitavad mis võiks põhjustada purunemise?
1982 Opel Ascona C 1.6 55kw (müüdud)
1996 Mitsubishi Lancer 1.6 83kw (müüdud)
1999 Mitsubishi Galant 2.0 100kw (müüdud)
1998 Volvo S40 T4 1.9 147kw (hetkel)

Kes viimasena pidurdab on kauem kiire!

aLLaN
klubi liige
Postitusi: 792
Liitunud: P Aug 05, 2007 10:31 am
Asukoht: Pärnu

Re: auto tõstmine

PostitusPostitas aLLaN » N Okt 14, 2010 6:21 pm

On kellelgi mingeid ideid, mis võiks mind aidata?
1982 Opel Ascona C 1.6 55kw (müüdud)
1996 Mitsubishi Lancer 1.6 83kw (müüdud)
1999 Mitsubishi Galant 2.0 100kw (müüdud)
1998 Volvo S40 T4 1.9 147kw (hetkel)

Kes viimasena pidurdab on kauem kiire!

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: auto tõstmine

PostitusPostitas jyrgen72 » N Okt 14, 2010 6:44 pm

No ise ma kunagi ostsin varuosade poest sellised kummist kõverikud, mis sai vedru keerdude vahele panna ja hoidis kah eduliselt tagumist otsa üleval, ka siis kui autos istus 5 meest ja nende kõigi nädala söögikraam pagasnikus. Need asjandused maksid too aeg 100 eeku komplekt (4 tükki, kummagile vedrule 2).
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: auto tõstmine

PostitusPostitas Sander147 » N Okt 14, 2010 6:57 pm

Sinu asemel ma võtaks küll selle viimase pakutud vedru, juhul kui ta on täpselt samasugune nagu originaalis. Andmete järgi on see ka jäigem.

Aga võid vabalt ka need kummipuksid vahele toppida. Kui paned,siis juba 3 tk vedru kohta. Hoiab paremini vedru ühe ringi kohta. 2tk jäävad natuke si*asti.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

aLLaN
klubi liige
Postitusi: 792
Liitunud: P Aug 05, 2007 10:31 am
Asukoht: Pärnu

Re: auto tõstmine

PostitusPostitas aLLaN » N Okt 14, 2010 8:29 pm

Olen kuulnud hirmujutte, et need kummijullad lõhuvad vedrusid, kui reaalne see on? Ja kas nende kummide asetus ka oluline? Kuna mul need kummijunnid olemas, siis äkki pulli pärast katsetan AGA kas nendel ka mingi mõõtude vahe on või kõik nii öelda universaalsed? Kuna masinatel ju vedrude välisdiaameetrid ning vedru enda jämedus(paksus) ikkagi kõiguvad suurtes vahemikes, kas see on oluline kuidas see seal istub? Kui need kummid erilist tulemust ei anna siis vist tuleb vedrusid tõsisemalt uurima hakata. Algul mõtlesin, et esiotsa madalamaks lasta ja siis paistaks ka OK aga siis tõenäoliselt peab ka talveks labida autosse muretsema :mrgreen: . Aga igatahes tänud vastanutele praegu ning jään veel ettepanekuid ootama.
1982 Opel Ascona C 1.6 55kw (müüdud)
1996 Mitsubishi Lancer 1.6 83kw (müüdud)
1999 Mitsubishi Galant 2.0 100kw (müüdud)
1998 Volvo S40 T4 1.9 147kw (hetkel)

Kes viimasena pidurdab on kauem kiire!

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: auto tõstmine

PostitusPostitas jyrgen72 » R Okt 15, 2010 5:36 pm

No nende kummijullade kasutus ajalugu algab juba Ziguli aegadest (kurgi koorem peale ja Lenska poole teele) ja pole mina kuulnud, et mõni vedru oleks puru läind. Ja Galandil ei purunenud mul ka ükski vedru selle aasta jooksul ,mis selle isendiga sai kummijulladega sõidetud.
Ja üldjoontes on need jubinad universaalid, sobivad sõiduauto tüüpi vedrudele kõigile.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

Kasutaja avatar
Raghza
liige
Postitusi: 284
Liitunud: T Okt 13, 2009 8:05 am
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Re: auto tõstmine

PostitusPostitas Raghza » R Okt 15, 2010 7:28 pm

Aga nagu aru saan, siis need kummijullad ei tõsta autot kõrgemale, vaid hoiavad koormuse all madalamaks vajumist?
Kust selliseid asju saada võiks?
Powered by Mitsubishi

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: auto tõstmine

PostitusPostitas jyrgen72 » R Okt 15, 2010 8:02 pm

Ei noh, kui su autol on vedru väsinud, siis ülespoole tõstavad need ka veidike ikka.
Aga küsida võid suvalistest autojupipoodidest, aga tõenäoliselt lihtsamalt leiad neid sellistest poodidest, kus müüakse ka vene päritolu autode jubinaid.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

aLLaN
klubi liige
Postitusi: 792
Liitunud: P Aug 05, 2007 10:31 am
Asukoht: Pärnu

Re: auto tõstmine

PostitusPostitas aLLaN » R Okt 15, 2010 8:28 pm

Olen kuulnud, et Pärnus igatahes olevat neid müüdud nii Automaailmas kui ka Sekk Autokaupades seega peaks ka teistes linnades müüdama.
1982 Opel Ascona C 1.6 55kw (müüdud)
1996 Mitsubishi Lancer 1.6 83kw (müüdud)
1999 Mitsubishi Galant 2.0 100kw (müüdud)
1998 Volvo S40 T4 1.9 147kw (hetkel)

Kes viimasena pidurdab on kauem kiire!

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: auto tõstmine

PostitusPostitas Zafari » P Okt 17, 2010 7:54 pm

Mina panin oma valgele need asjad ka taha kuna tagant käisid veljed koopasse kui inimesed peal. natuke nagu leevendas ka. Põhim. kui tõsta auto tungiga üles ja siis see kumm keerata kõrgemate keerdude vahele siis peaks natuke kõrgemalt ka hoidma. vedru käiku ta veidi vähendab igatahes.
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Kasutaja avatar
ökosohver
Tegija
Postitusi: 1037
Liitunud: K Dets 12, 2007 1:54 am
Asukoht: harjumaa

Re: auto tõstmine

PostitusPostitas ökosohver » E Okt 18, 2010 7:36 am

Pilt

vasakpoolsel autol on ka pandud ned her sigma poolt alla... pilt on pärit siis kuskilt juunikuust 2010... no kui aus olla siis yksi s6ites on tagumik nii nagu on... samas kui nyd näiteks pagassis oli 100kg kartuleid ja 4 reisijat siis päris meeletut vajumist polnudki...

samas mul enda masinal( paremal ) on olnud samad raskused ja ei ole vahel mingeid pirukaid, auto on jäigem ka kordades... ometigi 2 yhesugust.
patrioot!!!
sigma 3.0 atm 12v.130kw
sigma 3.0 mt 24v. 151kw
sigma 3.0 mt 12v. 125kw. wagon
sigma 3.0 atm 12v. 125kw. wagon


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 65 külalist