Undamine ja kahin

Kõik veermikuga seotud mured, küsimused ja muud tähelepanekud...

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » E Mär 02, 2009 9:48 pm

galandi esilaagri vahetus on suhteliselt lihtne tegevus kui natuke tööriistu on ja koht kus teha. sillastendi ei ole pärast tarvis jne.
kõige raskem osa on pooltelje otsa mutter lahti saada.
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Sprinter21
liige
Postitusi: 37
Liitunud: T Dets 30, 2008 12:14 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas Sprinter21 » E Mär 02, 2009 11:25 pm

Mutter polegi nii hull. Räägin omast kogemusest et kõige keerulisem on laager ise kätte saada. Kui kõik muu tuleb siis laagri välimine krae mitte.
Aga nohh...need minu kogemused:D

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas Janar » T Mär 03, 2009 7:08 am

Zafari kirjutas:kõige raskem osa on pooltelje otsa mutter lahti saada.

Otsa mutter on kaval lahti keerata esimesena, juba siis kui ratas veel all. Kui olemas korralik padrun ja võti millele toru taha kannatab panna siis ei ole asi väga hull.
Lisaks siis eelnevatele pakkumistele ka oma arvamuse, et kõige "keerukam" on hoopis laagri sissepanek. Sest siis on oht kahjustada uut laagrit. Vana väljatagumine ei olegi nagu nii hoolikas töö :)

Kasutaja avatar
margusvk
klubi liige
Postitusi: 719
Liitunud: E Juul 16, 2007 10:23 am
Asukoht: Järvamaa, Ambla
Kontakt:

PostitusPostitas margusvk » T Mär 03, 2009 9:34 am

Milliste komplektidena 98 aasta Galanti esiratta laagrid müügil on? Mõtlen küsimuse all seda, et kas koos rummuga ja/või ilma jne...? Ja mis see hinnavahemik umbes on? Tööde järjekorra jne saan ise ka järgi uurida, kuna täielik remondi manuaal Galanti kohta kolmes variandis ja kahes keeles (inglise ja vene) olemas nii paberil kui ka digitaalselt. Ja veel - suure mutri keeramiseks on vajalik võti/padrun nr 32. Kas midagi peaks veel teadma, mida või mis tööriistasi selleks tööks vaja on? Et kuna mul kahte vasakut kätte ei ole ja kui see vahetamine tegelikult keerukas töö tõesti ei ole, siis võin seda ise ka teha. Koht on mul tegelikult selle töö tegemiseks olemas. Jamad võivad tulla mu omast praktikast laagrite vahetamisel vana laagri kätte saamisel (kogemused BMW tagaratta laagritega ja Ford Escort esiratta laagritega - Ford Escort on absoluutne ikaldus). Tänud ette!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. It is impolite. (Napoleon Bonaparte)

Mitsubishi Outlander 2,4 Aut (2006)
Alfa Romeo 159 sedaan 2,2JTS Selespeed (2008)

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » T Mär 03, 2009 9:45 am

galandil on plokklaagrid, mis on kinnitatud ainult 4 poldiga. oma pesas hoiab veel väike rant ka sees. kõik poldid mutrid lahti haamer ja meisel/torn vms riist ka kätte ja siis laager randist välja toksida ja siis juba vastupidiselt kokku uuesti.
laager ise on selline ju
Pilt

ahjaa hinnad.
silberis oli vist 4800, b-osa olen mina leidnud enda autole (samasugune laager nagu uuemal galandil) 860 kr eest aga keskmine hind jääb sinna 1200 kanti umbes
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Kasutaja avatar
taavik
klubi liige
Postitusi: 2023
Liitunud: K Mai 16, 2007 1:19 pm
Asukoht: Kesk-Eesti
Kontakt:

PostitusPostitas taavik » T Mär 03, 2009 9:54 am

Vahetasin ka 2002 Galandil ise esiratta laagri. Oli kodustes tingimustes täitsa tehtav. Laager müüdi eraldi, ilma lisavidinatena B-osa hind oli u.700 krooni. Pärast vahetust sõitsin mina selle laagriga u. 30 000km ja vist sõidab siiamaani.
Kirjutasin kuskile ka selle vahetamisest mingi jutu - ei suuda seda hetkel leida.

