Lahendused supportipoolsetele käsipiduri probleemidele?

Kõik veermikuga seotud mured, küsimused ja muud tähelepanekud...

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Henry
Tösine huviline
Postitusi: 212
Liitunud: N Mai 05, 2005 10:36 am
Asukoht: Välismaa

Lahendused supportipoolsetele käsipiduri probleemidele?

PostitusPostitas Henry » N Nov 17, 2011 10:02 pm

Hei!

Tahaks küsida teie arvamust ja saada hüva nõu seoses tagumiste supportite käsipiduri hoova nõellaagritega.

Mina räägin siin konkreetselt 88-92a Galandi /1G DSMi supportitest.

Ma usun, et siit paljud on kokku puutunud Mitsudega, millel muidu pidurid töötavad korralikult, aga vat käsipidur ei võta või jääb kinni.

Probleemide allikaks on siis seda supporti küljes olevat hooba ümbritsev nõellaager. Neile kes kunagi supportit lammutanud pole, lisan selgituseks ka pildi:
Pilt Uploaded with ImageShack.us
Pildil siis suvalised 6g Galandi/DSMi supportid, pildil olev laagri kood pärineb 30mm kolviga 88-90a Galandilt [(NTN) 7E-HKS. 15.8x20.6x22.2 (sisedia x välisdia x laius)]. Tea kas 30 ja 35 mm supportitel on laager/hoob erinev???

Igaljuhul, probleem selles, et poes supporte praktiliselt saada pole, või kui siis hinnaga, kus 2tk läheneks auto väärtusele...

Variant oleks siis kas leida uus laager või leida/lasta treida pronkspuks.
Ainuke, mis Google abiga leidsin, et laagrile võibolla sobiks asenduseks -98 Mazda 626 käsipiduri nõellaager, mis on aga natukene laiem (st hoob liiguks siis natukene väljapoole).
Mõned on väitnud, et kogenud treial teeks pronksist puksi valmis nagu nalja, ma ei tea, minujaoks on see tume maa.

Et ootaksi teie kogemusi, kuidas olete käsipiduri probleemi lahendanud.
Kas keegi on uue laagri leidnud?
Pronkspuksi? Kas on millelgi või kasutatakse kuskil samas mõõdus puksi? Kui teha lasta, siis kust treialile toorik saada?
Midagi muud?

Kas keegi teab, kas 30 ja 35 mm kolviga supportitel on erinevad laagrid? Ei viitsi auto supporti veel lahti kakkuda, et 35mm üle mõõta...


Aitäh!

Henry
3000GT VR4, Honda, Mersu

Henry
Tösine huviline
Postitusi: 212
Liitunud: N Mai 05, 2005 10:36 am
Asukoht: Välismaa

Re: Lahendused supportipoolsetele käsipiduri probleemidele?

PostitusPostitas Henry » K Nov 23, 2011 11:03 am

Hommik!

Väike teema uuendus kah:
Käisin esmapäeval Tartus mööda igasugu firmasid ja selgus, et olukord on masendav. Kuigi ümardasin mõõtmed 16x21x22 peale, selgus, et selliste mõõtmetega ei ole saada ei pronkspuksi ega nõellaagrit. Seega ainuke võimalus on treida. Pronksist treimaterjali saab Tallinnast ja nad müüvad meetritega :lol:
Ühe tooriku küll sain millest saaks puksi välja treida. Aga plastmassist :|

Kui nüüd sess möödas, siis hakkan supportitega tegelema ja eks näis mis siis välja tuleb. Võibolla ei hakka treialit tülitama ja teen ise mingi ratsi.
3000GT VR4, Honda, Mersu

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Lahendused supportipoolsetele käsipiduri probleemidele?

PostitusPostitas Sander147 » K Nov 23, 2011 11:10 am

Käisin ka seda laagrit taga ajamas, ning ei saanud ka miskit,

Pead mõne puksi ikka tegema.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

jaan mmc
klubi liige
Postitusi: 1157
Liitunud: N Mai 05, 2005 3:56 pm
Asukoht: pärnu

Re: Lahendused supportipoolsetele käsipiduri probleemidele?

PostitusPostitas jaan mmc » K Nov 23, 2011 6:02 pm

Äkki mõni starteripuks on samade või ligilähedaste mõõtudega, uuri nt. Raunexist
Mitsubishide töökoda Pärnus 5178647

Henry
Tösine huviline
Postitusi: 212
Liitunud: N Mai 05, 2005 10:36 am
Asukoht: Välismaa

Re: Lahendused supportipoolsetele käsipiduri probleemidele?

PostitusPostitas Henry » K Nov 23, 2011 10:17 pm

jaan mmc kirjutas:Äkki mõni starteripuks on samade või ligilähedaste mõõtudega, uuri nt. Raunexist


Vaatasin-mõõtsin neid starteripukse mitmest varuosapoest, isegi sellist ei leidnud, millel oleks sobiv väline diameeter ja väiksem sisemine, laiust ei vaatanud üldse :(
Pronkspuksi jaoks oleks selliste mõõtmetega puks ilmselt ebaotstarbekalt paks.

Aga kirjutan ka Raunexisse, mine tea, äkki trehvab!

Aitäh!
3000GT VR4, Honda, Mersu

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Lahendused supportipoolsetele käsipiduri probleemidele?

PostitusPostitas erku » R Dets 02, 2011 11:41 pm

Pukse saan teha; on 4 tüüpi plastikut, pronksi, alumiiniumit ja kõiksugu terast.
Vajalikud täpsed tolerantsid (lubatud mõõtude maksimumvahemikud) on valmistamisel vaja teada...
(Ehk, 16mm polt 16mm avase pressimata ei lähe; aga vabatahtlikult 16mm polt läheb 16,01 avasse ning 15,98 polt läheb 16 avasse)

E: näen et seal on nagu pildil ka vist mõõdud peal; mis on kaks viimast ja mis on -1; vastavad need tegelikkusele?

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Lahendused supportipoolsetele käsipiduri probleemidele?

PostitusPostitas Zafari » P Dets 04, 2011 10:32 pm

doroplast puks peaks seal pidama küll ja treialil peaks enamasti olema endal erineva materjali varu piisav, et sulle midagi leida.

PS. ja mina mõtlesin, et miks minu E33A galandil ühe poole käsipiduri hoob raskelt käis. Nüüd sain siis teada, et seal all laager :D
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Henry
Tösine huviline
Postitusi: 212
Liitunud: N Mai 05, 2005 10:36 am
Asukoht: Välismaa

Re: Lahendused supportipoolsetele käsipiduri probleemidele?

PostitusPostitas Henry » L Dets 10, 2011 3:21 pm

Vahepeal siis natuke uudiseid kah.

Kasutaja erku aitas hädast välja ja tegi ülitäpsed plastpuksid, kui nüüd postiga kohale jõuab, siis proovin ära ja eks näis kas puks asendab laagrit.

Vahepeal proovisin ise külasepa moodi midagi ajutist valmis nikerdada, et saaks ÜV läbi, aga ei õnnestunud. Mingi puksi meenutava asjanduse sain tehtud ja nagu oleks, paar korda pidurdas kah ilusti, aga vedrud lihtsalt ei jõudnud hooba tagasi algasendisse keerata.
Ma väga kardan, et äkki juhtub korraliku puksiga sama, liiga suur hõõrdumine.

Teine mõte, mis supporti lammutades tekkis - võibolla ka see pulk, mille külge kolb keermega läheb ja mida selle käsip. hoovaga tõugatakse, käib liiga raskelt. Juba välja tõmmata oli teda paras tegu, tagasi sisse saada ka kerge polnud. Kummitihend oleks nagu tükk maad suurema diameetriga kui vaja, juba eelmine aasta imestasin, kui remontkomplekti paigaldasin. Proovin ka täpsemalt sobivamate tihenditega, eks näis. Peaasi, et ta pidurivedelikku peaks.

Kui ka korraliku plastpuksiga käib liiga raskelt, siis võimalus on ka see Mazda nõellaager, mis Soomlaste väitel peaks sobima. Varuosakood peaks olema: H00126205.

Vahepeal leidsin ka ühe poe, kust saaks tellida supporti, kuskil 110+€ tk, tarneaeg mitu nädalat ja vana supporti peab neile viima! Ei raatsinud.


Kui Erki puksid käes, siis proovin ära ja annan tulemustest teada!
3000GT VR4, Honda, Mersu

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Lahendused supportipoolsetele käsipiduri probleemidele?

PostitusPostitas erku » L Dets 10, 2011 4:50 pm

No loodame et kõik sobib.

Vastasel korral, on ka variant, asjad pakkid pappkasti ja saadad need koblakad kõige täiega minu kätte. Siis saab kõik tööpinnad täpse mõõdu järgi ära poleerida ja juba detailid teha fakti alusel mõõtes, et kõik tõepoolest sobiks 100% omavahel kokku.
Ei hakanud seda raskemat varianti koheselt ka soovitama, sest nagu aru sain, on masin ka igapäevaselt sõidus. Aga kui muud üle ei jää siis... :)

Henry
Tösine huviline
Postitusi: 212
Liitunud: N Mai 05, 2005 10:36 am
Asukoht: Välismaa

Re: Lahendused supportipoolsetele käsipiduri probleemidele?

PostitusPostitas Henry » R Apr 20, 2012 3:33 pm

Hei!

Lahendasin käsipiduri probleemi alguses lihtsalt - ostsin talveks 95a Lanceri :lol:

Aga nüüd võtsin ennast käsile ja Erki pukside abiga sain korda. Küll aga teinekord tehes tuleb keskmine ava teha ikkagi natuke suurem kui see pulk mis sisse läheb, kuna pidin augud üle hõõritsema, natuke kitsad said.

Aga ülevaatus edukalt läbitud, nüüd on teada, et saab katkise nõellaagri asemele plastist puksid treida! Ideaalselt ei võta, aga piisavalt, et ülevaatus läbida.

Veelkord tänud Erkile!
3000GT VR4, Honda, Mersu


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 52 külalist