Roolilatt

Kõik veermikuga seotud mured, küsimused ja muud tähelepanekud...

Moderaatorid: Zafari, sasszz

reix
huviline
Postitusi: 53
Liitunud: K Sept 14, 2005 9:06 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas reix » N Juun 28, 2007 9:32 pm

Roolilati lõtk ei ole mingi uudis ning sellest tulenevat kolinat ei tasuks imestada. Olen mitmeid masinaid näinud, millel latis lõtk sees kaasaarvatud minu enda masin. Lisaks avastasin peale enda auto lammutamist, et alumine roolikardaani rist oli kinni jäänud- sellepärast mul rool kuidagi raske oligi, kuigi kunagi autot ostes oli rool väga kerge.

jalg
Uus Kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: R Mai 05, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas jalg » L Juul 07, 2007 12:40 pm

Minul nüüd kolin kadund, lasin oma roolilati taastada'' topserv oü''-s ja läks maksma 4000.-
pakun katust:)

allar208

PostitusPostitas allar208 » L Juul 14, 2007 9:04 am

mul sama jama rooli kohapeal edasi tagasi liigutades on kolks sees parempoolses sisemises otsas,seda öeldi mulle kui läksin sillastendi et reguleerida,kuna rool kisub jubedalt paremale,kuigi kummi veel ei söö.Kodus kakkusin parema ratta alt sain suure vaevaga rooliotsa kaitse kummi maha ja ongi loks sees näha kohe,et lõtkub oma 2-3 millimeetrit,kui liigutada.probleem on ainult selles,kuidas sinna ligi saab ots onju sillatala karbi sees,niiet tavalise võtmega sinna ligi ei lähe.Nüüd ongi küsimus,kas keegi on seda ise vahetanud kui on siis kuidas ,või oleks mõistlikum viia teenindusse,et vahetavad ära ja reguleerivad ka pärast silla.Tänud vastajatele.

recnal

PostitusPostitas recnal » K Juul 18, 2007 9:27 pm

Roolilatil peaks olema hammasratastesüsteem kui õigesti mäletan. Hambad kuluvad ära ja hakkavav oma pesades kolisema. Oma autol lasin kolm aastat tagasi roolilatti remontida. Silberis öeldi, et ainult A varuosa ja hind 38000 EEKi. Tartu kandis on ainult üks koht, kus seda probleemi suudetakse parandada. Kolm aastat tagasi maksis remont 3000.-

reix
huviline
Postitusi: 53
Liitunud: K Sept 14, 2005 9:06 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas reix » N Juul 19, 2007 9:20 pm

Täpsustaks nüüd natuke roolilati sisemust. Enamikel automudelitel kasutatakse roolilatte, mille põhilised koostis (ülekande)-osad on hammaslatt ja tigu, lisaks on seal veel laagrid, puksid, tihendid. Enamjaolt on just kuluvateks osadeks tihendid (võimendiga lattidel), mille tõttu hakkab roolilatist õli lekkima. Harvematel juhtudel kulub hammaslatt, tigu, laagrid.
Osadel automudelitel on kasutusel ka roolikarbi süsteem, mille puhul on roolikarbist käändtelgedeni kasutusel 7 varrast/ hooba. Roolikarbis peaks olema sarnane ülekande süsteem kui roolilatiski, parandage kui eksin, kuna roolikarpe ei ole ma varem lahti võtnud.
Kui auto on roolilatiga varustatud siis peab saama eraldi vahetada nii sisemisi kui ka välimisi rooliotsi! Sisemisi rooliotsi keeratakse tavaliselt lahti/ kinni korralike "kullinokkadega", kuid on olemas ka spetsiaalseid tööriistu selle tarvis.
Tsiteerin: allar208 kirjutas: Kodus kakkusin parema ratta alt sain suure vaevaga rooliotsa kaitse kummi maha ja ongi loks sees näha kohe,et lõtkub oma 2-3 millimeetrit.
Ole hea mees ja ära sellise autoga küll liiklusesse mine kui rooliots lõtkub 2-3 millimeetrit, kuna sellega sead nii enda kui ka teiste elu ohtu :!:

allar208

PostitusPostitas allar208 » R Juul 20, 2007 11:58 am

Tänud reix soovituse eest.Mul ongi aeg juba kinni pandud carstopp-i.Esmaspäeval läheb tegamisse.Kuid huvipärast küsin,et mis juhtub kui sellega pikemaid otsi sõita,kas on oht, et viskab ratta laiali,see tähendab,et väib roolilati küljest lahti tulla?

