Galandi pidurid ebaühtlased

Kõik veermikuga seotud mured, küsimused ja muud tähelepanekud...

Moderaatorid: Zafari, sasszz

martinjev
liige
Postitusi: 285
Liitunud: L Jaan 08, 2005 2:13 am
Asukoht: Tartu

Galandi pidurid ebaühtlased

PostitusPostitas martinjev » K Aug 15, 2012 2:48 pm

ei saa enam aru mis värk on.
Vasak tagumine pidur võtab paremast 50% vähem. Klotsid korras, ketta panin teise, tapid liiguvad, kolb liigub kenasti aga pidur on nõrk. Teist aastat järjest sain korduva TÜV sellepärast. Mida kõvemini vajutada seda suuremaks erinevus läheb. Eelmineaasta mässasin klotsidega ja asjadega siis patuga pooleks lasti läbi aga korras ta ei olnud...
Nüüd siis viimase variandina mõtlesin et kas võib äkki see rõhuregulaator või jagaja kapoti all olla kuidagi rikkis? Oskab keegi nõu anda? Kuidas tal need kontuurid on üldse pandud - kas diagonaali ära jagatud või parem ja vasak eraldi kontuurides?
Auto on 96.a sedaan

jaan mmc
klubi liige
Postitusi: 1157
Liitunud: N Mai 05, 2005 3:56 pm
Asukoht: pärnu

Re: Galandi pidurid ebaühtlased

PostitusPostitas jaan mmc » N Aug 16, 2012 8:56 pm

Pikaajalise kesise tööga piduril tekib nö. lumepalli efekt, ketta küljed muutkui roostetavad mis halvendab hõõrdejõudu. Kuna servadest klots ketast ei puhasta, vohab rooste seal eriti hästi ja paisuv roosterant surub klotsid tööpinnast eemale. Klotsid peavad ka külgsuunas vabalt liikuda saama, nt. klotside otste all olevad kroomitud plekkide alla, sadulale tekkiv rooste võib klotsid sadulasse kinnikiiluda. Klotsid millede hõõrdkatte ja metallosa vahele on tekkinud rooste ja praod, vetrub ja klotside surve kettale jääb nõrgaks. Liugurpoltide või pesade kõverdudes või ellipsisse kulumisel võivad supordil tekkida liikumisprobleemid, liugurite korrektset töötamist võiks proovida eemaldatud klotsidega ja kinnikeeratud liuguritega suporti liigutades.
Piduri hüdraulika rõhkude erinevuse kahtluse korral võib ju kanalid omavahel vaheliideste abil vahetada ja vaadata mis toimub.
Jne...
Mitsubishide töökoda Pärnus 5178647

martinjev
liige
Postitusi: 285
Liitunud: L Jaan 08, 2005 2:13 am
Asukoht: Tartu

Re: Galandi pidurid ebaühtlased

PostitusPostitas martinjev » E Aug 20, 2012 2:16 pm

kõik asjad on jube eelnevalt korduvalt üle käidud peale kontuuride ringitõstmise :)
Kontuure ringi tõsta suht tülikas, sest ruumi pole eriti ja kogu süsteem on originaal ja ei taha seda lammutada.
Niipalju ajasin välja et jagajas on kontuurid diagonaalis ja minumeelest parem esimene tõmbab rutem loha kui vasak. seega vasak tagumine võtab halvemini ja parem esimene vütab paremini kui teised....
Proovin teha õlivahetuse ja tagumise toru läbi pumbata, äkki mingi sodi ees ikka kuskil.

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Galandi pidurid ebaühtlased

PostitusPostitas Zafari » E Aug 20, 2012 3:03 pm

lõhu regulaatori seest klapid minema ;)
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: Galandi pidurid ebaühtlased

PostitusPostitas SiimS » E Aug 20, 2012 6:03 pm

Zafari kirjutas:lõhu regulaatori seest klapid minema ;)



Nii pealiskaudne vastus! Puurid klapid läbi? Kuidas ta ABS-ile mõjub? Vaatan seda "regulaatorit" ja ei mõista selle töökäiku. Sisse puhudes tuleb sama tugevalt teisest august õhk välja ja vastupidi sama lugu. Vaadates piduritorude liikumisteid, jooksevad eesmised piduritorud võimendist otse sadulatesse ja ainult tagumised torud lähevad võimendist "regulaatorisse" ja sealt edasi sadulatesse. Enda galandil vahetasin äsja piduri peapumba kuna tagumised pidurid olid VÕRDSELT kehvad, kontrolli ei ole veel jõudnud seega ei tea kas sellest oli kasu. Varuks sai võetud üks "regulaator" kuid seda ei ole vahetanud.

martinjev
liige
Postitusi: 285
Liitunud: L Jaan 08, 2005 2:13 am
Asukoht: Tartu

Re: Galandi pidurid ebaühtlased

PostitusPostitas martinjev » E Aug 20, 2012 8:17 pm

Mu autol pole ABS-i ja omalegi imestuseks leidsin et tagapiduritele mingit rõhuregulaatorit polegi :)
Kapoti all tulemüüri küljes on nö. "harukarp" kuhu peapumbast tuleb 2 kontuuri ja seal need kontuurid siis hargnevad diagonaali ratastele.

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Galandi pidurid ebaühtlased

PostitusPostitas Zafari » T Aug 21, 2012 7:09 am

seesama harukarp ongi. kui seal ühe kontuuri klapp on paigast ära siis peakski selline sümptom olema nagu sul. Ise ma ei ole sellist asja teinud aga tean, et pidi aitama.
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Galandi pidurid ebaühtlased

PostitusPostitas erku » L Aug 25, 2012 1:04 am

SiimS kirjutas:... kontrolli ei ole veel jõudnud seega ei tea kas sellest oli kasu...

Mõni pehme märg pinnas/liivatee on sama hea, ehk paremgi testija kui see kaheratta kontroll; sest oma silm on kuningas. 5-10km/h sisse ja talla pidurit; pärast aja auto jälgede kõrvale võrdluseks ja kohe pilt selge, mis ratas millal võtma hakkab, kui tugevasti võtab ja mullakamaral võivad ka ABS jõnksakad näha olla. Samuti saab käsipidurit hinnata.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 53 külalist