Kasutaja avatar
margusvk
klubi liige
Postitusi: 719
Liitunud: E Juul 16, 2007 10:23 am
Asukoht: Järvamaa, Ambla
Kontakt:

PostitusPostitas margusvk » T Mär 03, 2009 1:43 pm

Nii! Mul laager tellitud. Kusjuures seda odavamat varianti ei soovitatud. Võtsin kallima (mingi 1650,-). Mina ei tea aga sell seal poes teiselpool letti (kah Galanti omanik) teatas, et neid odavamaid Taiwani omasi ta ei soovita. Tal keegi tuttav oli 15 000 km järel uuesti vahetanud. Ma julgeks isegi kommenteerita, et ju siis laagrite paigaldamisega vigastas laagreid näiteks, et nii ruttu õhtale läksid. Kusjuures ma olen kunagi praak laagrid ühele autole saanud küll.
Aga ma tellisin ka sellise väljanägemisega laagri, nagu siin eespool pildil näidatud on (puust ja punaseks ette tehtud on) :D.
Ja eks siis vahetamisel selgub, kas vana laagri eemaldamisel kuvaldat ja job......matti ka vaja on :D. Eks kirjutan oma kogemused ka siia üles, kui asi tehtud on.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. It is impolite. (Napoleon Bonaparte)

Mitsubishi Outlander 2,4 Aut (2006)
Alfa Romeo 159 sedaan 2,2JTS Selespeed (2008)

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » T Mär 03, 2009 1:50 pm

mina sain omal ajal selle 860 kroonise laagri mis oli saksamaa päritolu kusjuures. ja nyydseks sellega miski 40K peaaegu sõidetud ja ptuiptuiptui korras :)
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Kasutaja avatar
AdiKing
liige
Postitusi: 111
Liitunud: N Juul 24, 2008 2:47 pm
Asukoht: Kuressaare

PostitusPostitas AdiKing » K Mär 04, 2009 9:40 pm

Minagi vahetasin endal mõlemad vasakpoolsed rattalaagrid ise ära, pole midagi keerulist, kui kodus tööriistad olemas. Aint esimesega läks ikka tükk aega kolkimist et autoküljest lahti saada seda :D aga paistab et peab parema poole ka ette võtma vaikselt. Kui taga raskus on siis on tunda õrna undamist, kahtlustan et siis tagumine parem laager kah läbi omadega varsti. :lol: Ja kui õieti mäletan siis siit foorumist sai vist selle kasutaja klv käest tellida neid laagreid. :wink:
Mitsubishi Galant 2.0 V6 110kw.
Endised:
Audi A6 2.6 V6 110kw.
Audi A4 2.8 V6 128+kw.
Mitsubishi Galant 2003. 2,5 V6 120kw
Vectra B 1.6l 74kw
Opel Astra 1.4(caravan) 44kw
Ford Sierra 2,3 V6

Ise Tegi
Uus Kasutaja
Postitusi: 27
Liitunud: T Okt 09, 2007 9:14 pm
Asukoht: Võru

