K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

Kõik veermikuga seotud mured, küsimused ja muud tähelepanekud...

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas SiimS » P Nov 06, 2011 7:35 pm

Teostasin galandile pidurite õhutamist vastavalt Jaan Tatika soovitustele :D kuid natuke teistmoodi (jäi ära ülespumpamine), nimelt tegin nipli lahti lasin pedaali põhja suruda seejärel nippel kinni ja seda niikaua kuni ei tulnud mullikesi enam. Mootor ei töödanud. Lõpptulemus pidur seisva mootoriga tihe ja hea. Panin mootori käima ja oh imet pidur vajub läbi. Proovisin õhutamise protsessi töötava mootoriga kuid pedaal jäigi läbi vajuma isegi kui mullikesi enam ei tulnud, seisva mootoriga asi hea. Õlitopsikut täitsin pidevalt, kork oli peal kuid mitte kinni, alustasin paremast tagumisest rattast.
1. Mida ma teen valesti?
2. Kas see ülespumpamise tegemata jätmine võib olla kogu asja põhjus?
3. Millele veel tähelepanu pöörata?

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas Sander147 » P Nov 06, 2011 8:10 pm

Proovi niimoodi.

Pumpa pedaali seisva mootoriga, kuniks pedaal raske.
Siis hoia pidevat survet pedaalil ja käivita mootorit. Tunneta, kui palju pedaal läbi vajub. Peaks vajuma a la 1cm. Kui kõvasti rohkem ,siis pidurivõimendis viga.

Üldiselt õhutatakse ikka nii ,et mitu korda pumbatakse pedaali (3-5x piisab), sisi hoitakse pedaalil survet peal, keeratakse all nippel lahti, pedaal vajub põhja. Hoiad pedaali põhjas, kuni nippel kinni keeratakse,.
Kordad protsetuuri u 3 x. Kui ei aita, otsi viga mujalt.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas SiimS » P Nov 06, 2011 9:01 pm

Kui esimese õhutamise ajal juba sain mullid välja ja teise õhutamise tuli jälle mulle kas võib saada siis kuskilt lisaõhku? Peab ühe õhutamise veel tegema, kuid hetkel seisva mootoriga piduripedaal korralikult tuuga ja käiva mootoriga vajub liiga palju läbi (peaaegu põhja), võimendi viga oleks halb variant :x.

Infoks veel: Ülevaatusel täheldati et tagumised pidurid võtavad väga kehvalt. Muidu see läbivajumise jama sai alguse kui vahetasin esimese parempoolse suppordi aasta tagasi ja õhutasin kehvalt ja pedaal jäigi läbi vajuma lisaks uus support ei pidurdanud normaalse tugevusega, mingi hetk aga uus support hakkas toimima kuid pedaal vajus jätkuvalt liiga palju läbi. Nüüd alles otsustasin ise õhutama hakata kogu süsteemi uuesti kuna teeninduses ei saanud selle vaakumsüsteemiga seda teha kuna õlipotsiku ava liiga suur.

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas Sander147 » P Nov 06, 2011 9:26 pm

Võimalik ka , et ABS pumbas veel õhku sees. Pm peaksid veel ja veel õhutama.
Kui ikka õhku tuleb, siis võtab õhku vahele. Ntx pidurivõimendi. Käi kõik niplid ja torude ühendused üle, et lahti ei oleks. Kuigi peaks siis ka lekkima.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas SiimS » P Nov 06, 2011 9:35 pm

Lekkeid ei ole täheldanud aga käin kõik piduritorud üle mida näen, nii pumba juures kui võimendi juures (see vist see kandiline ja paremal pool), seejärel teen uue õhutamise (käiva mootoriga) kui asi ei muutu paremaks siis ütlen kõva häälega......... :mrgreen:

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas Sander147 » P Nov 06, 2011 9:40 pm

Seisva mootoriga ikka.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
Wolf123
Tösine huviline
Postitusi: 161
Liitunud: R Apr 09, 2010 6:40 pm
Asukoht: Viljandi

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas Wolf123 » P Nov 06, 2011 9:46 pm

Miks tingimata seisva mootoriga?
Endal samasugune mure ühe sakslasega, kui remontisin tagusupporteid. Nüüd pedaal võtab alles poolepealt. Esmapilgul õhku ei tule, kuid kuskil peab see siiski sees olema ning lugesin, et ABS pumbast õhk kätte saada, siis peaks tõhusam olema just töötava mootoriga õhutamine, kuna siis rõhk suurem.
Tahaks ka teada siis, et kuidas. Ette võtan õhutamise uusti 2 nädala pärast, kui talvevelgi alla hakkan kruvima.
(Müüdud) Mitsubishi Galant 1,8l 63kW 1988.

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas Sander147 » P Nov 06, 2011 10:13 pm

Sakslasega see asi, et tal tagasillas ju eraldi regulaator. Et sellest läbi suruda, on sul jah võimendi poolt suuremat rõhku vaja. Mitsudel seda seal pole.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
Wolf123
Tösine huviline
Postitusi: 161
Liitunud: R Apr 09, 2010 6:40 pm
Asukoht: Viljandi

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas Wolf123 » P Nov 06, 2011 10:20 pm

Selge! Jälle targem. Nii ta on jah, et eraldi regulaator vahel seal.
Tänud valgustamast 8)
(Müüdud) Mitsubishi Galant 1,8l 63kW 1988.

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas SiimS » R Dets 02, 2011 5:46 pm

Õhutasin veel ja veel kuid paremaks ei läinud midagi. Probleem on just tagumiste piduritega ja nende efektiivsusega. Sai ÜV punktis uuesti mõõdetud ja tagumised ikka kehvad. Panin Silberisse igaksjuhuks aja et las uurivad milles viga (hetkel 25% soodus seal vanematele masinatele). Millegipärast kaldun arvama et see viga odav ei ole :(
Viimati muutis SiimS, K Dets 07, 2011 10:13 pm, muudetud 2 korda kokku.