stayed
liige
Postitusi: 75
Liitunud: K Jaan 11, 2006 12:24 am

PostitusPostitas stayed » R Juul 20, 2007 3:19 pm

just, sarniiri muna tuleb pesast välja, siis rattas hakkab oma elu elama :D

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » T Apr 21, 2009 12:46 pm

nonii, vana teema üles uuesti.
kas keegi teab kust saaks tellida roolilati teo peale käivaid survetihendeid.
hetkel ei saa täpseid mõõtusid öelda aga üks oli vist 22x38x7 teise sisemõõt oli 19 välimist ei mäleta.
Pärnust olen saanud ainult niipalju targemaks et neid ei saa :D aint silberist remontkomplekt hinnaga 2700 kr.
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

reix
huviline
Postitusi: 53
Liitunud: K Sept 14, 2005 9:06 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas reix » T Apr 21, 2009 2:28 pm

Ma kade poiss ei ole, niiet võta ühendust firmaga Balti Laager ja leiad kindlasti omale soovitud simmerid :wink: Olen sealt mitmetele autodele just neid spets. tugevdatud simmereid saanud :)

maarekl
liige
Postitusi: 73
Liitunud: L Mai 03, 2008 6:08 pm

PostitusPostitas maarekl » N Juun 04, 2009 10:05 am

mul ka siuke kysimus, et mis asi võib kolksuda ise kahtlustan ka roolilatti, nimelt endal selline süsteem, et kui kohapeal rooli keerata, umbes pool tiiru, siis teeb mingi tõnksu läbi ja teisele poole sama lugu...muidu on sõites esisild vaikne, isegi kruusa peal.

reix
huviline
Postitusi: 53
Liitunud: K Sept 14, 2005 9:06 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas reix » R Juun 05, 2009 10:31 am

Sul roolikardaani rist läbi!

maarekl
liige
Postitusi: 73
Liitunud: L Mai 03, 2008 6:08 pm

PostitusPostitas maarekl » E Juun 08, 2009 2:00 pm

reix kirjutas:Sul roolikardaani rist läbi!


saab seda kodus vahetada?

reix
huviline
Postitusi: 53
Liitunud: K Sept 14, 2005 9:06 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas reix » T Juun 09, 2009 11:08 pm

Kui vahetada siis juba koos kardaaniga, eraldi risti ei vahetata ja seda pole ette nähtud teha!

tonis0107
huviline
Postitusi: 52
Liitunud: K Nov 07, 2007 7:24 pm
Asukoht: kiviõli

PostitusPostitas tonis0107 » R Juun 19, 2009 5:07 pm

Mul on 97 aasta galant ja sama värk latist annab kolina sisse.Sai kõik sillas üle käia kuskilt midagi järgi ei anna. Käisin ülevaatusel ise ka auto all et näha mida seal koliseb. Igat pidi kõik sarniirid korras. Ja vähegi treppis teel annab tunda. Maantee sõitu ei sega.
Tuttaval on alfa romeol sama teema aga tal nii kaugele asi jõudnud et juba tilgub ka mul veel õnneks mitte. Ta uuris ühte kohta kus remonditakse latte praegu hetkel ei mäleta mis kohaga tegemist oli aga sealt öeldi et mitsusid ja alfasid käib neil kõige tihedamini.Alfal enam vähem sama silla ehitus rattalaager sobis üks ühele. Millalgi kohtan pean küsima kus see töökoda asub ja eks ma jagan seda infi ka teistele. Peab juu ise ka selle asja ette võtma.
Mitsubishi Galant sedaan 1997 2,0 td 66kw
Mitsubishi Lancer GTI luukpära 1991 1,8 100kw

maarekl
liige
Postitusi: 73
Liitunud: L Mai 03, 2008 6:08 pm

PostitusPostitas maarekl » T Juul 21, 2009 7:58 pm

tonis0107 kirjutas:Mul on 97 aasta galant ja sama värk latist annab kolina sisse.Sai kõik sillas üle käia kuskilt midagi järgi ei anna. Käisin ülevaatusel ise ka auto all et näha mida seal koliseb. Igat pidi kõik sarniirid korras. Ja vähegi treppis teel annab tunda. Maantee sõitu ei sega.
Tuttaval on alfa romeol sama teema aga tal nii kaugele asi jõudnud et juba tilgub ka mul veel õnneks mitte. Ta uuris ühte kohta kus remonditakse latte praegu hetkel ei mäleta mis kohaga tegemist oli aga sealt öeldi et mitsusid ja alfasid käib neil kõige tihedamini.Alfal enam vähem sama silla ehitus rattalaager sobis üks ühele. Millalgi kohtan pean küsima kus see töökoda asub ja eks ma jagan seda infi ka teistele. Peab juu ise ka selle asja ette võtma.



Seletasid midagi rattalaagrist...palju alfa laager maksab ja millise alfa oma see sobib yksyhele???

tonis0107
huviline
Postitusi: 52
Liitunud: K Nov 07, 2007 7:24 pm
Asukoht: kiviõli

PostitusPostitas tonis0107 » P Juul 26, 2009 10:17 am

alfa 156 laager on täpselt sama. mina sain laagri 850 kr tutvuste kaudu muidu on üle kilo midagi.
Mitsubishi Galant sedaan 1997 2,0 td 66kw
Mitsubishi Lancer GTI luukpära 1991 1,8 100kw


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 41 külalist