PostitusPostitas Ise Tegi » N Mär 05, 2009 11:46 pm

Kõik kirjutavad, ma ka siis. Esiteks oli piduriketas totaalselt kinni roostetanud. Lahti ta aga tuli - tükkhaaval, läks puruks noh. Enne veel kahtlesin, et võiks laagri vahetuse ajal pidurkettad ja klotsid ka vahetama. Üks töö nigu ja puha. No see kahtlus kadus koos kildudega. Ahjaa see 32 padrun, selle pidin ekstra ostma(110.-), sest komplekti oma on liiga lühike ja ei ulatu mutrini. Lohutuseks öeldi, et tööriista ost pole raha raiskamine.
Pilt
Nii, siis laagri kätte saamisest. Tuli ta jee välja, ok selle suure juraka seest veel kuidagi kuhu ta 4. poldiga on keeratud aga rummu pealt maha, no way. Muide väljamaa varuosa poodides müüakse seda laagrit valdavalt koos rummuga ja hind on ka enamvähem sama. Palju mugavam vahetada. Sest tõmmitsa abil sai kätte laagri välimise osa, sisemine jäi peale.
Pilt
Vahest lollus, aga nii oli lihtsam. Šarniiri tõmmitsat mul pole, veel üks tööriist mis vaja osta.
Pilt
Ideaal juhul peaks neile neljale laagri poldile ju ka auto alt ligi pääsema, või jääb midagi ette?
Pilt
No ja kuidas edasi, seal pole kohtagi kuhu tõmmitsat taha kinnitada. Siis meister võttis gaasikeevituse ja nö. puhus selle sealt minema, pärast rumm treipingist üle siledaks ja valmis.
Ja see tolmu plekk seal taga, täielik rooste. Lammutustest saadeti mind koju, sest seal samasugused. B osa, pole Silberist 670 raha, palun väga ja 10 päeva ootamist kuna Hollandist kohale jõuab. Selle eest saaks ju 6 ruutu katuseplekki. :?
Edasi jäi ainult kokkupanek. See oli pärast kõike puhas lõbu ja rõõm. Loodetavasti ma ei võtnud nüüd kellegi meisterdamise himu ära. Vahest trehvas mulle lihtsalt raske juhus. Igatahes on ta nüüd tehtud ja kõik toimib.

Kasutaja avatar
cartman
Tegija
Postitusi: 2017
Liitunud: E Jaan 23, 2006 8:47 pm
Asukoht: viljandi, Eagle Talon tsi awd, Mitsubishi Eclipse gsx

PostitusPostitas cartman » R Mär 06, 2009 12:44 am

Kui sul õige laagri kpl siis peax see tolmuplekk sees olema, kui ostsid mingi tõesti lambika siis loogish. Sharniire saab ka ilma tõmmitsata edukalt lahti.
Mitsubishi eclipse GSX 1992a
Ford F-250 6.0 TDi (450hp, ca 1000Nm) 2005a.
Skoda superb TSi 2012a.

Kasutaja avatar
margusvk
klubi liige
Postitusi: 719
Liitunud: E Juul 16, 2007 10:23 am
Asukoht: Järvamaa, Ambla
Kontakt:

PostitusPostitas margusvk » R Mär 06, 2009 8:31 am

No mul töö ja töövahendite puudumise üle hirmu ei ole. Kahte vasakut kätt mul ei ole, nagu mulle meeldib öelda, ja töö juures autopargis on alates väiksemast mutrivõtmest kuni tõstukiteni välja asjad olemas. Omal oleks vaja aega leida, et toimetada. No ja muidugi on seal kõrvalt võtta igatsugu tarkasi lukseppasi, kes vahel ise sul autot kruvima tulevad, kui nägu sinna näitad või siis vähemalt midagi tarka soovitavad :).
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. It is impolite. (Napoleon Bonaparte)

Mitsubishi Outlander 2,4 Aut (2006)
Alfa Romeo 159 sedaan 2,2JTS Selespeed (2008)

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » R Mär 06, 2009 11:16 am

kordaks siiski üle

Sellised plokklaagrid ongi mõeldud vahetamiseks kogu kupatusega. tehasest ei ole ette nähtud selle rummu seest laagrit välja ajada ja uut sisse siis.
käändtelg on nii ehk naa lihtsam küljest ära võtta kuna selle ajaga kui laager oma maise tee lõpetab on ta rummu külge piisavalt tugevalt kinni roostetanud. sel juhul on üsna mugav seda kruustangide vahel välja toksida oma pesast.
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

kopajolla
liige
Postitusi: 134
Liitunud: P Mär 05, 2006 6:50 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas kopajolla » K Mär 18, 2009 10:28 am

taavik kirjutas:Vahetasin ka 2002 Galandil ise esiratta laagri. Oli kodustes tingimustes täitsa tehtav. Laager müüdi eraldi, ilma lisavidinatena B-osa hind oli u.700 krooni. Pärast vahetust sõitsin mina selle laagriga u. 30 000km ja vist sõidab siiamaani.
Kirjutasin kuskile ka selle vahetamisest mingi jutu - ei suuda seda hetkel leida.
'

Ega sa ei mäleta, kust sellise hinnaga laagri ostsid?
Galant 2,5 V6-24; Volvo S80

Kasutaja avatar
margusvk
klubi liige
Postitusi: 719
Liitunud: E Juul 16, 2007 10:23 am
Asukoht: Järvamaa, Ambla
Kontakt:

PostitusPostitas margusvk » N Apr 02, 2009 10:41 am

No nii! mul see esirattalaager nüüd vahetatud. Nagu ikka, on natuke tegemist vana laagri kättesaamisega. Uue panek on igavesti lihtne ja mingit vaeva ei ole.
Esiteks: vana mahavõtmisel oli tegu laagri korpuse kinnituse nelja sisemise poldiga. Seda sellepärast, et pooltelje välimine ots segas nimetatud poltide lahti keeramast. No kerisin otsamutri ära ja poolttelg andis niipalju sissepoole lükata, et sain poldid koos padruniga ikka kätte.
Teiseks: et see laager koos ümbritseva kobakaga kätte saada, lõin kahte haamrit kasutades laagri korpuse poldi augud kohakuti asendist välja ja kasutasin kahte polti (diagonaalis), et siis tõmmitsat meenutades see maha keerata. Õnnestus! Kusjuures tavalise tõmmitsaga ei mul ja autopargis olevad neljal mehel midagi teha. Aga see improviseeritud meetod töötas imehästi.
Enne uue paigaldamist muidugi pesad ja muud kohad, mis peale laagri eemaldamist nähtavale tulid, tegin ilusti puhtaks ja uue paigaldamine ei vaja enam mingit kirjeldamist. See läks ludinaga.
Põhiline uus töövõte minu jaoks oli selle laagrikorpuse paigalt nihutamine kuskil üle poole poldi augu võrra, et saaks laagri kinnituspoltidega väljastpoolt laagri korpuse maha keerata.
Vast tuli mu jutt arusaadav :) Nagunii vaja teine ka vahetada, siis vast loodan, et fotokat ei unusta, et protsess ka jäädvustada.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. It is impolite. (Napoleon Bonaparte)

Mitsubishi Outlander 2,4 Aut (2006)
Alfa Romeo 159 sedaan 2,2JTS Selespeed (2008)

Kasutaja avatar
AdiKing
liige
Postitusi: 111
Liitunud: N Juul 24, 2008 2:47 pm
Asukoht: Kuressaare

PostitusPostitas AdiKing » K Apr 08, 2009 5:17 pm

minagi kodus juba kolm laagrit ära vahetanud, paistab et tuleb ka see viimane ära vahetada kuna ees kunde pool on undamist kuulda ja see ainuke laager ka veel mis vahetamata. Tõmmits on tõesti üks väga hea abimees :) Kuigi peab ütlema et esimese laagri jaoks kasutasin mina pressi, kuna tõmmits pole hästi ulatunud sinna külge.
Mitsubishi Galant 2.0 V6 110kw.
Endised:
Audi A6 2.6 V6 110kw.
Audi A4 2.8 V6 128+kw.
Mitsubishi Galant 2003. 2,5 V6 120kw
Vectra B 1.6l 74kw
Opel Astra 1.4(caravan) 44kw
Ford Sierra 2,3 V6

Kasutaja avatar
Ducati
liige
Postitusi: 355
Liitunud: R Juul 04, 2008 7:57 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Ducati » T Juun 30, 2009 3:57 pm

