1. leht 1-st

tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

Postitatud: K Jaan 16, 2013 9:59 pm
Postitas vanameister
Nii!Probleem siis nuputamiseks ja võib olla kellelegi kunagi ka kasuks kui asja tuumani saab jõutud.
Asi selles, et juhipoolne tagaratas suvatseb oma tahte järgi aegajalt blokeeruda...seda tagurdades ja peale blokeerumist on ka edasi sõites kinni!
Vahepeal aitab piduri pedaali põhja tallamine,mõnikord ei anna see miskit mõju,vahepeal päästab edasi tagasi loksutamine,vahest ei anna seegi efekti.
Tegu on siis trummel piduritega. Lammutasin pulkadeks,arvasin et toestus vedrud ehk lahti roostetanud ja klotside vahele pääsenud ,aga ei kõik ok...igaks juhuks panin uued. proovisõit...tagurpidi sõidul aegajalt jätkuvalt nagu kännu taga!
Hetkel kaldun arvama et laager paneb näkku...ehksiis on määre kuivanud ja veab rulli separaatori vahele,või on separaator sootuks katki?
Või on veel ideid,või sarnast kogemust?(Käsipidur töötab ideaalselt nii peale kui maha)
Parimat: vanameister

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

Postitatud: K Jaan 16, 2013 10:02 pm
Postitas Sander147
Variant 1: võtad kässeri klotsid välja, proovid siis edasi-tagasi. Kas kordub.
Variant 2: laagri lõtku või raskendatud vabajooksu peaks käega tuntav olema läbi amordi või õõtsa.
Variant 3: kässer liialt lähedale timmitud, et rakendub iseenesest ??

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

Postitatud: K Jaan 16, 2013 10:18 pm
Postitas vanameister
Käsipiduriga sai igasugu varjante katsetatud,nii maha kui peale keeratud asendis...jama jätkus, laagris lõtku pole,ei anna ka tuntavaid vibratsioone ei kuulmise ega ka mainitud õõtsa, vedru meetodil...haistes. Ratast keerutades on kerge takistus, aga selline on nii esimestes kui tagumistes kui laagrisimmer vastu silepinda käib. Samas see võib petlik olla....Kui saan mahti vahetan laagri ja kisun vana lahti siis saan ehk selgust ja siia ka kribada!

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

Postitatud: N Jaan 17, 2013 5:37 am
Postitas jyrgen72
Äkki Sander selgitab ja annab häid näpunäiteid, et kuidas on kóige lihtsam trummel piduritest käsipiduri klotse eemaldada.

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

Postitatud: N Jaan 17, 2013 7:46 am
Postitas Zafari
jyrgen72 kirjutas:Äkki Sander selgitab ja annab häid näpunäiteid, et kuidas on kóige lihtsam trummel piduritest käsipiduri klotse eemaldada.


auch :mrgreen:

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

Postitatud: N Jaan 17, 2013 9:04 am
Postitas Sander147
Zafari kirjutas:
jyrgen72 kirjutas:Äkki Sander selgitab ja annab häid näpunäiteid, et kuidas on kóige lihtsam trummel piduritest käsipiduri klotse eemaldada.


auch :mrgreen:



Auch??
Hariks enne ennast kui siia rumalat juttu tuleks kirjutama????? :roll:

93-03 Galantidel (teema algatajal on 98a Galant) on käsipiduri ja sõidupiduri klotsid täiesti erinevad. Tagapiduri süsteem on kahe osaline. Piduriketas on nn 2 osaline, trummel-ketas. Trumli osas on sees trumli klotsid nagu trummelpiduriga ikka, kus on käsipidur (seisupidur), ning ketta osas, ehk väljas pool sõidupiduri klotsid!!
Teen puust ja punaseks??

Auch teile tagasi :mrgreen:

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

Postitatud: N Jaan 17, 2013 9:51 am
Postitas jyrgen72
No mina lähtusin "vanameistri" tekstist, et tegu on trummei piduritega. Ja kuna igasugu isendeid, milledel on tehase koostist muudetud, liigub ringi, siis vóib olla et ka see masin on külastanud Osavate Näppude Klubi ja on muudetud taga pidureid. Nii et auch jääks ikkagi óhku, kuni pole midagi konkreetset lisatud, mis viitab nn. kahe süsteemsele taga pidurile :D

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

Postitatud: N Jaan 17, 2013 7:31 pm
Postitas vanameister
:lol: Jeeh! jyrgen on õigel teel.sel massinal on ehedad 205mm trummel pidurid, nagu esimeses kirjutises seisab.Diisel masinatel vist kõigil sedasi ja pisemate kubatuuridega kemmergud ka...viimane lause ei pretendeeri absoluutsele tõele..lihtsalt on jäänud nõnda silma.
Kui oleks kettad külge kruvitud, nagu ma isegi vahepeal mõttes mõlgutasin, siis seljuhul oleks kellegi osavad näpud asjasse segatud!

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

Postitatud: N Jaan 17, 2013 8:28 pm
Postitas Sander147
Ma tuginesin jällegi ühele su kirjutisele, kust lugesin välja, et sul 2.0 100kw :P
Diislitel jah puhas trummel.

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

Postitatud: R Jaan 18, 2013 8:33 pm
Postitas jaan mmc
Klotside ümargune alusplekk tasuks ülevaadata kohtadelt, kus klotside sisemised servad sellele toetuvad. Võibolla on need kaldu või ranti kulunud ja klotsid saavad ka sissepoole (auto kesktelje suunas) liikuda (sellisel juhul libisevad klotsid alati ka trumlile lähemale). Liiga suureks kulunud trumli diameeter võib pealejooksmist põhjustada, samas peaks äsja vahetatud ja seega paksema kattega klotsid seda võimalust vähendama. Klotside alumiste otste vahelist metalli tuleks uurida, ega see ei ole kuidagi kiilu kulunud, nii, et surub klotse kas üles või alla poole või on klotside alumisi otsi ühendav vedru vedel ja laseb klotsidel alla vajuda. Kui trumli hõõrdpind/tööpind on kuidagi nõgusaks kulunud, kas siis keskelt või servadest (rohkem kui mujalt), võib samuti igasugu anomaaliaid toimuma hakata.
Kui võimalik, tuleks vaadata kas pealejäämise järgselt on klotside katetelt näha rohkem läikivaid piirkondi, st. kas klotsid jooksevad peale välis või siseservadest või otstest, vms.

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

Postitatud: R Jaan 18, 2013 8:57 pm
Postitas Zafari
Sander147 kirjutas:Diislitel jah puhas trummel.


:wink: Seda minagi silmas pidasin. Pidurite erinevusi tean väga hästi.

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

Postitatud: R Jaan 18, 2013 9:40 pm
Postitas vanameister
Täname osavõtlike kaasaelajaid! Kui veidi mahedamaks ilm suvatseb minna siis teen kõikide näpunäidete põhjal veelkordse "arapi",lisaks eelmainitud asjadele vahetan ka laagri. :roll:
Viskan resümee siia ka!

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

Postitatud: K Veebr 06, 2013 8:34 pm
Postitas vanameister
Niih ilm soosis veidi auto all lesimist ...kiskusin antud anomaalse laagri alt ära....ainus mis silma hakkas oli paakunud määre, mis külmaga ilmselt oli nagu plastik,ja võis ka laagri kinni kiilumist põhjustada...enne alt võtmist oli tunda justkui laagri müra.
otsustasin selle jupi huvipärast ära pesta ja viskasin kuivalt kokku...Üllatuseks polnud laagris mingit müra,viskan mõne pildi ka siia.Pilt üks veelPilt,Pilt
Jõudu klubilistele! Ehk on kellelegi teemast abi.! Täit selgust asjas pole...ehksiis...nagu serjaal X-files!

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

Postitatud: N Veebr 07, 2013 3:48 pm
Postitas jaan mmc
Laagri kõik saaled-kuulid näivad korralikud, vaevalt see laager kinnikiilumist sai põhjustada. Kuulidel ega saaledel tükke väljas pole, samuti pole need sinised, ehk ülekuumenenud. Pane uus määre ja kokku tagasi.

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

Postitatud: R Dets 27, 2013 9:56 pm
Postitas vanameister
Teema tükk aega soikunud.Nüüd võin jagada kogemust. Nimelt põhjustas blokeerumist asjaolu,et ajapikku vedrud mis klotse enda poole sikutavad ja klotside enda pinnad,mis alt toetavad ja ülevalt vastu kolbe käivad pisut kulunud ja see asjaolu lasi klotsidel suht lõdvalt seal elada. Esiti arvasin et see nii peabki olema,kuna pilt trumli sisse oli kena...nüüd hiljuti tegin uue peenestamise ja panin uued vedrud,klotsid. asjade kokkupanek märksa raskem,ja enam blokeerumise anomaaliat pole,samuti igaks juhuks lihvisin ära jaanmmc pakutud tagumise taldriku liugpinnad.
Peace! ja Asjaliku aastavahetuse algust!