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas erku » R Dets 02, 2011 11:28 pm

Kas on miskeid "klotse" tal veel, ahelas peapump, ABS, trumlid?
Vedelik ei kao kuhugi?
Võimendi kanaleid ei kannata vahetada kusagilt, et saaks vea poole kindlaks tegha?

Eeldusel et pumba käik on ikka õige ning leket pole:
Arvatavalt annab võimendis tagumine mansett läbi. Mansett tühi maksa midagi, iseasi mis tüüpi see on ja kas on eraldi saadaval.

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas SiimS » L Dets 03, 2011 9:47 am

Vedelik ei kao, leket ei ole täheldanud.

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas SiimS » K Dets 07, 2011 10:14 pm

SiimS kirjutas:Õhutasin veel ja veel kuid paremaks ei läinud midagi. Probleem on just tagumiste piduritega ja nende efektiivsusega. Sai ÜV punktis uuesti mõõdetud ja tagumised ikka kehvad. Panin Silberisse igaksjuhuks aja et las uurivad milles viga (hetkel 25% soodus seal vanematele masinatele). Millegipärast kaldun arvama et see viga odav ei ole :(


Nii Silberis käidud ja suht uskumatu lugu hetkel minu jaoks. Mehaanik väidab et kõik on nii nagu olema peab ja lükkab kehva pidurdusjõu piduriklotside kaela, klotsid ise vähe kulunud ja kettad ka suht uued (marki ei tea ei ole ise paigaldanud ja ostnud neid). Talverehvide paigaldamisel karestasin piduriklotsid liivapaberiga ja puhastasin kettad puhastusainega (nitro).

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas erku » L Dets 10, 2011 1:52 pm

Ma saan aru, et klotsid on nagu puhtad ja õlisodi ning muud libisemist soodustavaid tegureid nende pinnal kindlasti ei ole?
Ei kujuta ette nagu, milline peaks olema klotsikate et see üldse ei peaks; beezist veereplastikust kate?
Et, Silberi mehaanik väidab autol olema tehase konstruktsioonivea, mille tõttu sellisel ei peagi tagumised pidurid?

Saan aru et ketaspidur taga?
Midaiganes seal on; vajub läbi, tähendab annab järgi; ja ei tilgu ka kusagilt.
Järgi anda saab: õhk tagumises süsteemis, peasilindri tagumine nansett, sadul annab järgi (ketastel) või klotsivahe regud nässus (trumlitel). Plokeerida saab: ABS, piduritoru purunemise plokeer klapid, tagumine haarde/surveregulaator (kui neid muidugi on).
Survele jääb siis nagu ainult õhk, peapumba mansett ja ketaspidurite puhul sadul. Sadulat lihtsalt vaadata; teine pressib pidurit ja saab jälgida kui palju jääb klotside ning ketta vahe ja kas sadul "vajub läbi", ehk vajub laiali karistamatult kui suur jõud peale panna. Ujuvsadulatel on see laialimineku efekt täitsa olemas; mille suurus oleneb kulumise astmest.

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas SiimS » P Dets 11, 2011 10:04 pm

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/mi/mi2 ... axR67ZWPg=

Milline see mansett välja näeb? Arvan et sadulates viga ei ole kuna pidurdusjõud tagapiduritel oli võrdne. Kehvade klotisde juttu eriti ei usu. Kuidas see süsteemi blokeerimine välja näeb?

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas erku » E Dets 12, 2011 2:55 pm

Need on rõngad, mis käivad nende kolbide peale millel vedrud otstes; ehk detailidele, mis on antud pildil nummerdamata.
Kui pilti 1:1 uskuda, siis peaks seal käima 4 rõngast, ehk mansetti.

Kui lahti võtad, siis on täpsemalt näha tüüp ja iseloom (ehk kuju ja mõõt). Reeglina saab sõiduautodel ka kasutada sinna päris müüdavatest universaalide valikust mõnda, mille mõõt on originaaliga sama. Ja kui defekte pole, siis käivad nemad.

(Originaalvaruosa fännklubile võin öelda, et kui originaalid oleks vähegi sama väärt asjad kui räägitakse, siis varuosi polekski peaaegu maailmas tarvis;)

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas SiimS » E Dets 12, 2011 4:47 pm

Vaatasin et uus pump ise ei maksa väga hullu hinda, vaatab kevade poole siis vahetan ära. Peal oleva pumba remondiks lihtsalt ei ole aega ja võimalusi.

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas SiimS » L Juun 23, 2012 3:10 pm

ÜV punktis sai jälle huvi pärast pidureid mõõdetud ja seis endselt sama ehk tagumised ei võta korralikult. Peapumpa ei ole veel vahetanud, kuid ÜV kontrollija osutas kapoti all olevale pidurijaoturile, et see peaks seda viga põhjustama (nt mazdadel põhi probleem). Targmatel palun kommenteerida seda ÜV arvamust.


Pildil siis jaoturi nr 55876


Pilt

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas SiimS » T Juun 26, 2012 5:54 pm

Oskab keegi vastata?

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: K: 8 gen Galandi pidurite õhutamine

PostitusPostitas erku » N Juun 28, 2012 8:56 am

Pildilt ei jaga nagu väja, mis torud sinna külge lähevad ja kas see jaotur/jublakas on seest miski klapiga või ilma.
Kui seal sees on klapp ja torud lähevad sealt taha suunas, siis muidugi... Kui kannatab võta maha, pese läbi, vaata mis sees on...


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist

cron