Mul siis mure selline...
Ei kolise midagi aga peale 3-4 pidurdamist hakkab väristama.
Ja kui kurvis aken lahti on siis on kuulda sellist õrna kõhinat... muidu on selline imelik kummi kõmin. Ja uskuge või mitte aga ma tunnen jalgadeall miskit värinat nagu põhjas. Samas auto ei kisu kusagile ega midagi. Ahjaa rehvi välimist äärt sööb ka... oskab keegi nõu anda mis võiks lahti olla?
EDIT: Sisemised rooliotsadvahetatud ja asi parem. Ratas ei logise enam ja rool ei vibreeri. Undamine jätkub! Sama ka pidurdamisel värin... ja no deem isegi elukaaslane üttleb ,et nii juhi kui ka kaassõita jalgade juurest on põrandas vibra tunda. Oskab keegi nõu anda millega tegu? See undamine on siuke nagu kummi kõmin siiski... ratta laagri moodi kohe kuidagi ei ole....:S

Kasutaja avatar
Ducati
liige
Postitusi: 355
Liitunud: R Juul 04, 2008 7:57 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Ducati » L Juul 25, 2009 8:23 am

Nonii... 3 inimest sees istund ja kõik on kindlad ,et see kõmin tuleb tagumisest vasakust rattas! Velje panime balanssi ja asi ei muutund paremaks. Samas see tagumine vasak sellel on sisemise serva rehvil ära söönud... oskab keegi öelda kas sellest võib miski kõmin tulla? Igatahes sillastend tuleb jälle ettevõtta see on kindel.

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

PostitusPostitas jyrgen72 » R Juul 31, 2009 2:00 am

Ducati kirjutas:Mul siis mure selline...
Ei kolise midagi aga peale 3-4 pidurdamist hakkab väristama.
Ja kui kurvis aken lahti on siis on kuulda sellist õrna kõhinat... muidu on selline imelik kummi kõmin. Ja uskuge või mitte aga ma tunnen jalgadeall miskit värinat nagu põhjas. Samas auto ei kisu kusagile ega midagi. Ahjaa rehvi välimist äärt sööb ka... oskab keegi nõu anda mis võiks lahti olla?
EDIT: Sisemised rooliotsadvahetatud ja asi parem. Ratas ei logise enam ja rool ei vibreeri. Undamine jätkub! Sama ka pidurdamisel värin... ja no deem isegi elukaaslane üttleb ,et nii juhi kui ka kaassõita jalgade juurest on põrandas vibra tunda. Oskab keegi nõu anda millega tegu? See undamine on siuke nagu kummi kõmin siiski... ratta laagri moodi kohe kuidagi ei ole....:S


Vibra või värin pidurdamise ajal - esiteks arvan,et mõni suporditest on kinni jäänd ja teiseks võib olla ketas nati kõveraks tõmbund,kui rooli väristama ei hakka pidurdamise ajal,siis on viga tagumistes pidurites.
Mulle see nii tuttav tunne,kuna mu oma galant seisab enamus aja paigal ja kui sellega sõitma hakkan,siis kulub ikka oma terve päev tallinna linna liiklust ära,enne kui pidurdamisel tekkivad värinad ära kaovad :lol:,nimelt minu galandil kipuvad kinni jääma tagumised supparid.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

Kasutaja avatar
Ducati
liige
Postitusi: 355
Liitunud: R Juul 04, 2008 7:57 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Ducati » R Juul 31, 2009 7:05 am

Rool väriseb küll... aga kui vaikselt sõita on kõik OK! See värin tekib just 60km/h ja enam. Kettad ja klotsid on uued... ja kiskusin esimesed pidurid lahti... kõik liikus väga hästi ja õlitasin veelgi neid... Vaikselt hakkab tunduma ,et uued (odavad niparts) kettad olid juba ostes liiga kõverad:S


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 62 külalist