tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

Kõik veermikuga seotud mured, küsimused ja muud tähelepanekud...

Moderaatorid: Zafari, sasszz

vanameister
Tösine huviline
Postitusi: 109
Liitunud: K Mai 13, 2009 8:13 pm
Asukoht: Järvamaa

tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

PostitusPostitas vanameister » K Jaan 16, 2013 9:59 pm

Nii!Probleem siis nuputamiseks ja võib olla kellelegi kunagi ka kasuks kui asja tuumani saab jõutud.
Asi selles, et juhipoolne tagaratas suvatseb oma tahte järgi aegajalt blokeeruda...seda tagurdades ja peale blokeerumist on ka edasi sõites kinni!
Vahepeal aitab piduri pedaali põhja tallamine,mõnikord ei anna see miskit mõju,vahepeal päästab edasi tagasi loksutamine,vahest ei anna seegi efekti.
Tegu on siis trummel piduritega. Lammutasin pulkadeks,arvasin et toestus vedrud ehk lahti roostetanud ja klotside vahele pääsenud ,aga ei kõik ok...igaks juhuks panin uued. proovisõit...tagurpidi sõidul aegajalt jätkuvalt nagu kännu taga!
Hetkel kaldun arvama et laager paneb näkku...ehksiis on määre kuivanud ja veab rulli separaatori vahele,või on separaator sootuks katki?
Või on veel ideid,või sarnast kogemust?(Käsipidur töötab ideaalselt nii peale kui maha)
Parimat: vanameister
Talvel karvane suvel sile! :-) Esineb kahte sorti arvamust...on minu arvamus ja valearvamus!

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

PostitusPostitas Sander147 » K Jaan 16, 2013 10:02 pm

Variant 1: võtad kässeri klotsid välja, proovid siis edasi-tagasi. Kas kordub.
Variant 2: laagri lõtku või raskendatud vabajooksu peaks käega tuntav olema läbi amordi või õõtsa.
Variant 3: kässer liialt lähedale timmitud, et rakendub iseenesest ??
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

vanameister
Tösine huviline
Postitusi: 109
Liitunud: K Mai 13, 2009 8:13 pm
Asukoht: Järvamaa

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

PostitusPostitas vanameister » K Jaan 16, 2013 10:18 pm

Käsipiduriga sai igasugu varjante katsetatud,nii maha kui peale keeratud asendis...jama jätkus, laagris lõtku pole,ei anna ka tuntavaid vibratsioone ei kuulmise ega ka mainitud õõtsa, vedru meetodil...haistes. Ratast keerutades on kerge takistus, aga selline on nii esimestes kui tagumistes kui laagrisimmer vastu silepinda käib. Samas see võib petlik olla....Kui saan mahti vahetan laagri ja kisun vana lahti siis saan ehk selgust ja siia ka kribada!
Talvel karvane suvel sile! :-) Esineb kahte sorti arvamust...on minu arvamus ja valearvamus!

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

PostitusPostitas jyrgen72 » N Jaan 17, 2013 5:37 am

Äkki Sander selgitab ja annab häid näpunäiteid, et kuidas on kóige lihtsam trummel piduritest käsipiduri klotse eemaldada.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

PostitusPostitas Zafari » N Jaan 17, 2013 7:46 am

jyrgen72 kirjutas:Äkki Sander selgitab ja annab häid näpunäiteid, et kuidas on kóige lihtsam trummel piduritest käsipiduri klotse eemaldada.


auch :mrgreen:
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

PostitusPostitas Sander147 » N Jaan 17, 2013 9:04 am

Zafari kirjutas:
jyrgen72 kirjutas:Äkki Sander selgitab ja annab häid näpunäiteid, et kuidas on kóige lihtsam trummel piduritest käsipiduri klotse eemaldada.


auch :mrgreen:



Auch??
Hariks enne ennast kui siia rumalat juttu tuleks kirjutama????? :roll:

93-03 Galantidel (teema algatajal on 98a Galant) on käsipiduri ja sõidupiduri klotsid täiesti erinevad. Tagapiduri süsteem on kahe osaline. Piduriketas on nn 2 osaline, trummel-ketas. Trumli osas on sees trumli klotsid nagu trummelpiduriga ikka, kus on käsipidur (seisupidur), ning ketta osas, ehk väljas pool sõidupiduri klotsid!!
Teen puust ja punaseks??

Auch teile tagasi :mrgreen:
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

PostitusPostitas jyrgen72 » N Jaan 17, 2013 9:51 am

No mina lähtusin "vanameistri" tekstist, et tegu on trummei piduritega. Ja kuna igasugu isendeid, milledel on tehase koostist muudetud, liigub ringi, siis vóib olla et ka see masin on külastanud Osavate Näppude Klubi ja on muudetud taga pidureid. Nii et auch jääks ikkagi óhku, kuni pole midagi konkreetset lisatud, mis viitab nn. kahe süsteemsele taga pidurile :D
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

vanameister
Tösine huviline
Postitusi: 109
Liitunud: K Mai 13, 2009 8:13 pm
Asukoht: Järvamaa

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

PostitusPostitas vanameister » N Jaan 17, 2013 7:31 pm

:lol: Jeeh! jyrgen on õigel teel.sel massinal on ehedad 205mm trummel pidurid, nagu esimeses kirjutises seisab.Diisel masinatel vist kõigil sedasi ja pisemate kubatuuridega kemmergud ka...viimane lause ei pretendeeri absoluutsele tõele..lihtsalt on jäänud nõnda silma.
Kui oleks kettad külge kruvitud, nagu ma isegi vahepeal mõttes mõlgutasin, siis seljuhul oleks kellegi osavad näpud asjasse segatud!
Talvel karvane suvel sile! :-) Esineb kahte sorti arvamust...on minu arvamus ja valearvamus!

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

PostitusPostitas Sander147 » N Jaan 17, 2013 8:28 pm

Ma tuginesin jällegi ühele su kirjutisele, kust lugesin välja, et sul 2.0 100kw :P
Diislitel jah puhas trummel.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

jaan mmc
klubi liige
Postitusi: 1157
Liitunud: N Mai 05, 2005 3:56 pm
Asukoht: pärnu

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

PostitusPostitas jaan mmc » R Jaan 18, 2013 8:33 pm

Klotside ümargune alusplekk tasuks ülevaadata kohtadelt, kus klotside sisemised servad sellele toetuvad. Võibolla on need kaldu või ranti kulunud ja klotsid saavad ka sissepoole (auto kesktelje suunas) liikuda (sellisel juhul libisevad klotsid alati ka trumlile lähemale). Liiga suureks kulunud trumli diameeter võib pealejooksmist põhjustada, samas peaks äsja vahetatud ja seega paksema kattega klotsid seda võimalust vähendama. Klotside alumiste otste vahelist metalli tuleks uurida, ega see ei ole kuidagi kiilu kulunud, nii, et surub klotse kas üles või alla poole või on klotside alumisi otsi ühendav vedru vedel ja laseb klotsidel alla vajuda. Kui trumli hõõrdpind/tööpind on kuidagi nõgusaks kulunud, kas siis keskelt või servadest (rohkem kui mujalt), võib samuti igasugu anomaaliaid toimuma hakata.
Kui võimalik, tuleks vaadata kas pealejäämise järgselt on klotside katetelt näha rohkem läikivaid piirkondi, st. kas klotsid jooksevad peale välis või siseservadest või otstest, vms.
Viimati muutis jaan mmc, N Veebr 07, 2013 3:51 pm, muudetud 1 kord kokku.
Mitsubishide töökoda Pärnus 5178647

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

PostitusPostitas Zafari » R Jaan 18, 2013 8:57 pm

Sander147 kirjutas:Diislitel jah puhas trummel.


:wink: Seda minagi silmas pidasin. Pidurite erinevusi tean väga hästi.
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

vanameister
Tösine huviline
Postitusi: 109
Liitunud: K Mai 13, 2009 8:13 pm
Asukoht: Järvamaa

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

PostitusPostitas vanameister » R Jaan 18, 2013 9:40 pm

Täname osavõtlike kaasaelajaid! Kui veidi mahedamaks ilm suvatseb minna siis teen kõikide näpunäidete põhjal veelkordse "arapi",lisaks eelmainitud asjadele vahetan ka laagri. :roll:
Viskan resümee siia ka!
Talvel karvane suvel sile! :-) Esineb kahte sorti arvamust...on minu arvamus ja valearvamus!

vanameister
Tösine huviline
Postitusi: 109
Liitunud: K Mai 13, 2009 8:13 pm
Asukoht: Järvamaa

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

PostitusPostitas vanameister » K Veebr 06, 2013 8:34 pm

Niih ilm soosis veidi auto all lesimist ...kiskusin antud anomaalse laagri alt ära....ainus mis silma hakkas oli paakunud määre, mis külmaga ilmselt oli nagu plastik,ja võis ka laagri kinni kiilumist põhjustada...enne alt võtmist oli tunda justkui laagri müra.
otsustasin selle jupi huvipärast ära pesta ja viskasin kuivalt kokku...Üllatuseks polnud laagris mingit müra,viskan mõne pildi ka siia.Pilt üks veelPilt,Pilt
Jõudu klubilistele! Ehk on kellelegi teemast abi.! Täit selgust asjas pole...ehksiis...nagu serjaal X-files!
Talvel karvane suvel sile! :-) Esineb kahte sorti arvamust...on minu arvamus ja valearvamus!

jaan mmc
klubi liige
Postitusi: 1157
Liitunud: N Mai 05, 2005 3:56 pm
Asukoht: pärnu

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

PostitusPostitas jaan mmc » N Veebr 07, 2013 3:48 pm

Laagri kõik saaled-kuulid näivad korralikud, vaevalt see laager kinnikiilumist sai põhjustada. Kuulidel ega saaledel tükke väljas pole, samuti pole need sinised, ehk ülekuumenenud. Pane uus määre ja kokku tagasi.
Mitsubishide töökoda Pärnus 5178647

vanameister
Tösine huviline
Postitusi: 109
Liitunud: K Mai 13, 2009 8:13 pm
Asukoht: Järvamaa

Re: tagaratta blokeerumine( 98a mb galant)

PostitusPostitas vanameister » R Dets 27, 2013 9:56 pm

Teema tükk aega soikunud.Nüüd võin jagada kogemust. Nimelt põhjustas blokeerumist asjaolu,et ajapikku vedrud mis klotse enda poole sikutavad ja klotside enda pinnad,mis alt toetavad ja ülevalt vastu kolbe käivad pisut kulunud ja see asjaolu lasi klotsidel suht lõdvalt seal elada. Esiti arvasin et see nii peabki olema,kuna pilt trumli sisse oli kena...nüüd hiljuti tegin uue peenestamise ja panin uued vedrud,klotsid. asjade kokkupanek märksa raskem,ja enam blokeerumise anomaaliat pole,samuti igaks juhuks lihvisin ära jaanmmc pakutud tagumise taldriku liugpinnad.
Peace! ja Asjaliku aastavahetuse algust!
Talvel karvane suvel sile! :-) Esineb kahte sorti arvamust...on minu arvamus ja valearvamus!


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist